Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi Gatusa! Kumpa neitonen hetken vielä itteään kasvattelisi! Miten pitkä matka sulla on synnärille, jos pikalähtö tulee!? Onko sulla joku lähellä siinä kotona, jos neito tulee rytinällä ja pukaisesti kotona? Ainakin sulla oli valmiina ne kotisynnytysvälineetkin, eikö? Hurjaa. Meidän ivf-ihme syntyi 35&6, ja oli karvaa alle 3 kg.

Kiva kuulla Dellastakin!

Eetuhalle tsempit koitokseen!

Ja muille kans, kuka minkäkin koitoksen kanssa painii! :)
 
mua jännittää sun puolesta niin paljon jo :) pitää yrittää hillitä jännitystä ettei itellä vedet mee heh :)

nine mulla ei ol lähistöllä ketään joka voi auttaa ellei ukko ol kotona. tietty on sen perheen puhelinnumerot et voivat tilata mulle taksin mut eipä siitä ol apua jos tulee rytinällä ulos, sit pärjätää kuule iha ite niinku ennen vanhaa. no oonha mä miettin mitä kaikkea tarttee tehä jne. kunha oottas lauantain yli vielä että ehtii saada tietää onko b-strepto yms. nää supparit vaa pistää miettimää ja lääkärin sekä sen opiskelijan kommentit joiden perusteel ei paria viikkoa kauempaa taidettas olla yhtenä kappaleena. ja nyt huolettaa et jos tässä lähiviikkoina neiti tulee maailmaa ni miten suojaan korvat ku vuokranantajat alko tuomaa johtoi, kajarei, tuolei yms joka viittaa että aikovatko pitää juhlat esim häät tai kihlajaiset tuos pihalla lähiaikoina. mulla itellä tarpeeks kestämistä siinä ku naapurustos ollu häitä mut että samassa pihassa on viel pahempi ku meteli on jotai iha hirveetä ja vastasyntyneen kans ei ol kiva jos on meteliä heti alussa ympärillä.
 
ihan jees :) väsymys tuplaantunu, samoin turvotus iltaisin. myös tosi oudot ja välillä ahdistavatkin unet tuleet kuvioihin. äskenkin heräsin päikkäreiltä itkien..olin siis unessa itkenyt ja oli tosi ahdistava olo kun heräsi

:smiley-bounce022pari viikkoa vielä ja ois eka kolmannes ohi.
 
unet on jotai tosi ärsyttävää kyllä raskaana ollessa, muistan hyvin. tsemppiä sinulle sinne vointien kanssa.
 
no niin, josko nyt ehtisin vähän kommentoimaan, kun isompi on viety päiväkotiin ja pienempi nukahti sillä reissulla vaunuihin :)

Ajna, olen samoilla linjoilla kuin edelliset, eli kuulostaa kamalalta tuo mitä olet joutunut kokemaan! varmasti ei ole helppoa miettiä lähtemisiä/jäämisiä, mutta teillä meno vaikuttaa jatkuvan samanlaisena, vaikka mies mitä lupaileekin.. ja tuo nyt on hirveää, että hän riehuu autonratissa ja ajelee holtittomasti sinä ja lapset kyydissä! se diagnoosi on varmasti helpotus ja onneksi siihen saa apua :)

mä jo innolla odotan sissin neuvola- ja ultrakuulumisia :) ja tietty jos doppleristakin kuuluu jotakin :)

heppura, kiva kuulla sinusta, mutta voi miten surullinen uutinen tuo koiran lopetus! ja miten hankalaa myös pienelle selittää, ettei koira enää palaa perheeseen :/ oon itsekin joutunut tekemään lopetuspäätöksen edellisen koiran kohdalla ja kyllä siinä särkyy sydän ja itku tuli. mun edellinen koira oli vanha ja ilmeisesti sillä oli nisäsyöpä, koepaloja ei otettu koskaan sen korkean iän vuoksi. koira meni päivässä huonoon kuntoon, aamulla jaksoi kävellä pitkän lenkin ja iltapäivällä oli niin voimaton, että makasi vain ja hengitti raskaasti. seuraavana päivänä mies vei sen kiireellisesti eläinlääkäriin ja siellä se sai lopetuspiikin.

heppura, tsemppiä jatkoon ja tutkimuksiin! hyvä, että kroppa alkaa palautua kkm jäljiltä!

Gatusa toivottavasti ehdit kuitenkin synnyttämään klinikalle/sairaalaan, kuulostaa tuo kotisynnytys aika hurjalta! toivottavasti pääset lääkäriin lauantaina :) piti muuten kysyä ihan uteliaisuudesta, että oliko sulla niissä verensokeriarvoissa jotakin erikoista? en muista oletko kirjoittanut..

Nine, täällä mä edelleen pyörin ja kuulumisiani kertoilen :) poika kasvaa hyvin ja ikää nyt 2,5kk. kaksi ihmistä jo sanonut, että olisi mun näköinen, mutta suurin osaa kommentoi edelleen pojan olevan ihan isänsä näköinen :)

Mirmeli, tänäänkö sulla on/oli se punktio? tsemppiä siihen ja pidän kyllä peukut ja varpaat pystyssä, että pääsette hoidoissa seuraavaan vaiheeseen!

Sleepwalkerille myös tsemppiä ja kohta on onneksi tammikuu! joulu saa onneksi ajatukset muualle ja sittenhän se tammikuu jo tulikin :)

Eetuhan kuulumisia odottelen täällä :) kerrohan sitten kun ehdit mm. miten käynnistettiin ym.

on: poika nukkuu edelleen rattaissa ja mulla on sitä ns. omaa aikaa :) illalla päättyy sitten koko paletin pyöritys yksin, kun mies palaa työmatkalta. toivottavasti hän on löytänyt pinkkukarkkeja, mitä tilasin tuliaisiksi :) ihan hyvin me on pärjätty näinkin ja olisin varmasti pystynyt koirankin hoitamaan jollakin ilveellä, mutta onneksi miehen veli on käynyt kahdesti päivässä lenkittämässä koiraa niin mun ei oo tarvinnu pukee ja pakata kahta pientä 2-3 krt päivässä ulkovaatteisiin ja ulos. kerran jouduin lenkittämään tänä aikana ja kyllä se onnistui, kun otin tuplarattaat mukaan. tyttö jaksoi kävellä puolet lenkistä ja sit istui rattaissa loppumatkan.
 
Della: nyt matkalla sinne :| ihan sika paha olo.. eilen oksensin koko matkan hesasta turkuun.. :(

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
tsemppiä mirmeli, inshaAllah kaikki menee hyvin mua jännittää täällä sun puolesta. :)

della inshaAllah saat ne karkit. täällä oli sillo se pitkä lakko, sit tuli päälle talouskriisi ni jäi se verensokerinmittaus tekemättä, mulla ei ol kyl ollu mitää oireita että ois jotai niissä ja neiti kasvaa keskikäyrällä nätisti mitä oon katton raskauskiekon sivuilta ku laittan mittoi joten ei ol mitää epäilystä että ois radi ees. mult otettii täys verenkuva, tukostaipumustestit ja bakteeriviljely mm. b-strepton takia ku ollu se esikkoa synnyttäessä. tosin jos en ois maininnu ni eipä se varmaa ois mitää testei otattan se lääkäri ees, se ku keskittyy ainoastaa ultraamaa ja kirjottaa reseptin ei se tee sisätutkimuksia ees näköjään.

35+0 tänään alhamdulillah, 2vko ja ois 37+0 inshaAllah, nää kivuttomat supparit saa mun hermot riekaleiks, tuntuu et oon ku kala kuival maalla niiden aikaan, mieluummin tuntisin varsinaisia supparei ku näit, ainaki tietäs et aika lähestyy. mulla näit kivuttomia tulee sekä levossa että liikkeessä joten mitää eroa ei ol aktiviteettitasolla niiden suhteen. jännittää päästääkö sinne 37+0 asti. täs yks sun toinen alkaa olla malttamaton, ukko on et iha kohta meil on vauva kotona ja iha täpinöissää asiast.
 
Nyt vaan omaa napaa pikaseen. Punktiosta ollaan selvitty, ei ollutkaan niin kivulias kun pelkäsin mutta jälkikivut ovat mun kohdalla rajut. Meinasivat jättää osastolle mutta sain ns. Puhuttua itseni kotiin.. nyt yritetään toipua. Polille jätin 11 munasolua ja suuren toiveen ♡

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
tsemppiä mirmeli, koskas on sit takas laittaminen? inshaAllah tulee toivottu lopputulos ja noi kivut loppuu pian. :)
 
oi nyt alkaa jännittää sit oikei kunnol sun puolesta :) ois niin ihana saada hyviä uutisia.

täällä ukolle annettu aikamoinen varotus tänää jo ku hermot meni. totesin et jos ei ukko ja sen perhe kunnioita mun tahtoa tähä tulevaan lapseen liittyen et miten hoidetaa jne ja ukko muuta käytöstää paremmaks ni voi käydä niin että minä lähen lasten kans. mä en jaksa olla erotuomari jatkuvast, en jaksa yksinkertasest miettiä jatkuvast et mitä seuraavaksi kuulen jne. ja ukko sano et hän laittaa vauvan synnyttyä mulle teehe unilääkettä ja ottaa lapsen mukaasa porukoille et hänen äiti saa kapaloida ns muumioks vauvan jne ni mä sanoin et jos noin kerran ajattelee asiat ni tästä ei tul mitää ja minä lähen lasteni kans koska minä en anna kenenkää sitä tehä mun lapsille ja jos mua ei kunnioiteta ni tämä ei toimi. mä meinaa en halua et lapset joutuu näkee äidin masentuneena ja surullisena isän takia.
 
Mirmlelille nyt hurjasti tsemppiä! :))

täällä poksahti tänään rv 10+0! jeij.aamulla käyty labrassa veriseulassa j ase hoitaja sörkkis molemmat kädet ihan mustelmille..mulla kuulemma huonot suonet.hah.aina ennen niistä on vallan mainiosti saanu verta tulemaan.tais olla vaan hoitajalla huono päivä :D
 
sissi onnea 10+0 johdosta tuo tykkää oli siitä ei verikokeista. mikähä kaikkia tänää vaivaa oikei, siellä hoitaja meillä TAAS kerran ukko.

tulinpa johtopäätökseen että parempi olla kertomatta ukolle voinnista vaikka se ite sitä kysyyki. erehyin kertomaan että oksettaa, väsyttää eikä jaksa tehä mitään ni se rupes valittaa et yritän pelotella että vauva on just nyt syntymässä. no jatkossa en sano vaikka ois vauva syntymässä mä en jaksa sen valitusta, saa huomata sit ku huomaa jos menee siihe asti että vauva on sylissä ni ei voi mitään.
 
Sissille onnea pyöreistä :) labrahoitajat on välillä niim tympeitä..

Gatusa: voi hitsi nyt kun sielläki on sukset ristissä.. :s mitä hän nyt valittaa jos sun vointia kysyy.. huoh. Ja typerää tuollainen uhkailu unilääkkeillä.. onko siellä joku tapa siis kapaloida lapsi jotenkin vai mikä tuo juttu on?

On. Täällä viime yönä herätty hirvittävään ylävatsa kipuun jonka sitten sain hallintaan kun tsemppasin itseni ylös sängystä panadolille ja lämpötyynyn sain mikroon. Nyt taas oon huonovointinen ja närästää :/
Mutta munasoluista 5 on hedelmöittynyt normaalisti. Nyt toivotaan että jaksavat jakautua vielä alkioiksi ♥

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
mirmeli sen äidillä on sellai tapa ja se oppi sen sit maalla jostai en tiä mistä mut ei ol kaikilla tapana. no mä ärsyynyin sit niin paljo että mä aloin tehä suursiivousta, olin melkei valmis ku ukko tuli ni oli yllättyn, kiitteli ja alko auttamaa lattianpesussa, mä harjal kuurasin pesuainevedellä ja se sit kuivaimella ja vedellä. esikko oli auttan kantaan tavaroi pihalle että sain siivottua. nyt on valmista ja pakkoha se minun oli alkaa siivota senki takia ku aina ku pitäs siivota yhessä ni ukolle tulee jotai menoa, mä halusin saada kodin puhtaaks ennen ku neiti tulee tälle puolelle.
ihana että siellä on tullu hyviä päivityksiä mirmeli, inshaAllah saat pienokaisen kyytii ja onnistuneen raskauden :)
 
Terve kaikille :) poikamme syntyi tiistai ja keskiviikon välisenä yönä klo. 03:54 (12.11.14) imukupilla jouduttiin avittamaan ja napanuora oli kaulan ympärillä kerran. vauva on lastenosastolla alhaisten kalkkiarvojen vuoksi. Meillä on muuten kaikki hyvin. :) kirjoitan paremmin kun pääsen kotiin
Pituutta on,48cm ja painoa 3425 g

Käynnistys tapa: lääkenauha
Kivunlievitys: sähköimpulsit, epiduraali ja ilokaasu.
11.00 tiistaina mulle laitettiin lääkenauha kohdunsuulle ja siitä n. Klo. 17.00 alkoi supistukset. Vedet meni siinä 22-22:30 välissä ja saliin siirryin 23:00. Poika tosiaan syntyi 03:54.
 

Liitteet

  • 1415913865592.jpg
    1415913865592.jpg
    43.2 KB · Katsottu: 114
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top