Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Myy85: kiitos :) innolla odotan koska pääsen tuoksuttelemaan vastasyntynyttä ♡ joo noissa lääkkeissä on vähän omituisia nuo jutut :D mulla oli kans viime kierrossa ja ollut joskus luomuaikoina ihan tavanomaista tuo että rinnat (mun tapauksessa vain toinen) on olleet ihan julmetun kipeitä kierron puolivälistä menkkoihin. Loppupäivin on jo ollut niin tuskasta että odottaa menkkoja alkavaksi. Tosin mulle tuo on jo puolivälistä asti ollut merkki ettei onnistunut...saa nähdä miten tä kierto menee.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
myy onha täällä normi syksynä/talvena aika yleisesti mut usko pois niistä nauttii monen kuukauden helteen jälkeen. tänään sit päätettii mein lampaan elämä ja pistettii se paloihin ja pakkaseen. iha järkyt liitoskivut sain tänää ku autoin vois oikeest kysyä "saako itkeä?"
 
Mirmeli,se että ajattelee ees seksii voi auttaa ;) Mulla ainakin.Harmi ettei ukko oo useinkaan paikalla silloin :D

Ja vauvan syntymässä on jotain Taikaa,mä tiedän sen.Koska mun tokavika "tehtiin " silleen että sukulaiselle syntyi vauva ja mä olin ihan fiiliksissä ja ajattelin että nyt sit tännekkin tulee,ja se touhuilu silloin oli ihan jotain mahtavaa,ja niinhän se alkoi raskaus siitä.Brrrr,joten toivotaan että tää vauvansyntymä-taikuus tarttuis teihinkin.

Mulla oli aika kamalat sysnttärit jos totta puhutaan.Onneksi oli yhteiset juhlat tuon eilisen synttärisankarin kanssa,juurikin tän toisiks nuorimman :Heartbigred

Mun vanhemmat kävi ja muksun kummit,siinäpä ne.
 
myy, poika oli viime neuvolassa vähän yli viikko sitten 4965g ja 57,6cm. hoikka on edelleen, mutta nyt on tullut lihaakin luiden ympärille ja poimujakin, mitä ei ollut ihan vastasyntyneenä. miehen kans ollaan muuten kateltu (ja muutama muukin on sanonut), että pojasta voi tulla ruskeasilmäinen :) mullon itsellä ruskeat silmät, miehellä siniset ja meidän tytöllä on myös siniset silmät.
 
Mä en ala :( Eilen oli menkkamaista jomotusta alavatsalla ja tänään aamulla tuli joku verikökkövalkovuoto. Ja tänään vasta kp 23.
 
Kiitos Gatusa vastauksesta. Ajnalle myöhästyneet synttärionnittelut ja pahoittelut tädistä :( Mirmelille onnittelut tädiksi tulemisen johdosta! myy85:lle kans tsemppiä, niin väärin :( Della kiva lukea teidän vauvasta <3 Rullaako vauva-arki hyvin? Kuinka isompi sisarus on ottanut vauvan vastaan?

Mä täällä vuodan vielä ja seuraillaan pitääkö mennä kaavintaan vielä....lähetteen sain nyt gynepolille, koska kolme peräkkäistä keskenmenoa ja selvitellään löydetäänkö syytä koskaan, saas nähdä koska saa ajan....En tiedä toisaalta haluanko enää edes yrittää tai halutaanko me yhdessä mieheni kanssa. Liian paljon surua ja alkaa nämä tyhjennykset olemaan todella raskaita henkisesti ja fyysisesti. Onko aika vaan mennä eteenpäin ja hyväksyä asia, että esikoinen jää meidän ainokaiseksi. Olen tätä jo epävarmana pyöritellyt pidemmän aikaa, mutta jotenkin asia vahvistuu mielessäni enemmän ja enemmän. Mä jätän myös nyt taas tämän foorumin kunnes päätös on tehty eli mikäli vauvaa vielä yritetään,niin palataan jos ei niin oikein hyvää jatkoa kaikille ja varsinkin niille, jotka sitä plussaa eritoten haluaa. Toivon sydämestäni onnistumista teille!

Gatusalle vielä erityisesti voimia ja tsemppiä tulevaan synnytykseen ja nauti tyttärestäsi! Myös Eetuhalle tsemppiä koitokseen, toivottavasti kaikki menee hyvin!
 
no mut jos toi on viikkoo ennen kuin menkkojen pitäisi alkaa,niin eikös se silloin ole kiinnittymisestä johtuvaa?
 
heppura jaksamista ja inshaAllah oikeesti tutkimukset valaisis et mistä johtuu se meinaan parantaa oikeest oloa ainaki mun kohalla siitä oli apua ku alko ymmärtään asioi. ja tietenki ainaki meillä luovuttaminen autto raskautumises ku ei tartten ottaa paineita ja meillähä ei pitän luomust olla mahollista mutta minä otin asian niin että jos meille on tarkotettu lapsi ni me saadaan se inshaAllah, jos ei ni sit ei voi mitään. ei ne lääkäritkää jumalia ole, minä luotan Allahiin kaikessa koska hän meidät on luonut ja päättää kaikesta. kaikella on aikansa ja tarkoituksensa.
 
heppura tsemppiä ja voimia sinulle ja teille mitä ikinä päätätkin ja mitä ikinä tapahtuukaan! kannattaa punnita monelta kantilta niitä tutkimuksia, niinkuin Gatusa sanoi, niistä voi olla hyötyä ja lääketiede voi olla apuna, jos päätättekin yrittää vielä.

myy kuulostaa kummalliselta! muistan kyllä että mullakin oli joku vähän vastaavanlainen omituinen vuotelu viikkoa ennenkuin menkat alkoi, ei tosin tullut plussaa siitä kierrosta, vaan tuhruttelua oli päivittäin viikko ennen menkkoja ja sit aukesiki hanat. toivottavasti sulla ois kuitenkin kiinnittymisvuotoa eikä mitään muuta!

heppura kyselit meidän vauva-arjesta.. arki sujuu hyvin, ollaan lasten kanssa kotona maanantaisin ja perjantaisin ja tyttö on osapäiväisesti päiväkodissa tiistaista torstaihin klo 8-14.30. tyttö suhtautuu pikkuveljeen hyvin, auttaa hoitamaan mm. tuo tuttia ja harsoa sekä viihdyttää veljeä. mustasukkaisuutta ei ole ollut havaittavissa, mutta toisinaan tyttö haluaisi syliin juuri samaan aikaan, kun alan imettää poikaa ja sit möksähtää, kun joudun selittämään, etten pysty ottamaan. yritän sylitellä tyttöä aina kun voin, onhan hänkin vielä tosi pieni ja tarvii sylittelyä. koitan myös muuten huomioida tyttöä mm. välillä käydään tyttöjen kesken iltapesulla. miehestä on kyllä tosi paljon apua ja hän hoitaa tytön iltatoimet, jos olen itse kiinni vauvassa tai sylittelee vauvaa, jos olen itse huolehtimassa tyttöä nukkumaan.
 
Heppura: Jaksamista teille, mitä ikinä päätättekään <3 Toivottavasti tutkimukset toisivat edes jotakin tietoa.

Ajna ja della: Mulla on aika usein pientä tuhruttelua enemmän tai vähemmän n. viikko ennen kuukautisia. En sitten tiedä onko se jotain kiinnittymisyritystä tms. Tälle viikolle ei vaan kuukautiskivut sopisi... töissä vuoden tärkein kampanja ja ihan hirmuisesti töitä... :(
 
Heppura: en tiedä mitä sanoa :( antakaa itsellenne aikaa ja lupa surra. Jaksamishaleja ♡

Della: nyt on pakko kysyä kun en muista, minkä ikänen sun tytär on? Huoh kuulostaa niin ihanalta tuo teidän apuri ♡

Myy: tottakai täälläkin toivotaan että olis jotain kiinnittymistä :)

On: en muista kp 14 tai 15? Venahti viime kierto niin pitkäks et luulen olevan edellee sekasin.. noh mutta jotai limoi tääl on ja peittoki vähä heiluu ;)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mirmelille paaaaaljon plussatuulia täältä!

täällä oireet senkus lisääntyy :D mutta kaiken otan vastaan kunhan vaan on tyyppi kohdussa ja kasvaa.parin viikon päästä meinasin käydä omalla gynellä ultrassa.ehkä sitten osaisi vasta kunnolla iloita kun on omin silmin nähnyt.

kaikille ihanaa lokakuuta. :angel12
 
sissi usko pois noista oireista oikeest nauttii ku vihdoin on tärpänny :) tsemppiä ultran odotteluun, täällä reilu 7vko täysiaikasuuteen ja reilu 10vko laskettuun aikaan :)
 
Myy: mulla alkoi tosiaan viime kierrossa kuukautiset 4-5pv aikaisemmin kuin normaalisti. Ikinä en muista ennen niin käyneen. Mulla tosin johtuu varmaan käyttämistäni Letrozoleista. Mutta elimistö voi välillä tehdä tuollaisiakin outouksia. Toiv ne ois sulla kiinnittymisvuotoa
 
Hei vaan taas pitkästä aikaa... Mä oon täällä varsin synkissä tunnelmissa kamppaillut, mutta nyt on taas jotenkin ihmeen hyvä päivä. Kroppa tosin kiukuttelee ja jotain flunssaa pukkaa. Jäin ihan kotio sitä potemaan, koska viime viikko oli niin rankka töissäkin, että todennäköisesti mun kroppa juuri siksi yrittää vihjata, että pitäis vähän hellittää...

heppura: Iso lämmin voimahali sinne. :Heartred Elämä osaa sitten olla niin kovin epäreilua.
Sannuinen: Aika hurjalta kuulostaa, että tollai vaan voidaan napata yksi munis pois. Helpottavaa kuulla, että selvisit siitä kohtuu kivutomasti. Siinä IVF:n liittyvässä punktiossa varmaan menee kauemmin ja ehkä siinä siksi annetaan niin paljon mömmöjä. Muistaakseni se lääkäri puhui tosin vain jostain 10-15 minuutista... Mulla viimeksi papakoekin sattui niin, että vedet nousi silmiin. Luulen kyllä, että se johtui enemmän siitä ottajasta, koska ei se aina ole tehnyt niin kipeää... Ja tuosta henkisestä puolesta... Ite oon kyllä sellaisessa tunteiden vuoristoradassa koko ajan. Sitä on nyt takana jo reilu neljä vuotta... Sillon, kun mä kamppailen niiden syvimpien tuntemusten kanssa, niin emmä oikein tännekään jaksa tulla niitä purkamaan... Mä varmaan kirjoittelen tästä lisää tuonne omiin kuulumisiin, mutta kyllä tää välillä on yhtä helvettiä suoraan sanottuna... Tsemppiä kovasti. :Heartred

Mirmeli: Onnea tätiydestä/kummitätiydestä. :Heartred Saa nähdä antaako mun työnantaja palkkaa niiltä saikkupäiviltä sitten. Mulla olis kyllä ylityösaldoa käytettävissä viikon edestä ja voisin mä niitäkin tunteja käyttää... Pitäis kai käydä keskustelemassa esimiehen kanssa, mutta emmä tiedä haluanko... Se on kyllä nainen, joten ehkä sille vois olla helppokin puhua. Tai no, helppo ja helppo... :oops: Musta kanssa tuntuu, että paskaa sataa niskaan ihan urakalla. Noh, se mikä ei tapa, vahvistaa... Tai sitten särkee sut pieniksi pirstaleiksi... Noi lemmikit on kyllä kuin lapsia ja kyllä niitäkin haluaa hoitaa kunnolla. Mä oon joutunut jo aika monesta lemmikistä luopumaan ja aina se tuntuu yhtä pahalta... Meillä on taas muutama kissavanhus ja mä yritän kamppailla sen kanssa joko olis niiden aika vai vieläkö mun on lupa pitää ne luonani... Pelottavaa muuten miten samanlaisia ajatuksia sulla on ku mulla. Kun haluaisi vielä elää ja nauttia, mutta jotenkin vaan työntää kaikki pois ja vajoaa syvemmälle... Joskus se luovuttaminen auttaa, mutta kun mä en halua luovuttaa! Pakko uskoa, että se IVF on ratkaisu. Tai sulle mä kyllä vielä toivon sitä tärppiä ennen IVF:ää. Toi on kyllä ihanaa, kun joskus kaikki natsaa pupuilussa kohdalleen ja pystyy heittäytymään kunnolla mukaan. :wink Toivottavasti noi haittavaikutukset ei iskis suhun. Hullua miten eri ihmiset voi reagoida niin eri tavalla samaan lääkkeeseen...

Jaicalle ja Sissille: Ihanaa odotusta. :Heartred Jaksamista vaivojen kanssa.

Gatusa: Kovasti taas tsemppiä sinne. Toivottavasti pikkuinen malttaa vielä pysytellä kyydissä. :Heartred

Della: Kiitos. Kiva, kun säkään et oo meitä unohtanut. On se varmaan vaativaa hoitaa kahta pientä, mutta toisaalta se varmaan antaa myös paljon. Mä oon saanut siitä sellaisen "maistiaisen", kun oon ollut hoitamassa mieheni siskon lapsia. :)

hattarainen: Toivottavasti siellä oviksen hyödyntäminen tuottaa tulosta.

Ajna: Myöhästyneet synttärionnittelut. :Heartred Mulla on kanssa vähän niin, että kun tänne kirjoittaa, niin pystyy jotenkin pitämään itsensä paremmin kasassa eikä ne kaikkein hulluimmat/mustimmat tunteet tuu läpi siitä kirjoituksesta. Tai ehkä välillä... Ja meilläkin on alkanut olla kinaa aiheesta seksi. Mä oon aina ollut se aktiivisempi, mutta nyt en mäkään oikein jaksa innostua. Viimeksi kun yritin mun miestä houkutella, niin se kyllä sanoi ettei se uskalla, kun jos mulla onkin niitä muniksia paljon ja jotain sellaista outoa... Ehkä sitä nyt siis pelottaa tää kaikki vaikkei se siitä puhukaan. Ehkä mun pitäisi jotenkin yrittää kuunnella sitäkin eikä aina vaan velloa näissä omissa ajatuksissani... Ja kyllähän meidän rahatilannekin rassaa molempia ja välillä puhutaan siitä kuinka epäreilua on, että jotkut joutuu laittaa rahaa hirmuisia summia tähän lapsen yrittämiseen ja joillekin raha on jopa este koko yrittämiselle... Ja tunnustan, että mäkin oon joskus miettinyt, että voisinko raskautua jonkun toisen kanssa helpommin. Mutta kun mä haluan ne lapset mun miehen kanssa. Ja mussahan se vika muutenkin on... :oops: Mun mies vois olla jo isä jonkun muun kanssa. :oops: Tsemppiä sinne! :Heartred Ja mäkin haluan sellaisia simppakapseleita!

Eetuha: Tsemppiä olojen kanssa. :Heartred Toivottavasti pikkuinen ei enää kääntyisi väärään asentoon. Ja toivottavasti masiskin jättäis sut rauhaan. Toisaalta on tosi hyvä tiedostaa, että sellainenkin saattaa iskeä ja varautua ajoissa. Vaikka sitten kunnon lääkkeillä. Mun isä sairastaa vakavaa masennusta ja pikkusisko kaksisuuntaista mielialahäiriötä ja mä oon "saanut" seurata niiden kamppailua. Joskus ne oikeat lääkkeet on järkevin apu. Mullekin on heitetty, että mulla vois olla kanssa jonkinlainen masennus, mutta mä ainakin vielä kiellän sen...

Myy: Täällä IVF lähestyy kovaa vauhtia. Nyt syön teroja, että saadaan vuoto alkamaan ja sitten alkaa pistokset. Mulla kanssa kipeytyi rinnat joissain kierroissa ja se ilmeisesti johtui keltarauhashormonista... Ja toivottavasti sun oireet liittyiskin kiinnittymiseen. Mulla kyllä kierrot on vaihdelleet hurjasti, mutta mulle se on normaalia. Tsemppiä! :Heartred

Huh, kun tuli taas paljon tekstiä... Kaikille vielä hurjasti tsemppiä ja plussatuulia jne. :Heartbigred

ON: Mä pyydän jo etukäteen anteeksi, että nyt tulee varmaan kirjoitettua aika sekavaa tekstiä... Täällä pistosten aloittaminen lähestyy pelottavaa vauhtia... Ajatukset on olleet varsin mustia, mutta pakko vaan sinnitellä. Varmaan eniten tähän oloon vaikuttaa se, että töissä on kiire ja oon tehnyt ylitöitä hullun lailla. Teen ihan toimistotöitä, mutta osa niistä hommista on tehtävä tuomioistuimen antamaan määräpäivään mennessä yms. Lisäksi siihen hommaan kuuluu asiakaspalvelua ja perjantain kruunasikin sellainen puhelu, että mä ihan vapisin sen jälkeen. Tällanen kuuluu mun ammattiin, mutta joskus ei vaan jaksais... Viime viikonloppuna olin taas hoitamassa miehen siskon lapsia ja se on kyllä niin ristiriitaisia tunteita herättävää, että välillä sekin uuvuttaa. Toisessa hetkessä saa nauraa niiden lasten kanssa ja toisessa hetkessä yritän piilotella kyyneliä, kun tajuaa kuinka iso aukko omassa elämässä on. Pelottaa, ettei kohta ole muuta vaihtoehtoa kuin hyväksyä se aukko. En kyllä tiedä kestänkö sitä... Tarkoitus ei oo nyt saada aikaan mitään kilpailua, että kellä on vaikeinta, mutta mä oon jo käynyt läpi isäni sairastumisen (ja siihen liittyneet itsemurhayritykset), siskoni sairastumisen (ja siihen liittyneet itsemurhayritykset) ja mieheni sairastumisen (onneksi vain) keskivaikeaan masennukseen ja aina mun tehtävä on ollut olla se vahva... Aina ei kuitenkaan jaksais... Mä kuitenkin ymmärrän miltä tuntuu rämpiä syvällä suossa ja taistella mustaakin mustempia ajatuksia vastaan. Mä en viitsi noista menneistä hirveästi puhua, koska tuntuu jotenkin epäreilulta kaataa niitä muiden niskaan. Välillä vaan mä pelkään jopa itse omia ajatuksiani. Mä haluan uskoa, että se IVF tuo avun, mutta toisaalta pelkään, että olenko valmis äidiksi ja entä se vastuu... Just nyt mä oon jumissa sellaisessa tunteiden vuoristoradassa... Tänään on ihan hyvä päivä, mutta huominen jo mietityttää... Eikä tätä kaikkea voi käydä kukaan muu mun puolesta... Ja ehkä mua jo hetken kuluttua kaduttaa, että tuli edes kirjoitettua tällainen sekava ajatusten virta tänne, mutta pakko saada tämä kaikki nyt ulos... Nyt mä kuitenkin lopetan, koska tässä on jo enemmän kuin tarpeeksi mun sekavaa pään sisältöä.
 
Sleepwalker: se on vapauttavaa kun voi itselleen myöntää ettei jaksa :Heartblue Mäkin olin pitkään lääkevastainen ja menin asenteella kyll mä pärjään... no joo en vain pärjännyt ja sit tuli seinä vastaan... Samassa rytäkässä erokin jne. edellisestä miehestä.

Mutta kiitos, toivotaan että vauva pysyis rt:ssä... ainakin hikka tuntuu nyt olevan alamasussa. :flower
 
Gatusa: mites sulla menee? mites esikoinen on suhtautunut tulokkaaseen? Meillä poika on yli innokas ja odottaa vähän turhankin kovasti :Heartbigred

Mulla on La aikaan aikaa 6vk ja ens viikon jälkeen ei estellä jos on syntyäkseen eli rv 34. Olo alkaa oleen tukala
 
Pikainen oma napa:
kp3 ja letrozolit aloitettu ja soitettu klinikalle folliultra-aika ensi tiistaille kp 11.Joten tällä kaavalla taas puksutellaan tässä.Yritän taas vaihteeksi tulla kipeeksikin,ihan voimat vek ja lihaskipuu,nukahdin tänää hetkeks kun oli pakko päästä vaakatasoon.No mut ton tokaks nuorimman extraonnistuneet synttärit kyl piristi mieltä ihanasti,uuh.Kaverisynttärit siis oli tänään.
Nää pikaiset tässä,Uppo-Nallen lukeminen oottaa mua ylhäällä.
Palaan kun päässä rksuttaa vähän paremmin :)
 
Takaisin
Top