Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos taas tsemppaamisesta teille! :Heartred

Gatusa: Ihanaa taas kuulla susta! Jaksamista. :Heartred

Eetuha
: Kiitos. Kyllä lapsukaiset osaa sitten olla ihania. Mäkin haluan talviunille. :grin

Sannuinen
: Toi "pakkoseksi" kiusaa varmaan kaikkia pidempään yrittäneitä. Joskus se tauko tekee ihan hyvää ja voi käydä "vahinko". :)

Sissi: Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. :Heartred

Lume: Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja intoa oviksen hyödyntämiseen. :wink

Mirmeli: Voi *piip* ettei se lääke toimi niin kuin pitäisi. Mulla kanssa täti vitkutteli ja jännään nyt miten se vaikuttaa jatkoon. Sama fiilis, ettei jaksaisi nyt enää mitään viivytyksiä. Toivottavasti teillä menis hauvelin leikkaus hyvin ja muutenkin alkais nyt asiat sujua. Mä en oo vielä edes laskeskellut, koska mun pitäisi sitten joskus testata, kunhan nyt ensin päästäisiin edes siirtoon asti... Tai oon mä sen verran sitä pohtinut, että meidät on kutsuttu 23.11. yksille 2-vuotissynttäreille ja jos mä silloin oon jo saanut tietää, ettei tää hoito tuottanut toivottua plussaa, niin en tiedä kestänkö mennä sinne juhliin... Mulla on lähes aina ollut täti matkassa, kun ollaan oltu katsomassa juuri kotiutunutta vauvaa/oltu ristiäisissä/jonkun muksun synttäreillä. Jotenkin tuntuu, ettei tämä varmaan voi olla poikkeus... :sad001 Mä en edes uskalla haaveilla muusta... Pistokset on sujuneet ihan ok. Kyllä niistä selviää, kun ei liikaa jää miettimään vaan tökkää vaan sen neulan mahaan. :grin Huomenna pitäis aloittaa pistämään kahdesti päivässä suunnilleen samaan aikaan. Ensin pääsen kyllä seurantaultraan ja kuulemaan mitä tonne mun sisuksiin kuuluu... Tuntemuksista päätelleen jotain tosiaan on meneillään. Välillä nippailee ja vihloo yms. Ja se näkyy välillä naamastakin, koska pomo ohi kulkiessaan tulikin mun luo kysymään onko mulla kipuja... Oon muuten kertonut sille tästä meidän tilanteesta vähän enemmän. Totesin, että on helpompi puhua näistä poissaoloista, kun ei tarvitse yrittää kierrellä ja selitellä... Ja selvisi sitten sekin, että ei meilläkään makseta palkkaa lapsettomuushoitoihin liittyvistä sairauslomista. Onneksi mulla on niin paljon ylityösaldoa, että pomon kanssa sovittiin, että käytän niitä ja tarvittaessa sitten lomapäiviä. Mulla on sitä saldoa noin viikon edestä eli se saattaa jopa riittää. Riippuu nyt siitä montako seurantaultraa joudutaan tekemään. Huomenna varmaan oon siinäkin asiassa viisaampi... Ehkä tässä rankinta on nämä kaikki tunteiden vaihtelut. Tuntuu, että toi puregon vaan voimistaa mielialan vaihteluita. Tai emmä tiedä johtuuko se siitä vai väsymyksestä... Vain johtuuko tämä tajuton väsymyskin tuosta puregonista... Täytyy vaan sinnitellä. Kohta tää on jo ohi... Hirmuisesti tsemppiä ja jaksamista. Mä niin toivon, että me molemmat saatais plussat tän kaiken päätteeks... :Heartred

Kaikille hurjasti tsemppiä ja jaksamista. Ihanaa, että olette olemassa. :Heartred

ON: Omat kuulumiset tulikin oikeastaan kirjoitettua tuohon Mimelille kirjoittamaani kommenttiin. Leikin siis edelleen neulatyynyä ja huomenna meen polille kuulemaan missä mennään... Varmaan vielä toinen seurantaultra on edessä, mutta toivottavasti sitten jo päästäisiin punktioon. Tunteet menee vuoristorataa ja väsyttää ihan älyttömästi. Ja välillä on vähän huono olokin kaiken muun lisäksi. Mutta mä kestän kyllä... On sitä pahempaakin koettu. :)
 
Sleep: Joo, toi palkaton sairausloma on varmaan aikas monessa paikassa.. Ensin mäki naivina ajattelin ettei kukaan tiedä missä oon ollu mut sit tajusin että tuleehan saikkepaperiin se koodi. Tosin meillä saa olla omalla ilmotuksella kolme päivää poissa. En ole vielä selvittänyt että voinko sen varjolla olla pois. Ja on mullakin sitten noita lomapäiviä muutama, joskin meinasin pitää ne jouluna ellei sitten ton koiran kanssa tarvii lomailla. Mutta anyways, vaikka onkin arka puheenaihe, niin on silti elämä tosiaan helpompaa kun ei sitten enää tarvitse selitellä ja keksiä juttuja että miksi on poissa ja taas menoa. :) Mä oon laskenut tota testaamist ku sehän on 14-16 vrk siirron jälkeen, että jos punktio on viikolla 46, niin eiköhän sitä jo viikolla 48 tiedä tulosta. Ja kyllä mullaki valitettavasti on kaikkea muuta kuin optimistinen olo tähän touhuun.. varsinkin nyt tän takapakin jälkeen.

Sissi:
onnea ihanista ultrakuulumisista! :Heartpink Tuntuu varmaan hyvältä hiukan helpata ja nauttia onnistumisesta ja ajatuksesta kesävauvasta. :)

Lumelle myös yläfemmat kivasta ultratuloksesta, :smiley-bounce016
 
kiitos sleepwalker tsempistä, inshaAllah siellä ois sulla nyt edistystä täs seuraavas ultras jotta pääsette eteenpäin.
 
Mirmeli: Meilläkin saa olla pois kolme päivää omalla ilmoituksella eli tässä nyt tavallaan rehellistä rangaistaan. Jos vaan törkeesti punktion aamuna olisi soittanut töihin olevansa flunssassa/vatsataudista, niin ei sitä pystyis kukaan kiistämään. Olkoon... Saanpahan ylityösaldoa kerrankin kulutettua oikein kunnolla. :)

Gatusa: Kiitos. :Heartred
 
eip mitään :)

hohhoijaa että alkaa jännittää, taas tuli menkkakipui alavatsaan mut lievempinä ku eilen ja näköjää nopeammin meni ohi, saas nähä onko alkan kehitystä tapahtuun tuolla alhaalla ku venymistäki on alaosastol tuntun.
 
Kiitos :D Kohta tullee ukko töistä ni kai se olis alotettava ;) ainut ongelma tässä on se et ei oikein kumpikaan syty kun on niin "pakon omaista" ja kellotettua :D

ps. anteeksi napailu tänään :/
 
lume ei se auta ku yrittää relata ja unohtaa että on pakko ja teet vaikka ootellessa jotai mikä saa sut yleensä rentoutumaan :)
 
voi kiitos lume, mua on tuettu täällä niin paljon kanssa ni haluan tukea parhaani mukaa ja mut on kasvatettu huomioimaa muut. :)
 
Jaahas ukko panttaa tänään ... eli kai se olis toivottava ettei ovis ole tänään tai huomenna päivällä ! :/
 
lume ei se ol myöhästä vaikka huomen illal vasta. musta tuntuu et sun miehel taitaa olla paineita ni ne tappaa kyllä tunnelman varmasti. inshaAllah huomen onnistuis teil laatuajan viettäminen.
 
Joo mä luulen kanssa :/ koska sillon kun alettiin yrittämään se sanoi ettei tykkää sellasesta munakello meiningistä :/ nyt se on vaan pakko kun tilanne on mikä on :) mut jospa huomenna laatu aikaa niinku sanoit ♡ :P onhan sillä ollut myös raskas työviikko ja huominen vielä edessä :)
 
jos ukkos ei tul hirveen myöhää ni kannattaa vähä panostaa romantiikkaan, esim musiikki, hyvä ruoka, jotai kivaa vaatetta, hierot ukon hartioi ni eiköhä se siitä, kerro kuinka paljon häntä rakastat. et mainitse yhtään kertaa puuhailua tai että ois oikee aika vaikka hän varmaa tietääki sen jo mut voi olla että noi auttas jonki verran :) rentoutuminen on avainsana tuossa tilanteessa molemmille :)

täällä nukuttu ekan kerran PITKÄÄN aikaan sellai ainaki 5h putkeen ennen ekaa vessareissua alhamdulillah. ukko ja esikko alotti päivän kinastelemal ku pikku lapset, minä yritin muistuttaa käytöstavoista ja siitä että on perjantai eli mein ns pyhäpäivä... tänää ei ol esikolla koulua ku tänää ja viikonloppuna on koulut varattu äänestystä varten ku parlamenttivaalit täällä joten minä laitan esikon tekee läksyt inshaAllah.
 
niin se ois varmaan tehtävä ja viritellä tunnelmaa :) ♡
on ihanaa että pieni pysyy vielä yksiössä ja saat Levättyä vielä ennen h hetkeä :)
 
juu no kerranki sai nukuttua pidemmän pätkän ja sen huomaa kyllä olossa. mutta näköjään etenki iltasin alkaa mulla menkkajomotukset jotka on sit taas yleensä niitä et kypsyttää paikkoja ja voipi avataki joten jännitys tiivistyy, huomenna olemme taas viisaampia tilanteesta inshaAllah. pitäs saada kirjeki lääkäriltä et pääsee sairaalaa synnyttää ku täällä sellai käytäntö et ku on 8. kuulla ni annetaa kirje sairaalaa/klinikkaa varten kumman sit valitseeki. saas nähä mitä kokoluokkaa neiti on huomenna ultran mukaan, alkaako lääkäri kattoa et sehä on melkei täysaikanen jo tän maan kokoluokan perusteella ja alkaako puhua sektiosta jne kuten täällä naiset usein kinuaa että ei halua luonnollisesti vaan sektiolla koska ei halua tuntea sitä kipua. minä taas järkytän sillä et vaik sanois et tulos 4kg painonen ni luonnollisesti kiitos ei mitää sektiota.
 
:D voi ei, on se vaan niin erilainen kulttuuri kuin täällä. Paljonko on paikallisen lapsen paino jos puhutaan isosta vauvasta. täällähän se on joku alta 5kg. ...
 
suomessa raja on muistaakseni 4,5kg täällä en tiä mikä on rajana mut usein kuulee et lapset ku syntyy on hädintuskin 3kg tai vähä päälle. mun esikko oli 4396g syntyessään joten jätti paikallisiin verrattuna ja neiti näyttäs menevän aika samalla kaavalla ku esikko oli 27+5 1150g ja neiti 28+2 1239g eli normi paino ja hyvin kasvaa. saapi nähä onko neiti sellanen n. 2kg huomenna, esikko oli 31+6 1970g. mun esikkoaha luultii täällä 6. luokkalaiseks ku meni ekalle, oli kiva selittää että ei ku hän on ekalla luokalla on vaa pidempi ku lapset tässä maassa ja vahvarakenteisempi.
 
Heips.

Mä tuun nyt törkeesti kertomaan vaan omista kuulumisista... Mun munikset on kyllä reagoineet puregoniin, mutta ei vielä tarpeeksi. Ultrassa toiselta puolelta löytyi kaksi isompaa ja toiselta yksi isompi ja lisäksi molemmilta puolilta reippaasti pienempiä muniksia. Puregonin annosta hieman nostettiin ja huomenna vasta aloitan pistämään myös sitä toista tököttiä. Maanantaina taas sitten näytille ja katsotaan sitten jatkoa... On tää, kun kaikki on kiinni omasta kropasta ja sen reaktioista... Ei voi kun edetä päivä kerrallaan... Pistos pistokselta eteenpäin... Onneksi sentään asiat etenee. :)
 
Takaisin
Top