Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Gatusa,luin toista ketjuu jossa kerroit millasii tuntemuksia,repimistä jne.Mulla oli ihan samat ennen näitä menkkoja!!!Voi piip etten uskonut oloihini ja alkanu asaa.No mä toivoni laitan nyt tähän kiertoon.Jälleen kerran.
 
marikki mulla oli reilussa vuodessa 4 keskenmenoa (11/12, 04/12, 06/12, 01/13) joista 3. ja 4. oli keskeytyneit ja jouduin kaavintaan (hirveä kokemus eka kerta ku olin hereillä ilman kivunlievitystä ja toisti 4h sisäl 2-3 kertaa meinas sen jälkee komplikaatioiden takia henki lähteä ku vuosin 3kk putkeen eikä asialle oikeestaa tehty mitään sairaalassa. elikkä keskenmenojen takia ultrataan heti alussa että onko siellä kehitystä ja sen jälkee tarkkaillaa tiiviisti et sydänäänet löytyy ja pikkunen kasvaa normaalisti. ja alussahan mul päätetää kans sit et tartteeko lopulta jotai tukilääkitystä.

kiitos tsempistä marikki ja inshaallah sulla tärppäis pian. :)
 
kiitos tsempityksestä Sleepwalker :) se kai mua itseäniki eniten jännittää et jos se tutkimus sattuu tai sujuu huonosti.. sinänsä tutkimus ei pelota, mua kun on leikeltykin ja ennen sitä ja senkin jälkeen on ollut omat kipunsa, et josko se ei ois kuitenkaan sen pahempi. no, sen näkee sit torstaina. kyllä ne kehotti klinikalta ottamaan tuntia ennen tutkimusta 800mg buranan ja suositteli myös, että menen sinne yksin (kun arvoin eka et oisin mennyt perjantaina ku on vapaapäivä, mut olisin silloin joutunut ottamaan tytön mukaan), kun jos tuleeki kipuja. oonki menossa työpäivän päätteeksi et pääsen sit kotiin nuolemaan haavoja.

mä muuten epäilen, että vasen munanjohdin on tukossa/kiertynyt, koska en tunne sillä puolella ollenkaan munasolun irtoamista/liikkumista (enkä nyt muista oonko jaaritellut tänne tästä aiheesta, koska kirjoittelen tonne toista kuumeileviinki :) ). oon tehny ajatustyötä et jos vain toinen on tukossa ja aloitetaan hoidot, haluaisin passata vielä tämän kuun ja koittaa vielä kerran luomusti ilman mitään ennakko-odotuksia, ilman vippaskonsteja, ilman tikutuksia jne., ja aloittaisi sitten ensi kierrossa jo hoidot (on muuten osin taloudellisiakin syitä). jos molemmat on tukossa/kiertyneet voisin joka tapauksessa aloittaa hoidot vasta ensi kierrossa, ehtii valmistautua henkisesti ja suunnitella asioita. jos taaskaan ei ole mitään vikaa, me kai sit odotellaan jonneki tammikuuhun niiden hoitojen kans.

käyn tässä ajoittain itseni kanssa kädenvääntöä, haluanko sittenkään meille vielä kolmatta lasta, jaksanko kahden pienen ja yhden murrosikää lähestyvän kanssa jne. työelämä asettaa tietty omat vaatimuksensa ja just kävi esimies sanomassa, että johtotasolla mietitään osa-aikatyöläisten kohtaloa (siis miten suhtautuvat mm. osahoitovapaisiin jne.), kun meillä töissä on kohta se tilanne et suurin osa työntekijöistä on tavalla tai toisella osa-aikaisesti töissä. esimies meinasi, et mun kohdalla ei olisi sellasta ongelmaa, ettenkö voisi jatkaa osahoitovapaata, kun mulla on pieni (alle 3v) lapsi, mut muiden kohdalla tilanne voi olla hieman erilainen.
 
della hyvä että sä oot turvassa esimiehen mukaan, ilmiselvästikin olet tehokas työntekijä ja suhun luotetaan :) toivottavast saat hyviä uutisia kun pääset tutkimuksiin ja inshaallah teillä tärppää vihdoin.

on: dpo x ja etoo näin aamusta en tiedä miksi, saisinpa mä sen kirjeen tänää ni pääsis tarkkailee tilannetta kotona ettei tartte piinailla maanantaihin. ei ol mitää menkkaoireita. pistinpä oviksen jälkeiseks päiväks x:n sen takia ku se veri hcg oli epäselvä eli ei tietoa oonko vai en ja ultrassa ei viel voi nähä mitään. täytyy toivoa että siellä ois pikkunen kuitenki kiinnittyn ja sais sen plussan testiin vihdoin ja ens ma ultrassa näkyis jotai kehitystä. jännittää ja pelottaa samaan aikaan, tuntuu et odottavan aika on LIIAN PITKÄ. ei oikeestaa mitää menkka eikä raskausoireita joten saapi nähä.

plussatuulia kaikille ja tsemppiä, toivottavast koht pääsee lukee täälläki taas plussakuulumisia.
 
Tervehdys, leidit! Long time no see, mutta osa teistä on näköjään vanhoja tuttuja. Roikun tällä foorumilla kolmatta vuotta, toiveissani vihdoin saada elävä lapsi. Ollaan yritetty vauvaa syyskuusta 2010 asti. Meille syntyi tänä keväänä kolmoset mutta he tulivat maailmaan neljä kuukautta etuajassa ennenaikaisen lapsiveden vuotamisen seurauksena, eivätkä voineet jäädä henkiin.

Jälkitarkastuksessa 8 viikkoa synnytyksestä saatiin lupa uuteen yritykseen, koska mun kroppani oli toipunut niin nopeasti. Eilen alkoi neljäs yrityskierto (mulla on keskimääräistä lyhyemmät kierrot, noin 25 vrk). Toivotaan kovasti että tässä syksyn mittaan tärppäisi eikä jouduttaisi uudestaan lapsettomuushoitoihin. Kolmoset saivat alkunsa hyvin kevyellä hoidolla (50 IU Puregonia kp 5-10) emmekä halua uutta monikkoraskautta, koska mun kehoni ei selvästikään sitä kestä.

Lapsiveden vuoto ei johtunut infektiosta, vaan todennäköisimmäksi syyksi arvellaan sitä, ettei kroppa yksinkertaisesti antanut myöten niin rajulle kasvulle ja kohdussa oli liikaa painetta. Kohdunsuukin oli lyhentynyt hälyttävästi rv 19+6 mennessä mutta pahin ongelma oli juuri tuo vedenmeno.
 
Ikävä taas tavata täällä Catriona, mutta tervetuloa tälläkin forumilla. Tuo tarinanne on niin surullinen, ja noin myöhäinen raskauden loppuminen on varmasti aivan kamala kokemus. Mutta pakkohan on selvitä ja jatkaa eteenpäin, kun ei muutakaan voi. Onneksi pahin aika taitaa olla jo takana? Olkoon onni myötäinen vauvapuuhissa. Oliko sulla taustalla jo tutkimuksia/hoitoja minkälaisella repertuaarilla (sorry, en muista)? Ja mitä olette miettineet jatkosta?

Della, tuo on ihan totta mitstä kirjoitit. Lapsettomuushoitojen keskellä sitä tulee todellakin puntaroitua haluaan saada lapsi, ja omia resurssejaan hoitaa mahdollisesti useampaa. Samat fiilikset kävin minäkin lähes tuon 4 vuoden lapsettomuuden aikana, mutta halu pikkukakkoseen voimistui, eikä ole missään vaiheessa plussauksen jälkeen hirvittänyt tai mietityttänyt enää. Ja muuten, täällä aikoinani jo mainitsin, että mulla aukiolotutkimus oli kivuton ja nopea. Eli älä turhaan asennoidu etukäteen suureen kipuun, kun voi olla kivutonkin tai siitä voi selvitä pienelläkin nippailulla. Toki kannattaa kipulääke ottaa etukäteen, kuten suositeltiin (minäkin otin).

Täällä tuli tänään 16 viikkoa täyteen. Jokohan sitä uskaltaisi hengitellä jo vähän kevyemmin...
 
nine oot jo rv 16? oikeest aika lentää. kyl nyt varmaa jo uskallat hengitellä kevyemmin, onko pikkune ilmotellu itestää?

catriona teen du'aa että tulisit pian raskaaksi ja kaikki menis hyvin kokonaisuudessaan :)

on: etoo eikä mikää auta, käy sääliks esikoist ja miestä ku vatsa kokoajan täynnä ilmaa. eiline oli kyl kidutust, klo 8 jälkee oli jo yli 30oc ja piti kävellä n. 2km pääkadulle jotta saa taksin ku oma kulkupeli ei käytös ja päiväl piti kävellä sama matka kauppakassin kans, onneks mies kanto 2 kassia ja mä yhen mut lämpötila oli jotai 40. ette kyl ikinä usko ku sanon et ekaa kertaa mul oli kylmä, yhtäkkiä iski kylmä olo mut se johtu säästä ja nestehukast, onneks olti ostettu vettä, mies vähä kyl huolestu ku käveltii.
 
Nine juu, täytyy luottaa et voi myös olla sattumatta, mut eipä tollasessa osaa kyl rentoutuakaan, joten pitää koittaa vaan nielaista ne buranat et jos ne vähän rentouttaisi. me ollaan miehen kanssa valmiit tekemään kaikkemme, että saataisiin pikkukakkonen meille, mut johonki sit täytyy rajaki laittaa, jos ei vain näy eikä kuulu. tyttö vaan on just nyt niin takertuvaisessa iässä (pojalla helpompaa ku hän vaan kiitää kavereiden kans ulkona ja vaatii vain välillä huomiota) et sikäli mietin et mikä järki tässä vauvakuumeilussa on. kuitenki oon aina halunnut kolme lasta ja koska poika tuli ilman synnyttämistä ja on ollut jo niin kauan mun poika et hänet lasketaan ekaksi lapseksi ja tyttö on se mun virallinen esikoinen, mut meidän toinen lapsi, niin kolmashan tästä vielä puuttuu :) eli joo, kyllä mäki järkeilyssäni tulen siihen tulokseen, että resurssit kyllä riittää vielä yhteen vauvaan :) sä oot jo ihanan pitkällä, kohta jo rakenneultrakin :)

Gatusa paranemisia, mikä ikinä suhun sit iskikään! toivottavasti menee pian ohi eikä menkat ala, vaan olisi toivottu lopputulos.

Catriona jotenki sitä oisi toivonut, että oisitte saaneet vauvanne eikä sulla olisi tarvinnut enää tulla tälle palstalle :/ toivottavasti saatte pian tärppinne ja pääset pois tältä palstalta.

me yritettiin siis tota meidän ainokaista (biologista) yhteistä nelisen vuotta enkä raskautunut kertaakaan ennen kevättä 2011. sit kun raskauduin, pelkäsin jokaikistä risausta ja yhä edelleen (ja hävettää mut tunnustetaanpa tämäkin: tarkistelen vieläki nukkumaanmennessä et hengittääkö tyttö, vaikka hän on jo 1,5v!). nyt ollaan yritetty toista verraten vähän aikaa, meille se on yli vuosi, mut menkoista laskettuna vuosi tulee täyteen vasta lokakuun lopussa ja tutkimuksiin mentiin kesäkuussa. nähtävästi mussa on vikaa ja endo-diagnoosin oonki saanu. miehellä on kaikista epäterveellisistä elintavoista huolimatta ihan lisääntymiskelpoista ainesta. jotenki on vaan pelko persuksissa ton lapsettomuuden suhteen, kun tyttö ei tosiaan ollut mikään itsestäänselvyys.

on: joo, uusi kierto, uudet jotaki. korkataan kai uusi kierto jne. mulla ei oo korkeaa uskoa luomuun raskautumiseen, joten tuntuu aika turhalta edes yrittää mitään.
 
Ilmoittauduin jo toiselle kuumeilu palstalle kunnes huomadin tämän.. n. 2 vuotta yritetty ja edes ovis plussaa en ole saanut kuin surkeat ehkä kolme kertaa. Hoitoihin päästiin nyt kesällä.

Aukiolotutkimus tehtiin perjantana ja jousun minäkin muille siihen menossa oleville sanoa että mun kohdalla teki niiiiion kipeetä. Taukoja pidettiin ja olin varma että oksentaisin. Mutta tutkimus oli todella nopeasti ohi ja kivut kesti varsinkin kun saatiin hyviä uutisia :) illan mittaan tuöin kipeämmäksi ja pe ilta meni kipuilessa kotona ja hartiapisto oli voimakas. Särkylääkkeet auttoi :) meidän kohdalla siis röörit auki ja 1.5 kk päästä aloitetaan clomifenit kunhan hormoniarvot kontrolloitu.

Täällä palstalla on aivan mahtavan positiivinen meininki vaikka jokainen meistä tietää kuinka raskastakin tämä krooninen kuumeilu on. Ihana lukea toisillenne kirjoittamianne tsemppari viestejä ja ehkä munkin on nyt aika tilla hakemaan vähän vertaistukea. Kaikki kaveritkin on jo raskaana tai saaneet lapsia -.-

Kirotusvireitä on paljon. Laitettakoon ne kännykän piikkiin ;D
 
tervetuloa Catriona ja Mirmeli! Olkoon visiittinne lyhyitä!

On: mä odottelen et ovis lähestyis tänään siis kp8 ja eka clomi kierto menossa. toki sain tähän sit kans kuumeen et pupuilu ei kauheesti innosta.. mut kaivan sen innon sit jostain ;) Kuhan mies ei tuu kippeeks nii ovis hyödynnetään ;)
 
tervetuloa Mirmeli ja toivottavasti tärppää pian! olen huomenna menossa aukiolotutkimukseen :O mulle noi hartiapistot on ikävä kyllä tuttujakin, sain niitä molemmissa laparoskopioissa (vatsaontelon tähystysleikkaus, jolla poistettiin endometrioomia mm. munasarjoista), kun niissäkin kohtua "kasvatettiin" pumppaamalla sinne jtk kaasua ja lopputulos oli leikkauksen jälkeinen kipu ja järjetön hartiapisto :( onneksi mulla on perjantaina vapaapäivä, se vain että tyttökin on kotona, et jos olen kipeä, tulee olemaan raskas päivä.

on kyl tosi raskasta lukea raskaus- ja vauvauutisia.. tällä hetkellä musta tuntuu pahimmalta, kun monilla pikkukakkonen tuntuu tärppäävän helposti. odotin itsekin samaa, vaikka jotenki tiesin, että mulla tulee olemaan hankaluuksia ja niinhän siinä käviki :/ oon taas siinä samassa pisteessä ku muutama vuosi sitten, etten enää meinaa jaksaa iloita toisten vauvoista tai raskauksista, vaikka hampaat irvessä ja kademielellä toivotanki onnea niinku asiaan kuuluu. oon kyl huomannut, että mun on helpompi iloita täällä vau-foorumilla tavattujen ihmisten raskautumisista kuin henkilökohtaisessa elämässä . henkilökohtaisessa elämässä poikkeuksena on mun pikkusisko, joka ikävä kyllä joutui käymään saman tien kuin minä eli yrittämään, pettymään, luovuttamaan ja sitten yllättäen raskautuikin ja musta siis tulee täti joulukuussa.

saiski tsemppiä oviksen hyödyntämiseen! täällä korkattiin tämä kierto eilen, kun menkat näkyivät loppuneen. huomasin, että teillä näkyy myös olevan Ilona? me kutsutaan tyttöä Iinuksi, hänestä nimittäin uhkasi tulla synnyttyään Iines, mutta päädyttiin sitten kuitenkin alkuperäiseen valintaan ja Iinu on ikäänkuin kompromissi nimistä ja tytön lempinimi :)
 
Juu Ilona löytyy :) mähän sain hänet "yksin" ja siks onki shokki kun nyt kun haluaa ja yrittää saada vauvaa oikeeseen pari suhteeseen, missä mies on ja pysyy niin sit ei vauvaa kuulukaan :/ tsemppiä sunkin kiertoon ja kun aika samoissa mennään niin tsemppiä et saadaan tästä kierrosta Se plussa :)

plussatuulia tasapuolisesti kaikille!
 
Tsemppiä della_79 huomiseen! :) toivotaan mukavia uutisia. Kiitos saiski, toivotaan ettei kukaan meistä huhuile kauaa täällä.

Olen myös havainnut itsessäni kateutta, ilottomuutta muiden vauvauutisista mutta yritän silti kovasti iloita toisten puolesta. Syyttömiä he meidän onnettomuuten on.. sunnuntaina meinas kyllä tippa jos toinenkin vierähtää kummipojan ristiäisissä kun pappi puhui jumalan lahjasta.. ja toinen kummi seisoi vieressäni ihanan mahansa kanssa :(

Yritetään pitää päät pystyssä :) <3
 
tervetuloa uudet tännekin :)

juu iteki ihmettelin miten voiki olla niin vaikeeta saada se pikkukakkonen mut näköjää se on aika vaikeeta.

on: kp 36/35 eikä menkkoja näy, viime yö meni kuumehoureis ku lääkkeil sai pois hikoiltuu mut sit se nous taas jonnee 39 varmaa, mies piti huolta onneks must. turvauduin vanhaan keinoon miten kuumeen saa pois, pesu kylmällä vedellä joten nyt olen suht tolkuissani. iha hirvee olo kyl ollu tässä mut toivottavast ei tul takas. toivottavast ois pikkunen tarrautun kyytiin vihdoin.
 
kiitos mirmeli ilmoittelen kun tiedän miten käy. tässä mietin et eihä kyl pikkunen voi tälläst varaa aiheuttaa, koko perhe syödää samaa ruokaa ja ne on kunnos mä oon ainoo jolla vatsa sekas ja kuume joten ehkä joku vatsapöpö mulla nyt isken.
 
elossa ollaan eli aukiolotutkimus on takana :)

tutkimus ei juuri sattunut ja lääkäri kertoi koko ajan, mitä tekee :) hartiapisto jäi tosta lystistä, mut huomattavasti lievempänä kuin niiden leikkausten jäljiltä eikä tullut edes huono olo tms. vatsa tuntuu vähän oudolta eikä nyt kyl pupuilla, mut huomenna ollaan taas iskussa :) ja tuomio siis on, että auki on kumpikin munanjohdin ja liuos pääsi virtaamaan vatsaonteloon. sanoi tosin, ettei tiedä, voiko olla kiinnikkeitä, jotka ei näy ultrassa, mut kehotti loppuvuodesta/ensi vuoden alussa varaa aikaa ivf-hoidon aloitukseen, jos mitään ei tapahdu. eli me siis yritetään vielä.tai sit ei yritetä, oon kyl satavarma, et me mennään ivf:n ja aionki puhua miehen lähtemään sinne jo joulukuussa.. sitpähän meillä on veronpalautukset käytettävinä siihen lystiin..
 
Kuten Della kirjoittelin tuonne toisaalle, ivf:n onnistuminen on 30%:n luokkaa. Jännitystä prosessista ei puutu: ensin saa jännätä tuleeko tarpeeksi munasoluja (sitten pelätä ettei tule liikaa), jännitellä keräystä (mulla se ei ollut paha), ja sitten sitä hedelmöittyykö kuinka moni. Eikä siihenkään vielä lopu jännittely; kuinka moni selviää pakastuksesta/sulatuksesta. Ja tarraako kiinni, ja pysyykö matkassa.
 
Kiva della et putket on auki :) nyt vaan sit nautit pupuilusta ;)

on: ovulaatio on nurkan takana, kp9 ja ovistestiin tuli jo haalee viiva :) ohjelmassa siis pupuilua ja paljon :)
 
Takaisin
Top