Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Noniin, sain gyneltä ja lääkäriltä kirjeen kotiin, uusiin kokeisiin huhtikuun lopulla, prolaktiini arvo ja kilpirauhas arvot tarkastetaan uudestaan! Samalla myös miehen simpat.

Oviksen olis kuulunut olla torstaina tai perjantaina, en tiedä tarkkaan koska olen tikuttelun lopettanut.

Noh onhan mulla tässä tämä kierto ja vielä toinenkin kierto aikaa ennenkuin uusiin testeihin olen menossa.
 
kiva nähdä/kuulla susta Ajna :) käy toki välillä kertomassa, mitä kuuluu, oon meinaan miettinyt paljon, että mitä sinulle kuuluu :)

Catsie, hyvä että selvittävät asiaa tarkemmin ja sulla on ne kontrolliverikokeet :)

on: meidän perhe on sinnitellyt oksennustaudin kourissa. vauva oksensi ekana eikä tyhmä äiti tietty tajunnut, että on mahatautia, kunnes napsahti omalle kohdalle pytyn halailu. eilisen olin kokonaan syömättä, join vain jaffaa ja söin pikkuisen jugurttia ja makasin sängyssä. tänään olen saanut alas jo kaksi banaania, mysliä jugurtilla ja jaffaa. tyttö oksensi aamuyöllä, aamulla ja iltapäivällä, mutta pystyi jo illalla syömään. mies on täällä hoitanut meitä ja pitänyt seuraa lapsille, kun en ole itse siihen kyennyt.
 
Ajna: kiitos kysymästä, jokainen päivä on erilainen mutta eiköhän vauvalla kaikki ole hyvin. Liikkeitä oon tuntenut tän vkl niin ettei tarvitse arvuutella. Mitäs sinulle kuuluu? ♡

Catsie: no niin ja pyörät pyörii :) hienoa! Ehkä se on välillä ihan hyväkin olla vähän ulkona omasta kierrostaan, liika miettiminenkin saa olon kurjaksi ja kireäksi.

Della: voi ei :( nyt tuntuu että vatsatautia on joka puolella! Ei miehesi ole vielä tautia saanut? Hyvä että saat sairastaa rauhassa.
Meilläkin täällä mutta vaan koirilla.. nyt on 2/3 sairastanut ja kakkosella jatkuu jo kolmatta yötä. On onneksi ihan reipas.. nyt on viikon loma niin kaipa sen voi sit näinkin käyttää.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Hei kaikille, tutuille ja tuntemattomille. Aloittelin foorumilla vuoden -11 syksyllä, nyt ollut taas taukoa. Ajatukset palailevat tänne vähän väliä...

Taustaa: Ikää minulla on nyt 32-v. Yritys aloitettu syksyllä -09, tammikuussa -12 lapsettomuuspolille. Todetaan ennenaikaisesti alkavat vaihdevuodet/vähäinen munasoluvarasto. Ensimmäinen vuosi yritetään omilla soluilla, 4 punktioita, kolme alkiota, yksikään ei kiinnity. Seuraavana vuonna siskoni lahjoittamilla soluilla julkisella puolella, kaksi alkioita, kumpikaan ei kiinnity. Taas seuraavana vuonna yksityisellä puolella siskoni luovuttamilla soluilla. Neljä alkioita, joista kaksi siirretään yhtäaikaa, eivät kiinnity. Kaksi pakkaseen. Nyt alkutalvesta suunniteltiin pakastettujen siirtoa ja lääkäri löytää vasemman puolen munanjohtimesta jotakin outoa. Tähystykseen ja munanjohdin leikataan pois, syystä että tukkeutuneesta munanjohtimesta kohtuun valuva neste voi vaikeuttaa/estää alkioita kiinnittymästä. Nyt olen toipumassa leikkauksesta ja reilun viikon päästä olisi tarkoitus mennä lääkäriin ja aloittaa kahden viimeisen alkion siirtämisen suunnittelu. Taival on ollut pitkä ja kivinen, mutta yllättävää kyllä pahin tuska on jo hellittänyt. Toki tuleva pelottaa, mutta enää ei ole samanlaista paniikin omaista kauhua. Nykyisin pystyn jo puhumaankin tästä ilman itkua.

Lueskelin vähän vanhempiakin tekstejä täältä ja kiva oli huomata kuinka moni on kuitenkin lopulta onnistunut saamaan oman käärön.

Se on ihmeellinen asia, oman lapsen kaipuu. Järkisyyt eivät sitä selitä. Kaipuu voi helpottaa, mutta koskaan se ei katoa. Ja se joka ei ole tuntenut tätä kaipuuta ja tuskaa, ei sitä voi koskaan ymmärtää.

Toivotan kovasti onnea tulevaan kaikille kuumeilijoille! Jokainen meistä ansaitsee edes hitusen onnea:)

Toivottavasti se tulee myös omalleki kohdalle jokin päivä jossakin muodossa:happy:
 
heippa Kuusityttö, sulla ollut kyllä vastoinkäymisiä vaikka muille jakaa. Mutta eihän tätä tuskaa toivo kenellekkään.

Jatketaan toivossa elämistä, kyllä meidänkin vuoro tulee. :)

Mukavaa kevättä.

on: Gynen ja lääkärin käskystä pitäisi pudottaa painoa jotta pääsen lisätutkimuksiin (lapsettomuuspolille) heillä ainakin gynen mukaan bmi rajaarvo 35 ja minulla nyt 37. Terveystalon kautta menen. 3kg oon saanut pudotettua, vielä olis paljonkin jäljellä. Mutta päivä kerrallaan. Kunhan pääsisin alle kolminumeroisen ennen huhtikuun loppua jotta näkevät että jotain on tapahtunut painon suhteen.
 
Heissan taas...

Ajna: Kiva kuulla sustakin! :)

Eetuha: Plussatuulia. :happy: Oon itekin huomannut, että painon kanssa on tosi hankala taistella, jos kumppani ei tue sitä projektia... Ei siinä mitään ihmeellistä kaipaa, mutta jos toinen esim. kantaa herkkuja kotiin eikä edes yritä ymmärtää olla tukena, niin ei siitä hommasta mitään tuu... :bored:

Sunflower: Mikäs siellä on tilanne? :Heartred

Della
: Parempia vointeja sinne. :Heartred

Mirmeli: Vauvan liikkeiden tuntemiselle :Heartred Toivottavasti siellä hauvat voi jo hyvin. Tylsä tapa viettää lomaa, mutta minkäs sille voi... Ehkä toi on vaan hyvää harjoitusta lapsiperheen arkea varten. :grin

Kuusityttö: Oonkin aina välillä miettinyt mitä sulle(kin) mahtaa kuulua... Toivonut toki kovasti, että tilanne olis toinen mitä nyt kerroit. :oops: Mä toivon ihan valtavan paljon, että teillä vielä onnistaa... :Heartred Ei tollaista toivois kenellekään. Ite oon käynyt läpi vasta yhden IVF:n... Jotenkin nyt tuli taas se olo, että oikeastaan ite oon vasta matkan alkupäässä... Mäkin kyllä pelkään miten tää kaikki vielä tulee päättymään, mutta toisaalta niin kauan kun on pelkoa, on sitä toivoakin... Se, ettei olis enää pelkoa, kertois vaan siitä, että olis jo varmaa, ettei voi sitä unelmaansa saavuttaa... :sorry: Pahoittelut, jos tää on nyt hieman sekavaa tekstiä... Oon vaan toisaalta iloinen kuullessani taas susta ja toisaalta taas tosi pahoillani siitä mitä oot joutunut kokemaan. :hug013 Vaikka me kaikki se plussa ansaitaankin, niin kyllä sun pitäisi olla jo seuraavaksi vuorossa... Valtavasti tsemppiä. :Heartred Ja nyt kun taas löysit tänne palstalle, niin tuu ihmeessä jatkossakin kertomaan kuulumisia. Täältä on niin kovin moni vain kadonnut jonnekin... Tosin ymmärtäähän sen, että nämä ovat niin raskaita asioita, että varsinkin sitten jos asiat ei suju hyvin, niin välttämättä siitä ei jaksa käydä "raportoimassa"... :oops:

Catsie
: Tsemppiä laihduttamiseen. :Heartred Mäkin taistelen painoni kanssa ja sainkin jo ihan reippaasti painoa pois ja se mahdollistikin sen, että päästiin jatkamaan hoidoissa noihin IVF:iin, mutta nyt taas huomasin, että oon lipsunut liikaa ja vaikka vielä oon alle sen bmi-rajan, joka täälläkin on 35, niin tätä rataa en oo kauaa... :sorry: Tää on jatkuvaa kamppailua ja ainakin ite huomasin, että kahden ison projektin, siis laihduttamisen ja lapsettomuushoitojen, toteuttaminen samaan aikaan on enemmän kuin haastavaa. :oops: Mut kun ite suostuin myöntämään, että mun painon takia meillä ei hoidot edenneet, niin ei ollut vaihtoehtoja... Mutta ei se tosta elämäntaparemontista silti helppoa tehnyt... :bored:

ON: Täällä täti tuli pari päivää negan jälkeen ja poistui sitten taas noin kolmessa päivässä... Reilun viikon päästä eli 23. päivä olis aika polille keskustelemaan jatkosta. :rolleyes: Toivoisin kovasti, että edes yksi hoito ehdittäisiin toteuttaa vielä ennen kesätaukoa. Nyt mun vaan pitää tsempata mun painon kanssa, joka yrittää taas hiipiä takaisin... Tämäkin on jatkuvaa taistelua... :sorry: Onneksi sentään töissä olevat yt:t näyttävät päättyvän mun osalta jopa paremmin kuin hyvin. :happy: Varmaa on, että mun työt jatkuu ja saattaa olla jopa niin, että mun titteli vaihtuu hieman paremmaksi. Pääasia on kuitenkin se, että palkka juoksee jatkossakin. Edes siltä osin stressi vähän helpottaa ainakin hetkeksi... Tietysti nyt kun pienemmällä porukalla joudutaan pärjäämään, niin eihän se mukavaa ole... :rolleyes: Tällaista tää elämä on... Toivottavasti jatkossakin mun poissaolot noiden lääkärireissujen yms. takia ei saa mun tiimiläisiä ärsyyntymään ja ne jaksaa edelleen tukea mua. :)
 
Hei kaikille ja mahtavaa alkanutta kevättäkin voisi toivotella!

Della: kurjaa, että siellä on oksennustaudista kärsitty. Ite oon onneks säästynyt jo useampana vuotena tuolta kauheudelta.

Mirmeli: ihana lukea, että voit tuntea noita liikkeitä. Tuo on juurikin se, mitä minäkin odotan innolla, jos tässä joskus noin pitkälle päästään.

Kuusityttö: tervetuloa minun puolestani lämpimästi. Sinulla onkin hurja tarina. Tuntuu juuri niinku Sleepwalker tuossa mainitsi, että tässähän on vasta oma taival aluillaan, vaikka useampi vuosi jo taistelua tän asian tiimoilta on ollut. En voi muuta toivoa kuin kaikkea hyvää sinulle. :Heartred

Sleepwalker: Sinullakin yt:t työpaikalla menoillaan? Meillä myös, mutta neuvotteluiden tulokset viivästyy pari vkoa. En usko, että tulee koskettamaan minua, mutta ei sitä koskaan tiedä.... Hyvä et sulla stressi helpottui yt-asioiden takia. Tsemppiä painonpudotukseen. Helppoahan se ei ole, ja varsinkin kun on muutakin asioita ajateltavana. Mä en oo ollenkaa ees yrittäny täs talvella mitään laihduttamista, ku tuntuu et nää hoidot vie kaiken voiman.

ON: Menkat alkoi tietty tänään :banghead: Olisin niin toivonut, että joku isompi voima ois ollu tällä kertaa matkassa ja että olis jotenkin saatu ihan luomuna ihme tapahtumaan, ettei ois tavinnu aloittaa hoitorumbaa uudestaan. Soitin sitte naikkarille, niinkuin hoitaja oli kk takaperin ohjeistanutkin. Hoitaja siellä sitten kertoi, että sinuun otetaan yhteyttä parin vkon sisällä. Olin että HÄH??? Kun en nyt taas yhtään muista, että missä vaiheessa sitä hiton synarelaa aletaan sumutteleen. Mutta kysyinkin, että vieläkö tässä odotellaan seuraavaan kierrokseen? Ei se siellä osannut mitään sanoa muuta kuin että kyllä se hoitaja sitten kertoo miten jatko menee. Osaako kukaan kertoa, että miten toi aikataulu oikein menee? Ketuttaa, ku tää on muutenkin koko aika vaan odottelua, et jos tässä nyt vielä kierros menee ennen ku mitään aletaan tekeen ni V***U! :mad:

Isäntä ku kavi siellä DNA simppatestissä, ni tulos on normaali. Eli sen osalta ei ole myöskään mitään vikaa. Isäntä sano, et oispa ollu ees siinä jotain, johon mä kyl totesin et ihan hyvä ku tulos tää. Ku mites sitä sitte ois parannettu?

Täällä alkoi myös meijän talon ikkuna- ja julkisivuremppa ja perjantaina tulevat vaihtamaan meijän kämppään ikkunat. Muuten ei haittaa, mutta ku aloittavat sen ryskäämisen jo seiskan aikaa, ja minä tunnetusti olen aamu-uninen, ni en tiiä miten tulen tuona aamuna oikein toimimaan.

Olishan tätä tarinaa kerrottavana, ku aikaa on menny niin kauan ku viimeks kirjoitellu, mutta nyt on riennettävä kauppaan.

Ollaanhan kuulolla taas ja mahtavaa alkanutta viikkoa kaikille teille! :D
 
Pitkästä aikaa ajattelin taasen kertoilla kuulumisia.

Kuusitytölle tervetuloa uudelleen tänne. Vaikka "vanha" foorumilainen oletkin niin minulle uusi tuttavuus. Sinulla on kyllä ollut vastoinkäymisiä vaikka muille jakaa ja kuitenkin kirjoituksestasi paistaa toiveikkuus ja positiivisuus! :)

Muille toivottelen tsemppiä kierron ja raskauden eri vaiheisiin! Mirmeli oli tuntenut jo pikkuisen liikkeitäkin :Heartred

on: me käytiin tällä viikolla naistenpolilla sopimassa jatkosta. Mitään "vikaa" ei ole oikein meissä kummassakaan. Miehen sperma hyvää ja mulla pitäis olla kaikki ok. Ne otti jotain hormoniverikokeita jotka oli kunnossa. Kilpirauhasen vajaatoiminta mulla on ollu jo vuosia mutta noi mun arvot on kunnossa lääkityksellä. Se pienempi arvo on 2.36 ja lääkärin mukaan alle 2,5 on hyvä raskautta yrittävän kannalta. Miettinyt kuitenkin jos itse vähän lisäisi lääkitystä...

Nyt menossa kp 32 ja menkkoja odottelen alkavaksi ihan lähipäivinä. Kierrot on onneksi pikku hiljaa lyhentyneet niistä 40-60 päivän mittaisista. Edelliskierto oli 32päivää ja jotenki ovislimoista ja vihlonnoista uskon että aikalailla samanmittainen tulee tästäkin. Kun vuoto alkaa pitää soittaa polille ja sopia aika aukiolotutkimukseen. Lääkäri sanoi ettei sen pitäisi olla kivulias ja että töihin voi mennä sen jälkeen normaalisti... mutta lukenut joskus muunlaisiakin tarinoita. Sitten sain reseptin letrozole nimiseen lääkkeeseen, toimii käsittääkseni aika lailla samalla lailla kun clomifen, jota söin viime kesänä (ei toivottua tulosta). Noita Letroja pitää syödä kp5-9 ja sitte kp12-14 pitää varata aika folliultraan. Jäi vähän semmonen olo että lääkäri ei usko että näilläkään raskaudutaan sillä pyysi meitä varautumaan ja keskustelemaan rankemmistakin hoidoista. En yhtään tykkää alkaa syömään noita hormoneja, mutta oman nyytin kaipuu niin kova...
 
Kuusityttö: En ole ihan varma ollaanko oltu täällä samaan aikaan, tutulta vaikutat kyllä. Mutta kaikesta huolimatta, teillä on todella pitkä matka takana ja siitä ei ole puuttunut vastoinkäymisiä :sad001 Tämä on varmaan asian johon jokainen tavalla tai toisella turtuu vaikka se kulkee mukana joka päivä. Toivon teille hirmusesti onnea matkaan ja lämpimiä ajatuksia! :Heartpink

Catsie:
Lisää haasteita mutta ovathan nekin tavallaan positiivisia :p Tsemppiä projektiin!

Sleepwalker:
Sulla oli nopea täti! :grin polikäyntikin teillä on jo maanantaina, laitahan sitten taas viestiä että mites tästä eteenpäin jatkuu. Voin kuvitella että painon kanssa kamppailu tämän kamppailun rinnalla on kaikkea muuta kuin helppoa.. toivottavasti ei tuo liikaa stressiä mukanaan, kun sitäkin sinulla on jo tarpeeksi! Samoin nuo työpaikan neuvottelut ovat aina niin väärässä kohtaa kuin vain olla ja saattaa mutta hienoa että sinulle on jopa vähän parempaa ehkä tiedossa, onnea siitä! :p Ja uskon että työkaverit ainakin yrittävät ymmärtää, kyllä mulla itsellä oli välillä olo että mua katsottiin kieroon kun koko ajan ravasin jossain ja kuormitin muita. Mutta pari parempaa työkaveria jaksoi kannustaa että työ on työtä ja tä juttu on mun elämää joka tulee aina ensin enkä saa välittää poissaoloista yms. teen vain sen mitä tämä vaatii. Töitä meillä on edessä vielä AINAKIN 40 vuotta.. :wtf: Ja koirat voivat hyvin, loma meni hyvin levätessä niin kuin oli tarkoitustki :p

Sunflower: Olen pahoillani sinunkin menkoista.. :sad001 Ne yleensä paistattelevat läsnäolollaan kun niitä vähiten kaipaisi.. Onko teillä pitkä vai lyhyt kaava? Meille tehtiin pitkällä kaavalla ja mulla ainakin alkoi Synarela vasta kp20 muistaakseni ja mä sumuttelin sitä 2,5 viikkoa? Mulla ei ollu ekaan kontrolliin tullut haluttua vastetta ja hormonitoimintani oli edelleen käynnissä. Sitten vasta sen uuden kierron puolella aloitettiin pistokset, eli varmasti sen vuoksi sulle soitellaan sitten takaisin päin. Tässä kierrossa luultavasti alkaa mutta Synarela tosiaan vasta tuolla puolenvälin lopussa. Tsemppiä remontin kanssa.. :confused::confused:

Junttura: Mukavaa kuulla sinustakin! :p Hienoa että asiat etenevät siellä teille, kuulostaa oikein hyvältä. Tietty vielä paremmalta jos olisi tässä kierrossa tapahtunut tärppi.. ehkä sitä ei saisi ääneen toivoa :rolleyes: Mulla aukiolotutkimus oli todella kurja ja olisin ollut sairausloman tarpeessa (oli vkl) mutta mulle on kaikki alakertaan liittyvä ollut normaalista poikkeavaa, oli kyse toimeenpiteistä tai hormooneista :p Ja jokainen kokee asiat tavallaan :)
Mullakin oli clomien jälkeen myös toi letrozole, jota söin sitten 4kk vielä. Olinkin sille allerginen mutta se tajuttiin vasta kun olikin aika lopettaa :confused: Mulla ainakin clomit ja letrot auttoi tuon kierron tasaamiseen ja sitä myöden sain ovisplussiakin, että tehosivat kyllä miten pitikin ilman tulosta vain. Ne hormonit aina vähän sekottaa sitä omaa kroppaa mutta yritä olla mahdollisimman avoimin mielin:grin Tämä kaikki on toivottavasti vaan väliaikaista ja mitähän sitä ei sitten tekisi.. Ja letrojen haittavaikutukset on ainakin luvattu pienemmiksi mitä clomeissa. Pidähän meidät ajantasalla!


ON: Täällä kaikki hyvin lukuunottamatta vatsa- ja alapää kramppeja joita tutkitaan ensi viikolla ovatko vain kasvua eikä mitään kypsymistä :confused: Mutta tyttölupauksella jatketaan eteenpäin. Mukavaa keväänjatkoa teille kaikille! :Heartbigred
 
onnea Mirmeli tyttölupauksesta! ihanaa, että olet jo noin pitkällä! aika menee kyllä tosi nopeasti :)

tsemppiä Sleepwalkerille polikäyntiin ja pidän peukkuja, että nyt menee kaikki hyvin :)

Kuusityttö, olen joskus bongannut sinut täällä, ollaan varmaan pyöritty samoja aikoja täällä. kovasti on teillä ollut koettelemuksia, toivottavasti pian olisi jo teidän vuoro!

junttura, hyvä että homma etenee siellä! mulla aukiolotutkimus kirpaisi vähän, mutta en ollut sen jälkeen erityisen kipeä.

sunflowerille myös tsemppiä uuteen kiertoon ja toivottavasti homma etenee! hyvä, että miehen simppatulokset on ok.

Catsielle tsemppiä painonpudotukseen!

Eetuhalle plussatuulia!

mitäs vielä..

meillä poika on flunssainen ja minäkin vielä vähän tukossa. kiva sairastusputki, kun vastahan se oksutauti meni ohi :/ mies ja vanhempi poika selvisi oksentamatta, vanhempi poika oli vain kuumeessa ja tuli kesken koulupäivän bumerangina takas kotiin.

mullakin vauvakuume vain vahvistuu, mutta taitaa olla yksin mun "ongelma". miestä ei kiinnosta yrittää lisää vauvoja ja jossain määrin hän on asiassa järkevämpi kuin minä. silti haaveilen, että josko kuitenkin ja puoliläpällä hivutan ajatusta miehelle höpöttämällä pikkusiskosta. menkkojahan mulla ei vielä ole, johtunee imetyksestä. koitan vierottaa poikaa yötissistä, hän kun syö jo kiinteitä viidesti päivässä ja ihan hyvin on mennyt. ollaan saatu siirrettyä aamun ekaa imetystä n. klo 4 asti. poika kasvaa hurjaa vauhtia ja osaa nyt jo ryömiä ja istua tuetusti. kovin on eroahdistusta ja äiti pitää olla lähes koko ajan näkyvissä. isosisko kiinnostaa kovasti ja noilla on jotain alkeellista leikkiäkin jo yhdessä. tyttö odottaa jo kovasti, että pojan kanssa voisi jo leikkiä.

ai niin, hyvää Endometrioosiviikkoa kaikille! tällä viikolla on siis sellainen.
 
Sunflower: Meillä käydään yt:t tuotannollisista syistä. En kyllä ymmärrä miten meillä muka työt vähenee, kun tiimejä siirrellään organisaatiossa paikasta toiseen... Mutta joku "viisaampihan" nuo päätökset tekee. :rolleyes: Pahoittelut tädistä. Kylläpä on erilaiset toimintatavat eri paikoissa. Ei oo pakko vastata, mutta missäpäin ootte hoidoissa? Me ollaan Kanta-Hämeestä ja täällä ei onneksi tarvitse juurikaan jonotella enää sen jälkeen, kun on hommat saatu käyntiin. Hienoa, että miehelläs kaikki on kunnossa. Oon ymmärtänyt, että miehestä johtuvissa ongelmissa ainoa apu on ICSI, mutta vaatiihan sekin edes jonkin verran niitä hyviä simppoja... :rolleyes: Toivottavasti pääsisitte pian jatkamaan hoitoja. Sulla taitaa olla pidempi kaava käytössä, kun kerran aloitat jarrulla...? Tsemppiä! :Heartred

Junttura: Hienoa, että siellä asiat etenee.:) Toivottavasti sulla aukiolotutkimus sujuis kivuttomasti. Mä en selvinnyt siitä kovin helpolla ja olin varsin kipeä aika pitkään sen jälkeenkin, mutta onneksi kaikkien kohdalla se ei tunnu samalta... Pointtini yrittää olla se, että ei sitä kannata hirveästi etukäteen pelätä, koska se voi olla helppokin juttu, mutta toisaalta on ihan hyvä varautua siihenkin, että se onkin jotain ihan muuta... o_O Mun kohdalla jäi hieman epäselväksi onko molemmat torvet täysin auki, joten ehkä silläkin oli jotain vaikutusta... Oon ite ollut aiemmin tosi piikkikammoinen, mutta nykyään pistäminenkin jo sujuu, koska itsekin niin kovasti sen pienen ihmeen tahtoisin. Kai sitä on valmis kokeilemaan vaikka mitä... :rolleyes: Toivottavasti teillä kuitenkin noilla lievemmillä hoidoilla tärppäisi.

Mirmeli: Onnittelut tyttölupauksesta. :Heartred Toivottavasti hän nyt ymmärtäisi pysyä siellä yksiössään vielä tovin vaikka kyllä sä oot jo tosi pitkällä. Hurjaa miten aika kiitää... :) Oon muistaakseni jostain lukenut/kuullut, että tyttöalkiot kiinnittyis helpommin ja olis myös sitkeämpiä pysymään kyydissä, mutta aiheuttaisivat enemmän pahoinvointia. Noilla perusteilla olis voinut sulle tyttöä veikata jo ennen ultraakin. :grin Kiitos. Tällä hetkellä tuntuu, että työt on aikalailla ainoa asia, missä mua onnistaa... :rolleyes: Mulla tuntuu nykyään olevan noi tädin vierailut varsin nopeita... Toisaalta hyvä niin, mutta välillä mietityttää, että jos se onkin merkki ohuesta limakalvosta tms. :rolleyes: Mutta eipä noi lääkärit siihen oo puuttuneet, joten tuskin munkaan tarvitsee olla siitä huolissaan. Kai... Tänään lääkäri totesi mun muniksistakin, ettei hän oikein ymmärrä, että miksi ne reagoi niin huonosti. Sitä ei kuulemma uskoisi sen perusteella miltä ne näyttää. Mutta nyt siis päästään taas yrittämään, kunhan vaan uusi kierto saadaan käyntiin. :) Mä kirjoittelen tosta polikäynnistä lisää omiin kuulumisiin...

Della
: Kiitos. :) Kylläpäs teitä nyt pöpöt kiusaa. Paranemista. Ehkä se mies vielä lämpiää ajatukselle vielä yhdestä pienestä... :grin Vauvakuume on kyllä pirullinen tauti... :rolleyes:

ON: Terveiset polilta. Lääkäri oli oikein toiveikas sen suhteen, että kyllä meitä voi vielä onnistaa. Nyt on kuitenkin varmaa, että meidän soluilla saadaan aikaan alkioita ja jopa niitä hyviä yksilöitä. Toki nekin voi solutasolla olla sellaisia, ettei niistä ihmistä voi kehittyä, mutta vielä ei ole mitään syytä luovuttaa. :) Niin kuin tuohon Mirmelille jo kommentoin, niin lääkäri ei oikein ymmärrä miksi mun munikset reagoi niin huonosti stimulaatioon. Ulkonäön perusteella siihen ei ole mitään syytä... Lääkäri kysyi multa, että ollaanko ite ajateltu halutaanko heti yrittää uudelleen vai pitää taukoa. Mun ei tarvinnut hetkeäkään harkita, kun sanoin, että kyllä me mahdollisimman pian haluttais yrittää uudelleen... Oltiin jo miehenkin kanssa siitä puhuttu. Nyt vaan siis pitäisi saada uusi kierto käyntiin. Mulla ei terot oikein oo purreet, joten nyt sain primolutit, jotka aloitan tänään. Niitä se kymmenen päivää ja toivottavasti täti tulee sitten korkeintaan parin päivän viiveellä. Sit taas kp 2 alkaa pistokset ja eka seurantaultra kp 6 tai 7. Puregon-annos nostettiin 150:stä 225:teen. Jarrun aloittamisesta päätetään vasta sitten ultran jälkeen. Lääkäri vähän oli jo huolissaan, että nyt kyllä saattaa käydä sitten niin, että niitä muniksia tuleekin liikaa... Sitä annosta voidaan kuitenkin pienentää sitten ultran jälkeen, jos alkaa näyttää siltä, että nyt mun kroppa onkin reagoinut liian voimakkaasti... Se oliskin aika paukku, jos tän kaiken jälkeen tulis hyperstimulaatio... :rolleyes: No siksi siellä seurantaultrissa pitää käydä, että pahemmilta ongelmilta vältytään. :) Alustavasti punktiota on suunniteltu viikolle 17, joten nyt vaan täytyy toivoa, että kaikki noi lääkkeet toimii niin kuin pitää ja annostukset on kohdillaan! :)
 
Della: kiitos ♡ voi ei teidän sairastamisen kanssa :/ nyt on hirveesti kaikkea liikkeellä ja uusi tauti taitaa iskeä päälle ennen ku vanha on väistänyt tieltä :/ voi olis ihanaa teille vielä pikkuinen pikkusisko :) hih.. ei ne miehetkään aina järjen ääniä ole vaikka jalat tuntuu tietyissä asioissa olevan hyvinkin tiukasti maassa ;D

Sleepwalker: kiitos ♡ nyt on viikkoja 20+6 että vielä sais kyllä neiti pysyä kyydissä. Eikä nyt toistaiseksi oo mihkään tulossa :)
No niin nyt on teilläki taas vähän uudet tuulet menossa! Hienoa. Toivottavasti annoksen nosto nyt auttais niitä muniksia kasvamaan. Ei tietty hyperstimulaatiotakaan kukaan toivo mutta voi se tulos olla nyt parempikin! Nä on niin vaikeita ku ei koskaan tiedä. Tsemppiä taas uuteen alkuun! ♡

ON: lääkäri oli sitä mieltä että kivut ovat supistuksia mutta kaikki on silti niin kuin pitää toistaiseksi. Sairaslomalle käski jäädä herkästi jos työssäkäynti tuntuu pahentavan kipuja, niin kuin se pahentaakin :( mutta katsotaan nyt päivä pari.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Aukiolotutkimus oli toissapäivänä, kp9. Ei onnistunut lääkäri sitä tekemään. Yritti varmaan kuus kertaa, mutta se katedri, jolla vettä/ilmaa pitäis ruiskuttaa, ei pysynyt paikoillaan. Otti kipeetä joo, mutta ei sietämätöntä. Sen jälkeen ollut jonkun verran alamahajuilintaa ja vuotoa. Mutta siis ei saatu tietoa onko torvet auki. Lääkäri oli sitä mieltä ettei jäädä tätä nyt murehtimaan vaan tuplataan ens kiertoon nuo letrot ja otetaan folliultra sit siihen. Sanoi ettei ollut oikein toivottua vastetta noista letroista tässä kierrossa. Mutta hyvillä mielin taas eteenpäin :)
 
Kokeilinpa tikuttaa oviksen tästä kierrosta, ja arvatkaapa sainko yhtäkään ovisplussa.. no en tietenkään. Hitto. Tämän kuun lopussa siis prolaktiini ja kilpirauhas arvot uudestaan ja miehen simpat myös. Huoh.

Hauskaa pääsiäistä teille! :)
 
Junttura: Voi kurjaa kun aukiolot. jäi epäselväksi mutta hyvä kun selvisit pahimmilta kivuilta :) toivotaan nyt että uusi letrosatsi auttaisi! Tulehan kertomaan sitten ultrakuulumisia :)

Catsie: höh :/ mistä päivästä aloit tikuttamaan ja mihin asti? Mä aloitin aina kp 9-10 ja jatkoin välillä yli 20 päivänkin, mulla oli aika myöhänen ovis jos sellasen sattui hyvällä tuurilla kiinni saamaan. Vasta lääkkeillä se sit tulikin säännöllisesti. Mutta hyvä että arvoja kontrolloidaan ja simppatestillekin toivon hyviä uutisia! :) tsemppiä.

Hyvää pääsiäistä!

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Heipp kaikille pitkästä aikaa! :) tänne tullut uusiakin jokunen.toivottavasti kaikille olisi iloisia uutisia tiedossa piakkoin. Täällä enää 9 viikkoa laskettuun aikaan :angelic:
 
sissi, hui miten nopeeta aika on mennyt! justhan sä plussasit :)

ja Mirmeli hyvää vauhtia tulossa perässä :)

Catsie, harmi ettei ovista näkynyt :sorry: onneksi kuitenkin asiat etenee tutkimusten puolella!

Juntturalle harmittelut, ettei aukiolotutkimuksessa selvinnyt mitään, toivotaan, että letrojen lisäys auttaisi teidän asiaa! olin ennen omaa aukiolotutkimusta ihan varma, että vasen puoli ois tukossa, kun en tuntenut sen puolen oviksia ollenkaan. mulla jopa lisättiin nesteen määrää ja se tuntui ikävältä, mutta sit selvisikin, että auki on vasempikin.

ja jotain meistäkin: poika ryömii ja tutkii kotia innokkaasti ja nousee konttausasentoon. kohta vissiin mennään ja lujaa:eek: onneksi hän on vähän maltillisempi ton liikkumisensa kans, ettei tarvii sydän syrjällään katella menoa. nyt ollaan oltu terveinä, onneksi. pojalta on viety jo sitteri varastoon (ihme ettei roskiin, kun mies sai valita minne se varastoidaan :grin ehkä hänkin pohtii vähän sitä kolmatta, kun nyt se on varastossa "et jos vaikka joskus tarvitaan"), hän kun oppi pyörähtää siinä vatsalleen ja potkii itsensä irti turvavyöstä ja sit siinä oliki kiva keinutella. mies kertoi, että kerran poika melkein tuliki jo alas siitä :eek: leikkimatto lähtee myös kohta, kun ei poika siinä enää juuri viihdy.
 
blaah, verikokeiden labra ajan oon varannut, mutta selvisi ettei terveystalo tee simppatestejä. Eli nyt me ei saada sellaista. Miten ihmeessa terveystalon gynekologi voi määrätä simppatestin ja sitten ajanvarauksesta sanotaan ettei niitä tehdä heillä. Prkl.

Tietääkö joku mitä Vau.fi:lle on tapahtunut? En enää näe kiertopäivääni, kuinka monta päivää ovulaatioon/oviksesta tai positiiviseen testiin? :(
 
Hellurei :greet025

Kiitoksia plussatuulista.. ei ole tärpännyt mutta hassuahan se olisi tällä seksin määrällä jos raskautuisinkin :laughing001
Joku kysyi mikä mun miestä riivaa kun yritän laihduttaa... No se et hän haluaa laihduttaa eritavalla kuin mä eikä ymmärrä et niinkin voi tehdä... Hän ei kuulemma pysty sitten jos mä en karppaa hänen kanssaan... No mä en HALUA karpata :laughing001 joten nytkin kun mies on työmatkoilla katselen mitä suuhuni tungen ja tiputain painoa...

tervetuloa uusille munkin puolesta :hello2

Kalle :dummy: pitää mut niin kiireisenä et en ehdi tänne ollenkaan käymään... Meillä kun on pientä refluksin tynkää maito lentää kaaressa (nan h.a pysyy joten kuten sisällä, se nyt käytössä) D-vitskut ei sovi mikään ( nyt kokeilussa jekovit D3 sopii ehkä) kaurasta tulee oireita ja lihat on kokeilussa... lisäksi esikoinen tappelee koulussa ja mies kiukuttelee muuten vain.... mä oon iltaisin yleensä ihan puhki ja valmista sänky kamaa.... ja ainiin Kalle paino ei nouse tarpeeksi ja sitäkin tarkkaillaan....hohoijaa olo on juurikin tuollainen --> :nailbiting::grin :taunt005:taunt005

Mitäs muille kuuluu? Della teillä liikutaan jo? meillä vasta käännyttiin...:woot:

KYSYN TEILTÄKIN

Auttakaa mua :wacky: kummat näistä ostan...

http://www.jollyroom.fi/produkter/hauck-viper-jogger-rattaat-musta

vai

http://pingpong-online.de/citi.html

Älkää ehdottako mulle mitään muita kiitos .. oon katsellut viimeisen viikon satoja rattaita ja nää on nyt top kakkosessa... jommat kummat ostan mutta en osaa päättää kummat... auttaa naista mäessä :laughing001:laughing001
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top