Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
tsemppiä saiski87 ja toivottavasti tärrittäppi tulee pienellä avulla! olen itse siinä pisteessä, että siirrän ajatuksia muuhun elämääni ja koitan jättää vauvahaaveilut ja kaikkinaisen yrittämisen pois mielestä. siis yritetään toki, mut ei verenmaku suussa. alan pikkuhiljaa uskoa, että mulla voi olla munanjohtimet tai ainakin toinen niistä tukossa (veikkaan vasenta, en meinaan oikein tunne sillä puolella ovisaikaan mitään, vaan kaikki toiminta tuntuu tapahtuvan oikealla).

Catsie itselläni on meneillään kai yk 11, mutta varsinainen yritys aloitettiin vuosi sitten kesällä. mulla ei varmaan sillon kesän ja lokakuun 2012 välillä tapahtunu ovista ollenkaan, kun imetin sillon vielä tyttöä. menkat alkoivat lokakuun lopulla ja siitä kai lasketaan ns. oikea yrittäminen. ei mullakaan oo ollu raskauksia tässä välillä ollenkaan, menkat tulee uskollisesti joka kuukausi. tyttöä me yritettiin pitkään, noin nelisen vuotta ja lopetettiin yrittäminen syksyllä 2010, kun ei vaan tärpännyt.. piti hakeutua tutkimuksiin ja sit oliki ylläri ku raskaustesti näytti vahvaa plussaa toukokuussa 2011 :) tällä kertaa en halunnut odottaa yhtä kauaa ja hakeuduimme tutkimuksiin jo kesäkuussa. nyt suunnitelmana on, että tehdään vielä munanjohtimien aukiolotutkimus ja jos ne on tukossa/jompikumpi on tukossa, aloitetaan ivf-hoidot ja jos ovat ok, me yritetään vielä luomusti loppuvuosi.
 
voi kiitos epsuli. onkos teillä kauanki yrittämistä takana? täällä ei todellakaan ole hajuakaa millo tärppää ja tärppääkö ees. inshaallah tulis se kauan toivottu tärppi.

catsie älähän nyt vaivu epätoivoon. niin kauan ku ei ol menopaussi kyseessä on mahollisuus ellei sit ol kaikki mahollinen poistettu sisältä. yritys ja tärppäämättömyys turhauttaa täälläki meil yk en edes muista koska 2011 alotettii pikkukakkosen yritys.

nii juu foolihappoa ostin itelle tosin se on 5mg ku ravinnost ei saa läheskää tarpeeks vitamiinei, josko nappailis kerta viikkoo ku on sen verra korkea pitoisuus, sanoin kyl et raskautta ajatellen pitoisuus mut sielt tuotii suoraa 5mg kai mä näytin apteekkarin mielest niin b6 vitamiinin puutoksest kärsivält et se oli ainoo mitä heilt löyty mulle.
 
voi kiitos epsuli. onkos teillä kauanki yrittämistä takana? täällä ei todellakaan ole hajuakaa millo tärppää ja tärppääkö ees. inshaallah tulis se kauan toivottu tärppi. ai huomasinki et oot jo 15+ raskaana onnittelut mashaallah :)

catsie älähän nyt vaivu epätoivoon. niin kauan ku ei ol menopaussi kyseessä on mahollisuus ellei sit ol kaikki mahollinen poistettu sisältä. yritys ja tärppäämättömyys turhauttaa täälläki meil yk en edes muista koska 2011 alotettii pikkukakkosen yritys.

nii juu foolihappoa ostin itelle tosin se on 5mg ku ravinnost ei saa läheskää tarpeeks vitamiinei, josko nappailis kerta viikkoo ku on sen verra korkea pitoisuus, sanoin kyl et raskautta ajatellen pitoisuus mut sielt tuotii suoraa 5mg kai mä näytin apteekkarin mielest niin b6 vitamiinin puutoksest kärsivält et se oli ainoo mitä heilt löyty mulle.
 
voi kiitos epsuli. onkos teillä kauanki yrittämistä takana? täällä ei todellakaan ole hajuakaa millo tärppää ja tärppääkö ees. inshaallah tulis se kauan toivottu tärppi. ai huomasinki et oot jo 15+ raskaana onnittelut mashaallah :)

catsie älähän nyt vaivu epätoivoon. niin kauan ku ei ol menopaussi kyseessä on mahollisuus ellei sit ol kaikki mahollinen poistettu sisältä. yritys ja tärppäämättömyys turhauttaa täälläki meil yk en edes muista koska 2011 alotettii pikkukakkosen yritys.

nii juu foolihappoa ostin itelle tosin se on 5mg ku ravinnost ei saa läheskää tarpeeks vitamiinei, josko nappailis kerta viikkoo ku on sen verra korkea pitoisuus, sanoin kyl et raskautta ajatellen pitoisuus mut sielt tuotii suoraa 5mg kai mä näytin apteekkarin mielest niin b6 vitamiinin puutoksest kärsivält et se oli ainoo mitä heilt löyty mulle.
 
Tähtitomu: Tsemppiä piinailuun. Toivottavasti kyytiläinen tarraa oikein kovasti kiinni.

Marikki: Kiva, että viitsit kuitenkin välillä käydä täälläkin kirjoittelemassa kuulumisiasi. Teistä taitaakin suurin osa olla hieman aktiivisempia siellä toista vauvaa kuumeilevien ketjussa. Ite en sinne (ehkä koskaan) kuulu, mutta tunnustan, että välillä käyn siellä(kin) vakoilemassa kuulumisia... :grin Toivottavasti teille se plussa pian tulisi. Ei saisi luovuttaa vaikka onhan se helpommin sanottu kuin tehty... Olis tosiaan ihanaa, kun voisi jotain nappia painamalla kytkeä tunteita päälle ja pois päältä. Ei tarvitsisi enää kärsiä pettymyksistä... Mutta ehkä ne kärsityt pettymykset tuo jotain ekstraa niihin tuntemuksiin mitä sitten käy läpi, kun toivottavasti joskus onnistuukin.

Saiski87: Mä ehdinkin jo ihmettelemään mihin olit hävinnyt... Toivottavasti clomeista on teille apua. Mäkin pääsen taas seuraavalla kierrolla yrittämään niiden avulla. Se eka yrityshän meillä päättyi yrityskieltoon ja nyt ollaan pidetty "taukoa" polin ollessa kiinni. Ymmärtääkseni aika moni on clomeilla saanut tärpin. Toivotaan, että niin käy meillekin.

Catsie: Meillä yritystä takana jo reilu kolme vuotta eikä yhtään haamuakaan olla saatu. Oltais varmaan voitu saada apua jo aiemminkin, mutta se gyne, jolla kävin, ei kovin helposti antanut meille lähetettä tutkimuksiin vaikka yritystä oli siinäkin vaiheessa takana jo reilu vuosi. Kiltisti yritettiin vielä puolisen vuotta lisää ja sitten vihdoin saatiin lähete tutkimuksiin. Viime maaliskuussa käytiin ensimmäisen kerran lapsettomuuspolilla, sitten vähän tutkittiin ja nyt sitten yritetään saada tärppiä lääkityksen avulla. Ihmiset kokee pettymykset kukin omalla tavallaan, mutta ei se helppoa ole koskaan... Onneksi meillekin on apua tarjolla. Ainoa asia mikä on jäänyt harmittamaan on se etten tiukemmin vaatinut lähetettä tutkimuksiin, vaikka takana oli jo vuosi yritystä. Vaikka ei haluaisi ainakaan heti mitään hoitoja, niin ainakin voidaan tutkia onko jokin selkeä syy sille miksi raskaus ei ala.

Epsuli: Kiitos tsempeistä. Ja saa täällä käydä "huutelemassa vieraisiin pöytiin". :)

Della: On se kurjaa miten kaikki taudit iskee just huonoimmalla hetkellä. Toivottavasti ovis ei ihan hukkaan mene, mutta ei sitä tosiaan sairasta miestäkään oikein voi kiusata... Joko sulla on aukiolotutkimukseen aika varattuna?

Gatusa: Plussatuulia sinne. Ja toivottavasti löytäisit teille oikean kodin. Itekin oon useissa taloissa asunut, mutta tämä nykyinen tuntuu oikealta kodilta. Tänne niitä pienokaisiakin mahtuisi asumaan.

ON: Täällä elellään ovista odotellessa. Sen pitäis ehkä osua ensi sunnuntaille tai sitä seuraavalle viikolle. Sunnuntain ja maanantain olen kyllä reissussa, mutta täytyy varmaan lauantaina yrittää saada houkuteltua mies pupuilemaan. Nyt jo on kyllä ollut nippailua alavatsassa yms. ja toissayönä ihan heräsin siihen että tuntui sellainen outo tuikkaus alavatsassa. Taitaa kroppa taas sekoilla jotain... Nyt on kuitenkin vasta kp 10. Tämän kierron osalta en kyllä kamalasti edes usko tärppiin. Toiveet lisääntyy taas sitten, kun saan taas clomit käyttöön... Voi, kun sitä olis jonain päivänä edes jonkun äiti...
 
kiitos sleepwalker. inshaallah teillä tärppäis vihdoin ja saisitte sen pienokaisen. tunteet ku vois kytkee on ja off välillä ni ois huomattavast helpompaa mtta meitä ei vaa ol luotu sellasiks.
 
sleepwalker ei oo vielä aikaa aukiolotutkimuksiin, pääsen varaamaan, kunhan menkat taas alkaa. niitä siis odotellessa :P

epsuli onnea tulokkaasta! saa tänne huudella, on kiva kuulla onnistumisista :)

älä Marikki säkään masennu, jospa nyt ois tapahtunut jo jotain :) tunnistan kyllä tunteesi ja koitankin nyt, et annan vaan olla. nyt oon jo katellu vauvakuulumisia ja nekään ei oo hetkauttanu, mietin vaan et ompa kiva ja josko meki sit ensi vuonna :P

Gatusa pidän peukkuja et nyt ois onnannut!

niin, mies siis kuntoutui antibiooteilla ja kortisonilla et ollaan sittenki jaksettu taas pupuilla :) ovista en ole tässä kierrossa tikuttanut, kai se on ollut päällä, kun kipuja ollut välillä ja limojaki, mut oon vaan koittanu relata ja keskittyä olevaan.
 
kiitos della toivottavast teillä tärppäis nyt ni saisitte sit keväällä pienokaisen :)

itellä ei ol aavistustakaa mikä on homman nimi ku välil nippaillu tuntuvastiki munasarjoi, kuivakausi ei ol alkan ja päätä särkee suunnillee joka päivä. viel reilu viikko piinailua.
 
Catsie, meillä yritystä (luomu-)esikoisen jälkeen 4v. Ei yhtään tärppiä koko tuona aikana. Gynellä ja labroissa kävin reilun vuoden yrityksen jälkeen. Sain Luget 6kk:n ajaksi avuksi loppukiertoon (nostamaan vähän hormonitasoja, jotka kuitenkin olivat ihan viitearvojen sisällä). Mitään vikaa ei löytynyt, ja gyne tuumasi, että eiköhän puolen vuoden sisällä tärppi käy. Siinä sitten kokeiltiin greippumehut, etikat ja erinäiset vitamiinit. Käytössä oli joka kuukausi digi-ovistestit. Sitten minulle iski epätoivo, ja aloin taivutella miestä Väestöliittoon tutkimuksiin (olisi pitänyt aloittaa taivuttelu jo paljon aiemmin). Viimein ukko sinne suostui, kun näki kuinka sitä kakkosta kaipasin. Tutkimuksissa selvisi: simpat laadultaan hyviä, aukiolotutkimuksessa ei löydöksiä. Kierto säntillinen, ovulaatio tapahtuu. Lääkäri suositteli inssiä. Niitä tehtiin kolme peräkkäisinä kuukausina. Ei tulosta. Taloudellisista syistä lääkäri suositteli seuraavaksi ivf-vaihtoehtoa (kolme inssiä suunnilleen maksaa saman kuin yksi ivf munasolunkeräyksineen, ja tärppi% on ivf:ssä parempi). Munasolunkeräys tehtiin (aikamoista piikittelyä ja lääkkeiden kanssa pelaamista), ja saaliiksi tuli muistaakseni 9 kelpoa palleroa, joista 8 lähti hedelmöitymään. Tuoresiirron tulos: ei tärppiä. Ekan pakastetun alkion siirron tulos: ei tärppiä. Kolmannen siirron tulos: raskaana.

Ei ihan tavanomainen tarina, kun kummastakaan ei ole löydetty syytä sekundääriseen lapsettomuuteen (paitsi ikä, joka kasvaa koko ajan).

Toivon kaikille edistystä tilanteissanne! Erityisesti Gatusa sielläjossainkaukana herättää empatiani, sulla kun ei nähtävästi ole niin helppoa hoidella asioita haluamallasi tavalla.
 
Catsie: Meillä yritystä 1v 8kk enemmän ja vähemmän aktiivisesti. Yks plussa, joka meni kesken heti.

Onnea Nine, tärkeinhän on se plussa :) ei väliä miten , kuhan se tulee.

Kiitos kaikille tsemppareille ja tsemppiä tähän ja seuraaviin kiertoihin että päästäis täältä pois :) ja toivotaan et niitä seuraavia kiertoja ei kauheen moni enää joudu kokemaan.

ON: mä oon laskeskellu et mun seuraavien menkkojen pitäs alkaa siinä 20 päivän tienoilla ja nyt mä onnistun kuvittelemaan joka ainoan raskausoireen mitä näilläkin sivuilla on ihmiset kertonu et on ollu :( Kiitos typerä pääni ! Toivon toki et luomu plussa tulis, mut oon jo asenneoitunu siihen et ei täs kuussa vielä.
 
Gatusa, Mä oon aikoinani ollu ihan varma , että tänne joudun pidemmäksi aikaa, kun mulla ollut kohdunkaulan kanssa vähän ongelmia ja olinkin ilman pillereitä melkein puoltoistavuotta ja ei tärpännyt kertaakaan sinä aikana... Sitten tuli mulle ja miehelle ero ni alotin pillerit ettei käy mitään vahinkoja sitten...
Noh , kuukausi pillereiden aloittamisen jälkeen , mä yhtäkkiä pamahdinkin paksuksi :laughing002
Ja siis sännöllisesti ja ajallaan ilman unohduksia mä niitä söin... Vähän ristiriitaista , mut täällä tosiaan sormet ristissä toivotaan et mun kroppa kestää ja pikkunen jaksaa roikkua loppuun asti tiukasti mukana!
 
epsuli inshaallah kaikki menee hyvin loppuun asti. elämä on täynnä yllärei ja sun oli näköjää tarkotus saada nyt lapsi kun kerran pillerit ei auttanukaa. kertoileha kuulumisia jatkossakin :)

nine juu tääl ei liiemmi voi tehä asioi haluamallaa tavalla. mutta inshaallah jossai vaihees minäki saan sen pikkuisen.

hohhoijaa, miehen kans kiitettii ja kieltäydyttii joku aika sit naapurin kutsusta ku hänen tytär menee naimisii, no eikös tää tänää mankunu mua taas sinne ku pe viettävät häitä, haluavat näyttää et he tuntevat eurooppalaisen...ei kiinnosta olla sirkuksen vetonaula.

onko muilla muuten ollu sellast et oviksen jälkee tilanne on sama ku oviksen aikoihi siis kohdunsuu ja limat? anteeks törkee kysymys mut mun kroppa on iha outo nyt ni mietin et onko muil ollu vastaavaa. pitää varmaa kipasta tänä tai wns lauantaina lääkärii utelee mitä tutkitaa seuraavaks ku mä kerran oon kunnos.
 
joo,meillä tuli nyt vuosi täyteen,en tiedä montako kiertoa.Muistan kun mulla vuos sitte elokuun alussa alkoi menkat ekan kerran 2/12 syntyneen jälkeen,niin silloin tehtiin päätös että saa tulla.No ei oo näkynyt.Ehkä jotain hailakkaa saanu pari krt tikkuun,ja ovikset joka kierrossa missä tikuttanut.Kuopusta odotettiin 1v2kk.Mä epäilen että miehen satsit ei ole ihan priimaa,koska häntä aiemmat (siis edellisessä liitossani) raskaudet alkaneet nopeasti 1-4kk:ssa.

Gatusa!!??Milloin se kuivakausi pitäis alkaa?Mulla ei ainakaan oo viel alkanu,mikä se nyt kp olikaan...Kerrohan lisää.
Aika säälittävää etten tunne mitä mikäkin juttu tarkoittaa vaikka ikää jo näin paljon.
 
..ja mistä ihmeestä voi tietää kohdunsuun tilanteen itse?????

Raskausaikana kun olin käynyt lääkärillä joka sanoi että 3cm auki,niin hehe heh,käskin miehen kokeilla ja kun hän kertoi että parille sormelle,olin etä jippii,se löysi paikan,mutta en itse kuunaan oo osannu koittaa.
 
marikki kuivakausi yleensä alkaa heti oviksen jälkeen ja suoraa menkkojen loputtua on kans kuivakausi yleensä. kohdunsuu on normaalist kiinteä kuin nenänpää ja kiinni, oviksen aikaan ihan pehmeä ja auki suunnillee samanverra mitä lyijykynä on paksu. sen tuntee kyllä sormella kokeilemalla, muistaa vaa pestä kädet eka että on puhtaat.

huoh pitää löytää paris päiväs nyt sit uus koti ku vuokraemäntä kinuaa kokoajan lisää rahaa vaikka maksettiin jo, selitys on että perjantaina on tyttären häät. siis meidänkö kuuluu maksaa hänen tyttären häät nyt sit oikei? oltii sovittu että maksetaa 100dinaaria koska ollaa rempattu tätä niin paljon ni nyt sit kehtaa vaatia rahaa kokoajan. ei hyvää päivää, mieski taas ku takamuksee ammuttu karhu.
 
Gatusa,no huh huh,mutta siis missä te asutte??sekin mennyt ihan ohi miulta.Onko miehesi paikallinen?

Katsoin tota vaun omaa sivua,niin siinä luki että ovulaatiosi 11pv sitten,raskaustesti voi näyttää positiivista 2pv kuluttua!Paitsi että ovis oli 13pv sitten oikeasti.
Aivan utopistinen ajatus,huh huh!!
Onneksi alkoi kouluhässäkät täällä jotka pitää taas kiireisenä,ettei ehkä ehdi miettiä :think005
 
pohjois-afrikassahan me, arabit on tuollasia ainaki ku hein maassa asuu. tässä soiteltii jo asunnosta, omistaja kysy nii mitä niistä tarkotatte hänel on useampia joten inshaallah häneltä löytys meille joku kiva asunto tai talo. toivottavasti saat plussan nyt vihdoin ja tsemppiä kouluun :)
 
voi mitä tarinoita teillä on.. olen 26v ja mieheni 29v. Kiertoni ovat aina sen 29-30 päivää. En uskalla vielä hakeutua mihinkään tutkimuksiin. Mutta jos ei vielä tämänkään vuoden loppuun mennessä ole tärpännyt niin pitää vissiin jo harkita tutkimuksia.
 
catsie joskus tärpis voi mennä pidempää ja sulla säännöllinen kierto onneks, inshaallah teillä tärppää pian. mulla oli säännöllinen 33-34 kierto mut 4 km:n jälkee meni sekas ja mul tutkitaa miks menee kesken jos tärppää ja nyt ku tutkitaa ni ei tärppää ei sit millää.
 
Catsie, täällä on yritetty osapuilleen 17 vuotta en oo jaksanu edes laskee montako kiertoo siihen mahtaakaan mahtua. vois sanoo että aika helkkarin monta.

).( olossa ei mitään vaihtuvuutta mihinkään suuntaan. Tyylipuhdas nega siis tulossa, on tässä jo sen verran tätä kroppaansa alkanu tuntemaan. Tietty jos toi venhänalkioöljy tekis tepposet ja ois tehny oireettomuudenkin :D Eihän sitä oo kielletty suuria haaveilemasta.
 
Takaisin
Top