Sleepwalker, ihanaa tammikuun vauva
mulla oli tytöstä la 11.1(2012), mut hänpä ei meinannut suostua syntymään, joten saatiin häädettyä vasta 27.1
nauti raskaudesta! mä melkein kaiholla muistelen sitä aikaa, kun maha kasvoi ja vauvan liikkeet alkoi tuntua :) niitä muita vaivoja en kaipaa, vaikka välillä aattelenkin, että jos sittenkin vielä kestäisin ne :)
Junttura, tsemppiä teille ja toivottavasti pääsette pian uuteen yritykseen!
on: mun pikkuvauva jo seisoo
tukea vasten kylläkin, mutta seisoo silti.. kohta hän jo lähtee kävelee
mammaloma loppui alkuviikosta ja nyt oon vuosilomalla kesäkuun loppuun ja sit hoitovapaalla elokuun puoliväliin. pojalle on saatu päivähoitopaikka samasta päiväkodista, missä tyttö on, sijoittuvat eri ryhmiin. onneksi pojan tuleva ryhmä ja hoitajat on tuttuja, niin kynnys viedä oma vauva sinne on matalampi. enkä mä ehkä nyt tällä kertaa tunne yhtä kovaa syyllisyyttä kuin tytön aloittaessa päivähoidon, tai ainakin osaan sanoa tiukemmin "ai silloin jo meinasit raaskia viedä hoitoon"-ihmisille.
tyttö on nyt ehkä ensimmäistä kertaa ihan kunnolla mustasukkainen pikkuveljelle, kiusaa ja tyhmäilee ja tänään kuulemma nipisti veljeä niin, että tämä alkoi itkemään. mies komensi tytön pyytämään anteeksi ja tilanne raukesi.
aloitin tissivierotuksen pari viikkoa sitten lempeällä tavalla, vähennetään yksi imetyskerta kerrallaan ja korvataan korvikkeella. se toimi hyvin tytönkin aikaan. poika oli 8kk neuvolassa kuukausi sitten 8510g ja 75,3cm eli pitkä ja hoikka niinkuin mekin. neuvolalla ei ollut mitään muuta negatiivista sanottavaa kuin että pojasta kuulemma näkee, että hän syö paljon porkkanaa ja bataattia, kun ihon väri on sen mukainen
sanoin suoraan neuvolantädille, että koska teen kerralla ison satsin ruokaa ja pakastan sen, en juuri käytä perunaa, koska se muuttaa muotoaan pakastettaessa ja että bataatti on mun peruna.
tässäpä näitä tuli aika pitkästi. tsemppiä kaikille ja käykää kertomassa kuulumisianne! ainakin välillä :)