Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
voi Sleepwalker, ihan liikaa ikäviä uutisia teillä ollut :/ onko siitä kystasta tarkempaa tietoa, mikä se on? toivottavasti häviää pian pois ja pääsette uuteen alkuun. kurjasti on kyllä alkanut, mutta josko nyt ei enää tulisi enempää esteitä!
 
En ole vielä(kään) saanut varattua aikaa lääkärille... Nyt on alkanut viisaudenhammas vihoittelemaan ja se pitäisi poistaa. Ja minä tarvitsen nukutuksen, joten kallista tulee olemaan! :/
 
Della: Eiköhän se ihan vaan nestekysta oo... Kiitos kannustuksesta. :Heartred

Myy: Mä yritän nyt pienesti sievästi komentaa sua varaamaan pikaisesti sen ajan lääkärille. :Heartred Mä tiedän ettei mulla kyllä oikein oo varaa ketään neuvoa, koska oon itekin tosi huono varailemaan lääkäriaikoja. Ja sitten sinne hammaslääkärille myös! Ite kituutin viisureiden kanssa niin kauan, että ne alkoi ärsyttämään jo molemmin puolin kasvohermojakin ja se oli aika tuskallista... Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Ja tällä tarkoitan ihan itseäni. :rolleyes:

ON: Kyllä tää aika kipeää tekee... Niin henkisesti kuin fyysisestikin... Ja vaikka toivon, että se kysta häviäisi nopeasti, niin kyllä mua vähän hirvittää, että kuinka kipeää se tällä kertaa tekee... :oops:
 
joo myy, mä patistan sua kans lääkäriin ja viisureiden poistoon! multa poistettiin ekat kaksi viisuria opiskeluaikana, vaikka ne eivät vaivanneet ja loput kaksi poistatin, kun pystyin vielä teettämään sen yths:llä. mutta toi endoasia ja kivut, et siitä olisi hyvä päästä perille, onko siellä endo lähtenyt villiintymään ja jos esim. ultrassa näkyisi jo isot kystat tai sitten jos niitä on muualla, voisi saada lähetteen esim. tähystykseen ja poistatettuakin niitä. meinaan mulla ne endometrioomat olivat ihan selkeästi este raskautumiselle, toisen leikkauksen jälkeenhän meni vain 10kk ja testi näytti plussaa.
 
Sleepwalker: Jaksamisia ja tsemppiä eteenpäin. Kyllä on tämä touhu niin epäreilua :sad001

Myy: Multa leikattiin ja poistettiin kaikki viisurit keväällä ja syksyllä. Elämä helpottunut huomattavasti :wink Nyt mäki yhdyn täällä kommentteihin ja patistelen sua lääkäriin endoasioissa. Dellalla on hyvä myyntipuhe. :p

On. 11+6, ihan nyt tuntuu kyllä kurjalta kertoa omia kuulumisia muiden uutisten sekaan :sad001 Harmittaa niin toisten puolesta... Mutta niin, mä oon loppuviikon sairaslomalla taas kun olot ei oikein parane. Ehkä ihan hyvä niin saa levättyä. Eilenkin lähdin töistä kesken kaiken kun oksentaminen meni mahdottomaksi. Mutta pieni liikutuksen kyynel täällä vierii kun kuulin sydänäänet tänään ensimmäistä kertaa :Heartred siellä oikeasti on siis joku :rolleyes:
 
Mirmeli, heh kiitos :D mulla sattui hyvä tuuri, kun tosiaan sen neljän päivän osastohoitojakson (antibioottitiputus lähes crp 300) jälkeen naistentaudit halusi jatkaa vielä kontrollikäyntejä ja kävin kahdesti sinä syksynä gynen vastaanotolla ja ultrissa ja kummallakin kerralla näkyi isoja kystia. sithän mä sainkin lähetteen laparoskopiaan. ja siihen toiseen laparoskopiaan pääsin jo ihan sillä, että puhuin eka tk:ssa endosta ja lekuri teki pikalähetteen naistentautien päivystykseen ja sit sain taas uuden ajan laparoskopiaan ja siitä sit 10kk ja r-testi näytti plussaa. et suosittelen vaikka yksityiselle gynelle hakeutuu, jos vain on yhtään kipuja ja endosta puhuttu ja myylläkin yritystä jo noin kauan takana. kun se yksityinenki pystyy laittaa lähetteen erikoissairaanhoitoon.

ja Mirmeli, sydänäänille :Heartbigred:Heartbigred ja tehän näette hänet torstaina jo uudelleen? ihanaa :)
 
Torstaina olis nt-ultra.. kyllä jännittää. :) varhaisultrassa mä en nähnyt mitään ku piti olla makuullaan ja jos kurotin ni meni Rilli piiloo.. jospa nyt sitten ♡

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
nythän hänen pitäisi näkyä jo hyvinkin :) muistan kyl miten muaki jännitti ja pelotti mennä nt-ultraan ja mies ei päässyt edes mukaan! siellä se nassikka, joka tuolla sängyssä nyt nukkuu, makaili hassussa asennossa pää kohdunpohjassa eikä suostunut vaihtamaan asentoa ennenkuin kävelin 5min ja painelin vatsaa.
 
ei päässyt, kun meni lupaamaan, että meidän uusi liesi saatiin tuoda just samaan aikaan, kun ultra oli, nii hänen piti olla avaamassa ovia kotona. mies tuli sit mukaan rakenneultraan.
 
Voi höh :( oli varmaan jännä paikka :|

Mulla on nyt pari päivää ollut lantionalueen kipuja, särkyä, nipistystä, jomotusta, kävellessä tärähdyskipua, ja kun virtsarakko tyhjenee niin tuntuu ku kramppais.. aamulla vatsaa/selkää särki ihan menkkamaisesti ja eivät nämä päivän mittaan helpottaneet ole :( juttelin kyllä eilen lääkärille mutta ei sanonut juuta eikä jaata.. ehkä kivut ja säryt kuuluu asiaan mutta vähän mietityttää.. no huomenna on ultra niin jos siellä sitten taas kyselis ja valittais :oops:

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Kiitos patisteluista della, Mirmeli ja Sleepwalker <3
Päätin hoitaa ensin viisaudenhampaan pois ja sitten varata ajan gynelle. Kaksi inhottavinta lääkärikäyntiä siis edessä!

Mirmelille tsemppiä ultraan, toivottavasti kivut vaan kuuluvat asiaan ja kaikki on hienosti masussa <3

Sleepwalker: kurjaa, että kysta on tullut kiusaamaan teitä :( Toivottavasti se jättää teidät pian rauhaan ja pääsette jatkamaan hoitoja <3
 
Mirmeli: miten ultrassa meni?

Sleepwalker: :Heartred jaksuja

Myy: :Heartred

Mä: meillä ollaan nyt 2kk:tta ja 1 viikkoa päälle jos siis osaan laskea :joyful: Kalle sai nimen 27.12 Kalle Lauri Mikko tuli pojasta :Heartblue Hän on äidin kulta :Heartpink Perjantaina meillä on neuvola :wav jos saataisiin lupa aloittaa maissivelli kun iltaisin menee maitoa 300ml.. musta se on liikaa :confused: :) Aapo rakastaa pikkuveljään ja hoitaa innolla (vaippoja ei vaihda) mutta syöttää ja "katsoo" perään kun olen koiralenkillä.

Gatusa ja Della: mites teillä menee vauvan kanssa?

Kaikille muillekin jaksuja ja onnea plussanneille.
 
Eetuha: huomenna vasta on ultra.. jännittää.. :confused:
Taitaa olla roteva ja nälkäinen pikkukaveri, jospa velli pitäis sit kylläisempänä pidempään. Mikä niissä muuten on suositukset? Oon ihan pihalla tälläsistä. Mites olet itse jaksellut?

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Kalle on 56,2 cm pitkä ja 5490g kaksi viikkoa sitten.. perjantaina on uus neuvola. :)
suositus on 4kk:tta mutta ei me sinne asti voida maitoa antaa ainoastaan kun maitoa menee vuorokaudessa 1200ml :/

Mä tuun huomenna kattoon miten on nt-ultra menny :Heartpink aika on menny tosi nopeeasti mirmeli :love7:notworthy
 
meillä oli Eetuha sama juttu, et poika oli kovin nälkäinen ja halusi tissiä 1-2h välein. neuvola kuitenkin suositteli jatkamaan imetystä ja jatkoinkin 4kk neuvolaan asti, sit aloitettiin kiinteiden maistelu. olisi pitänyt tehdä oman päänsä mukaan niinku tytönkin kohdalla tein eli aloitin kiinteät jo, kun tyttö oli 3kk. meillä on huomenna 5kk neuvola, mutta veikkaan kyllä, että kiinteiden aloitus on tehnyt pojalle hyvää. ja hän on innokas maistelemaan kaikkea ja syömäänkin. musta on tullut "hullu sosemutsi" ja olen tehnyt vihannessoseet itse ja suunnittelin, että lihasoseet teen myös. ensi viikolla aloitetaan lihamaistelut, ajattelin eka puuron ottaa kuvioihin noiden villien öiden vuoksi. niin, yöt jatkuvat villeinä, nyt aamuyöstä klo 4 tai 5 poika herää ähisemään ja kitisemään. rauhoittuu tissillisellä tai parilla tai ei silläkään. sit nukahdetaan uudelleen ja niinkuin tänä aamuna, nukuttiin klo 5.30-7.15. ja minäkin nukun päiväunet, kun en vaan muuten jaksa.

me aloitettiin pojan kans viikko sitten babyafro(tanssi) ja se on ollut kivaa, ainaki mun mielestä. pojan ilme oli eilen vähän "tää on akkojen kotkotusta", mutta hän viihtyi hyvin ensin lattialla, kun me äidit hytkyttiin alkulämpät ja sitten manducassa, kun vauvat otettiin mukaan tanssimaan. vauvat on siis liinassa tai rintarepussa sen tanssiosuuden aikana.. tai jos vauva nukkuu nii vauva voi olla vaunukopassa. vaunukopasta puheenollen, me annettiin se jo pois. miehen veljen perheeseen syntyy vauva ja vaunut oli alunperinkin sieltä lainassa niin sovittiin, että saavat vaununsa takaisin. hankittiin pojalle rattaat ja nyt alkuun hän matkaa lepoasennossa. ostin lisäksi lämpöpussin, niin siellä on pojan hyvä katella tai nukkua.

me käydään myös perheuinnissa, minä, mies ja nuo pikkuiset. tyttö on varsinainen vesipeto ja poikakin rohkaistui viimeksi, kun ensin vietiin pyyhkeen sisään käärittynä altaaseen ja sit pikkuhiljaa, kun poika alkoi viihtymään, heivattiin pyyhe altaan reunalle. se uinti kestää puoli tuntia ja on kyl aika pitkä aika noin pienelle.. poika on väsähtänyt jo 15-20min altaassa oleilun jälkeen. tyttö sensijaan uisi vaikka kuinka pitkään. minä oon uittanut poikaa ja mies tyttöä, mutta tarkoitus on vaihtaa osia toisinkin päin, että me molemmat opittaisiin vauvauinnin perusliikkeet.

huolimatta kaikesta vähäunisuudesta on tuo poika kyllä niin äidin mussukka <3 ja vaikka välillä hermo menee, niin tuo hymy sulattaa kyllä jäitäkin :)

tuli omat navat tuossa nyt ensin, mutta muistetaanpa muitakin :)

Mirmelin kuulumisia odottelen täällä ja kaikki on varmasti hyvin ultrassa :) kyllä tää aika tosiaan lentää!

myy, hyvä, että aloitit hammashoidon ensin, itsensä on hyvä huollattaa. ja gyne sit seuraavaksi :)

sit seuraavaksi sissin rakenneultra?

ja Gatusa, kerro sinäkin jotakin :)
 
Della ja Eetuha: kyllä tosiaan tuntuu että kaikki on mennyt tosi nopeasti vaikka tämä tie on ollut pitkä ja kivinenkin. En mä vieläkään usko että oon kolmen tunnin päästä menossa ultraan! :')
(Nyt mul alko tekee mieli kasvissoseita xD hahaha)
Teillä on kummallaki hyvät syömärit siellä :) en osaa oikein ottaa kantaa vielä noihin sen enempää.. kerro sitten Eetuha mitä neuvolassa sanottiin.

Myy: kiitos tsempistä. Pysyn toiveikkaana :) viisuri on pahempi mut senki kestää ja se helpottaa niin selkeesti (kaiken sen poistokivun jälkeen) et hyvä ku hoidatat pois. Mul leikattii 2 ja vedettiin yks hammas yhtäaikaa ja just oli ollu inssi. Ainoa lääke oli Panadol mitä sai käyttää ja siitä ei kyllä ollu mitään apua. Viiminen leikattiin hoitotauolla ni sai kunnon mömmöt ni parani nopeammin.

Eli 13:30 on ultra ja vähän on sellanen olo että vois tulla yrjöpäivä.. nyt vaan keskityn oloon koska siinä tapauksessa en pääse täältä lähtemään edes :( alavatsa on taas särkeny koko aamun unia häiritsevästi kunnes siirty ylemmäs suolistokrampiksi, ei kiva, lisää vaan jännitystä :/

Sissi? Gatusa?

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
täällä jo ootellaan maanantain rakenneultraa ihan täpinöissä :grin liikkeitä tuntunut kunnolla nyt viikon verran :happy090

Mirmelille tsemppiä ultraan! :)

:Heartblue kuulostaa della ihanalta nuo teidän harrastukset!
 
Omanapailen törkeesti. Ultra meni hyvin! 58mm pikku Pingviini siellä uiskenteli. 40min saatiin kahtella hänt ku ei meinannu kääntyy haluttuun suuntaan lainkaan. Olen huojentunut ja onnellinen. Kaikki on hyvin ♡

Mitä kipuihin tulee niin ultraaja suositteli viemään pissanäytteen.. kävin vessassa kesken kaiken ni rakkokaan ei tyhjentynyt kunnolla..

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top