Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lähinpähän sitten selvittelemään miksi vauvasta ei kuulu.. Gynellä kävin ja verikokeissa ilmeni korkea prolaktiini 870 kun viitearvo on ymmärryksieni mukaan 700 ja jossain oon lukenu että 500. En tiedä mitä tästä seuraa, odottelen kirjevastausta jos siinä olisi lääkärin lausuntoa että miten edetään, vai edetäänkö. Ton tuloksen näin siis terveystalon oma terveys ohjelmasta netissä.

Onko jollain kokemuksia?

Jossain foorumilla luin jonkun saavan lääkitystä kun arvo oli 760 tai jotain sellasta.. tuleekohan mullekin lääkitys tohon. Huoh, gyne mainitsi endometrioosin mutta ei nähnyt mitään selkeetä kun alapäätä ultrasi.

Olisi oikeesti kiva vaihdella ajatuksia samassa jamassa olevien kanssa. Tuntuu ettei mua kukaan ymmärrä. Mä oon 27v, kierrot normaalit ja ei mitään tihkua rinnoista. Tuli aivan yllätyksenä toi arvo.
 
Catsie: Mulla oli sillon prolaktiini arvo jotain 550 (varmaan vähemmänkin) tms sellasta ja meni suorilta kontrolliin ennen minkään hoitojen alkamista! Että kyllä tuo koholla on ja siinäkin voi olla jo ainakin osa vastausta. Muuten ei ole kokemuksia. Koska sun pitäs saada se kirje?

Sleepwalker: Mä en oo kauheesti tota äitiyspakkausta katsellut, sivusilmällä vaan :) mulle kelpaa kumpi vain.
Pari päivää vielää!!! :)

Huomenna lääkärii kattoo korvat ku toinen ollu tukossa koko viikon -.- nyt tänään ollut myös vessapainotteinen päivä ja ikävät tuntemukset virtsateissä.. viimeksi ku oli ni ei ollut tulehdusta mutta kaipa mä näytteen vien samalla.


Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Catsie täällä yksi, jolla korkea prolaktiini johti todennäköisesti siihen, ettei kahta viivaa ilmestynyt tikkuun. Mulla oli myös kierrot ihan normaalit, eikä mitään muitakaan oireita. Siis hyvin samanlainen tilanne, kun sullakin.

Mulla arvo kontrolloitiin pariin kertaan ja sitten sain lääkityksen siihen. Lääkkeitä söin vajaat kaksi kuukautta ennen elämäni ensimmäistä positiivista raskaustestiä.

Mulle sanottiin, että esimerkiksi stressi saattaa joillakin nostaa prolaktiiniarvoja ja tämän huomasin itsekin, kun arvoja kontrolloitiin.
 
Toivon että huomenna tai tiistaina tulisi, kävin verikokeissa 24.2. Okei, eli voin odottaa että arvo kontrolloidaan ennen muita toimenpiteitä.
 
Catsie, mulla heräsi mielenkiinto tuosta endometrioosiasiasta (koska itselläni on se), se ei nimittäin aina näy ultrissa. mistä syystä gyne epäilee endometrioosia?
 
No hyvä. Mä on ehkä sen takia tiedoton näissä jutuissa ku ei o koskaan ollu mitään poikkeavia lukemia. Kiitos Mirmeli nopeasta vastauksesta
 
della> kerroin gynelle todella kivuliaista kuukautisista, kipu on tosi kova ja itkenkin usein kun kipulääkkeet eivät heti auta. Sillä perusteella epäili endoa kun mulla myös on vaikeuksia tulla raskaaksi.
 
Catsie, ookei, kuulostaa ikävä kyllä tutulta :sad001 mulla oli kans ennen ekaa raskautta kivuliaat ja runsaat kuukautiset, teinistä asti ollut noin. vanhemmiten vain pahenivat ne kivut ja pahimmillaan vedin 3 x 1000mg panadolia ja buranaa coctailina eikä juuri auttanut. multa on leikattu endometrioomia kummastakin munasarjasta ja kohdun ulkopinnalta. toisen leikkauksen jälkeen meni 10kk ja aloin odottaa esikoista. esikoisen yritykseen meni kaikkinensa nelisen vuotta, kuopuksen kohdalla 1,5 vuotta. endo rauhoittui esikoisen synnytyksen ja imetyksen jälkeen eikä ehtinyt riehaantua uudelleen raskauksien välissä.

toivottavasti saat lääkityksen tms. tuohon prolaktiini-juttuun ja toivottavasti ei olisi endoa, mutta jos on, voi siitäkin huolimatta raskautua joko luomusti tai avustuksella :)
 
Kiitos tsempeistä Della. Voih, en usko raskautuvani tänä vuonnakaan, mutta olenhan vasta 27 ja aikaahan vielä on mulle sanotaan. Ilmottelen kunhan saan jotain selville.
 
Catsie: mulla myös endoepäily ja kivut tuttuja :/ Mutta älä lannistu! Onhan asiat nyt jo edenneet huimasti :) kyllä teille vielä se vauva suodaan. Vaikka usko joskus horjuu niin on siitä vähän jotain aina jäljellä kun pettymyksistä huolimatta jaksamme vaan jatkaa. Tsemppiä ♡

Täällä taas kunnon takapakki.. koko päivän oon oksentanut ja päänsärky on ollut ihan hirveetä :( töissä urheasti loppuun saakka ja koko ilta untenmailla. Lisäksi on korvatulehdus ja pitäs yrittää saada pidettyä antibiootit sisällä.. :( viikkoja 17+5 että tuskinpa tästä enää kokonaan päästään.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Hah.. Me päätimme jättää pillerit.... Annamme mahdollisuuden tulla raskaaksi.... Painoprojektia siirrän siihen että MIEHENI eiole kotona.... En jaksa riidellä....
 
Kiitos Mirmeli. Tuntuu siltä että joka kuukausi kun vuoto alkaa niin menetän pienen palan toivoa.. Koskahan noita paloja ei ole enää jäljellä. :(
 
Raskaustestin tulos oli negatiivinen. :sad001 Olo on silti ihan ok, koska emmä oikein muuta osannut odottaakaan. :oops:Harmittaa toki ja itkukin pääsi, mutta tästä suunnataan taas kohti uutta hoitoa. Onneksi niitä sentään on vielä jäljellä. Toivottavasti vaan seuraavalla kerralla niitä muniksia kehittyis reippaammin, ettei tarvitsisi kokea uudelleen samanlaista jännitysnäytelmää punktion ja siirron välillä... :oops: Vuotoa ei vielä näy, mutta toivottavasti sitä ei tarvitsisi kovin kauaa odotella... Varmaan perjantaina soittelen polille jatkosta...
 
Sleepwalker: Niin harmittaa mutta hienoa että osaat ajatella positiivisestikin vaikka harmitus on varmasti silti mukana :Heartred Nyt kehon täytyy varmasti hetki palautua ennen seuraavaa rundia.
 
Miten Mirmelin raskaus sujuu?
Tulimpa huviksee katselee onko täällä mitään jännää,tähän ketjuun en enää kylläkään tule :)
Kaikkien teidän onneksi
Mutta tulipahan moikattua nyt teitä,niin että heipparallaa taasen :cat:
 
Takaisin
Top