meillä oli
Eetuha sama juttu, et poika oli kovin nälkäinen ja halusi tissiä 1-2h välein. neuvola kuitenkin suositteli jatkamaan imetystä ja jatkoinkin 4kk neuvolaan asti, sit aloitettiin kiinteiden maistelu. olisi pitänyt tehdä oman päänsä mukaan niinku tytönkin kohdalla tein eli aloitin kiinteät jo, kun tyttö oli 3kk. meillä on huomenna 5kk neuvola, mutta veikkaan kyllä, että kiinteiden aloitus on tehnyt pojalle hyvää. ja hän on innokas maistelemaan kaikkea ja syömäänkin. musta on tullut "hullu sosemutsi" ja olen tehnyt vihannessoseet itse ja suunnittelin, että lihasoseet teen myös. ensi viikolla aloitetaan lihamaistelut, ajattelin eka puuron ottaa kuvioihin noiden villien öiden vuoksi. niin, yöt jatkuvat villeinä, nyt aamuyöstä klo 4 tai 5 poika herää ähisemään ja kitisemään. rauhoittuu tissillisellä tai parilla tai ei silläkään. sit nukahdetaan uudelleen ja niinkuin tänä aamuna, nukuttiin klo 5.30-7.15. ja minäkin nukun päiväunet, kun en vaan muuten jaksa.
me aloitettiin pojan kans viikko sitten babyafro(tanssi) ja se on ollut kivaa, ainaki mun mielestä. pojan ilme oli eilen vähän "tää on akkojen kotkotusta", mutta hän viihtyi hyvin ensin lattialla, kun me äidit hytkyttiin alkulämpät ja sitten manducassa, kun vauvat otettiin mukaan tanssimaan. vauvat on siis liinassa tai rintarepussa sen tanssiosuuden aikana.. tai jos vauva nukkuu nii vauva voi olla vaunukopassa. vaunukopasta puheenollen, me annettiin se jo pois. miehen veljen perheeseen syntyy vauva ja vaunut oli alunperinkin sieltä lainassa niin sovittiin, että saavat vaununsa takaisin. hankittiin pojalle rattaat ja nyt alkuun hän matkaa lepoasennossa. ostin lisäksi lämpöpussin, niin siellä on pojan hyvä katella tai nukkua.
me käydään myös perheuinnissa, minä, mies ja nuo pikkuiset. tyttö on varsinainen vesipeto ja poikakin rohkaistui viimeksi, kun ensin vietiin pyyhkeen sisään käärittynä altaaseen ja sit pikkuhiljaa, kun poika alkoi viihtymään, heivattiin pyyhe altaan reunalle. se uinti kestää puoli tuntia ja on kyl aika pitkä aika noin pienelle.. poika on väsähtänyt jo 15-20min altaassa oleilun jälkeen. tyttö sensijaan uisi vaikka kuinka pitkään. minä oon uittanut poikaa ja mies tyttöä, mutta tarkoitus on vaihtaa osia toisinkin päin, että me molemmat opittaisiin vauvauinnin perusliikkeet.
huolimatta kaikesta vähäunisuudesta on tuo poika kyllä niin äidin mussukka
ja vaikka välillä hermo menee, niin tuo hymy sulattaa kyllä jäitäkin :)
tuli omat navat tuossa nyt ensin, mutta muistetaanpa muitakin :)
Mirmelin kuulumisia odottelen täällä ja kaikki on varmasti hyvin ultrassa :) kyllä tää aika tosiaan lentää!
myy, hyvä, että aloitit hammashoidon ensin, itsensä on hyvä huollattaa. ja gyne sit seuraavaksi :)
sit seuraavaksi
sissin rakenneultra?
ja
Gatusa, kerro sinäkin jotakin :)