Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
myy tsemppiä harmi et tuli huonoi uutisia sinulle. plussatuulia :) juu neulon lasten ja aikuisten vaatteita edelleen. tääl neiti lähtee koht varmaa kävelee inshaAllah, ikää 9,5kk.sanoja ja pari 2 sanast lausettaki tullu jo <3 vauhtia riittää ku ei malttas olla paikallaa yhtää.
 
Myy: Toivottavasti pääsisit pian leikkaukseen ja toipuisit nopeasti siitä. Yhdelläkin munasarjalla voi todellakin pärjätä. :Heartred Mullakaan ei punktioissa ole toisesta munasarjasta (useista rakkuloista huolimatta) löytynyt kuin korkeintaan yksi solu eli oikeastaan toisen varassa sitä tähän pisteeseen on päästy. Jaksamista kovasti. :Heartred

ON: Mulla on nyt rv 26+0. Sukupuolesta ollaan edelleen epävarmoja. Viime ultrassa oli lääkärillä kiire, koska se oli aikalailla myöhässä ja kun varovasti kysyin siitä sukupuolesta, niin lekuri nopeasti vilkaisi siltä suunnalta ja tokaisi, että "Ei täällä ainakaan mikään heilu!". :rolleyes: No, meillä on aika 4D-ultraan ensi tiistaina, niin ehkä sitten vihdoin tiedetään varmemmin. :) Ihan sama, kunhan ei mitään ikävää löydy. Mä jouduin taas käymään sokerirasituksessa. Tällä kertaa en selvinnyt "puhtain paperein". Nyt sitten tiedossa on omaseurantaa ja petraamista ruokavalion kanssa. No, jos sillä tästä selvitään, niin oon ihan tyytyväinen.
 
mashaAllah sleepwalker oot jo noin pitkällä, ei enää pitkää aikaa ja pikkunen tulee syliin inshaAllah :)
 
Sleepwalker, heh, teidän vauva koittaa salailla h-hetkeen asti :) no, varmasti pääasia, että terve pikkuinen tulee :)

mä narahdin myös poikaa odottaessa rv 34+0 sokerirasituksessa ja raskausdiabetes-diagnoosi napsahti. alkuun olin vähän siipi maassa, kun tuntui niin kohtuuttomalta saada se diagnoosi, mutta ruokavaliomuutos ja ruoka-aikojen säännöllistys toimi mulla ja verensokerit pysyi sallituissa rajoissa. en tarttenut insuliinia, vaan ruokavaliolla saatiin radi kuriin ja näin jälkeenpäin miettien, radi oli hyvä pysäytys mulle ylipäätään! syön nykyään terveellisesti ja teen kaikki ruokani itse. vähensin pastan käyttöä, koska se nosti verensokeria ja karsin herkkupäivät kertaan viikossa. innostuin kovasti kokeilemaan vegaaniruokavalioa viime talvena ja sillä tiellä olen edelleen eli maitotuotteet jäi pois kevättalvella. kasvissyöjähän mä oon ollut jo kauan, mutta nyt vasta ruokavalio tuntuu oikealta ja voin hyvin.
 
Kiitos kaikille tsempeistä <3
Tammikuulle on leikkausaikaa sovittu, kun siihen tarvitaan myös suolikirurgi mukaan. Joten tovin tässä joudun vielä odottelemaan. Mutta laskin, että korkeintaan kolmet menkat tulee ennen sitä, joten en hirveästi joudu kärvistelemään kipujen kanssa. Toivon todella, että leikkauksen jälkeen kivut hellittää enkä ole kerran kuussa lamaantunut zombie.
 
Mä kävin viime ke nt-ultrassa ja siellä näkyi sekä kuului pieni ihmisen alku. Kokoa kaverilla oli tuolloin 70mm. Onnen kyyneleet vieri koko ultraamisen ajan ja ääneen taivastelin onneamme ja sitä kuinka kaunis meidän pienemme onkaan. <3 Helmi 13+5
 
Onnea sunflower ♡ :') se on ihan uskomaton tunne eikä sitä siltikään vaan meinaa ymmärtää!

Tänne kuuluu hyvää, oma vointi kasvaa kohisten ja tytön kanssa menee hyvin :)
Ja menkatki alko.. -.- 7 viikkoa synnytyksestä..
 
sunflower ihana et kaikki hyvin siellä mashaAllah :)

mirmeli onnea näin myöhässä pikkusen johdosta mashaAllah. täällä ei ol menkkoi vielä mut epäilys raskauden mahdolisuudesta, imetän tyttöä viel. hän 10,5kk parin päivän päästä.
 
Hei. Liitynpä teidän juttukaveriksi. Toivetta saada pikkunelonen nyt vuosi takana eikä tärpin tärppiä.
Ongelmana epäsäännöllinen kierto, vuorotyön ja perheen yhteensovittamisesta uupumusta ja stressiä. Vastikään myös diagnosoitu masennus ja paniikkikohtauksia. Niihin olen lääkityksen aloittanut ja nyt täällä pähkäillään että olisiko sittenkin järkevämpää pitää pieni breikki yrittämisessä. Toisaalta kun ei tähän mennessäkään ole tärpännyt niin onnistuisko se nytkään.

Oottako kuullu semmosta sanontaa että äidin syli on neljästä lapsesta täynnä? Tarkottanee ehkä sitä että neljännen jälkeen tää vauvakuume ei tulis enää näin voimakkaana?!
 
Heissan. Katotaan saisinko vähän kirjoiteltua teille kuulumisiani. Aikaa siihen olis, mutta joudun kännykällä näpyttelemään niin tää on... No, hieman haastavaa. :D Mä pötköttelen tällä hetkellä osastolla. Mitään isompaa hätää ei vielä ole, mutta eilen äippäpolilla lääkäri totesi, ett meidän pikkuneiti (se on nyt varmaa :) ) on vähän turhan pienikokoinen ja mun verenpaineet oli liian korkealla, niin passitus tuli saikulle ja tänne osastolle. Lähinnä siks oon täällä, että hieman oli pelkoa raskausmyrkytyksestä ja eilen mulle annettiin kortisonipiikki kypsyttämään pikkutyypin keuhkoja ja tänään saan vielä toisen satsin. Pelko raskausmyrkytyksestä alkaa näyttää aiheettomalta, joten mä ehkä pääsen täältä huomenna kotiin. Seurantaan tullaan kyllä jatkamaan tiiviimmin... Ja saikkua mulla on koko loppuaika. Eipä mulla tosin olis ollut töitä enää kun kolmisen viikkoa. Tänään on rv 30+2 ja eilinen vauvan painoarvio oli 1200-1300 g. Ei hän siis onneksi enää mikään ihan mini ole, mutta toivottavasti hän nyt kuitenkin vielä jonkin aikaa saisi masussa kasvaa... Eilen oli kyllä pasmat ihan sekaisin, kun tää kaikki tuli niin puskista. Oon voinut niin hyvin ja edelleenkin olo on hyvä... Verensokerit on pysyneet kurissa ja oon ihan samaa mieltä Dellan kanssa siitä, että toi radi taitaa olla vaan hyvä herätys parantaa omia tapoja. Mä joskus elin jo varsin terveellisesti, mutta hoitojen ollessa aktiivisesti käynnissä, karkas mopo taas käsistä...
 
Gatusa: Kiitos! :) kyllä aika menee, teidänkin neiti jo noin "vanha" :) koskas tämä mahdollinen raskaus varmistuu?

Fazeriinalle tervetuloa joukkoon vaikkakin täällä alkaa olla aikas hiljaista :o! Oletteko kauankin yrittäneet jo?
Vuorotyö on haasteellista muutenkin ja vielä jos on pieniä lapsia niin varmasti on hankala löytää se tasapaino yhdessä olemiseen. Toivottavasti nyt saisit lääkkeistä apua, yrittäminen tuo lisänsä :( tsemppiä! :)

Sunflower: Miten voit?

Myy: Entäs sinä, toivottavasti et ole joutunut kärsimään kovista kivuista?

Della: ?

Missä sissi?? :)

On.
Täällä neiti 2,5kk ja kaikin puolin hänen kanssaan menee hyvin. Nyt ymmärrän niitä ihmisiä jotka jaksavat kertoilla kuinka omat pienokaiset oppivat vaikka mitä! Ja lapsettoman ulkopuolisen korvaan asia ei ole niin ihmeellinen :D itsellä taitaa olla ovis, kivut ovat ainakin jotain ihan kaameeta :o mutta jos on niin taasen niin myöhään kierrossa että ei se taida ihan niin toimia kun pitäs, tai sehän jo tiedettiin. Viime aikoina on tullut paljon mietittyä menneitä vuosia ja siihen päälle haastavaa synnytystä. Tunneskaala on ollut aikamoinen ja välillä todella kuormittava. Tänään on ollut piristävä päivä! :)
 
Mut päästettiin tänään kotio jatkamaan saikkua. :-) Onneksi. :-) Pelko raskausmyrkytyksestä osoittautui tosiaan aiheettomaksi mutta nyt tiiviimmin seurataan pikkutyypin kasvua yms. Nyt "vähän" väsyttää mutta ihanaa päästä ens yöks omaan sänkyyn. :-)
 
sleepwalker ihana et kaikki kunnos ja pöh tuo mikää turhan pienikokoinen ol noille viikoille...hohhoijaa mitä sitä kuuleekin. säikäyttivät sut kunnol sit voi sinua mut pääasia et kaik kunnos ja neiti voi hyvin. nyt nautit raskaudesta täysin rinnoin ja yrität levätä koska pikkunen ku syntyy ni sitä lepoaikaa ei ole niin paljoa välttämättä. :)

mirmeli mashaAllah jo 2,5kk sinun tyttö aivan ihanaa. kohtaha siel ruvetaa sit kääntyileen inshaAllah ja oppii vaikka mitä ja ekat hampaat ja ekat sanat... oih ihanaa!!! juu mein tyttö on reilun viikon kuluttua 11kk jo miten aika meneeki niin nopeesti vastaha mä sain tuon tytön. tyttö oppii vaikka mitä sen ku kerkee ja lempilelu on lankakerä ku mä työkseni neulon ni tyttö on ihastun värikkäisiin lankakeriin ku on petroolin väristä, luonnonvalkosta, mustaa, smaragdinvihreää tai jadenvihreää, sinistä. eetuhan tilaus on jo hyväl mallilla, esikoisen sukat valmiit tuli pääkallosukat ja transformerssukat joista jälkimmäiset on omal silmäl tehty ku ohjeita ei ole olemassa vielä niihin joten tuskinpa niitä on tehty vielä ja kuopukselle on takkiin sopivat sukat kohta valmiit ja tokaa paria mietin minkä otan teemaks... tässä kuvaa.
 

Liitteet

  • Image0206.jpg
    Image0206.jpg
    289.8 KB · Katsottu: 143
  • Image0213.jpg
    Image0213.jpg
    300.4 KB · Katsottu: 144
  • Photo1146.jpg
    Photo1146.jpg
    467.2 KB · Katsottu: 149
  • photo1148.jpg
    photo1148.jpg
    423.2 KB · Katsottu: 167
heippa, täällä entinen della eli nykyinen tiikeriLuukas :) della-nikki on olemassa, mutta en käytä sitä, kun haluan kirjoitella tänne kuumeilufoorumeihin rauhassa.

Mirmeli, voi miten aika menee ja teillä tyttö kasvaa ja kehittyy! tuo on tuttua et lapsettomuuden ajan muistot pyörii mielessä ja herkistää.. tytön vauva-aikana olin aika herkillä itsekin ja varsinkin, jos joku tuli kommentoimaan et nuorena on helppoa saada lapsia ym. annoin välittömän palautteen, etten todellakaan ole saanut tyttöä helpolla ja nyttemin sanon, ettei poikakaan ole saanut alkuaan yhtään sen helpommin.

Sleepwalker, onneksi ei todettu raskausmyrkytystä! levollista loppuaikaa sinne ja jännityksellä odotan, milloinmilloin pieni tulee :) :Heartred

Gatusa tehnyt ihania neuleita! mä sain pari viikkoa sitten siskontytön eli olen nyt kahden lapsen täti :happy093tein vauvalle vauvan conversetossut ja sit päädyin tekemään tytön tanssikaverin tulevalle pikkusisaruksellekin, kun menin hölöttämään mun käsityöprojekteista :laughing021 ja näki tämän tanssikaverin äiti, kun odotusajalla tein neulosta, että teen enemmänkin käsitöitä. ihanasti Gatusan tyttö kyl kasvaa!

fazeriinalle tervetuloa! hiljaista täällä on, mutta täytyy yrittää aktivoitua :)

mitä sunflowerin odotukseen kuuluu?

on: mun isoin kuuluminen on varmaankin se, että päätin vaihtaa työpaikkaa. olin nyt jo edellisessä työpaikassa 4,5 vuotta, josta kahdesti äitiyslomalla. tykkäsin kyl työstä mut työmatka alkoi tuntua kohtuuttomalta, kun meni tunti suuntaansa ja lapsissakin näkyi se, että he näki mua ihan liian vähän. hain ja sain uuden työpaikan omasta asuinkaupungista ja aloitan siellä maanantaina. työmatka lyheni puolella, vaikkakin kestää edelleen julkisilla puolisen tuntia, ja saan uudessakin työpaikassa jatkaa osahoitovapaata toivomallani tavalla neljänä päivänä viikossa :hello2

vauvakuume vaivaa taas, joskaan ei ole enää mikään pakottava tarve niinkuin edellisten lasten yrityksen kohdalla. ollaan tulee, jos on tullakseen ja jos ei tule, niin ei sit ole tarkoitettu. vapauttavaa, kun pystyy näinkin miettimään!

meidän poju oppi kävelemään viikko ennen 1-vuotiskuvaustaan ja nyt hän melkein juoksee. puheen tapaistakin tulee, ainakin äiti-sanaa hän hokee. poika on ollut liikunnallisesti menevämpi ja aktiivisempi, tytöllä alkoi samassa iässä tulla selkeämpää puhetta, mutta liikkuminen oli varovaisempaa. poika kiipeilee sohvaan ja on keksinyt myös, että vessanpönttöön voi pudotella tavaroita niinkuin shampoo-purkkeja ja oman tutin. not so kiva!:yuck:
 
heis tiikeriluukas tajusin sentään lukea alunki ni äkkäsin peräti mun aivoilla kuka kyseessä :) oi ihana kuinka lapset siel kasvaa ja oppii uutta. meil ei viel kävellä mut sanoi tulee jopa muutama englanninkielinenki sana tullu ku kuulee mun ja ukon puhuvan englantia.

tääl ei ihmeitä tyttö kasvaa ja kehittyy kaikki ruokainen alhamdulillah. riisipuuro on suurta herkkua mitä maiskutellaa ja sanotaa nam nam ku syödään. mun ois tarkotus tänää tai huomen alottaa ruisleivän juuren teko ja varmaa lähiaikoin ukon sukulaiselt ostetaa jyviä jotta saadaa ite tehtyä jauhot eli puhistan kivistä ja ukko vie myllylle ku ne jauhot mitä haluan on vähä kalliimpia ku joku vehnäjauho. haluan alkaa tehä kotona leipää. ja käsitöitä tehään edelleen ku tilaus kesken ja toinen odottamas.
 
Heissan aikojen takaa!!!
Ei ,en ole kuumeilemassa edelleenkään,tulin vaan moikkaamaan teitä kun gatusalta kyselin porukan kuulumisia.Mun tunnukset ei toiminu pitkään aikaan ja miramaria joutui selvitteleen tilannetta.No nyt toimii ja saatan ehkä häiriköidä foorumia sittemminkin.

Mirmeli ystäväiseni!!
Hurjasti onnea vauvasta, TYTTÖ,voi ihanuus!!
Onko kaikki mennyt hyvin,synnytys jne????
Tuo mestaripiirros jonka sanat sulla,mun sisko lauloi mun kuopuksen ristiäisissä ja se on ehkä maailman liikuttavin biisi.

Mä luen ajan kanssa kuulumisianne,mutta nyt oli pakko äkkiä kirjoittaa kun tänne ker pääsin.
 
Olenkin miettinyt mitä mahtaa sulle kuulua, joten, mitä kuuluu? :D ja suuri kiitos :) mä olisin halunnut myös tuon laulun ristiäisiin mutta ei ole muita laulajia kuin minä itse ja siitä ei olis tullut kyllä mitään ???

Vauvan kanssa on mennyt kaikki todella hyvin! Iloinen, pirteä tyttö joka nukkuu hyvin ja tähän asti syönytkin hyvin, nyt ollaan menty raivoten rinnalla muutama päivä mutta luottavaisesti odotan sen olevan vain ohimenevä vaihe.
Synnytys... neiti meni rytinällä yli ja käynnistettiin 42+0. Cytoteceilla lähdettiin liikenteeseen ja vrk aikana ei supistuksista huolimatta saatu kuin sen verran auki että kalvot puhkaistiin sitten seuraavana aamuna. Siitä ei apua niin oksitosiinit parin tunnin päästä. Loppujen lopuksi synnytys ei edennytkään, tai eteni mutta kuroutui aina takaisin.. kaiken kaikkiaan pääsin avautumaan 9cm mutta sitten taas mentiin takapakkia. Lopulta ei toiminut mitkään puudutteetkaan enää ja viimeiset tunnit neiti räpiköi niin että supistuksetkaan eivät tauonneet ja nyt vasta oon tajunnut että sillä raukalla oli paniikki siellä :'( no mutta täyden kympin tyttö syntyi kiireellisellä sektiolla 42+2 illalla ja äiti ihan pyörryksissä 3vrk synnyttämisestä, unettomuudesta ja syömättömyydestä ettei siitä juuri muistikuvia ole :/ no mutta lopputulos on tärkein ♡
Sairaalassa sain sitten vielä sappikohtauksen ja pääsin vatsan ultraan jossa sappikivet todettiin. Sappikohtauksia sain useasti ja ne ovat ihan helvettiä. 5

vk synnytyksestä pääsin leikkaukseen että nyt sekin on hoidettu :D
Nyt vasta tilanteen rauhoituttua työstän menneitä vuosia ja synnytystä mutta sekin alkaa nyt helpottaa! :)

Yritin suppeasti selittää! :D

Ja mulla kanssa temppuilee tämä tunnus ja välillä en pääse sisään mutta on aina parin päivän jälkeen toiminu :o
 
Ihana kertomus Mirmeli!!
Olen niin onnellinen teidän onnistumisesta.
Kovilla olet ollut ja vauva ei sitten halunnut ulostautua kun oli kerran tiukasti kiinni ottanut,voi pikkuista :flower
Saitko mielestäsi riittävästi jälkipuintia synnytyksestä?

Mulle kuuluu niin tympeää etten viitisi täällä edes kirjoittaa kun ei kuulu millään lailla tähän aiheeseen.

Katselen täällä nyt ympärilleni,löytyykö täältä mitään rakoa mihin voisin humpsahtaa,vai onko kaikki vain vauvaaaaaa....se elämänvaihe kun on minulta lopullisesti taakse jäänyttä.
Viimeisestä haaveesta luopumisen tuskasta olen myös jo selvinnyt. Elämän on jatkuttava,tavalla tai toisella.
 
Takaisin
Top