Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Et oo tosissas??!! OIKEESTI?? apua, nyt tule itku :D voi eikä, onnea onnea onnea!! ♡♡♡ oon niiiiiin onnellinen teidän puolesta.. en vois kenenkään puolesta olla onnellisempi. Just eilen ehdin miettimään sua ja ajattelin et on testipäivä näillä näppäimillä.. :,)

Mä soitin neuvolaan vasta sen ultran jälkeen.. vaikka en kyllä vielä siitäkään uskonut :D itseasiassa mä oon alkanut vasta nyt uskomaan :D
 
ihan mahtavaa Sleepwalker! voi että, nyt viimeinkin on teidän vuoro :) ja usko pois, ei ne testit valehtele, varsinkin kun testiajalla saat kaksi viivaa :) digi varmasti varmistaa tuloksen :)
 
oi onnea tuhannesti sleepwalker mashaAllah oon niin onnellinen puolestasi että iha itku tulee :) nautihan kunnolla, mulla oli sama juttu tytöstä et ennen testaamist oli epämääränen olo ja päivä testin jälkee kerran oksensin. pakki oli sekasin kyl ekan kolmanneksen kans ja olot vaihteli hyväst keskivertoon ja voi sitä väsymyksen määrää :) mutta alhamdulillah siellä tuli 2 viivaa, nyt ootan sun digin tulosta inshaAllah :)

täällä ukolle eile unikiukku ja se alotti riidan ja alko viel uhoamaanki mulle, no se oli pahin virhe mitä voi tehä mun kohal... mä katon miten tilanne kehittyy mut alkaa mitta oleen täys ukon käytöstä. pitäs varoiks pyytää lähetystöst et hoitavat mulle ja tytölle passin ja tytölle viel suomen kansalaisuuden...pakko turvata oma selusta aina... tänää ukko kiehnäs ku kiimanen kollikissa takana mut mä meinasin potkasta sitä sinne, luuli et mä vaa annan asian olla. sen viimeaikaset uhoamiset on käyny niin pahast mun hermoille.
 
Kiitos teille. :Heartred Ootte kyllä ollut korvaamaton tuki tässä meidän matkan varrella. En ehkä aina oo ollut kamalan aktiivinen kirjoittelija, mutta jo tieto siitä, että on paikka missä purkaa sydäntään ja saa vertaistukea, on auttanut paljon. Toki tässä on vielä pitkä matka siihen, että tämä meidän pieni ihme selviää syliin asti, mutta näin lähellä sitä ei olla vielä koskaan oltu. Kai se on pakko uskoa, että oon raskaana, koska digikin näytti raskaana 1-2. Mun mieskin alkaa vähitellen tajuta tilanteen, koska se totesi, että kai se pitää uskoa, koska toinenkin testi noin näyttää. :happy:

Gatusalle jaksamista miehen käytöksen suhteen...
 
Sleepwalker: Nyt vaan onnea matkaan ja pienelle sissivauvanalulle paljon voimia pysyä matkassa. Äkkiä tämä odotusaikakin menee! Meillä paukkuu 27+0 tänään.. uskomatonta..
 
Juntturalle ja Sleepwalkerille hurjasti onnea plussista <3 ihania uutisia!

Mirmeli ja Sissi: te ootte jo ihan hirmu pitkällä <3

Gatusan vaatemallisto kuulostaa hienolta, toivottavasti se saa hyvän vastaanoton!

Eetuha: onnea opiskelijalle! :)

On: kävin tänään gynellä, kun on viime aikoina viillellyt tuolta vasemmalta puolelta. Sinnehän oli ilmestynyt kystalle kaveri. Ne on nyt yhteensä yli seitsemän senttiä ja saan lähetteen naistentautien polille. Siellä sitten katsotaan mitä niille tehdään, leikataanko vai mitä. Ollaan osittain jo haudattu koko vauvaprojekti ja mennään "tulee jos on tullakseen" periaatteella. Sen takia en täällä foorumilla ole niin paljoa nyt kirjoitellut. Toki käynyt aina silloin tällöin lukemassa teidän uutisia :)
 
myy, multa leikattiin kyl noin isot kystat, et etköhän säkin pääse leikkaukseen! tai toivotaan ainakin parasta! voi että, toivottavasti pääset asiassa eteenpäin, tiedän tasan tarkkaan miltä susta tuntuu!

Gatusan mallisto kuulostaa kyl suunnitelmalta ja mitä oon katsellut sun kuvia toisista ketjuista niin ihan varmasti tulee olemaan menekkiä! ja etenkin jos sun asuinmaassa ei ole kunnollisia äitiysvaatteita ja -tarvikkeita ym. niin varmasti isket markkinarakoon!

Sleepwalker, mä niin tiesin, et digikin on samaa mieltä kuin se viivatesti! hurjasti onnea edelleen ja positiivisella asenteella eteenpäin! muistan kyllä et olin itsekin skeptinen ja pelkäsinkin koko raskausajat hamaan loppuun, mutta tuollahan mulla 3v 3kk ikäinen pikkuneiti ja 8kk ikäinen nuhanenä poikavauva vetää sikeitä et uskon, että sullakin menee kaikki hyvin loppuun asti ja saatte kaipaamanne nyytin :)

ja sissi "poksahtaa" ihan kohta :Heartred nopeasti se aika menee! ja Mirmeli myös sit seuraa hyvin perässä :)

Eetuha, onnea opiskelupaikasta ja jaksamista opiskeluihin ja perhe-elämän yhdistämiseen!

on: mä täällä seurailen, kun monet teistä jatkaa mammalomaa ym. ja monet jää mammikselle. mulla kutsuu työt vajaan neljän kuukauden kuluttua ja poika tuntuu vielä niin pieneltä :oops: lohduttelen itseäni sillä, että hän kasvaa neljässä kuukaudessa nopeasti vauvasta taaperoksi ja päivähoidon aloitus ei ole niin paha asia. menihän mun tyttökin samanikäisenä (pari viikkoa vanhempana) päiväkotiin ja on pärjännyt hyvin.

ollaan pojan kans törmätty hassuun asiaan, hän ei nimittäin suostu syömään kaupan soseita! olen tehnyt itse pojan ruoat (nyt ihan liha-ateriat ja maustankin ne jo) ja niistä poika pääasiallisesti tykkää kovasti :) olen kahteen otteeseen kokeillut kaupan purkkiruokaa, ja eilen tokalla kerralla ostin luomuruokaa, mutta ekan maistilusikallisen jälkeen alkoi taas itku ja poika nipisti suun tiukasti kiinni. en kovin edes yritä tarjota kaupan soseita, vaan kuskaan usein mukana purkin kotiruokaa ja sitä sit lämmitetään ja suu vaan käy. miehen mielestä poika saa niin hyviä gourmetruokia, ettei häntä huvita syödä jotain kaupan mössöä. ilmeisesti mun kokkaamat on sen verta hyviä, tai ainaki mun koemaistaja eli tyttö tykkää myös niistä.

olen ainakin jotakin oppinut tässä mammalomalla eli syömään kunnolla ja monipuolisesti ja koitan jatkaa samaa linjaa sit töihin paluun jälkeenkin. raskausdiabeteksen myötähän mulle tuli kohonnut riski II-tyypin diabetekseen, jota meillä on suvussakin, joten sekin vähän vauhditti tätä ruokavaliotsekkausta. ja paino mulla putosi viimeisen parin kuukauden aikana eikä enää ole kuin kilo tai pari matkaa siihen painoon, mikä mulla oli ennen pojan odotusta :) ja en tiedä muistaako kukaan enää mun toissasyksyistä kyynärpäävammaa (kun juoksin kaikissa röntgeneissä, ultrissa ja ortopedillakin). no, kyynärnivel kiukkuaa edelleen enkä pysty pitkiä aikoja nojaamaan siihen (tai punnertaa tai lankuttaa kunnolla), mut kävin pari viikkoa sit kokeilee kuntonyrkkeilyä eikä kyynärnivel ollut millänsäkään eli mä voin ehkä palata syksyllä potkunyrkkeilyyn :happy093 ainakin kokeilee, pystynkö jatkamaan :) mähän olen ollut kaksi vuotta jo tauolla ja nyt vasta huomaan, miten kova ikävä mulla on sinne! mikään liikuntarääkki ei tunnu miltään, kun ei ole se koutsi piiskaamassa viimeisiä mehuja irti :)

nyt tuli vähän pitkästi näitä omia juttuja.

mitä kuumeiluun tulee, niin mun vauvakuume ei ole hävinnyt, mutta se ei ole kovin pinnallakaan, koska poju valvottaa öisin, vaikka ollaankin tehty jo yövierotus. luulisin, että hampaat nro 3 ja 4 tekee tuloaan. mitäänhän ei vielä tunnu, mut näkyvät ikenen sisässä. huoh! olin jo unohtanut tytön vauva-ajoilta, mitä tää valvominen on
 
kiitos sleepwalker, josko tuo ukko nyt jossai vaihees oppis ennen ku on myöhästä. mut nautihan nyt oikei kunnolla raskaudesta inshaAllah loppuvuodesta teil on pienokainen sylissä tai ens vuoden alussa millo onkaa laskettu aika :)

myy kiitos saapi nähä miten tässä nyt menee mut oisha se kiva pistää pystyy vaateliike netissä inshaAllah, oon jo kaikenlaista suunnitellu sinne mielessäni :) harmi että siellä tullu huonoi uutisia, inshaAllah teil nyt kuitenki luomust sit tärppäis, meillehä ei annettu yhtää toiveit sillo aikoinaa...
 
Myy: mukava kuulla sustakin! Vaikka kysta uutiset nyt ei olekkaan mukavia mutta jospa nyt pääsisit sinne leikkaukseen ja niistä eroon. Jospa edesauttaisi sitten taas eteenpäin pääsyäkin :) tulehan kertomaan miten asiat etenee.

Gatusalla kumpuaa ideoita! :) ihanan tarmokasta! :) tännekin kuvia.

Della: hui ku on äkkiä mennyt aika :o onhan ne lapset pieniä tuossa iässä mutta eiköhän se poikakin sopeudu päivähoitoon :) siellä on vaikka mitä kiinnostavaa koko päiväksi!
Ja oot ilmeisimmin hyvä kokki ;) kyllä poikasi hyvän päälle ymmärtää :D
 
selvä mirmeli :) kuule tässä maailman kolkassa on pakko olla tarmokas ja mä sanoin ukolle että mä tartten koneet että pääsen tekeen vaatteit. kuvassa olevat on käsin ommeltu sitte...
 

Liitteet

  • photo0881.jpg
    photo0881.jpg
    344.8 KB · Katsottu: 120
  • photo0884.jpg
    photo0884.jpg
    465.1 KB · Katsottu: 120
  • photo0882.jpg
    photo0882.jpg
    337.2 KB · Katsottu: 130
  • photo0883.jpg
    photo0883.jpg
    438.5 KB · Katsottu: 103
  • Photo0887.jpg
    Photo0887.jpg
    384.8 KB · Katsottu: 101
  • Photo0888.jpg
    Photo0888.jpg
    391.6 KB · Katsottu: 105
joo ei täällä ole enää kuin 30 päivää laskettuun.alkuviikosta oli synnytystapa-arvio ja hyvin pitäisi mahtua tulemaan alakautta :rolleyes: 1cm oli paikat jo auki,mutta voihan tässä silti mennä vielä monta viikkoa.jotain edistystä kuitenkin..

Ihania vaatteita Gatusa! :Heartred
 
Isosti onnea Sleepwalker :Heartred

Itekin tein pari testiä että uskoin ihaniin uutisiin. Ja pelko on koko ajan kova että tämä onni viedään meiltä pois. Olo on kyllä koko ajan niin raskaana ku vaan voi. Ruoka ällöttää ja teettää pahaa oloa. Vatsa on koko ajan sekaisin. Ja voi näitä alavatsakipuja, niitä on aika paljon. Yrittänyt googlettaa että onko normaalia ja kai se on. Onko muilla ollut semmosta jomotusta aina kun liikkuu (siis ihan vaan vaikka kävelen olkkarista makkariin niin jomottelee) ja välillä paikallaan ollessaankin? Gyne kyllä sanoi että mulla on tosi pieni kohtu, että voisko olla vaan siihen liittyvää kun kohtu kasvaa... Odotan ihan paniikissa ensi viikon varhaisultraa naistenpolilla, sillon viimeisimmistä kuukautisista 7+2, mutta ovistuntemuksista uskon ettei olla ihan noin pitkällä, ehkä 6+5 on oikeempi arvio.

Sissille tsemppiä viimemetreille!

ja Gatusa ihania pikkunuttuja olet ommellut!
 
Mulla oli noita vatsan jomotuksia ja on vieläkin, toki puolessa välissä ne oli suppareita mutta alussa oli kovaakin jomotusta. Lääkärin mukaan ihan normaalia :)
 
kiitos kaikille, juu tuommoisia tullu tehtyä ku oli talouskriisi ni omasta mekosta tein tytölle hupparin ja mekon, lankaa oli ennestää ni sain sit neulottua hattuja, töppöset ja kintaat :)
 
hyvää lapsettomien lauantaita täältäkin!

Junttura, mulla oli kans molemmista noita jomotteluja. pojan kohdalla oli myös kovia liitoskipuja jo aika alkumetreillä, mut ne helpotti sit loppua kohti.
 
junttura juu voi ottaa kivut normaaleina, mulla oli kipui melkei koko raskauden, liitoskivut alko jo alussa eikä loppun oikeestaa ollenkaan. lisäks olin vuodelepokomennukses kipujen takia melkei rv 34 asti.

hyvää äitienpäivää äideille ja tuleville äideille :)

meillä ei äitienpäivää täällä tunneta, saan sitä perinteistä taas eli kokkausta ja valitusta tänää sietää. eilen poltin sormenki sit. pitää pestä liesi tänää taas. jotai positiivista tänään, mein viiniköynnös on pullollaan isoja terttuja, viikunat kohta kypsiä inshaAllah. meille tulee kohta ukon tädiltä raskaana oleva lammas inshaAllah ja kon aikoinaa ostamat pari kanaa joita ei olla saatu tänne vielä.
 
Takaisin
Top