Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi Ajna, kurjaa :( mun puolesta voit silti kertoa jos siltä tuntuu. Elämän vaiheita on niin monenlaisia, liittyi ne toisiinsa tai ei.

Synnytystä puitiin joo muutama päivä, niin lääkärin kuin parin kätilönkin kanssa. En oikeastaan ennen niit edes tajunnut kuinka pieleen se meni. Toisaalta olin niin pyörällä päästäni ettei mulla juurikaan ollut mitään tuntemuksia kokemuksesta, nyt vasta jälkikäteen. Nään unia ja mietin paljon tapahtumia, vieläkin pompsahtaa uusia juttuja joita en ole muistanut.

Mieli on semmoinen,alitajunta räjäyttelee pommeja kun itse et enää ole varautunut.Mutta pääasia että tiedostaa tän itse ja puhuu ne ulos.

Tiedän tuon tunteen,kun vasta jälkeenpäin tajuaa miten pieleen moni menikin,mutta kukaan ei osaa ennalta tietää miten oma kroppa suhtautuu synnytykseen,ja vaikka ensikerta olisikin vaikea,seuraavat voivat mennä kuin oppikirjasta.Mulle kävi vähän niinkuin silleen.Ekan jälkeen minullekin kerrottiin että upss,olipa paha lähellä,mutta hyvin kävi.Tosin mun lapsi saatiin ulos vain 6 pisteen vauvana.
Seuraavat meni hyvin.

Onhan se kurjaa,mut elämä on ups and downs,jos ei mennä alas ei voi tulla ylös.Jotkut saa leppoisemman matkan,toiset rajumpaa menoa.
Onneksi pääsin itse kiinniymmärrykseen,meinasi mieli mennä mustaksi.Nyt ehkä rakentanut suojakilven,jonka sisään ei oikeen kukaan pääse.Ovi napsahtaa kiinni nenän edestä kun vähänkin haistan negatiivisia käytösmalleja mua kohtaan.Mulla on oikeus rajoihinin.Oikeus omaan onneen.

Heippa kaikki vanhat! Della, Mirmeli, Sleepealker ja Gatusa! ❤️

Poikkesin pitkästä aikaa, kiva kuulla kuulumisia! Meillä kuopus ihan pian jo 2v, niin se aika lentää!

anteeksi hiljaiseloni :D tässä on ollut muuttoa sun muuta..

meidän pikkuneiti jo 6kk! on jo kovin touhukas tyttö.kovasti on vielä äidissä kiinni <3
muskarissa käydään viikottain ja siitä kovasti tykkää :) ryömimistä harjoitellaan ahkerasti..tuskin enää kauaa niin lähdetään liikkeelle

nyt voisin taas aktivoitua tännekin kirjoittelemaan :)

Aika menee hurjaa vauhtia! Muaki kiinnostais muskarit mutta toistaiseksi laulellaan kotona. Ollaan saatu kavereita perhevalmennuksesta ja porukalla käydään perhekahviloissa yms.. en oo kertonut taustasta mutta mietin että pitäisikö.. joissain asioissa olisi helpompaa.

heis kaikki tässä ite vietetty hiljaiseloa ku ikäviä asioi taas tapahtun. mies pidätettii ilman syytä ti aamul ja joka päivä piti päästä kotii kunnes to illal kuulin langolt et ukko viety pääkaupunkii ja 25.11 oikeudenkäynti ku joku ongelma passin kans mitä sillä ei ees ole ensinnäkää. eli tytön kans kahestaa ja ukon veljenpoika yötä tääl aina.

no herranjestas gatusa mitä ihmettä siellä oikee tapahtuu????? Voimia,jälleen kerran.

Sissilläkin vauva,VAU!!! Onnee,oonkohan ees onnitellut,en yhtään tiedä montako sataa vuotta ollu pois foorumilta.

Eipä miul taija muuta paikkaa tääl olla missä ois tuttui,noo luen tein kuulumissii si

no nii ukko kotiutu perjantaina vihdoin ku sillä oli siirrelty oikeutta vähä väliä. ja torstain kipeänä oli sit käsittely. 4.1 uudestaa ja sit ohi. ees tuomari ei tietän mikä on homman nimi. järkyttävät olot oli siellä paralla. perheaikaa, sukulointia ja leipomista ja ruuanlaittoa täällä ollu nyt näinä päivinä.

hurjaa menoa siellä Gatusa :nailbiting: onneksi miehesi pääsi takas kotiin ja asiat selkenee!

Ajna tottakai sä pysyt täällä meidän kans :)

tietääkö joku Sleepwalkerista, joko on synnyttänyt?

myynkin kuulumisia olis kiva lukea! ja tietty sissin, Mirmelin ja muiden :)

kuulumisia: me ollaan taas sairastettu. itselläni flunssa kesti kaksi viikkoa ja nyt en ole enää tukossa. räkäinen yskä ja lievä tukkoisuus vaivaa edelleen, silmätulehdustakin oli sekä mulla että tytöllä ja kummallakin meni siihen kahdet tipat. tyttö oli kuumeessa pe-ti ja nyt tilanne alkaa olla jo sillai hyvä, että huomenna hän pääsee päiväkotiin.

poika ei paljoo juttele, mutta osaa sanoa selkeällä suomen kielellä "äiti" :Heartred on melkoinen vintiö, nauraa päin naamaa ja juoksee karkuun tai purkaa tavarat hyllystä ja laatikoista. kiipeily ja liikkuminen ovat in ja samalla poika on perheen paras syöjä: menee kaikki nekin ruoat, joista isommat narisee. pääasia, että ruoka on äidin tekemää eikä mitään valmista :)

onha tääl aikamoist menoa tiikeriluukas. meil tyttö 2vko kuluttua 1v ja tulee joitain sanoja kuten baba, mama, äiti, mummi anna, nam, baby. touhukas ja vilkas eka askel otettu mut ei sit jatkan kävelyä.

Mä oon niin anti-vauvakuumeilija kuin voi.Vaikkakin kyllä,pahoitin mieleni kun huomasin että seinänaapurilla on selkee vauvakumpu.Olin jo kesällä funtsinut,mutta välillä näytti että olikin muuten vain pullistunut mahastan.Mua ärsyttää että huomaan raskauden,mutten osaa suhtautua sit siihen.Kun tajusin lopulta,pääsin omaan autoon ja pillahdin itkuun.Että semmoinen.Totuus vaan on että se aika on lopullisesti ohi miulta,on sairautta jne.Mutta hyvä näin,alan taas vaihteeksi saada palettini kasaan lasten osalta,kyllähän näissä kahdeksassa on tekeminen,mun elämäni loppuun saakka :Heartpink

Oliks Eetuhalla kans yritys jo päällä?
Ollaaks myös vanhoi tuttui Tiikeriluukas,oon ihan pihalla täällä :queen

Gatusan neidinkin syntymästä VUOSI,voi sissos.

Heissan pitkästä aikaa...

Kyllä mä vielä kasassa oon. :grin Tänään on kuitenkin "vasta" rv 35+1. Kovasti toivotaan, että ensi vuoden puolelle päästäisiin ennen kuin pikkuinen syntyy, mutta käyn viikoittain seurannassa äippäpolilla ja tilanteen mukaan edetään. Tähän asti kaikki on ollut ihan hyvin vaikka vauvan kasvu siellä alakäyrillä pysyykin.

Mä käyn täällä lueskelemassa teidän kuulumisia ja oon ainakin hengessä mukana. Tuntuu vaan, että oon joko koko ajan jonnekin menossa tai älyttömän väsynyt... Enemmän kyllä tuota väsymystä riittää... Mutta onneksi vielä ehtii lepäillä. Ja ihan hyvin me kuitenkin voidaan. :) Ehkä mäkin yritän tänne taas vähän kirjoitellakin...

Tsemppauksia ja lämpöisiä ajatuksia kaikille. :Heartred

ajna niinpä kohta on neiti 1v jo, eka askel otettu jo mut kävely on hakusessa viel. luonnetta löytyy kunnolla ja ihana tapaus kyllä varsinainen touhuelmiina :)

sleepwalker hienoa et kaikki menny hyvin siellä, täällä jo odottelen innolla millo siellä pikkunen tulee tälle puolelle kohtaha on jo täysaikanen inshaAllah :)

täällä pitää alkaa hiljallee suunnitella millasen lämmityksen tänne kotii oikei rakentaa, ei täst talvest muuten tul mitää, varmaanki minä saatan lopulta olla se joka tekee sen, oon vähä miettin ja ukkoki katellu youtubest videoi, ite haluisin leivinuunin että saa siellä paistaa vaik leipääki. ja samalla sit lämpenee taloki. tosin mielessä pyörii entä jos tammikuus ei se juristi onnistukaa iha niin ku sano ja ukko joutuu telkien taa kuukausiks ellei pariks vuodeks...mistä mä revin rahat vuokraan, ruokaan laskuihin. hohhoijaa.

Hei kaikille:)

Muutamia tuttuja nimiä täällä näkyikin,

anteeksi, en jaksa sen kummemmin nyt kommentoida kenellekään, halusin vain tulla luomaan hieman uskoa ihmeisiin.

Meillä oli yritystä takana kuusi vuotta ja yksi kuukausi (päivälleen). IVF omilla soluilla, kolme siirtoa, ei mitään. Lahjamunasoluilla siirrettiin yhteensä kuusi alkiota, ei mitään. Diagnoosi ennenaikaiset vaihdevuodet, AMH 0,3 (normaali hedelmällinen yli 1,1 ja täysin steriili alle 0,1). Toinen munanjohdin poistettu, oli tukossa, epäiltiin vaikeuttavan alkioiden kiinnittymistä.

Nyt lokakuun viimeinen päivä testiin ilmestyi teksti raskaana 3+ ja TÄYSIN luomuna:smiley-bounce016 LA 28.6!

En uskonut ihmeisiin, mutta nyt kai sitten täytyy vähän alkaa uskoa...

Elämä voi yllättää, älkää luopuko toivosta.

Kaikille teille paljon jaksamista, tämä on raskas tie.

Oikein hyvää uutta vuotta!

onnea kuusityttö mashaAllah. meillä oli tilanne että ei ois luomuna pitän olla mahollist ja laskutavast riippuen 3-4v meni ennen pysyvää plussaa.

Onnea kuusityttö! Aika hienoa että tuollaisiakin tarinoita löytyy :)

Ite tuntuu tällä hetkellä ihan toivottomalta. Taidan olla ainut tähän ketjuun kirjoittaneista, joka ei vielä ole raskaana tai saanut vauvaa... :( Meidän yritysaika on toki monen muun mittapuulla vielä lyhyt, vähän yli 2vuotta, mutta tuntuu itsestä tosi pitkältä ajalta. Nyt elellään kp27, jos tai siis kun menkat alkaa niin pitää soittaa meidän lapsettomuuslääkärille joka laittaa lähetteen ouluun ivf jonoon. Arveli että keväällä päästään siihen. Yritän olla lataamatta liian isoja toiveita tuohon hoitomuotoon, mutta on varmaankin viimeinen jota me kokeillaan, niin paljon lepää sen varassa.

Takaisin