Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos kaikille tsempeistä :). Toinen inssi nyt tehty ja sattui huomattavasti vähemmän kuin ensimmäinen. Lääkäri tosi oli lähtenyt kotiin kun oli katsonut ettei oo enää mitään tälle päivälle... Onneks talossa oli vielä lääkäreitä ja saatiin tehtyä :)
 
hyvä tähtönen ettei tehny niin kipeetä tällä kertaa, nyt plussatuulia että pikkunen tarrautuu kunnolla eikä lähe ennen laskettua aikaa minnekään :)
 
Nyt on sitten polikäynti takana...

Gatusa
: Kiitos. :) Onpa sulla taas ollut menoa ja meininkiä siellä. Toivottavasti ehdit välillä lepäilläkin.

Marikki: Kiitos. :) Ehkä munkin pitäisi kokeilla tuota ympäristön tyhjentämistä... Jospa se auttaisi vähentämään stressiäkin. Ja ehkä sitä voisi muutaman euronkin saada, kun laittaisi itselle ylimääräistä tavaraa myyntiin... Toivottavasti teillä rennompi meininki tois plussan. :Heartred Mä taisin joskus lupailla kertoa niitä dieetissä lihaa korvaavia ruokia. Mulla kuuluu annokseen 100 grammaa kalaa/kanaa/lihaa (rasvaa max 10 %), niin sen voi korvata esim. 140 grammalla tofua (rasvaa n. 3 g), 60 grammalla juustoa (esim. Polar 5%), 180 grammalla rahkaa, 250 grammalla valkuaista, 130 grammalla raejuustoa tai 100 grammalla fetajuustoa (3%). Mä aina välillä käytän noita vaihtoehtoja, kun en aina halua lihaakaan syödä. Kyllä tää dieaattaminen välillä rassaa, mutta tänäänkin lääkärin sanat taas toi lisää potkua tähän puurtamiseen. :)

heppura: Toivottavasti masuasukki pysyy matkassa loppuun asti. :Heartred

Eetuha: Ihanalta näyttää ja tosiaan edullisesti oot kaikki saanut hankittua. Vähän tulee itellä tippa linssiin kyllä... Voi kun itelläkin olis vielä joskus syytä sisustaa vauvaa varten... Mulla on jo jemmassa jonkin verran pieniä vaatteita (Vaikka jotkut kyllä väittää sen tuovan huonoa onnea...) vaikka niille ei välttämättä koskaan tuu tarvetta. Niitä vaan on aika ihanaa hipelöidä ja haaveilla. Ja voihan niitä sitten antaa lahjaksikin.

Tähtönen: Hienoa, että siellä saatiin inssi tehtyä. Nyt hirmuisesti tsemppiä ja plussatuulia. :Heartred

ON: Polireissu täällä siis takana ja nyt on kyllä jotenkin varsin ristiriitaiset fiilikset... :rolleyes: Ekaksi lääkäri totesi, että mähän oon selvästi pudottanut painoa enemmänkin, kun olisi heidän rajansa takia tarvinnut ja hehkutti sille hoitajallekin mun laihtumista. Mulle se useamman kerran totesi, että ei heillä kovin moni potilaista pysty samaan. :) Tuli kyllä hyvä mieli, varsinkin kun tämä oli se sama lääkäri joka viimeksi oli aika... Noh... Voisiko sanoa, että jopa tyly, mua kohtaan. Ei se halunnut edes punnita mua siellä polilla, koska mä oon kuulemma niin selvästi pienempi, että se uskoi mun, kun kerroin tämän hetkisen painoni. :grin

Syy, miksi oon niin pyörällä päästäni, on se, että meillä alkaa eka IVF-hoito lyhyellä kaavalla jo lokakuussa. :eek: Toisaalta olo on ihan, että "Jes! Vihdoin!" ja toisaalta hirvittää. Ja nyt pitäisi keksiä niihin lääkkeisiinkin rahaa jostain. Onneksi on sentään olemassa käyttöluotto, jos muuten ei saada rahoja haalittua kasaan. Ainakin se puregon (jolla mun munikset yritetään saada kasvamaan) maksaa ihan kivasti.

Mulla on nyt tarkoitus terojen avulla saada vuoto alkamaan parin viikon kuluttua ja sitten taas uudestaan jo lokakuun alussa eli siihen tulee väliin vain noin viikon mittainen kierto, mutta niin täytyy kuulemma nyt tehdä, että mun kierto saada sellaiseen kohtaan, että alustavasti punktiota suunnitellaan lokakuun lopulle. Puregon-pistokset aloitan kp 2 (luultavasti siis lokakuun alussa) ja samoihin aikoihin pitää varata eka seurantaultra. Viisi päivää pistän pelkkää puregonia ja sitten alan pistämään myös orgalutrania, että munikset ei karkaisi itsekseen. Niitä lääkityksiä mahdollisesti fiksataan sitten seurantaultrassa, mutta sen näkee sitten. Toiseen seurantaultraan pitää luultavasti mennä jo muutama päivä ekan ultrauksen jälkeen ja silloin sitten varmistuu punktiopäivä. Mä kuuntelin aika kauhuissani lääkäriä, kun se kertoi siitä punktiosta, mutta pakkohan siitäkin on sitten vaan selvitä. Tiedossa on kuitenkin kunnon kipulääkitys suoraan suoneen ja itse toimenpidettä varten kevyt nukutus. Kuulemma saikkua saa sen punktiopäivän lisäksi pari seuraavaa päivää. Tuoresiirto pyritään tekemään pari päivää punktion jälkeen.

Itellä on sellainen olo, että vähän liikaa tuli tietoa enkä varmasti sisäistänyt kaikkea, mutta mun mies ilmeisesti ottaa tän kaiken rauhallisemmin, koska kun se hoitaja kysyi, että ollaanko me ihan pyörällä päästämme tästä kaikesta, niin mies vastasi hänelle kieltävästi. :grin Me oltiin ajateltu, ettei tää kaikki lähtis näin vauhdikkaasti etenemään ja kai se näkyi naamastakin, koska se lääkäri kysyi, että eihän tämä nyt tule meille liian äkkiä. Mun mies ei ole hirveästi näistä asioista mulle puhunut vaikka olen kysellytkin, mutta tuolla polilla se oli tosi rauhallinen ja valmis etenemään hoidoissa. Autolla mä kysyin, että onko se oikeasti sitä mieltä mitä se siellä polillakin sanoi ja se totesi vain, että kyllä hän on valmis. Mullehan tämä tulee olemaan fyysisesti rankempaa. Pakko myöntää, että oon tosi onnellinen, että se on tuota mieltä eikä halua jarrutella vaikka mä oonkin näin sekaisin tästä kaikesta. :)

Nyt pitää molempien vaan muistaa käydä syyskuun lopulla verikokeissa, että toi IVF-hoito voidaan meille tehdä. Ja miehen pitäis yrittää ainakin vähentää tupakointia. Sen simppanäyte oli hyvä, mutta kuulemma ne tupakan myrkyt kuitenkin heikentää mahdollisuuksia.

Pahoittelut, että tästä tuli tällainen sekavahko teksti, mutta juuri tuolla tavalla ajatukset tällä hetkellä pyörii mun päässäni... :rolleyes: Ehkä tämä tästä vähän selkenee, kunhan saan jonkin aikaa sulatella tätä kaikkea. Hitsi... Mä tiedän, että mun pitäisi yrittää pitää jalat maassa jne., mutta mä en voi sille ajatukselle mitään, että JOS jo tällä ekalla kerralla tärppäisi, niin mä siis raskautuisin vielä tämän vuoden puolella. o_O Tai siis silloin siitä raskaudesta ehkä uskaltaisi jopa kertoakin vielä tämän vuoden puolella... Mutta niin kuin se lääkärikin sanoi, niin noin 1/3 raskautuu ekasta IVF:stä eli 2/3 ei. :oops: Ei auta kuin toivoa parasta...
 
hui mahtavia uutisia Sleepwalker..kovasti voitontahtoo hommiin!
Tehän ootte sit Mirmelin kaa ivf-buddies ens kuussa :)JEE!
 
oi onnea sleepwalker hyvistä uutisista ja onha tuollai painonpudotus mahtava asia eli syystäkin lääkäri hehkutti. varmasti on ristiriitaset ja sekavat tunteet innostuksen ja kauhun välillä mut kyllä se siitä. inshaAllah ekasta yrityksestä jo tärppäis teillä ja saisitte pikku nyytin sitten kesällä syllin :) kyllä kaikki selviää parhainpäin inshaAllah. :)
mitä tuoho tapahtumarikkaaseen tulee ni juu eilisilta oli kyl ku kauhuleffasta ku ukko oli rannalla ja sit ku oli pimeää ni mein olkkarin ikkunan puusäleikkö kolahti ni säikähin et onko tunkeilija vai mikä aiheutti äänen, lukittii esikoisen kans ovi ja esikko oli paniikissa ni minä sit rauhottelin häntä kiitettävän aikaa. no ukko ku tuli ni sit esikko kauhuissaa kerto tapahtumat mut mä sit rauhallisest selostin mikä oli homman nimi että ukko sai jotai selvääkin.
 
Sleepwalker: uskon siihen että se aika tulee kun sisustat vauvalle nurkkausta <3 meni mullakin siihen 4vuotta ja menetin sen toiveenkin asian suhteen. Mulla on ollut kokoajan Aapon vanhoja vaatteita tuolla odottamassa <3 en usko sellaiseen taikauskoon.... Positiivisesti nyt eteenpäin, sano mummo lumessa

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Sleepwalker, ihania uutisia! Täällä peukut pystyssä, että saisitte tärpin nyt tästä ekasta! :Heartred Ja kiitos :)
 
heppura: sinkkihän parantaa koko kehon vastustuskykyä, parantaa miehen sperman laatua ja kilpirauhanenkin sitä tarvitsee toimiakseen kunnolla :) parantaa myös hiusten ja kynsien kuntoa

Sleepwalkerille tsemppiä! :happy090
 
Sleepwalker: jos kierto pysyy uomissaan niin meillä alkaa lokakuun alussa myös, tosin pitkällä kaavalla. :) mulla ei uskoa onnistumisesta mutta oon kyl miettinyt että jos tärppi käy niin ensi syksynä oon äitiyslomalla!! :) mä odotan kyl edellee tätä luomuihmettä. Punktio pelottaa myös mut ei vaihtoehtoja.. kuulin myös että meidän polilla mies ei saa tulla mukaan mikä veti vähän mattoa jalkojen alta.. :( mä en kauheesti nyt ehdi käydä kirjottelemassa mut lueskelen kyllä ja yvtä saa laittaa myös :)



Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
*huokaus* vähän tipottelee... Ei tainnu tärpätä. Ekaa kertaa oikein odotin, et nyt nappaa! Nyt kp 26, varmaan huomenna kp 1. Sinkit, d-vitamiinit, vyöhyketerapiat ja Royal Geleet ja kaikki muutkin kehiin tänne! :D
 
tsemppiä frankie uuteen kiertoon! jos sulla semmonen nyt alkaa.

Mirmeli: huolestusin jo että ootko jo kokonaan hyljänny meidät.hyvä ettet ole :Heartred miks ihmeessä mies ei saa tulla mukaan? aika outoa toimintaa. en itekkään haluais yksin mennä.
 
Kp 1, kierto jo toisena kuuna peräkkäin 28 päivää. Josko se nyt asettuisi siihen vihdoinkin...on taas aika tyhjä olo.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
myylle tsemppiä uuteen kiertoon! ei onneks pitkäks venyny :)

täällä oletettavasti dpo6.:blob7 ei vielä mitään oloja.huomen aamulla labraan verikokeeseen ja sitten viikon päästä lääkäri soittaa tuloksista.toivottavasti ois tuo lääkitys nyt laskenu arvoja.
 
tsemppiä sissi inshaAllah saat hyviä uutisia verikokeiden jälkeen ja plussan tässä kierrossa testiin :)
 
Pitkästä aikaa täällä taas. Tutkimustulokset tulivat. Minusta ei löytynyt mitään vikaa, ovuloin normaalisti yms. Kaiken pitäisi olla hyvin, mutta jotain on silti pielessä, kun kaikki raskaudet mitkä alkaa päättyy keskenmenoon. No nyt onkin mietinnässä, jaksanko enää edes yrittää! Liian monta pettymystä tullut jo. Jatkan taustailijan roolissa. Rupean kirjoittelemaan enemmän, jos yritys jatkuu.
 
Voi kun osaisi sanoa sulle jotain viisasta.Varmaan viisainta mitä osaan sanoa,on se,että kuuntele sisintäsi,j toimi sen mukaan.Ehkä nyt onkin aika tuumailla ja tutkia muita juttuja,tunnet kyllä sen sitten kun se aika oikeasti lähestyy.Siihen uskon minä!
 
sateenkaari jaksamista sinulle, en oikei tiedä mitä sanoa, inshaAllah jossain vaiheessa kun on aika niin se lapsi tulee. meillähä oli kans että keskenmenoja useampi peräkkäin, tulipa mielee eikö ne miettin yhtää et seuraaval kerral kokeilis jos tukilääkityksest ois apua raskauden aikana, meillä ainaki autto.
 
Takaisin
Top