Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
sleepwalker jaksamista, meitä kaikkia koetellaan milloin mitenkin ja sua koetellaan nyt tosi paljon. inshaAllah tilanne paranis ja lääkkeistä ois apua että plussa tulis teillekin. varmasti on rankkaa sekä työelämässä että yksityiselämässäkin olet kyllä vahva nainen.

eetuha meillä esikko pääosin innoissaan tulokkaasta. hyvä että siellä käännytty raivotarjontaan ite, meillä neiti on päättän pysyä ja tuntuu että on vähä laskeutunuki alemmas ehkä. unettomuus vaivaa joten energiat aikas vähissä.

on: kerranki saatte lukea jotai positiivista...mun mies on IHANA...hän katteli mun kans neuleohjeita et mitä neulon pikkuselle nyt inshaAllah. ja päivän kruunas esikko jolla oli hyvä päivä koulussa ja luki sekä KÄÄNSI suomeksi arabian oppikirjan kappaleen joka oli tänään koulussa ni mun äidille. pisteet perheen pojille tänään kyllä täysin!!! <3 ukko on innoissaa jo ku viikot alkaa vähenee kokoajan ja neidin tulo lähestyy inshaAllah.
 
Mirmeli tyttö on 2v 8kk :) pieni siis ja arki on kyllä haastavaa kahden pienen kanssa. välillä tuntuu, etten paljoo miettiny ku haaveilin pienestä ikäerosta, mutta onneksi miehestä ja päiväkodista on apua tytön hoidossa.

Sleepwalker en minä teitä jätä :) ihan mielelläni käyn tsemppaamassa ja kertomassa kuulumisia, tulihan täällä oltua niin kauan ja sain teiltä niin paljon niinä synkempinä aikoina, että yritän ainakin olla tukena jos en mitään muuta voi.

Gatusa poika on kyl selkeesti ruoka-aikaan kotona :) ja jalatkin on niin vahvat ja päätä kannatellut ihan vastasyntyneestä lähtien tarmokkaasti. poika muuten osaa jo kääntyä kyljelleen selällään maatessaan, joten lähtee varmaan ihan ajoissa liikkeellekin. tyttö mulla kääntyi kyljelleen 2kk ikäisenä, mutta alkoi ryömimään vasta 6-7kk ikäisenä ja kävelemäänkin oppi vähän päälle vuoden ikäisenä. tytöt on kai varovaisempia, tai ainakin tuo meidän oli.
 
mashaAllah della kuinka nopeasti sinun poika kehittyy aivan mahtavaa, kohtaha tuo opettelee punnertaa ja konttaa ja sit ku oppii seisoo ja kävelee ite ni ei aikaakaa ku juoksee. mä muistan esikosta et seki tosi nopeast oppi kaiken ja sit ku oppi pysyy ite pystys ni voi sitä menemisen riemua kuule ku se juoksi ympäri kämppää... täällä alkaa olla malttamaton olo mut puhuin neidille et 7-8vko ku malttaa pysyä sisällä vielä ni ois hyvä että on täysaikanen inshaAllah ja sit saa tulla millo tahansa mieluiten kuitenki sillai et ehitää sairaalaa ettei mun skenario kotisynnytyksestä toteudu josta ukolle eilen puhuinki ja selitin mitä pitää tehä ja mitä tarvitaan jos niin käy, täällä ku ei ambulanssit liiku vaan pitää soittaa taksi. ambulanssit on ainoastaa pitkille välimatkoille ei kaupunkialueelle ellei sitten ol onnettomuutta tapahtun.
 
Tiistain neuvola
14 + 2 Neuvola,
Pienllä kaikki kunnossa
Kunnon terhakas kaveri ko kuunneltiin sydänäänii ni alko heti vaan potkimaan dobleria!
Liikeet tuntuneet jo paremmin ja paremmin, Varsinki iltasin alkaa potkii tonne ala mahaan. :D

Sokerit ei ollu virtsassa kunnossa ja veinkin jo tänään uudet näytteen.
Ruokavaliokaan ei ole ollut kohillaan, ko stressi on ollu pahempi ko aikoihin
ja monet yöt meni tunnin kahen yö unilla.
Onneks pikku hiljaa alkaa helpottaa ko asiat purkautuu..

....
Ollaan jääty kahestaan pojan kanssa ja norpan kanssa.
Nyt opetellaan elämään uudella pienellä perheellä.
Todella surullista, Miehellä olikin... taas kaksoiselämänsä.
Johon huomasin, ettei enää viime viikolla kuuluttukaan.
Niin nopeasti hän meni huonoon kuntoon, alta viikko lomalta paluun jälkeen..
Juts ko kaikki oli niin hyvin. Jopa liiankin hyvin..
Pe vietettiin perhepäivä, mutta lauantai aamun jälkeen en ole enää hänen kainalostaan herännyt.
Mut tää on niin tuore aihe, et tekee vaan niin pahaa..
Onneks norppa ei kuitenkaa oo järkyttynyt.
(Kyseessä ei ole toinen nainen eikä petteminen, <-- muunkuin luottamuksen)

Saa nähä miten tääkin tilanne etenee..
Ikävä miestä on hurja, mutta nyt hän ei vain voi tulla kotiin, En voi unohtaa mitä on tapahtunut..
Toivon silti että kun norppa syntyy, niin hän olisi ainakin auttamassa meitä vauva-arjessä.
Miten se voikaan sattua näin paljon ko jotain Rakastaa niin niin paljon!!! :/ :/

Huomenna sitten siiihen esimmäiseen kammo sokerirasitus testiin.
Syynä PCOS, jossa diapetesriski on vaan niin paljon isompi.
Paasto päällänsä, ja aamulla ekat labrat kasin jälkeen ja sokerilitkuja juomaan.. Hyi olkoon jo valmiiksi.
Toinen + 20 jotain viikolla.
 
Jaica: tykkäsin neuvola uutisista mutta en muusta. Toivottavasti saatte asiat kuntoon ja pystytte olemaan ehjä perhe <3
 
jaica onnea hyvistä neuvolakuulumisista. inshaAllah mies saa itsensä kuntoon ja perheestänne tulee taas ehjä, tuo on todella surullista kuultavaa että teille kävi noin. jaksamista sinulle. nyt sinun pitää vaan keskittyä pikkuisiin. mullaki sokerirasitus edessä kunha ukko saa aikaseks viedä mut sinne ja kunha sillä on varaa viedä mut sinne ensinnäkin. inshaAllah et saa radi tuomiota sitten.

täällä neiti yrittää vissii jalkaa saada vatsasta läpi ja puskee päällä tosi kovaa alaspäin, inshaAllah ei puhkase kalvoja ku ei tiä millo täällä loppuu lakko, ukko sano et hän kuuli et tänää ei ois ehkä lakko enää mut saapi nähä. viikkoja kasassa laskujen mukaan 29+5 mut viime ultran mukaan 30+0 <3
 
Sleepwalker: Voimahalit kaiken keskellä <3 koitahan jaksella, toivon todella että teillä hoidot tuottavat tulosta. Olette sen ansainneet!

Jaica: Ihania neuvolakuulumisia! <3 Toivottavasti saatte asiat järjestykseen ennen vauvan syntymää. Kurja juttu tuollainen :(

Gatusa: Mikä lakko teillä siellä on? Sano neidille, että malttaa nyt vielä pysyä masussa turvassa! :)

on: kp 1... Kierto taas heittelee ja tekee mut hulluksi. Nyt siis tiedän, että kun rinnat ovat arat oviksen jälkeen niin ei se tärppää. Alkaa kyllä olemaan jo luovuttaja fiilis :(
 
myy pahoittelut menkoista. täällä on terveydenhuollon lakko eli sairaalat ja terveyskeskukset on kii toista viikkoa jo. kukaa ei saa lääkkeitänsä terveyskeskuksesta eikä saa hoitoa missään muualla ku klinikalla johon normaaleilla ihmisillä ei ol varaa.
 
juu toivotaan todellakin tänää ollu hirvee stressi ni ollu kipuja ja säikähin et tuleeko tuolt jotai uloski mut ei tullukaa alhamdulillah. neidin pitäs malttaa 7vko ainaki viel pysyä ni ois täysiaikainen inshaAllah. sit pitääki sairaalas vahtia omaa vauvaa ku haukka koska täällä ei voi henkilökuntaan luottaa, olivat yrittäneet varastaa yhelt naiselt toisen vauvoista ku oli synnyttän kaksoset, poliisi ku tuli paikalle ni lopulta antoivat poikavauvanki äidillensä.
 
Myy: mulla alkoi tosiaan viime kierrossa kuukautiset 4-5pv aikaisemmin kuin normaalisti. Ikinä en muista ennen niin käyneen. Mulla tosin johtuu varmaan käyttämistäni Letrozoleista. Mutta elimistö voi välillä tehdä tuollaisiakin outouksia. Toiv ne ois sulla kiinnittymisvuotoa

Mulla on letrojen aikana lyhentynyt kierto 32:sta 29:ään
 
Sleepwalker!!!
Olen niin onnellinen,että päästit edes nämä ulos!! Tiedätkö mitä varten me virtuaaliystävätkin ollaan????Kuuntelemassa sua ja ottamassa vastaan sun tunnepaatosta ja vaikkei me sitä voida sun puolesta tehdäkkään,niin tukea voit saada meiltä kaikilta,ja hiukan kannustusta,sen mitä pystyt näin sanojen kautta ottaa vastaan.
Kyllä on yhdelle ihmiselle riittämiin,ei tuota kaikkea edes voi ymmärtää millainen kamppailu se on ollut,mutta pelkät läheisten sairastumiset on raskaita,sitten kun aletaan revitellä juurikin itsariasioilla,miehen masennusta jne,niin kyllä,on suoraansanoen ihme että seisot ssiin itsekkin.Samaan aikaan kipuilet oman perhehaaveesi kanssa.Voi ystävä hyvä,kumpa voisin sulle laittaa laastareita täältä kaikkiin niihin kohtiin,mihin tarvisit liennytystä!!!

Älä edes epäile ettetkö olisi valmis lapseen.Hyvin harva nainen on koettuaan raskausajan,kyllä luonto hoitaa sen.Hämmentynyt varmaan olet moneenkin kertaan,kiitos tämän raastavan lapsettomuus kamppailun jonka sinäkin hyvin tunnet.

Nyt loppui minultakin sanat.Ihanaa että olet noin sitkeä ihminen,toki sellainenhan ihmisen kuuluukin olla :D HYVÄ.Sinä pärjäät,sinä onnistut,tiedäkkin se! :Heartpink

Jaica,suuret pahoittelut tilanteesi takia.En nyt saanut mitään järkevää ajatusta siihen,mikä tragedianne on,mutta oli mitä oli,sinä olet nyt vastuunkantaja.Se tarvii hiukan taas totuttelua mutta kyllä se siitä taas suttaantuu.Otat elämää vastaan hiukan pienempinä annoksina,hiukan hitaammin,niin ehdit "niellä" kaiken.Jos miehesi on vauva-aikaan jo perheessänne,niin kiva,mutta älä tee sitä kenenkään kustannuksella.Rakkaudella sanon tämän.

ON:
Gatusalle sanoinkin jo,että pakko jättäytyä täältä ihan oikeasti pois...mutta enhän minä osaa,lueskelen kaikkien jutut,mutten ehkä kirjoita.Mutta huomaan että olen osannut ajaa ajatukseni alas ihan uskomattoman hyvin,olen ihan järkyttyneen ihmeissäni itsekkin,mutta jess,olo on helpompi kun asia on "taka-alalla".Oli tarkoitus perua koko ultrakin,eilen saunassa sanoin miehelle,ja voi sitä suruilmettä :( Hän pyysi,mene vielä tämän kerran,koska lupasivat niitä apuja luteaalivaiheeseen (vaikka annettiinkin ymmärtää että ne on turhia,luulosairaalle vaan psyykkistä tukea...) No minä pullikoin vähän vastaan,mutta menen koska mieheni pyysi.Se oli jotenkin kauhean surullisen liikuttavaa.

Samaan aikaan kun tässä on monta prosessia päällä,olen alkanut pelätä että psyykeeni on "vihdoinkin" väsähtänyt niin paljon,että se alkaa sukeltaa masennuksen syviin meriin.Olen tätä olotilaa kuulostellut jo hyvä aikaa,eikä tämä ole yhtään paremmaksi tullut.Tosin nämä letrot syöksee minut ihan upposukelluksiin oloni kanssa,tämä masentuneisuus alkaa hyvin nopeasti kun letrot aloitan ja mieli selkenee taas nopeasti kun lopetan nää,kunnes taas PMS tuo mulle uuden masennuksen aallon.Joten voisi laskea että 10 normaalia päivää ehkä kuukaudessa...sanonko suoraan...hel....ttiin kaikki hormoonimömmöt sekä myös nämä hormoonit jotka pms muodossa sekoittaa mun pään.En tunne itseäni,en ole itkevä kiukkuava väsynyt ämmä,vaan iloien sosiaalinen ja jaksava.Mutta sitä en ole enää.

No niin,mä tein nyt "sleepwalkerit" ja avauduin oikeen urakalla.:salut

Loppuun vielä vähän sivujuonnetta,kun on tässä pohdittu joskus tätä yksityisyyttä jne.Tänään bongasin Toni Wirtasen sanomana tätä asiaa jota olen tosi paljon itsekkin pyöritellyt,johtuen omista kokemuksista

" Olen oppinut sen, että loppupeleissä kaikki ihmiset haluaa toisilleen hyvää. Ei se ole ihan katastrofaalista, jos uskaltaa paljastaa itsestään jotain. Tiedän, että se on ihan järjetön kynnys. Tiedän itse, ettei halua antaa toisille aseita. Mutta ei ne kaikki niitä aseita välttämättä käytä..."

niitä aseita,sitä että käytä tietoja toista ihmistä vastaan taikka irvaile niillä jne.
Mutta näin,otan riskin.Eetterissä mieleni syvyyksiä.Olkaatten hyvä.
 
Ja taas istutaan ja odotetaan lääkärille pääsyä :( ylämaha kipua
 
Joo taas vaihteeksi :( ei oo raskausmyrkytystä. Mutta lääkäri haluaa vielä kuitenkin tutkia
 
tsemppiä eetuha, itellä neiti tunkee jalkaa ja kättä tms vatsan läpi välillä tai siltä tuntuu ainakin, ilkee tunne kieltämättä. lisäks mä oikeest jouduin kirjottaa tänää esikolle ja ukolle yhteiset säännöt jotka sisältää perus käyttäytymistavat, tosi kivaa. iha järkky stressi tänään taas vaihteeks ollu.
 
Kiitos kaikille tuesta.!! <3
Olo helpottanut jo tämän viikon mittaan ja hain perheellemme apua.
ja mies otti avun vastaan ja suostui heti yhteistyiöhön. Onneksi.
Mies saa hoitopaikan itsellensä, mutta mitään nopeaa oikotietä onneen ei ole
Hoitopaikasta saan vaan kiittää miestä, joka oli heti yhteistyöhaluinen ja ihania työntekijöitämme, jotka ovat päiviä keskittyneet vain meihin..
Ei tarvitse enää miettiä missä hän yönsä viettää ja koska hänestä kuulee..

Mies ollut 7v raittiina, jos ei lasketa kovia kovia kipulääkkeitä ja niiden oheislääkkeitä,
jotka hänelle on eri lääkärit määränneet.
Käytös muuttui viikon aikana ja eipä häntä enää kotona näkynyt.
Viikonloppuna hänellä oli hirveä kiire, saada poika hoitoon,
ja olimme lähdössä tuttavalle, kun hän ilmoitti, että en tule mukaan mene vain yksin..
Eipä näkynyt la yönä ja su iltana soitti.. Silloin tiesin jo että hän on retkahtanut... :/

Olen miettinyt näitä asioita paljon, syyttänyt häntä.
Itkenyt silmät päästä öisin, ollut vapaalla viikon.
Hakenut meille apua ulkopuolelta, ja saanut näkökulmaa.
päihdeklinikan mukaan mitään hoito tarvetta ei ollut.
Tosin meidän tiimi oli todellakin eri mieltä. Onneksi

Suhteellemme en ole antanut jatkoa, ja ehdoton kotiin tulo kielto tuli heti hänelle.
Ei pojan luokse ennen kuin on hoitanut itsensä kuntoon!
Pojalla kova ikävä, mutta kerroin, että isi on nyt sairas ja tarvitsee hoitoa.
Kahtena viime päivänä jutelleet puhelimessa niitä näitä.

Alkuun olin täysin ehdoton ettemme ikinä tule asumaan yhdessä enää ikinä,
mutta niin se vaan menee, että raskaana olevalla naisella hormoonit heittelee,
ja todella toivon, että ainakin vauva-arjesssa
hän pystyisi olemaan jo mukana, auttamaan meitä ja osallistumaan.
ja tajusaisi mitä on meille ja itselleen tehnyt.

Kiukuttelu ei se ei enää vain auta, Se on tehty jo.
Äitinä nyt tarvitsee olla vahva ja pojan kanssa sovittiin,
että meidän isiä saa olla ikävä ja ikävästä pitää puhua. <3

Huh.. En kaipaa arvostelua, tai haukkuja.
Tämä on perheeni tilanne nyt ja halusin sen jakaa avoimesti tänne teille muillekin...
 
Muokattu viimeksi:
ja sokerirasitus meni ihmeenkin helposti.
aamulla labra ja litkun juonti.
tunti oottamista labra
ja taas tunti ja labra.. Vähä alko kyl ällöttää se äkkimakeus.. Huh
 
Takaisin
Top