Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi hiisi jääny lukematta nää kun ei ole ilmonnut uusista taas.yyh.pakko tulla tarkemmin lukee kun kotiin pääsee.Mirmelin jarrut ei siis ollu toiminu voi peeee sentäs.
Mut hei palaan ku koneella.Hyvää lauantaita siihen saakka!!!
Ajna By Mobile
 
tsemppiä sleepwalker ja plussatuulia :)

täällä levätessä iski takaraivoo ajatus et pakko pestä samantien aikoinaa neulomani huppujakku ja makuupussi ettei pikkunen palele kun syntyy inshaAllah, tuli vaa tunne yhtäkkiä että entä jos vedet menee yllättäen ja pikkunen tuleeki nopeest ku oon yksin kotona eikä kukaa ehi auttaa mua...tietenki ajattelin et jos tapahtuis joidenki viikkojen päästä vasta mut ei sitä koskaa tiä millo mitäki tapahtuu, aloin sit pesee käsin neuleet ja samalla mietin mitä kaikkea tartten täällä jos tuo tilanne tuleeki etee vaikken sitä toivokaan. steriili kuminauha, puhtaat sakset, pyyhe, vaatetta, koon 1 vaippoi, lämmintä vettä jne.
 
No niin kotona!!!
Oltiin koko päivä reissus.Oli mukavaa vaikka alkuun ärsyttikin,koska jotenkin vaan taas niin tuo ukko korpes minnuu...ensinnäkin mä jouduin lähtee ennen kuutta sohvalle nukkuu koska kuopus tuli viereen ja tiän ettei siitä koidu kuin selkäkivut jos jään.Siinä sit torkuin jonku tunnin kunnes yläkerrasta pojat herää,ja kohta kuopuskin,ja rauha oli mennyttä.Loikoilin viel soffalla hetken kunnes tuumin että jaa kyllä se on puuron keittoon ny noustava.Sit jonku puolen tunnin päästä huutelin ukolle että voisin säkin nousta mun kaa touhuumaan tänne,niin vastaus oli et ai tääl ei saa nukkuakkaan.Vähän kilahti.No huusin että senkus,ja päätin etten suutani avaa koko päivän.No kyl mä siitä sit rauhoituin ja tosiaan kiva pv olikin.

SISSILLE onnee hurjasti,voi minkä ihanan näyn oot saanut nähdä :love017
Hyvin kaikki menee,kaunis lämpö ja suojaus nousee kuvasta kohdussasi.

Gatusa,Minusta tuntuu että intuitio nyt kyllä enteilee sulle,on se sellasta oloo sulla ollut viime päivinä...

Ja todellakin Mirmeli ja Sleep,ääärrrrsyttää teijän puolesta,ettei tuo nyt mee iha putkeen.Sleepillä siis ei oo kasvanu tarpeeks ja Mirmelillä kasvanu vaikkei ois saanu?
PÖH!!!!

Dellan vauva kasvaa hyvin.
Mie kävin tänään myös kummipoikaa taas sykyttämässä,on 3kk ja äitinsä sanoi että 6,8kiloinen on.Hyväntuntuinen käsiteltävä jo,ei mikää lankakerä.Ootan että äite saa ruokintapolitiikan kuntoon,niin että muru voi tulla kummitädille yökylään :Heartbigred
 
sissi juu tottakai oon addikti mitenkäs muutenkaan :)

ajna jep sitä minäki oon alkan miettiin tässä ja miehelleki puhuin asiasta ja omista tuntemuksista ni kyllä tuo kuunteli ja oli itseasiassa aikas tyytyväinen ku sanoin että oon ettin tietoa, tehny listaa mitä tarvii ja valmistautunu tässä ite kaikkii mahollisuuksiin. esitti seki sit mulle mm napanuoran sitomisee ja katkasuun liittyen kysymyksen ja mä vastasin eli seki on kartalla aika hyvin. täällä ku ei lanssia kannata turhaa ootella saapuvaks, ei olla euroopassa.
 
Lume: Toivottavasti saisitte touhuiltua ilman sitä takaraivossa jyskyttävää pakkoa hoitaa hommat. Meillä kanssa oli tuon aikataulutetun puuhastelun kanssa ongelmia. Tai kyllä me yleensä saatiin hoidettua hommat aikataulunkin mukaan, mutta siitä oli kyllä romantiikka kaukana... Pitäis vaan yrittää nauttiakin siitä kumppanista. :hug003 Tsemppiä ja plussatuulia.

Gatusa: Toivottavasti pikkuinen vielä pysyttelisi masussa, mutta hyvähän se on varautua tulevaan. Toivottavasti kaikki menisi hyvin sitten, kun synnytyksen aika koittaa. :Heartred

Ajna: Onneksi mulla sentään munikset on edes jotenkin reagoineet ja ehkä nyt hieman isommalla annostuksella saadaan niitä muniksia vielä lisää. Ei se määrä vaan laatu. :grin Huomenna sitten selviää missä mennään... Joskus kyllä miettii, että mikä järki tässä kaikessa on. Niin kun sunkin tarinas kertoo, ei se biologia merkitse oikeastaan mitään. Biologiset vanhemmat ei aina ole niitä parhaita vanhempia ja toisaalta rakastava vanhempi voi olla vaikka lapsi tulisikin jotenkin muuten perheeseen kuin "itse tehtynä". No, me mennään tämä hoito läpi ja mietitään sitten vasta jatkoa...

ON: Huomenna pitäisi taas mennä seurantaultraan. Nyt olen eilen ja tänään pistänyt kahta ainetta. Omasta mielestäni olen ainakin vielä päässyt varsin helpolla, mutta kyllä tänään oon "saanut" kärsiä päänsärystä... Voipi olla, että se johtuu vaan jumissa olevasta niskasta... Olo ei kuitenkaan ole ollut se paras mahdollinen, mutta kyllä tästäkin taas selvitään. :)
 
Heeeeei, mitä kaikkea täältä löytyikään, kun pitkästä aikaa poikkean!

Gatusa olet jo hirmu pitkällä! Onnea loppusuoralle, toivottavasti et joudu turvautumaan kotisynnytysvälineisiisi! Tehokkaana naisena varmasti sulla on kaikki valmiina! :) Kerrohan millaisia kokemuksia on paikallisesta synnytyspaikasta (sitten kun vauva on maailmassa)! Onkohan tarjolla kaikki kivunlievitykset haluaville jne.

Ja Sleepwalker, kiva kuulla sustakin! Onnea niiden munien hautomiseen ja kasvatteluun! :)

Meidän ivf-ihme on jo 9kk! Seisoo hienosti ja tutkii maailmaa, mikään alahyllyillä ei saa olla rauhassa. :) Luomu-isosisko on ottanut hyvin roolinsa, eikä ole juurikaan ollut mustis.

Onnea kaikille!
 
kiitos tsempistä sleepwalker. tsemppiä ultraan :)

nine juu iha kivoil viikoil ollaa mut viel tarttisin ainaki 4vko 3pvä et neiti pysyy sisällä. veikkaan että täällä ei kivunlievitystä liiemmi tarjota, monet käyttää sektiokorttia tässä maassa ettei tartte tuntea synnytyskipuja. minä aion joka tapauksessa alakautta ku on raivotarjonnassa.

täällä käyty yleislääkärillä mikä on yhtä tyhjän kanssa. verenpaine 110, ei tarkastanu koska ei ol gyne. sain sentää 5 injektiota mut seki oli tuskan takana ku hoitaja kieltäyty mut lääkäri sit käski antaa ne. kotona puhtain käsin tarkastin tilanteen, oon alkan aueta, kaulaa 1-2cm jälellä ja pehmeä. ukko suuttu ku valitin ettei tilannetta tarkastettu, se meni ainoastaa injektioiden takia. no lauantaina mun lääkärille sitten ultraan ja sanon että tarkastaa tilanteen uudestaan koska menkkajomot/supparit on tehny työtä siellä enemmänki, mulla kaula lyhentyn ainaki puolella siitä mitä oli viimeks. ukko saa kuulla tänää että olin oikeessa vaikkei haluakaa tietää mitään asiasta vaan sulkea korvansa.
 
Nine: Mahtavaa kuulla susta pitkästä aikaa. :Heartred Ja kiitos. Mä saankin tässä vielä toistaiseksi vaan kasvatella muniksia... Ei tää kroppa nyt oikein ole yhteistyöhaluinen tässäkään asiassa...

Gatusa: Onneksi oot pääsemässä sinne omalle lääkärillesi. Toivottavasti hän toimisi vähän fiksummin kuin tuo yleislääkäri...

ON: Eipä mun munikset oo oikein kasvaneet. :sad001 Ne kuulemma näyttävät reagoivan normaalia hitaammin. Perjantaina taas katsotaan tilannetta. Punktio siirtyy ainakin ensi viikkoon. Jos edes sinne päästään... Lääkäri jo vihjaili, että jos kehittyykin vain muutamia muniksia, niin tehtäisiin IVF:n sijaa jokin kevyempi hoito. Varmaan tarkoitti inssiä. Onhan se hyvä, ettei yhtä IVF-kertaa tuhlata, jos jo ennakkoon näyttää siltä, ettei siitä mitään tule, mutta... Mua ahdistaa jo ajatuskin siitä, että tää homma meneekin penkin alle... :sad001 Ei auta kuin toivoa parasta ja pistellä ainakin viikko vielä. Annostakaan ei nyt muutettu, joten kai tässä vielä on toivoa... Ei vaan jaksais nyt oikein mitään tällaista... :crybaby2:oops::mad:
 
sleepwalker jep sitä odotellessa. meillehä yl sano et hän mikää naisten lääkäri ol, menkää omalle lääkärille, päivystykseen, klinikalle minne tahansa... että sellasta meno täällä.
inshaAllah kuitenki teillä se ivf onnistuis tai sit inssi ja tulos ois toivottu...mä niin toivon sulle plussaa.
 
kiva kuulla sinustakin Nine! nopeasti mennyt aika, kun vastahan ilmoitit raskaudesta ja sitten synnytyksestä ja nyt siellä on jo 9kk ikäinen vauveli :)

meidän ihme-pikkukakkonen täyttää huomenna 2kk, että voikin aika mennä nopeasti! nyt on joutunut vähän alkaa tarkkailemaan isosiskon puuhia, kun hän hellyydenpuuskassaan saattaa väännellä pienempää käsistä tai jaloista, tähän asti on varonut ja huomioinut ja auttanut hoitamisessa eikä mustasukkaisuutta muuten ilmene, mutta aina pikkuveljen itkiessä keksii tyttökin haluta syliin. meillä muuten poika viihtyi eilen eka kerran iskän sylissä pitkän pätkän, ainakin 30min :) tähän mennessä on aina alkanut huuto, kun annan pojan isänsä syliin ja huuto loppuu, kun otan takaisin. miehellä ei oikein hermo kestä huutavaa ja rimpuilevaa poikaa, joten poika päätyy miehen sylistä sitteriin.

mä muuten aloitan torstaina afrotanssin uudelleen, kun satuin saamaan paikan jo alkaneesta ryhmästä :) ehdin olla tauolla 5kk, kun pystyin keväällä käymään kauden loppuun. nyt tuota syyskauden kurssia on jäljellä vielä puolet ja tilaa oli, joten ilmoitin itseni sinne. samalla sain ja saan poikki suklaanhimoni, nyt alkais olla aika jo loppua senkin, johan sitä on kestänyt kaksi kuukautta sitäkin.
 
hienoo della että oot jaksanu alottaa harrastuksenkin taas :) voi kun itekkin vielä tässä kohta jaksais liikkua vähän aktiivisemmin.usein vaan sellasia päiviä että ei vaan jaksa.
 
Gatusa: kyllä oot reipas nainen! ♡ Itse olisin varmaan pelosta sekaisim jos pitäisi noin paljon selvitä omilla taidoilla. Mutta oletkin vahvaa tekoa :)

Della: Hienoa että isäkin alkaa kelpaamaan, helpottaa varmasto sinuakin. Kyllä tuo veikka on esikoisellekin iso mullistus elämään ja hän on kyllä esimerkillinen isosisko ollut. Jospa hänkin nyt vähän jo ymmärtää vauvan pysyvyyden ja varmistelee oman paikkansa tallella oloa :) ja kiva kun oot löytänyt mieleistä tekemistä itsellesi. Tekee varmasti hyvää ihan joka suunnasta :p

Sissi: voi kun sinun kirjotuksista huokuu onnellisuus ja sen olet toden totta ansainnut ♡ nyt liikut ja meuhkaat sen mukaan mitä jaksat ja muuten annat itsellesi aikaa.

Nine: kiva kuulla sinustakin :) kyllä tämä aika menee ja on näköjään tullut itsekin roikuttua täällä foorumilla jokunen tovi :D

On. En muista mitä viimeksi kirjoitin joten koettakaa kestää jos toistan. Tyhjennys alkoi sit heti perjantaina polikäynnistä seuraavana päivänä joten siitä ei tarvitse enää murehtia
Nyt vaan jännätääm että onko jarru alkanut tehota. Oireiden perusteella kyllä ja neki alkoi heti vuodon tultua. Yöt menee levottomasti hikoillessa, päivät jäätävässä väsymyksessä ja päänsäryssä. Mielialat heittää ja lähinnä oon vain masentunut tai vihainen. Tänään töihin ajaessa olo oli ihan epätodellinen.. en osaa edes selittää mutta olen taas ihan poissa itsestäni :( ei ole kivaa kun on koko ajan kurja olo. Jäi eilen harrastuksetkin kun en vain jaksanut.. no toistaiseksi ihan hyvä asia jos lääkkeet toimii. Se nähdään sitten torstaina. Pitäis vaan osata antaa itselle lupa levätä ja jättää iltamenoihin menemättä jos ei jaksa. En vaan pysty tekemään niin potematta morkkista ja keksimättä keinoa korvata se.. mutts totuus on että työpäivät menee jo 100% täysim tsempaten. Ja anteeksi valitusvirsi..

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
mirmeli hyvä jos lääkkeet alkan tehota mut kyllä on kurjat sivuvaikutukset, jaksamista. nyt vaa lepäät mahollisimman paljon ja keskityt siihe että saat itelles paremman olon. ei sinun tartte alkaa pyydellä anteeks mielialaas meiltä.
inshaAllah tuo nyt sit auttas ja saisitte sen plussan vihdoin tässä uudessa kierrossa.

minä olen täällä flunssan kourissa. tukkonen olo, väsyttää. ukolle eilen kerroin ku tuli kotii et mikä on tilanne ni oli että hyvä tietää. esikosta mulla oli tämä tilanne n. 2-3vko ennen synnytystä. tänää inshaAllah hakeen paketit postista että pääsee pakkaamaa vauvan vaatteet ja muut valmiiks. ja tietenki nautin hunajateetä inshaAllah ku äitee laitto hunajaa meille. vika kolmannes, väsymys ja flunssa ei ol kiva yhdistelmä.
 
Miksi se onkaan niin vaikeaa antaa itselleen lupa vaan olla!!????levätä kun on siihen tarve.
Voin sanoo Mirmeli että pelottavan tutulle kuulostaa tuo "poissa itsestäni"...se tunne on tosi ikävä ja sen tekee nuo hitsin hormoonit.Mutta kuule onnistumisen kiilto silmissä jaksaa jaksaa!!!!! Tässä kohtaa onni ettei ole vielä lapsia.

mun pitäis jaksaa perjantaina testata jotta tiiän mitä teen lugejen kanssa,ei vaan huvittais ostaa testii ja katsella negaa.
 
Mä annoin itselleni luvan unohtaa taas iltamenot ja maata täällä sohvalla. Harmittaa mutta ehkä nyt pitää antaa itselle aikaa :) poissa itsestä kohtaukset on jänniä :D ihan ku seurais itseään sivusta ja olo on epätodellinen. Ja se "mikään ei tunnu miltään" olo on aika hurja.. mutta kuten sanoit onnistumisen kiilto silmissä :)

Oon ollu ihan pihalla tästä palstan elämästä. Onko sulle Ajna nyt tehty inssi vai onko "lääkärin määräämä"? Huisin jännää, toivon todella teille onnekasta viikonloppua ♡

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
ihanaa että annoit luvan!!!
Ja tavallaan ihanaa että joku muukin on tuntenut tota en ole omassa kropassani enkä tajua maailman menosta mitään-fiilistä.
Mä todella oon luullut että nyt posahti pää!!!!

ei ole inssiä tehty,lääkärin määräämää vain,hädintuskin saatii touhuttuu mutta sen koommin juuei tod.oo napannut.
Mitään oireita ei oo,joten...no perjantaina saa haassata sen 7e siihen negaan.Oon suunnitellut että pissin tikkuun ennen kuin laittais aamun luge,eli jos on neg,niin jätän laittamattakin sen 12. päivän,niin että menkat saapi rauhassa alkaa.
Ja sit loppuu mun hormoonien mättäminen.slut.
 
No niin muistelinki. Toi on kauheeta jos ei määräykset nappaa. Sit o hirveet paineet :( ja joo, voidaa yhdes olla sit pipipäitä :D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
no mä nyt ajan alas noi letrotkin eli en enää ens kierrossa ota niitä.katsotaan selviikö pää siitä.voi olla että ei,kun taitaa muutakin vikaa-vikaa-vikaa olla.
Eli minusta tulee luomuyrittäjä ja siihen se taitaa jäädäkkin- uutta uraa suunnitellessa siis.
 
Takaisin
Top