Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
näköjään aina pitää jonkun kauhean kriisin kautta mennä,että asiat menee eteenpäin.Kun nyt saisi tän oman olon korjaantumaan...
 
Niin päättyi tämä hoitoyritys kyyneliin... Mun kroppa ei suostunut reagoimaan riittävästi lääkitykseen. Annos ilmeisesti oli alusta alkaen liian pieni eikä tässä vaiheessa enää voida asiaa korjata... Joulutauon takia seuraava yritys on tammikuussa. Mulla on jo reseptit valmiina ja ne lääkkeet kannattaakin hakea vielä tän vuoden puolella, koska saan ne nyt halvalla. Just nyt mä vaan en jaksa mitään... Onneks edessä on viikonloppu...
 
voi ei sleepwalker, epistä että sulla kävi noin lääkkeitten kanssa. mut yritähä nauttia viikonlopusta ja stressittömästä ajasta et vaikuttaako lääkkeet tarpeeks vai ei. pettymys oli varmasti valtava mutta älä anna sen kuitenkaa pistää maahan.
 
Ajna hyvä, että sait juteltua perhetyöntekijän kanssa! tuleeko sieltä joku käymään useamminkin vai oliko vain tuo yksi kerta? mä oon oppinut tän nykyisen parisuhteen aikana, että ulkopuolinen keskusteluapu antaa hyvin näkökulmaa tilanteeseen. hyvä myös, että jaksoit kävellä päiväkodille! toivottavasti saat ajatuksesi kasaan ja jonkinlaisen ratkaisun tilanteeseen! tuo on aika rankka yksin kannettavaksi, mutta on jo paljon, kun olet pystynyt jakamaan asian monen eri tahon kanssa.

Mirmeli kiva kuulla, että asiat etenee siellä! toivon kovasti, että teillä onnistuisi nopeasti tuo hoito ja saisitte pikkuisen aluilleen :)

Gatusalle onnea viikkojen poksumisesta! kohta pääsetkin tositoimiin :) ja kiva kuulla, että sait mieluisan paketin vauvalle :)

sissille myös onnea poksuneista viikoista! hyvin etenee sinulla raskaus :)

Eetuhallakin synnytys häämöttää :) mitä siellä äippäpolilla oli aikeissa tapahtua?

Sleepwalker voi ei! tsemppiä ja jaksamista! onneksi joulu tulee pian ja myös tammikuu, sitten ovat klinikallakin viisaampia!

meistä: käytiin pojun kans tiistaina neuvolassa ja sieltä 2kk mitat, paino 5595g ja pituus 62,8cm.. terkkarin eka mittaus näytti kylläkin 63cm eikä hän suostunut uskomaan mittaustulostaan, joten neuvolakorttiin kirjoitettiin tuo pienempi lukema, en ymmärrä miksi, luulen että liittyy jotenkin laskennalliseen käyrään. poika sai rota-rokotteen eikä vaikuttanut pojun vointiin oikeastaan mitenkään, pierut vaan muuttuneet pahanhajuisiksi.

minä kävin eilen afrotunnilla ja voi miten kivaa siellä oli! olin kyllä ihan hiessä tunnin jälkeen, mutta viimeinkin tuli tehtyä jotakin liikkumisensa eteen ja oli siellä tuttujakin viime kevään tunneilta. vaihdoin afrotunnit tänne kotipaikkakunnalle, kun aikaisemmin kävin toisen kunnan puolella 15min automatkan päässä. se toisen kunnan ryhmä lakkasi ja sillä olleet ovat näemmä tulleet kaikki tänne mun kotipaikkakunnalle. onneksi pääsin harjoittelemaan aika alussa olevaa tanssikuviota, joten en hypännyt ihan keskelle mitään valmista. mies ja lapsetkin pärjäsi hyvin, tosin poika oli kuulemma vähän itkeskellyt ja nukahtanut sitteriin. tänä syksynä on vielä viisi kertaa ja keväällä sitten taas jatkuu :)
 
kiitos della, huomenna saa tietää paremmin et kuinka kauan mahollisest ollaa vielä yhtenä kappaleena ku edistystä on tapahtun jatkuvasti jonki verran.
 
Della: Jutellaan mahdollisesta käynnistyksestä kun tämä ylävatsakipu ei ole laantuakseen vaan pahenee päivä päivältä. Enkä tämän myötä edes nuku enään öisin. 3-4 g panadolia menee tai sitten 1-3 tbl Litalginia. kipulääkkeitä vain lisätään vaikka niistä ei ole mitään hyötyä.
 
Mä oon taustalla ollut täällä koko ajan ja lukenut teidän juttuja :) mut nyt ajattelin hypätä vähän esiin ja kaipaan mielipiteitä tätäkin kautta. siis eilen oli todella tylsää kotona ja ajattelin et leikin tiedemiestä ja pissin huvikseen tikkuun ilman mitään odotuksia :) mutta siis mielestäni siinä on hailakka viivanpaikka :? en tiedä nyt on dpo6 ja kp19 mut oisko sit ovis ollut aikasemmin jos näin :S
 

Liitteet

  • 1414838927687.jpg
    1414838927687.jpg
    35.6 KB · Katsottu: 129
lume inshaAllah vahvistuu vielä. jotai hailakkaa taisin nähä en ol varma.

on: lääkärissä käyty ja nyt alkaa 2vko välein käynnit lääkärillä, painoa neidillä 2212g vastas mitoiltaa 33+3 mut pidän ite 33+2 edelleen. sisäsuu ultran mukaa kii, kaulan pituudesta ei maininnu mitää, ei sisätutkimusta tehty, kokeita määrättii mm b-strepto. mitä siihe tulee et puhuin suppareist lääkärille totes vaan että jos käynnistyy ni ei muuta ku sairaalaa ja ku supparit tulee tiheesee että näyttää käynnistyneen ni ei saa laittaa injektiota vaan sairaalaan mentävä. kaikki muuten hyvin ja normi elämää saa viettää. 2vko välein tarkastus tästälähin inshaAllah.
 
Heippa, liityn joukkoon. Olemme miehen kanssa molemmat 25-vuotiaita ja 1,5 vuotta nyt yrittäneet. Vuoden yrittämisen jälkeen soitin omalääkärille ja siitä alkoivat hommat pyörimään. Selvisi, että siittiöitä on hyvin vähän ja kaiken lisäksi niillä on huono liikkuvuus. Nyt odotetaan kromosomitutkimusten tuloksia ja miehellä on kivesten uä ensi viikolla. HSSG:tä ei minulle kuulemma tarvitse tehdä (ainakaan tässä vaiheessa ei tehty).

ICSI odottaa tulevaisuudessa, mutta en tiedä olenko henkisesti sinne valmis. Minulla on entisestä suhteesta 2,5-vuotias tyttö enkä koskaan ajatellut lasten saamisen olevan näin vaikeaa.. Esikoinenkin tosin antoi odotuttaa 9 kuukautta. Olen ottanut asian tosi raskaasti ja on kyllä kiristänyt mun ja miehen välejä.
 
m@m@ kuulostaa siltä mitä me saatii kuulla tänä vuonna ja meilläki piti icsi:n olla ainoa toivo saada lapsi. älä luovuta, kannattaa pistää ukko syömää vahvaa foolihappoa ja onko ukolles kokeiltu vielä clomifenia esim ku oon täällä joskus lukenu et mies syöny sitä lisätäksee määrää tms. meillä ukko alko syödä 5mg foolihappoa ja kun tuli huonot uutiset ni meilläpä tuli sit yllättäen luovuttamisen jälkeen plussa ja nyt ootellaa että koska syntyy ku lääkäri totes et jos käynnistyy ennen seuraavaa käyntiä ni sairaalaa suoraan. menossa 33+2 mut tän päivän ultran mukaa 33+3 :)
voin sanoa että vaikka tuntuu raskaalta ni älä luovuta, ei se ol yksin lääkärien käsissä kuka saa lapsia usko pois. kyllä siinä on tuolla ylemmällä taholla tekemistä asian kanssa.
 
Tervetuloa uusille :) tämä on oikea paikka jos kaipaa vertaistukea ja tsemppaamista! ja löytyy täältä myös paljon onnistumistarinoita ;) eli älkää luopuko toivosta.

T:sissi ja pikku-sissi 8+2
 
Lume mä en kyllä näe mitään tossa testissä :/ millainen sun kierto yleensä on, mietin vaan, et ootko testannut liian aikaisin? mä oon omat plussani testannut tytöstä 2 viikkoa sen jälkeen ku menkat piti alkaa (selitin itselleni menkkojen puuttumista työpaikanvaihdosstressillä ym.) ja pojasta kun menkat oli 5 päivää myöhässä. mulla pms-oireet muistuttaa alkuraskauden oireita niin siksikään en pitänyt kovin kiirettä testien kans.

tervetuloa m@m@!
 
della siis joo ihan huvin vuoksi tein ja ei vielä periaatteessa pitäisi kauheasti mitään näkyä :) koska vasta dpo6 ja kp19 :) et ens viikolla :)
 
Lume: mäkään en kyllä nää mitään :/ mut toiv et jos siinä joku on niin vahvistuu :)

Gatusalla taitaa alkaa olemaan viime metrit siellä? Mitä injektioita sulla on käytössä? Oon näemmä tippunu matkasta jossain kohtaa.. :/

Della: ihanan pirteä viesti sulla. Kiva kun oot päässy mieleisen tekemisen pariin. :)

M@m@: Tervetuloa joukkoon! Kyllä tä tekemisen hankaluus iskee päin kasvoja jossain kohtaa.. ajan kanssa sen hyväksyy jolloin on helpompi jatkaa eteenpäin :) Meillä yritystä se 3,5v, selittämättömiä ollaan mutta endometrioosiepäilyä on taustalla. Nyt käynnissä ensimmäinen IVF.

Omanapani: Eilen kärsin kovasta väsymyksestä ja pahoinvoinnista.. nukuin lähes koko päivän! Sain tähän päälle nyt flunssankin ettei vahingossakaan olo helpottais vaikka lääkkeiden vaikutus tasaantuisikin :D kumma juttu.. no mutta näillä eteenpäin. Onneksi on sunnuntai.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
mirmeli mullaha on ollu plussasta lähtien käytössä enoxapariini 4000ui injektiot estämää tukosta istukassa vaikkei tukostaipumusta olekaan. (enoxa 4000, lovenox 4000, fragmine 5000) eli on tullu käytettyä mitä milloinki saanu tk:sta ku sama vaikutus jokaisella, kaks ekaa on enoxapariinia ja toi vika on toista ainetta joka on sama vaikutuksiltaan mut joutuu laittaa isommal pitosuudella.
juu kaipa tässä viime metrit alkaa olla hiljalleen menossa. vielä ku malttas sen n. kuukauden pysyä ni ois täysiaikanen. viikolla pitää siivota oikei kunnolla ku on niin paljo turhautumista ja ärsytystä purettavana taas vaihteeks, vois tehä vaikka suursiivouksen yksin ja sit pestä vielä tuon yhen viltin tuolta esikolle. täällä ku alkaa talvi lämpötilat olemaa etenki yöllä ku ollaa siellä 13-14 asteessa, päivisin ollaa 20-25 asteessa.

jaksamista flunssan kanssa, täällä kans flunssassa ollaa, ukolla kurkku niin ärtyn että sillä ei tullu nukkumisesta mitää ja sit tuli viel verta ku limakalvot meni rikki vähä kurkussa kröhimisen seurauksena. tässä oon katellu luontaisia keinoja hoitaa sen kurkkua ja tuota flunssaa ni varmaa laitan sen juomaa valkosipuli, hunaja, sitruuna juomaa kun tulee kotiin.
 
Jos ens viikolla ei synnytys itestään käynnisty niin menemme juttelemaan käynnistyksestä 10.11 äitiyspolille. Jee jotain vihdoinkin tapahtuu jo pelkästään se että päästään keskustelemaan asiasta on jo mulle suuri juttu!! Toivotaan että suostuvat käynnistykseen.
 
oi sulla on jännät paikat eetuha nyt. inshaAllah käynnistyis itestää mut hyvä että pääset jutteleen käynnistyksen mahdollisuudestaki vielä tarvittaessa. nyt sit pitääki puuhata kaikkea mahollista että saisit edistystä aikaseks siellä ja käynnistymään :)
 
Takaisin
Top