Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
junttura älä luovuta, toi on tuttu tunne. vaikka ite plussasin useamman kerran mut eipä onni kestän ennen ku tuli se 3-4v täyteen ja mehä saatii kuulla et icsi on ainoa jolla jonkinlainen mahis lapseen eli ei toiveita ees ivf:n avulla annettu mut luomustipa lopulta tuli. mulla oli välil progesteronikuuria päällä ku kierto oli mitä oli mut iha 5mg foolihapolla tuli hyviä tuloksia lopulta alhamdulillah.
 
Kiitos Gatusa lohduttavista sanoista. Oon kans syöny nyt jonkin aikaa foolihappoa vähä reilumpaa annosta. Meissä ei oo minkään testin mukaan mitään vikaa, mutta raskautta ei vaan näy eikä kuulu.
 
Junttura, meillä oli sama homma. Jossain kohtaa mainittiin ovulaatiohäiriö, en siis ovuloi ilman lääkkeitä. Nyt viiden vuoden jälkeen mun vieressä makaa 4kk ikäinen tyttö ♡ mullakaan ei ollut uskoa ivfstä, ei edes raskaustesti päivänä! Tsemppiä!♡♡
 
junttura teen duaa että teille pienokainen suotaisiin inshaAllah. tiäkkö kaikella on aikansa sanon minä, joillain on tarkotus kulkea kivisempi tie mut nämä jotka sen kulkevat osaavat arvostaa ja pitää huolta lapsistaan. on raskasta odottaa että saisi plussan mutta kun se tulee niin sitä osaa arvostaa ja siitä iloitsee enemmän kuin mistään muusta. tämän sanon kokemuksesta. ja itehä olen jotunu kokemaa 5km ennen tyttöä joten kyyneliä on ollu kyllä ni kun tytöstä tuli pysyvä plussa ni olin kyl maailman onnellisin.
 
Kiitos taas Gatusa ihanista sanoista! :Heartred Kyllä jotenki itekki ajattelen että kaikelle on aikansa ja uskon edelleen että me se pienokainen vielä saadaan. Monta konstia on vielä käyttämättä!
 
eipä mitään junttura. mä nyt vaan oon sellai et vaikken tunnekaa kasvotusten ni toivon parasta ja haluan auttaa miten voin. :)

mein tyttö alko käveleen eile vähä, 3 askelta putkeen jo ja äiti niin ylpee ku vaa voi alhamdulillah. eile tuli deja vu fiilis ku n 1h aamiaisesta tuli oksennus kurkkuu ja ainoastaa kerran, tyttö oli sylis ni jouduin pitää oksut sisäl. ukko totes et pitäsköhä ostaa testi. anoppi kyselee jo millos seuraava. hohhoijaa minä vast päässy alle ennen raskautta painon ja nytkö pitäs jo alkaa seuraavaa vaik tyttö syö viel yölläki rintaa.
 
junttura, älä tosiaan vielä luovuta, vaan jaksa uskoa ihmeeseen! Meillä tyttö antoi odottaa itseään nelisen vuotta ja sain vain endo-diagnoosin ja toisen leikkauksen jälkeen oli vasta nähtävästi mahdollisuus raskautua. Poikakin tuli vasta 1,5 vuoden yrityksen jälkeen.

En tiedä, kiinnostaako ketään, mutta kerronpa kuitenkin :) Kävin viikko ennen joulua "oikealla lääkärillä" ihan vaan selvittämässä, mitä kuuluu endolle. Endoa ei näkynyt eikä tuntunut eikä kiinnikkeitäkään ollut, vaan kohtu liikkui vapaasti. Oikeanpuoleinen munasarja on kärsinyt endoleikkauksista eikä siinä kuulemma ole juuri toimintaa, mutta vasen pelittää kunnolla. Valitin myös oudoista kierroista ja sain kuulla et lyhyissä kierroissa ei ole tapahtunut ovista (menkat alkaneet puskista) ja semmoset kierrot tulee lisääntyy iän myötä. Suositteli ehkäisyyn hormonikierukkaa, sitten kun lapsiluku täynnä. Kirjoitti mulle panadolia ja buranaa reseptille, koska kärsin järjettömistä nivuskivuista menkkojen alkupäivinä.
 
TiikeriLuukas: tottakai kiinnostaa! :) ymmärtääkseni sait nyt hyviä uutisia? Vaikka ei noi lyhyet kierrot kovin kiva juttu ole mutta kun jos sekin kuuluu sitten asiaan :)

Meillä on täällä menevä 4,5 kuukautinen ja kauhulla odotan koska lähtee liikkeelle.. kauhulla sen takia kun poikakoirat eivät tule toimeen keskenään ja varsinkin tyttöä vahtivat toisiltaan ja kämppä on täynnä aitoja ja verkkoja kun ovat suurimman osan päivästä erikseen :( syytä välirikkoon nyt selvitellään ja kitketään sitä mukaan kun saadaan solmuja auki.. :( tämäkin paheni yllättäen.. vielä syksyllä maattiin koko porukka samalla sohvalla. Vauvaa kohtaan kaikki onneksi ovat ok :)
 
Mirmeli, joo olen kuulemma endopotilaaksi hyvävointinen :) Itselleni hyvän voinnin mittari on, että pystyn käymään jumpissa myös menkkojen aikana ilman, että kipu estää senkin.

Oon miettinyt tuota kiertohommaa ja pohtinut, että makes sense, jos mulla toimii vain vasen munasarja ja oikea hyvä jos, että jos oikeanpuolen ovis ei enää oikein onnistu, onko toisaalta ihmekään, jos ajoittain tuleekin ovuloimattomia kiertoja! Oon silti tyytyväinen vallitsevaan tilanteeseen ja kolmonen tärppää, jos on tärpätäkseen :) Jollei, riittää nuo kaksikin oikein hyvin, onhan se enemmän kuin mitä uskalsin lapsettomina vuosina toivoakaan!

muoks. Pitikin kertoa, kun joululomalla olin lasten kanssa anoppilassa ja anoppi kysyi, odotanko vauvaa? Mulla turpoaa vatsa menkkoja odotellessa, että se tosiaan saattaa näyttää siltä kuin olisin puolivälissä raskaana. No, sanoin nätisti, että en todellakaan ole ja selitin, että mun sairaus on sellainen, että vatsa turpoaa tämmöiseksi. Tänä aamuna tyttökin kyseli jo, että onko mun mahassa vauva, mutta hänellekin sanoin, että ei ole.
 
Muokattu viimeksi:
Heissan pitkästä aikaa!

Mulla on vihdoin aikaa ja voimia ilmoittaa teille, että meidän pieni tyttö (2375 g ja 46,5 cm) syntyi 2.1.2016 klo 12:15. Meitä oli varoiteltu jo jonkin aikaa, että synnytys voidaan joutua käynnistämään ennen laskettua aikaa ja 30.12.15 lääkäri huomasi lapsiveden vähentyneen huomattavasti ja kaikki muutkin asiat huomioon ottaen, hän teki päätöksen passittaa mut osastolle synnytyksen käynnistykseen. Heti silloin tiistaina aloitettiin ja vaikka käytettiin vaikka mitä keinoja (tabletteja, ballongia, tippaa, kalvot puhkaistiin) päivien kuluessa, ei synnytys edennyt. Tipalla saatiin kyllä aikaan säännöllisiä kipeitä supistuksia, mutta kolmea senttiä enempää en avautunut. Vauvan sykkeet alkoivat tipahdella supistusten aikana ja mulla alkoi tulehdusarvot nousta. Kyllähän mä sen jo arvasin mitä oli seuraavaksi tiedossa. Tyttö tuli lopulta maailmaan kiireellisellä sektiolla. Mutta niin kuin oon jo tässä joillekin todennut, niin kyllä mä sektiosta toivun, mutta jos meidän vauvalle olis jotain käynyt, niin sitä mä en edes halua ajatella. Nytkin valuu kyyneleet pitkin poskia pelkästä ajatuksesta. Ja mulla on oikeastikin toipuminen lähtenyt vauhdilla käyntiin. Vähän tuli takapakkia, kun mulle tuli merkkejä tulehduksesta, mutta sekin saatiin hallintaan nopeasti. Tytönkin kohdalla seurattiin sokereita ja tulehdusarvoja jonkin aikaa. Ja vähän jouduttiin tutkimaan sydämestä kuulunutta sivuääntä. Lääkäri tosin heti sanoi niiden olevan varsin yleisiä ja niin kuin hän ennustikin, seuraavassa kuuntelussa parin päivän kuluttua se sivuääni oli kadonnut. Hänen pienikokoisuuttaan viikkoihin nähden (hän syntyi siis rv 38+6) on myös ihmetelty, mutta luultavasti syytä oli istukan toiminnassa ja lisäksi mä ja mun mies ollaan oltu pienikokoisia syntyessämme. Hänen kokonsa aiheuttaa oikeastaan vain sen, että syöttövälit saavat olla korkeintaan kolme tuntia siihen asti, että kolme kiloa menee rikki. Tosin tän sektiohaavan kanssa oon ollut ihan tyytyväinen, että tyttö ei oo mikään iso. :-) Imetyksen kanssa on myös sellainen haaste, ettei pieni aina jaksa kovin kauaa rinnalla, mutta sitten hän saa lisäksi pumpattua maitoa pullosta. Mulla nousi maito jo toisena päivänä leikkauksesta vaikka sektion jälkeen voi helposti mennä viisikin päivää maidon nousuun. Edes jossain asiassa mun kroppa yllätti positiivisesti. :-) Nyt ollaan kotona oltu kolmisen vuorokautta ja kyllä tää on sellaista uuden opettelua kaikille meille kolmelle. :-)

Ihan hirmuisesti tsemppiä vielä sitä omaa nyyttiä odottaville. <3 Itekin olin jo lähes varma, että musta ei ikinä äitiä tule...
 
onnea sleepwalker mashaAllah.

mä oon opiskellu ja valmistuin hoitajaopinnois irlantilaisest koulust, etänä opiskelin ja täysil pisteil läpi.
 
diplomi sairaanhoidos ja potilaanhoidos omalla tahilla ei kauaa kestän. mähä oon suomesi opiskellu alaa ni oli aikas helppoa. itellä meni viikon verran kaiken materiaalin lukemisee ja arviointeihi koska pitää tyttöä hoitaa kans ni ei ol aikaa liiemmi. kansainvälisest tunnustettui diplomei. mä käyn kurssei kokoajan että saan enemmä tietoa ja tarkempia esim kirurgisel hoitajan rooli, anatomia ja fysiologia yms. Alisonin kautta voi opiskella mikä itteä kiinnostaa.

tääl tyttö kävelee ja puhuu suomea, englantia ja arabiaa oman höpötyksen lisäks :)
 
Voi onnea Sleepwalker! Nyt satuin selaamaan ketjua, että näkyykö täällä vielä tuttuja nimimerkkejä, ja ensimmäisenä sattui sinun onnellinen päivitys silmiin!
Nauttikaa vauva-ajasta täysillä, se on niin nopeaa ohi ja teillä onkin yhtäkkiä reipas taapero siellä.
Suukkoja ja halauksia!
 
Heippa pitkästä aikaa!

En olekaan pitkään aikaan täällä käynyt kirjoittelemassa, lukenut kylläkin olen ketjua silloin tällöin.
Ensi viikolla olen menossa leikkaukseen, missä poistetaan endometrioosipesäkkeitä vasemmasta munasarjasta ja suolistosta. Vasen munasarja saattaa myös lähteä leikkauksen yhteydessä. Vähän jo alkaa jännittämään leikkaus, mutta toivottavasti kaikki saadaan pois ja kivut hellittävät.

Onnea kaikille plussanneille ja mukavaa kevään jatkoa teille kaikille! :)
 
Oikein kovasti tsemppiä!! ♡♡ varmasti jännittää mutta toivottavasti tämä toisi mukanaan onnen tuulahduksia. Toivottavasti myös toipuminen lähtee hyvin käyntiin :)
 
Takaisin
Top