Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eetuha, kiva kuulla sinusta! harmi, ettei teillä mene laihdutusajatukset yksiin. vierastan jotenkin karppaamista, joten ymmärrän ehkä jollakin tapaa, mikset halua karpata :)

Vilho tosiaan alkoi ryömimään 6kk iässä ja nyt nousee vuorotellen karhukävelyasentoon, vuorotellen konttausasentoon ja harjoittelee istumaan nousua. otapa noista selvää, mikä tulee seuraavaksi :)

kovasti on sullakin kuormitusta arjessa! meillä on hetkellisesti helpompi vaihe, mutta ei ole edes kuukautta, kun tuo isompi poika tappeli koulussa ja vielä tytön kanssa ja narahti myös lähikaupoilla pyörimisestä, vaikka se on erikseen hältä kielletty, jollei ole ostamassa jotakin. olin vielä viereisellä kassalla ostoksilla, kun narahti :shifty: tyttö vaihtoi isompien päiväkotiryhmään ja vielä on meneillään "kuherruskuukausi" eli hyvin menee. tosin hän syö huonosti eli ei juuri ollenkaan:sad001 mut vaihe tuokin, kai.

Eetuha, toivottavasti teillä lähtee Kallen ruoka-asiat ja paino parempaan suuntaan!

noista rattaat-vaihtoehdoista ottaisin itse ekan vaihtoehdon. tykkään enempi sen renkaista ja näyttää tilavalta toi tavarakorikin. itse olen brio-ihmisiä ja meillä on brio race-rattaat, mutta ei niistä sen enempää :)
 
Tervehdys kaikille!

Mirmeli: Hyvä, että neiti malttaa vielä köllötellä kyydissä. :Heartred Kyllä se annoksen nosto näyttää tehneen tehtävänsä. :) Ultran perusteella on lupa odottaa paljon parempaa saalistaa kuin mitä viimeksi tuli.

Sunflower: Joko teillä on hoidot taas alkaneet?

Junttura
: Hyvä, että oli edes siedettävä kokemus. Harmi, että sitä tulosta ei saatu. Toivottavasti teillä letrojen tuplaus tuo toivotun tuloksen. Tsemppiä! :love2

Catsie: Joskus se ovis voi tapahtua vaikka ei sitä testillä kiinni saisikaan. Hienoa, että teillä tutkimukset etenee ja toivottavasti kaikki on myös kunnossa. Noita simppatestejä taitaa tehdä vain lapsettomuusklinikat. Meilläkin mies sai Mehiläisestä mun gyneltä lähetteen, mutta Felicitasissa se tutkimus tehtiin. Ne on kyllä kai samaa konsernia tms., mutta nyt kun ollaan tuolla TAYSissa, niin sielläkin ne labrapalvelut hoitaa Ovumia, joka on yksityinen klinikka. Ne sijaitsee samassa rakennuksessa eli sinällään sillä ei meille ole mitään merkitystä... :) Ollaan saatu kyllä aikalailla reissata näiden hoitojen takia, mutta minkäs teet, kun me asutaan ihan landella. :grin

Sissi: Tsemppiä ja jaksamista viimeisille viikoille. :Heartred

Della
: Kiva, että ootte pysyneet terveinä. Ehkä se sun miehes tosiaan vähitellen alkaa lämmetä ajatukselle vielä yhdestä pienestä. :grin

Eetuha: Noissa laihdutushommeleissa jollekin toimii joku konsti ja toiselle joku toinen... Sais sun mieheskin ymmärtää sen... Voi teidän pientä. Ja muutakin poppoota... Jaksamista sulle ja toivottavasti Kallen voi pian paremmin. Mä en noista rattaista tiedä vielä mitään, mutta uskaltanen silti kompata Dellaa. :grin Jos nuo olis ainoat vaihtoehdot, niin kyllä mä niihin ensimmäisiin päätyisin. Mä oon välillä eksynyt lukemaan äitien/tulevien äitien keskusteluita vaunuista ja rattaista ja tuntuu, että se on ainakin joillain ihan yhtä tunneasia kuin automerkit. :grin Hirvittää jo valmiiksi, että munkin pitäisi ehkä joskus vielä valita vauvalle vaunuja... :grin:grin:grin

Ja kaikille muillekin hirmuisesti tsemppiä! Toivottavasti lisääntyvä auringonvalo toisi paljon plussia tullessaan. :Heartred

ON: Täällä toinen IVF jo etenee vauhdilla... Olin tänään jo toisessa ultrassa ja ensi maanantaina on sitten punktio. Tällä kertaa multa näyttäisi löytyvän kymmenkunta rakkulaa eli hirmuinen parannus viime kertaan. Jospa nyt saataisiin sitten enemmän soluja ja niistä sitten alkioita, joista ehkä jokunen pakkaseenkin. :rolleyes: Jokseenkin kauhulla odotan sitä punktiota ja sitä kaikkea kipua, mutta onneksi olen koko ensi viikon lomalla, joten saan toipua rauhassa. Jos kaikki menee hyvin, niin varmaan ensi keskiviikkona on sitten siirto ja ihan mielelläni olen senkin jälkeen vielä pari päivää ihan vaan kotosalla rauhassa... Voi kun joku olisi jo keksinyt ihan oikeasti sen vauvaliiman, että sen alkion voisi pyöritellä siinä ennen siirtoa, että se varmasti kiinnittyisi. :rolleyes: Nyt ei voi muuta kuin toivoa parasta...
 
Gatusa ihanaa, sä tulit takaisin! oon miettinyt jo mitä sulle ja teille kuuluu, kun sua ei oo näkynyt täällä! harmi teidän sairastelu, mutta toivottavasti nyt menisi jo parempaan suuntaan!

meillä poika tulee viikon päästä jo 8kk:eek: iso poika jo, koittaa nousta seisomaan tukea vasten ja liikkuu ryömimällä + nousee kontilleen ja karhukävelyasentoon. kaksi hammastakin jo suussa, lisää odotellessa.
 
onpa della sun poika jo iso ja touhukas mashaAllah. meillä neiti pyörii sen ku kerkee, muutamia sanoja tullu jo jonki aikaa, valtaa sängyn ku hällä ei ol pinnasänkyä ollenkaan ni minä oon lähel puata lattialle ku tyttö jotenki mystisest liikkuu selällää ja kääntää itteää poikittain välil... :) no allergia on ja pysyy ilmeisesti joten ei ol lohtua ku tyttö yskii ja aivastelee. sairaala on sellai paikka minne ei huvita mennä ollenkaa näytille ku siellä vauvoja kuolee henkilökunnan toimesta ku eivät välitä. jos kertoisin kaiken mitä kuolleiden vauvojen vanhemmat ja sit mitä ite nähny täällä sairaalas lastenosastolla ni varmaa näkisitte painajaisia.
 
Mukava kuulla sinusta Gatusa pitkästä aikaa :happy3 hyviä vointeja sinne sinulle ja neidille!

dellankin vauva jo noin iso.hui :grin

Täällä enää semmoset 6 viikkoa laskettuun aikaan :rolleyes: jokseenkin alkaa jo jänskättää :Heartred
 
sissi ookko nä jo noin pitkällä!!!? mashaAllah jaksamista viimeisille viikoille, kohta on vauva sylissä inshaAllah :)

tääl mietin miten saan vajaa 36 000€ eli 80 000 dinaaria jostai että saan perustettua farmin ku löysin ideaalisen paikan ja ei tarttis ku vaan mennä sinne ja alottaa toiminta ku 4ha maata, 700 oliivipuuta (tuotto per vuosi on sadosta 120 000-140 000dinaaria eli sellai 60 000€.pitäs saada yhteys jenkkiläs olevaa tuttavaa ja kysästä josko se vois lainata tai sijoittaa mun projektiin ku vuoden lopussa vois jo maksaa koko summan takas inshaAllah :) ukko oli positiivisella mielellä mun ideasta tosin sitä kiinnostaa onko päätien eli jonk pääkadun tai valtatien varrella ku se on sille niin tärkeää, mulle taas se että on tilaa ja yksityisyys sekä elinkeino jonka tuotto vapauttaa stressistä koska tuolla tuotolla saa elellä rennosti ei tartte stressata laskuista eikä vuokrasta inshaAllah.
 
Gatusa: Voi kun mukavaa kuulla sustakin pitkästä aikaa. :) Ja sielläkin pieni kasvaa niin vauhdilla. :Heartred Tsemppiä ja onnea kaikkiin suunnitelmiisi. :Heartred

ON: Mä yritän täällä toipua eilisestä punktiosta. Oli melkoisen rankka reissu... :oops: Mua joutu pistämään kaksi eri hoitajaa ja lääkäri yhteensä kahdeksan kertaa, että saatiin edes kanyyli laitettua. Lääkärikin ihmetteli miten se oli niin hankalaa, kun ei mun suonissa kuulemma ole mitään vikaa... Se itse punktiokin oli normaalia hankalampi. Muhun pumpattiin melkoinen määrä kipulääkkeitä ja satsi antibioottiakin, koska ilmeisesti se lääkäri joutui lävistämään mun virtsarakonkin... :confused: Taas tuli kyynelehdittyä kivusta, mutta hoito tuolla on kyllä hyvää ja aina on sellainen olo, että pidetään hyvää huolta. Pois lähtiessä ei pyörtyminen kyllä ollut kaukana, mutta se ilmeisesti johtui kaikista niistä kipulääkkeistä. Hetki piti hengähtää pää polvissa, mutta sitten päästiin rauhallisesti kävelemään autolle. Mutta siis hengissä oon edelleen ja nyt saatiin sentään viisi solua. :) Eihän se mikään huima määrä ole,mutta melkoinen parannus viime kertaan, jolloin niitä löytyi se yksi. Huomenna on sitten siirto, jos nyt ei mitään ongelmia ole matkaan ilmennyt...
 
Heiii Gatusa! Oon ehtiny jo monet kerrat miettiä että missä oot ja mitä kuuluu! :) hienolta kuulostaa suunnitelmat, toivottavasti saat tuulta purjeisiin. Mahtaa tuollaisessa olla kyllä hommaakin???
Täällä mennään huomenna 25+0 viikoilla, raskaus ollut enemmän ja vähemmän haasteellinen mutta lopussa kiitos seisoo :)

Sissi: voi apua aika on mennyt nopeasti! Tsemppiä loppurutistukseen ♡

Sleepw. En voi taaskaan kun päivitellä sun kokemuksia.. itsekin sain aika tujauksia siinä toimenpiteen aikana mutta kyllä kuulostaa hurjalta. Miksiköhän se virtsarakon läpi meni..? Oliko jotenkin huonossa paikassa munasarjat vai mikäköhän siinä on syynä.. huomista odotellessa, pidä meidät ajantasalla! ♡

Della: kylläpä siellä on tullut mukaan uusia temppuja :) poika kasvaa hurrrjaa vauhtia! Kohta sitä jo lähdetään juoksemaan :D

On. Täällä tosiaan rv 25 täyttyy huomenna. Torstaina mennään 4D ultraan jota mietittiin kauan mutta halusin sitten kuitenkin. Väsymys on hurja ja iltaisin hyvinkin kokonaisvaltainen.. olisin nytki ollut petivalmis jo tunti sitten ja klo on vasta kahdeksan. Jalat särkee ja sattuu hulluna ja liitoskivut on yllättäneet voimakkuudellaan. Kuitenkin kannan nämä kurjuudet ilolla ja onnella, tekevät tätä todellisemmaksi. Oikeastaan nyt vasta olen herännyt siihen että tämä tapahtuu oikeasti. Asian ymmärtäminen on ollut vaikeaa kaiken kokeman jälkeen ja pikkuhiljaa uskaltaa alkaa luottaa siihen ettei kukaan vie tätä pois.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
hei mirmeli oot jo noin pitkällä mashaAllah, jaksamista. noi olot on niin tuttuja siis ei pystyn tekee oikei mitää olojen takia. kiitos tsempistä inshaAllah sais järjestettyä kaiken et pääsis tänä vuonna jo alottaa maatilan emäntänä :) ikä tekee sen mulle et haluan pois kaupungin melskeestä etenki tässä maassa ja lapsille on parempi kasvaa maalla raittiissa ilmassa ku kaupungin saasteissa.
 
Gatusa: Kiitos. :Heartred

Mirmeli: Tällasta tää on välillä... Vähän googlailin noista punktioista niin välillä se rakkokin saa osansa. Ilmeisesti sitä ei usein tapahdu, mutta ei se kai kuitenkaan hirveän harvinaista ole... :confused: Mulla varsinkin toinen munasarja yrittää aina karkuun ja nytkin sitä piti mahan päältä painamalla pitää paikallaan eli luultavasti se rakon lävistäminen liittyy juurikin siihen, että ne munikset oli hankalassa paikassa ja kaikki kuitenkin haluttiin saada talteen. Viimeks mulla oli niitä rakkuloita niin vähän, että se operaatio oli helppo ja nopea, joskin silloinkin kivulias... Tänään sain kyytiin yhden parhaan mahdollisen luokituksen saaneen alkion eli taas piinaillaan ja toivotaan... Jaksamista olojen kanssa. :Heartred Mun miehen sisko kävi molemmissa raskauksissaan siellä 4D ultrassa ja kyllä ne kuvat on uskomattoman hienoja. Ne on varmasti upea muisto raskaudesta.

ON: Tänään oli siirto ja kyydissä on nyt yksi parhaan mahdollisen luokituksen saanut alkio. Ei voi, kun toivoa, että tällä kertaa se myös kiinnittyisi... :rolleyes: Kaksi muuta alkiota päätyi jatkoviljelyyn eli vielä ei tiedetä saadaanko mitään pakkaseen. Ihan kohtuullinen määrä alkioita ajatellen kerättyjen solujen määrää. Kovasti kyllä toivon, että ne kaksi muuta selviäisi pakkaseen eli jos ei nyt tärppää, niin ei ihan alusta tarvitsisi aloittaa. Nyt on kuitenkin tehty jo kaksi IVF:ää. Mutta eipä tässä nyt taas voi muuta kuin vaan piinailla ja toivoa parasta...
 
sleepwalker tsemppiä inshaAllah tämä on nyt sellai pikkunen että kiinnittyy eikä lähe kulumallakaa ennen ku on laskettu aika inshaAllah :) plussatuulia oikei urakalla sinne :)

täällä jännitetää nyt et löytyykö rahoitusta mun maatilaprojektille...inshaAllah saisin mahollisimman pian yhteydenoton ja sais sovittua asiat ja rahotuksen tänne että saisin ostettua maata ku kohta on manteli ja viikunakausi, talvella on oliivien sadonkorjuu. tuo tila mitä katoin on oliivitila ni toivottavast se nyt ei men kellekää muulle ku mulle...jännittää :) ukko on taas iha sama perus nega mun kohalla...
 
Sleep: hienoa ja onnea kyytiläisestä. Nyt peukutetaan kunnolla :) ♡
Mua vähän jänskättää et meneekö ultrarahat hukkaan ku ei olla oikein kummassakaan edellisessä ultrassa oltu kovin yhteistyökykysiä.. jospa nyt jotain muutakin sais kun selkärankaa ja jalan kuvia.. (niin ku rakenneultrasta).

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mirmeli, kävin tytöstä 4d-ultrassa ja siellä tuli varmistus, että tyttö tulossa :) tai no mulle varmuus et tyttö on tuli vasta synnytyssalissa pienen alkuhämmennyksen jälkeen :laughing002 sain 4d:stä paljon ultrakuvia ja lisäksi dvd:n, jossa vauva liikkuu. nettosin myös toisen ilmaisen 4d-ajan, kun tyttö ei suostunut esittelemään suutaan eikä lääkäri halunnut päästää meitä katsomatta tytön suuta. pojasta en sit käynyt, kun rakenneultrassa näkyi niin hyvin vermeet :) onhan se hinnakasta, mutta en kyllä kadu sitä reissua :)

Sleepwalkerille täältäkin peukkuja että nyt pysyisi pikkuinen kyydissä! jännityksellä odotan sun testailuja!

Gatusa, voi mä niin toivon, että saisitte rahoituksen siihen oliivitilaan!

sissi, voi että kohta teillä on jo pienoinen! :Heartred miten olet voinut? onko supistellut tms?
 
Della: me saatiin rakenteesta tyttö epäily. On ollut aina huonossa asennnossa ja rakenteeseen meinattiin joutua uusiksi ja kuvista parhaimmat oli jalasta... samoin nt ultrassa jouduin kävelee ja herättelee et saatii mitat. Ni se vaan harmittaa jos käy samalla tavall eikä saada oikein mitään.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
mut laitettiin 4d:ssä kävelee ympäri vastaanottohuonetta n. 5min, kun koitettiin saada tyttö vaihtamaan asentoa. ei onnistunut, joten sain uuden ajan pari viikkoa myöhemmäksi, et sikiö on vähän ehtinyt kasvaa. pojan kohdalla jouduin np-ultrassa kävelee ja painelee mahaa, kun poju makasi pää kohdunpohjassa eikä meinattu muuten saada niskaturvotusta. meillä 4d-kuvista tuli ihan hyviä ja tytön tunnistaa niissä jo ihmiseksi :) lääkäri vielä näytti erikseen häpyluun kaaret, kun kysyin mistä erottaa että on tyttö. mun mielikuvitushan myöhemmin kyl sai tytöstä pojan ja synnytyksessä olin niin kipulääkepöhnässä, että katsoin et poikahan se, kun tytöllä oli värkit vähän turvonneen näköiset :laughing021
 
della: vointi alkaa jo olla vähän tukala :grin muuten ihan ok.töistä jäin pois viime viikolla niin saa nyt rauhassa lepäillä ja touhuta sen minkä jaksaa.
ei jaksias enää oottaa että saadaan meidän rinsessa syliin :Heartpink

Mirmelillekin jaksamisia :happy:
 
Täällä onnistuttiin saamaan aikaan ihme!! Olen vieläkin aivan sekaisin eilisen testin jäljiltä :happy: Torkuin sohvalla puoli kuudesta puoli kymmeneen ja sitte vaan yhtäkkiä ajattelin että nyt on hyvä tehä raskaustesti ku muuten en saa koko yönä taas nukuttua kun odotan vaan aamua millon testata. Ja me saatiin plussa!! Tässä kierrossa, josta ajattelin ettei todellakaan voi olla mitään toivoa. Söin kyllä letroja, mutta aukiolotutkimus oli kp9 ja kuvittelin että se haittaa raskautumista. Lisäksi lääkäri sanoi tuossa tutkimuksen jälkeen ettei ole oikein toivottua vastetta saatu aikaan joten tuplataan letroannostus seuraavaan kuuhun.

On ollu kyllä joitain "raskausoloja", mutta on niitä ollu ennenkin ja ajattelin että nuo hormonit vaan sotkii mun ajatuksia. Todella vahva viiva tuli testiin, ei ihan sillä sekuntilla näkynyt ku tikku alkoi kastua, mutta melkein heti ja 5min jälkeen oli aivan selvä viiva. Tänään siis rv 4+6 :woot:
 
Takaisin
Top