Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
tsemppiä Tähtitomu, pidän mäki peukkuja että teille saataisiin siirto tehtyä ja kaikki menisi hyvin!

on: me käytiin tänään kuulemassa tutkimusten tulokset. miehellä tavara ihan ok kuntoista ja koepesun jälkeenkin suurin osa uimareista oli liikkumakykyisiä jne. mulla prolaktiini- ja kilpirauhasarvot normaalit, sen sijaan s-fsh oli 11, kun normaali viitearvo on 2.0-10. kuulemma leikkausten aiheuttamaa, että on pikkusen koholla. suunnitelmana on, että menen vielä munatorvien aukiolotutkimukseen ja sit a) jos ovat auki jne. yritetään vielä loppuvuosi saada luomusti vauvaa alulle, tai b) jos on tukossa, aloitetaan ivf-hoidot. ei kuulemma kannata ton s-fsh:n takia odotella kovin pitkään luomulasta ja toisekseen kun ei tiedetä mun endon tilannetta (alkaako kasvattamaan itseään vai onko rauhoittunut ja asettunut), niin viimeistään alkuvuodesta aloitetaan hoidot. ja ovista ei kuulemma kannata tikutella, tulee stressiä ja kun meillä on äksöniä muinaki aikoina ku oviksen aikaan niin pitäisi kuulemma riittää vauvantekoon :)
 
Voi *sensuroitu*! Olin jo kirjoittanut pitkähkön tekstin, niin sitten onnistuin painamaan jotain nappia ja se hävisi... Ei siis muuta kuin uusi yritys...

Gatusa: Onpas siellä ollut hurjaa, kun tollee on useampaan kertaan jalatkin menneet alta. Onneksi voit jo paremmin. Tsemppiä tähän kiertoon ja pupuiluintoa.

Tähtitomu: Toivottavasti sulatus sujuu ongelmitta ja pääsette siirtoon. Vilkaisin pikaisesti blogiasi ja enpä voi muuta todeta kuin, että ansaitsisitte kyllä niin sen plussan ja pian. Elämä on välillä kamalan epäreilua. Hirmuisesti tsemppiä.

Marikki: Toivottavasti voimakasta ovista seuraisi tärppi. Miehet osaa kyllä välillä niin raivoistuttavia (varmaan me naisetkin :grin) mutta onneksi saitte asiat sovittua ja pääsitte hyödyntämään ovista. Oon varsin samoilla linjoilla tuosta, ettei oman lapsen tarvitse välttämättä olla biologisestikin oma. Itse haluaisin kokea raskauden ja siksi ainakin vielä haluan yrittää raskautua, mutta jos en raskaudu, niin muutkin mahdollisuudet pitää pitää avoinna.

Della_79: Siihen aiempaan kirjoitukseesi viitaten, on se raivoistuttavaa miten oma kroppa osaa välillä huijata. Ehkä se turhaan toivominen on niitä rankimpia asioita tässä kaikessa... Hienoa, että teillä on nyt suunnitelma klinikan kanssa laadittuna. Toivottavasti aukiolotutkimus on sun kohdalla helppo juttu.

ON: Täällä taitaa täti tehdä tuloaan... Jotain tuhrua taisi jo pyyhkiessä tulla. Kai... Siinäkin mielessä hieman tylsä juttu, että vielä en voi clomeja aloittaa, koska poli on vielä kiinni ja sitten täytyy taas odottaa yksi kierto. Ei mahda mitään... Ärsyttää vaan, että ennen mulla kierrot venyi ja tätiä joutui houkuttelemaan terojenkin avulla, mutta nyt kun kierto sitten saisikin hieman venyä, niin sitten ei niin tapahdu... Ärsyttävää, mutta näin se nyt vaan menee tällä kertaa. Ja sitten seuraavan kierron alkua mun ei tarvii odotella kovinkaan pitkään vaan sitten täytyy vaan tarvittaessa ottaa terot käyttöön.

Saa nähdä kuinka tunteikas päivä huomisesta tulee, koska ollaan menossa yhden sellaisen taaperon 3-vuotissynttäreille, joka oli juuri syntynyt, kun itse päätimme aloittaa yrittämisen. Siinä perheessä kakkonenkin täytti jo vuoden. Joskus tuntuu, että ehkä mua ei vaan ole tarkoitettu äidiksi tai joku korkeampi voima tms. yrittää saada mut tajuamaan, että olisi jo aika hakeutua adoptiojonoon. Menen nyt kyllä varmaan asioiden edelle, kun eihän meillä ole edes hoitoja kunnolla aloitettu. Välillä vaan väsyttää tämä kaikki. Voin vaan kuvitella, miltä tuntuu vaikka vuoden kuluttua... Tosin kai se sama lapsen kaipuu yhä saa jaksamaan eteenpäin hoidoissa. Alkaa nyt mennä vähän turhan synkäksi tämä pohdiskelu, mutta tänään on kyllä tunteet menneet ihan laidasta laitaan. Välillä olen meinannut raivostua ihan yht'äkkiä ja välillä on taas itkettänyt ja sitten taas suorastaan naurattanut. Oon varmaan ollut tosi mukavaa seuraa tänään. :grin Pitää taas vaan ryhdistäytyä ja kaivaa esiin se toivon kipinä... :love2
 
sleepwalker toivottavasti teillä tärppäis pian ja toivottavast sielt nyt ei tulis menkkoi vaa ois esim kiinnittymisest johtuvaa. kiitos tsempistä :)

on: kp 1024? outoi repäisykipui tai sellast vihlontaa alavatsas eikä mulla ovis viel ol ollu, inshaallah ei kroppa nyt ala taas sekoilla kuten keväällä ei jaksais taas sitä samaa sirkusta että tuhruaa vähä väliä. lisäks oon kyl ku takamuksee ammuttu karhu ku huono olo ja päätä särkeny tänää sekä hirvee väsy, piti pysyä hereillä aamuyöstä asti ja oottaa et tuleeko klo 6.30 traktori tuomaa veden, no sehä tuliki reippaast klo 7 jälkee ja sit ei enää saanukaa nukuttua... mitähä tässä seuraavaks tapahtuu.
 
No niinhän siinä sitten kävi, että täti löysi mut tänään. Onneksi sentään älysin laittaa varmuuden vuoksi kunnon siteen ennen kuin lähdimme sinne synttärijuhliin. Ihmeen vähän tämä tilanne kuitenkin harmittaa. Ehkä siksi, että eilen jo surin tätä kaikkea valmiiksi. Ei tälle tilanteelle mitään voi... Vähän oli kyllä outoa, että mies sai aamupäivällä viestin vanhalta kaveriltaan (josta ei ole vuosiin kuulunut mitään), että heille on syntynyt vauva. Onhan se lapsen syntymä iloinen asia, mutta siitä on tosiaan vuosia, kun mieheni viimeksi pyysi tätä tyyppiä kylään ja hän lupasi soitella kun pääsee eikä sitten sen jälkeen ilmoitellut enää itsestään mitään. Mieheni hämmentyi tuosta viestistä ja totesikin, että olisi saanut jättää tämänkin ilmoittamatta, koska tuota tyyppiä ei ole vuosiin kiinnostanut pitää yhteyttä. Vähän on ilmeisesti sellainen tapaus, että vanhat kaverit unohtuu, kun joku uusi astuu kuvioihin. Tuli kyllä sellainen olo, että oikein veistä käännetään haavassa vaikka eihän tuo tyyppi tiedä meidän tilanteesta mitään. Ja oikeastaan siihen on jo jossain määrin tottunut, että kun kuullaan vauvauutisia tai jonkun lapsella on jotkut juhlat, niin meille vaan tunkee täti kylään. Ennen se tuntui paljon kurjemmalta, mutta ainakin tällä kertaa on lähinnä tyhjä olo. Ajatukset alkaa olemaan jo seuraavassa kierrossa vaikka tämä onkin vasta aluillaan. Pitääkin sen polin olla vielä kiinni... No ei tässä auta kuin odotella... :sad001
 
pahoittelut menkoista sleepwalker. inshaallah pian teillekin tulee oma pienokainen. iteläki on vähä kova paikka vieläki kun kuulee joltai tutulta että oottaa lasta tai että on saanu lapsen. yksi kaverini ei kertonut raskaudestaan mutta laittoi sitten kuvan pikku tytöstänsä naamakirjaan ja mulle aina valitti kuinka haluaa eron miehestänsä jne... kyllähä se vähä pahalt tuntuu aina etenki ku ite yrittää ja yrittää muttei tule toivottua lopputulosta.
 
kiitos Sleepwalker.
Huomenna se sit ois h-hetki, miten jaksan odotella n.16 tuntia. kuluisko se aika nopeemmin jos menis nukkumaan, mutta entäp jos ei väsytä. Ja vaikka väsyttäiskin niin tuskinpa se uni tulis kun kokoajan mielessä pyörii pinet pakkasukot. Tänään on päivä jollon kaks alkiota on sulatettu ja huomiseen jatkoseuraillaan.
mä vaan niin pelkään että molemmille käyniinkun viimeks. Sulatus onnistuu 100%:sti mutta sit jostain syystä alkio alkaa jossain vaiheessa hajota.
Nyt ois kyllä paikallaan nuijanukutus.
 
tsemppiä tähtitomu, toivottavast saatte hyvii uutisia ja päivittelehän meille miten menee :) me kaikki jännätää sun puolest :)

on: ovista odottaessa saapi nähä millo on vai onko ollenkaa. se o varma et kierto pitenee taas...
 
:signs003 peukut täälläki pystyssä Tähtitomu!

mulla itsellä jää varmaan ovikset hyödyntämättä.. miehellä on flunssa kehittynyt ilmeisesti otsalohkon tulehdukseksi :/ hän on siis sairas ja väsynyt, vaikka aloittiki eilen antibiootit ja tänä aamuna lääkearsenaaliin liittyi kortisoni. miehellä on tänään lääkäriaika, missä katellaan tarviiko punkteerata.
 
harmi della että mies on kipeä, toivottavasti paranee pian. ja toivotaa nyt et mies jaksais sen verra et saisitte hyödynnettyä oviksen tässä kierrossa :)

on: saapi nähä millo ovis on eile illal tuli joku limatulppa ja limat alkan olla ovismaisia hiljallee joten josko tässä alkais ovis oleen parin päivän sisää sitte, mies on iha innoissaa koska tietää aktiivista peittojen heiluttelua. inshaallah täs kierros tulis vihdoin toivottu lopputulos sitte ku tässä alkaa olla hiukka luovuttaja fiilis itellä.
 
Kiitokset tsempityksistä.
Kyytiin saatiin yks alkio joka oli 100%:sti säilynyt sulatuksesta. Näin myös toinen mutta se oli sit yön aikana kuollu.
toivottavasti dellan mies paranee piakkoin ja kaikilla muillakin alkais onni löytää paikan päälle :)
 
Täällä on kyllä nyt odotukset aika matalalla. Meillehän siirrettiin blatokysti alkio ja tähän asti pitkänviljelyn siirroilla on tissikivut alkanu joa melkeenpä seuraavana päivänä joskus jopa siirtopäivänä (tuolloin varmasti lääkkeistä johtuvaa). Nyt sit ei niin mitään oloja, lievä äklötystä mutta sekin tulee noista lääkkeistä. Pysy tässä nyt sit taas tervejärkisenä kaks viikkoo :eek:
 
tähtitomu josko oireettomuus oiski hyvä merkki, itellä oli ovis pari päivää sit näköjää eikä niin mitää oireit ja itellä rinnat kipeytyy yleensä heti oviksen jälkee nyt ei niin mitään. inshaallah pikkune kasvaa ja kehittyy ja pysyy kyydissä että saat huhti-toukokuussa oman pienokaisen syliin vhdoin. meil on aikalailla samoihi aikoihi vissii testauski sitte. tsemppiä sinulle :)

on: kp 18/29? ja ovis tuli ja meni toissailtana. onneks edellisenä iltana tuli talleteltua ja eilen kans. nyt ootellaa ja jännäillää miten käy naisen. en odota mitää ihmeellist varmaanki täti tulee paikalle kuten viime kierroissakin. en jaksa olla kovinkaa optimistinen koska sit pudotaa korkeelta ja kovaa, mikäli alan oksentelee ja ravaa vessas yötä myöten parin viikon pääst ni sit voin olla optimistinen.
 
Moikka kaikille!!Kauheesti tapahtunut tällä välillä kun olen ollut taas pois täältä.
Tähtitomu,olen niin sormet ja varpaat pystyssä ja ristissä,että hoito onnistuisi!!!!
Sleepwalkerille pahoittelut menkoista ja oli mukava huomata että minutkin oli huomioitu,vaikka niin epäaktiivinen olenkin.(en jotenkaan pääse kiinni tähän palstaan)
Dellallekos tuli nyt mies kippeeksi,oi voi voi,se on niin ärsyttävää.Jospa hän jaksais ees pikasiemennyksen tehä ;)
Gatusalle oikeen paljon kiinnittymisenergiaa tähän kiertoon <3

Itse tulin tarkistamaan kp:t.25 (-30...32)
Ovis oli tikussa silloin kp13 että sen perusteella pitäis kai kohta alkaa?
Ei mitään tuntemuksia :(
Voi kun voisi vaan unohtaa.
Kyllä mun ikämittari on kohta sellanen ettei enää kannata.
Mut ehkä hän tulee jos tullakseen.

Nuorimmainen on tänään 1v6kk.
 
minäkin palailen tänne taustailtuani jonkun aikaa...

Pidettiin taukoa yrittämisestä hetken kun mikään muu ei mahtunu päähän ja oli koko ajan masis olo vaan.. (ei auttanu) joten nyt haetaan lääkkeet ja ne saan alottaa tän kuun lopussa. Clomifen 2 tabl päivässä kierron 3-7 päivä.
nyt alkaa jännittämään aika paljon et olisko se se meidän apu :)

Kaikille tsemppiä ja onnea tähän yrittämiseen !
 
Heippa vaan kaikille. Saanko kysyä kuinka kauan te olette yrittäny raskautua?
Meillä menossa yk 10 ilman yhtäkään plussaa. Alkaa olla epätoivoinen olo.
 
Entiiä , miks oon pitkän aikaa säännöllisesti seurannut tän palstan kuulumisia, etenkin sun Gatusa , joka kerta ootan ko tuun tänne, et josko sulla olis tärpänny. Ja tietysti kaikilla muillakin , paljon tsemppiä kaikille yrittämiseen ! :) Voikun onni suotais nopeammin kaikille, ilman pettymyksiä ja sen suurempia mielenpahottamisia :/

Hih, nyt semmonen olo et "ei saa huudella vieraisiin pöytiin!" :laughing002
 
marikki älähän luovuta, mun entinen työkaveri kerto et hänen täti muistaakseni sai viimisen lapsensa ku oli 50v. joten no panic. tsemppiä piinailuun inshaallah saat plussan jota hartaasti toivot. :)

saiski toivotaa et clomeist on sulle apua ja saatte kevääl/kesäl pienokaisen syliin :)

on: 20/29? ei liiemmi mitää oireit muuta ku että munasarjoi nippailee eikä kuivakausi ol alkanu vieläkää ja tilanne lähes ovismainen mikä on outoa. saapi nähä millai kierto tästä kehkeytyy. ovis oli tuntemuksista ja limoist päätellen kp 16. anteeksi vastenmieliset yksityiskohdat.
jotain positiivista pääsin kaupunkiin tänään asioille ja shoppaileen, pitääpi kysellä koska pääsen ostaan itelleni viel hiuslenkit ja hiusnauhat. tiesin että pankki ottaa jonkinmoisen kompensaation ku rahat tuli ulkomailt tilille mut silti jäi iha hyvin rahaa ja tililleki jätin vähäsen siltä varalta että tulee tilanne että tarvitaan. mies oli tyytyväinen ku tänää mä ostin suurimman osan niistä mitä kotoa puuttu, totes että oli iso apu ku hänen ei tartte kaikkea yksin hommata, alusta lähtien sanoin että kyllä mä kustannuksii osallistun ei hän niistä yksin vastaa, nyt pitää vaa löytää parempi talo, mise haluu kaupunkii ja mä taas en koska mä tartten omaa rauhaa ja tilaa en naapurei, haluun päästä ulos sillo ku haluun ja haistaa meri-ilman joka on ihanan raikas.
 
Takaisin
Top