kiitos tsempityksestä Sleepwalker :) se kai mua itseäniki eniten jännittää et jos se tutkimus sattuu tai sujuu huonosti.. sinänsä tutkimus ei pelota, mua kun on leikeltykin ja ennen sitä ja senkin jälkeen on ollut omat kipunsa, et josko se ei ois kuitenkaan sen pahempi. no, sen näkee sit torstaina. kyllä ne kehotti klinikalta ottamaan tuntia ennen tutkimusta 800mg buranan ja suositteli myös, että menen sinne yksin (kun arvoin eka et oisin mennyt perjantaina ku on vapaapäivä, mut olisin silloin joutunut ottamaan tytön mukaan), kun jos tuleeki kipuja. oonki menossa työpäivän päätteeksi et pääsen sit kotiin nuolemaan haavoja.
mä muuten epäilen, että vasen munanjohdin on tukossa/kiertynyt, koska en tunne sillä puolella ollenkaan munasolun irtoamista/liikkumista (enkä nyt muista oonko jaaritellut tänne tästä aiheesta, koska kirjoittelen tonne toista kuumeileviinki :) ). oon tehny ajatustyötä et jos vain toinen on tukossa ja aloitetaan hoidot, haluaisin passata vielä tämän kuun ja koittaa vielä kerran luomusti ilman mitään ennakko-odotuksia, ilman vippaskonsteja, ilman tikutuksia jne., ja aloittaisi sitten ensi kierrossa jo hoidot (on muuten osin taloudellisiakin syitä). jos molemmat on tukossa/kiertyneet voisin joka tapauksessa aloittaa hoidot vasta ensi kierrossa, ehtii valmistautua henkisesti ja suunnitella asioita. jos taaskaan ei ole mitään vikaa, me kai sit odotellaan jonneki tammikuuhun niiden hoitojen kans.
käyn tässä ajoittain itseni kanssa kädenvääntöä, haluanko sittenkään meille vielä kolmatta lasta, jaksanko kahden pienen ja yhden murrosikää lähestyvän kanssa jne. työelämä asettaa tietty omat vaatimuksensa ja just kävi esimies sanomassa, että johtotasolla mietitään osa-aikatyöläisten kohtaloa (siis miten suhtautuvat mm. osahoitovapaisiin jne.), kun meillä töissä on kohta se tilanne et suurin osa työntekijöistä on tavalla tai toisella osa-aikaisesti töissä. esimies meinasi, et mun kohdalla ei olisi sellasta ongelmaa, ettenkö voisi jatkaa osahoitovapaata, kun mulla on pieni (alle 3v) lapsi, mut muiden kohdalla tilanne voi olla hieman erilainen.