Sunflower83: Toivottavasti huomenna testi näyttää plussaa ja vierailusi tällä palstalla jää superlyhyeksi. :)
ON: Eilinen oli mulle henkisesti paljon raskaampi päivä kuin osasin odottaakaan...
Ja kyllä se itse punktiokin oli niin kivulias, että itkuhan siinä pääsi... Mä en kyennyt edes pyytämään lisää kipulääkettä (Mulle oli kyllä hoettu sitä etukäteen, että lisää saa pyytämällä, jos tarvitsee.), mutta onneksi se lääkäri oli sen verran hereillä, että sain lisää lääkettä pyytämättäkin. Hoitaja joutui välillä pyytämään mua hengittämään, kun meinasin itse senkin unohtaa.
Ja kaikki se piti käydä läpi vaikka mulla oli vain kolme rakkulaa, joista saatiin yksi (!) solu...
Kyllähän ne hoitajat lohdutteli, että on sitä ennenkin vain yhdellä onnistuttu, mutta nyt mä täällä hermorauniona päivystän puhelimen vieressä ja odotan, että ne soittaa ja ilmoittaa, ettei tällä kertaa päästä siirtoon asti...
Se riski on nyt melkoinen, koska kaikki on vain sen yhden solun varassa... Meillä voi käydä jopa niin, että ehditään huomenna sinne sairaalalle asti ja siellä vasta kuullaan tilanne, koska yleensä ne kuulemma palaveeraa biologin kanssa vasta puolisen tuntia ennen siirtoaikaa, jos kaikki on siihen asti mennyt normaalisti...
Fyysisesti olo on ihan ok ja sen toimenpiteen jälkeen en juurikaan ole tarvinnut kipulääkkeitä, mutta henkisesti tämä on jotain ihan muuta...
Mä itkeskelin jo siellä toipumishuoneessa aikalailla... Henkilökunta on kyllä onneksi ollut aivan ihanaa ja sen sanoin sille toipumishuoneessa päivystäneelle kätilöllekin. Vaikka se punktio oli mitä oli, niin heidän hoiviinsa olen valmis menemään uudelleenkin.
Yksikin solu voi riittää, juu, mutta kyllä se aika ihme on, jos nyt päästään siirtoon asti... Tänään ei sentään ole puhelin soinut (ainakaan vielä) eli eiköhän se munis sentään ole hedelmöittynyt... Mä en nyt oikein meinaa saada pidettyä ajatuksia kasassa... Toisaalta mietin jo seuraavaa hoitoa ja toisaalta yritän pysyä varovaisen toiveikkaana, että jos nyt kuitenkin päästäisiin huomenna siirtoon. Mun mies on kyllä ollut ihana ja yrittänyt saada mut ajattelemaan, että järkevintä on edetä vaan askel kerrallaan... Mun tunteet vaan menee taas ihan hirmuista vuoristorataa enkä mä oikein itsekään meinaa pysyä niiden perässä...