Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
siitä on jo kuule niin kauan ku oon viimeks ollu näillä viikoilla mut ei mul kyl tälläst ol ennen vikaa kolmannest ollu esikon kohalla. et nyt vaa lepoa ja neiti ainaki on tuolla nyt aktiivinen ku mätkii alaspäin kunnolla eli liikelaskentaa ei ainakaa tartte tehä ku sellai meno siellä että oksat pois. eiköhä lepo auta, ukolle jo sanoin näist kivuist ni oli et nyt vaa sit liikunta kielto päälle et pelkkää lepoa, vessassa saan käydä
 
Gatusa, kuulostaa hurjalle kieltämättä! Toivottavasti lepo auttaa! Onneksi lapsonen on vilkas, niin ei tarvitse niistä liikkeistä huolehtia :)

Mirmeli, onneksi nyt vaan tuma vasta-aineet koholla, mikä viittaa autoimmuunisairauteen. Nivelpsoriaasi diagnosoitiin jo, mutta ilman lääkkeitä senkin kanssa elän, onneksi :) Mutta jos diagnosoidaan SLE:ksi, niin yritys toisesta loppunee siihen, koska sillä on tapana pahentua raskauden aikana eikä ole mikään kiva sairaus. Mutta tosiaan, niin kauan kun ei ole todettu niin jatkamme yrittämistä :)

Eetulalle jaksamista myös, pääasia että syy tuohon vuotoon on tiedossa eikä ole vakavaa :)

Marikki, niinpä :D ei oo kyllä yhtään lystiä tämä ;) Tsemppiä odotteluun :)

Sleepwalker, no toivottavasti ois nyt se plussa tulossa, toi on kierron epämääräisyys on kyllä tosi kurjaa ja ahdistavaa :/ .
 
kyllähä se suht hurjalt tuntuu ku välil tuntuu että vihloo alhaalla siihe mallii että antaa myöten jne. sit harkkasupparit välillä tosin nyt ku levänny ni ei ol niitä tullu, liitoskivut estää kävelyn melkei kokonaa, paljo rankempaa ku esikosta. inshaAllah neiti nyt pysyis sisällä tosiaa ja mies vie mut lauantaina lääkäriin sit ollaan viisaampia.
 
Heppura: hyvä, olitte siis just hyvään ajankohtaan perheneuvolaan yhteydessä!

Eetula: toivottavasti vointi on jo parempi!

On: nuhaa ja kurkkukipua, paikat jumissa... Syksy on alkanut :/ No tänään on jo ollut parempi olo kuin esim. eilen, jolloin taisi olla ehkä jopa kuumetta. En kyllä mittaillut..
 
Muokattu viimeksi:
Voi tähtönen, pahoittelen :( kamalin tunne mitä tällä hetkellä tiedän.. :/ mutta jos yhtään lohduttaa niin parin päivän päästä olo on jo ihan eri ja täysillä menossa uuteen kiertoon :) kuinka mones inssi tämä oli..?

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Älä lannistu, inssin onnistumisprosentti on verrattain pieni.. mulle tehtiin kaksi tuloksetta. Piti jatkaa inssejä nyt syksyllä mutta lääkärit päättivätkin ivfstä. Biologi sanoi että inssit on helppo ja halpa tapa auttaa mutta pienen onnistumisprosentin takia hänen mielestään pitäs niitä tehdä 5-10! Itse en lähtenyt enää siihen kun jo orientoitusin ivffään mutta jos teillä jatketaan niin toivottavasti olisi apua :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Voi ny saamari sentään Tähtönen :( Nää hoidot on siitä pahoja että niihin latautuu väkisinkin suuria odotuksia.voi että,mutta uuteen nousuun taas reippaasti kun on hetken harmitellut
Sellaista on vauvaa pitkän kaavan mukaan toivovan elämä
 
Kiitos tsempeistä! Ensimmäinen tämä vasta oli mutta surettaa silti. Alkais menkat sit niin pääsis eteenpäin. Onneks lauantaina lähtö lämpöön niin saa ajatukset ehkä viikoksi muualle...
 
Voi Tähtönen, pahoittelut! Mulla on parikin tuttua jotka insseillä raskautuneet. Toinen raskautu kolmannesta ja toinen neljännestä. Voimia ja tsemppiä ja virtuaalihalaus!! Ei varmasti nyt mikään sanominen oikein auta mutta varmasti se pieni teillekkin vielä tulee.
 
jaksamista tähtönen tälläkin puolella, inshaAllah plussa tulee sit viimeistää seuraavassa inssissä.

täällä hirveä yö takana. naapurissa häät ni kauhee meteli ni yritä nukkua ja sit ku alko hiljenee ni tuli kivulias suppari jota jopa mun ukko säikähti ku valitin kipua. sais tuo neiti nyt olla kiltti ja pysyä sisällä 14vko mä en millää haluais että tulee liian aikasin ulos. nyt sit ei kokeillakaa mitää liikuntaa vähään aikaan, lepoa pelkästään ja lauantaina lääkäriin ultraan ja tarkastukseen inshaAllah.
 
Mirmeli: täytän tossa parin kuukauden päästä "vasta" 28 :rolleyes: et ei tässä vielä mitään vanhoja eukkoja olla,mutta kuitenkin..

Pahoittelut Tähtönen :(

täällä alkaa täti pikkuhiljaa poistumaan ni pääsee taas miehen kans tositoimiin :D
 
Gatusa: voi kökkö naapureita. Toivon nyt kovasti että lepo auttaa sinulla :/ mikä mahtaa neitiä turhauttaa niin kovin...?

Sissi: ei täälläkään olla kuin vasta 25v mutta eipä tämä ikää katso. Vihaan sitä "kun te olette niin nuoria..." no eipä siitä huolimatta tule tulosta. Sillon 2011 syksyllä kun olin yksityisellä ja sain puolen vuoden terolutit niin hän sanoi että niin nuorella (22v) terveellä naisella pitäs raskaus alkaa sen ajan sisällä. No nii i :D

On. Jaaha täällä odotellaan sitten vatsatautia. Töissä yksi pikku natiainen oli mun sylissä ja oksensi päälleni..naamalle, hiuksille, paitojen sisälle.... yh.. eipä tarvinnut lounasta syödä ja on kyl niin ällö olo.. mut voi raukkaa :(


Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Kiitos tsempeistä! Ensimmäinen tämä vasta oli mutta surettaa silti. Alkais menkat sit niin pääsis eteenpäin. Onneks lauantaina lähtö lämpöön niin saa ajatukset ehkä viikoksi muualle...

etelän lämmölle tuli tykkäykset,aivan ihanaa mahtavaa,että on tällainen loma tässä kohtaa.
Oikeesti uskon että eka hoitopettymys on karvain.ehkä.

Mie maksoin tänään meijän inssilaskun ja mietin että millaisenkohan maksuajan sais ivf laskulle,sille parille tonnille,kun tälle oli laitettu 2vko.Mun mielestä normaalikäynnin jälkeen on ollut kai 7pv maksuaikaa,tai sit muistan väärin.
IVF osamaksulla,hupaisa ajatus.

Piti muuten siitä kanssa mainita,kun itse mietiskelin että onko se 3 ivf rjana,niin sehän on erilainen toimenpide sitten jos niitä pakastettuja siirretään,eli PAS,mutta en tiiä millasii lääkkeitä sellanen tarvii...koska ööh saakohan siinä sit olla normaalikierto päällänsä ollenkaan.Mielenkiintoisia juttuja kyllä.Mua ei yhtään hirvittäis nekään hoidot kunhan vaan ois rahaa.

Me ollaan yhden palkkapussin varassa,8 henkeä,joten vois varmaan miettiä meitä pienituloisiksi...ehkä.Mutta nuuka elämäntapa auttaa siihenkin :)
Mieheni aina ihmettelee että miten pirussa mie saan viel säästöön rahaa,mutta kuorin aina kermat päältä eli laitan säästöön ja määrittelen paljonko saadaan kuluttaa elämiseen rahaa ;) joten todella tiedostettua kuluttamista meillä (tai sitten tiukkapipoista koska minä oon rahakirstun vartija) Ja sitten tulee vakuutusmaksu ja talous sekaisin,heh heh.
 
Niin tuostakin ootte puhunut,et miten on ajatellut lapsien saannistaan jne.
Niinkuin oon varmankin monesti kertonut,niin olen päässyt tutustumaan tähän "sekundääriseen lapsettomuuteen" vasta 2010 vuodesta alkaen,ja saimme tämän kuopuksen vuonna 2012
Sitä ennen olen saanut ilman oikeastaan minkäänlaista tuskaa,7 lasta.
Joten siihen saakka asia on ollut melkein itsestään selvää biologiaa,kuitenkin tiedostaen että näin ei todellakaan ole kaikilla.
Realiteettia ja näkökulmaa tosin on tässä onnistumisien huumassa tasoittanut yksi vauvanalun kuolema ja aiempia keskenmenoja,joten päässyt tutustumaan siihen surupuoleenkin.
Omalla kohdalla näen asian niin,että tämä on nyt tasoitusta mulle,mun onnelle ja onnistumiselle.
Ja kovasti sitäkin miettinyt,olenko vain itsekäs ja ahne toivoessani vielä sen yhden täydennyksen,josta sovimme miehen kanssa hyvin alkuvaiheessa yhteiselämää.Tai siis puhuttiin kahdesta yhteisestä lapsesta.Ne ovat ikäänkuin kuuluneet kuvaan tästä paketista,olleet kuvassa jo kauan ennen miestäkin.No,saanemme havaita mitä maailmankaikkeus on mieltä asioista.Siinä mielessä omalla kohdalla toisaalta mietin myös tätä ivf-mahkua,onko se jo "pakottamista".
MUTTA, jos häntä (sitä meidän viimeistä) ei ole enää tarkoitettu tässä elämässä meille,niin eihän hän tule vaikka päällämme seistäis ja tehtäis mitä hoitoja.
 
joo muakin äsryttää kun viimeks just siellä lapsettomuuspolilla lääkäri vain tokaisi että " te ootte niin nuoria vielä.." (mies on samanikäinen kuin minä). et joo..mut normaalisti naisen pitäis raskautua vuoden sisällä jos kaikki on ok. mut onneks on tää ryhmä,missä kaikilla on omat probleemansa :D

Tähtönen:mihin ootte lähössä reissuun?
Itekin oon suunnitellu jos tossa kevällä tekis pienen reissun..esim roomaan tai pariisiin.ois sitten samalla miehen joululahja :)
 
^ luulis,että edes lapsettomuusklinikalla tajuis olla möläyttämättä moista....onpa kurjaa :(

Tähtöselle pahoittelut :(

Koska Marikilla oli testipäivä?

Toivottavasti Mirmelille ei nyt mitään yökkistautia tarttunut tuosta...

Mä tiiän jo ettei tarvii testailla viikon päästä, on taas ollut selkä niin jumalavitan kipee, että menkkoja enteilee. Noh, eip voi mitään ja onneks varasin sen ajan.
 
Mä sain pojan 29 Vuotiaana ja toinen on tulossa nyt 37vuotiaana. Joten kyllä teillä aikaa vielä on <3

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
mirmeli sen ku tietäs miks alkaa tuntua välillä et neidillä on hiukka kiirus ja turhauttaa tuo sisällä olo... lauantainaha sit näkee mikä on tilanne meillä. kevyitä lihaskuntoharkkoja pakko tehä että paikat ois kunnossa eli lähinnä sulkijalihasharjotuksii, lantion nostoja, jalan nostoa kylkiasennos jne ku en haluu mitää hirveit ongelmia ja ties vaik auttas neitiä pysymää. saapi nähä miten tänää menee päivä ja ilta, tähä mennes iha hyvin kyllä alhamdulillah.

tähtönen reissu voipi tehä iha hyvää... nautihan matkasta :)
 
Peesaan Eetulaa,toistaiseksi nuorimmaiseni,eli kuopuksemme on syntynyt kun olin 39v ja 4kk ja päevät päälle :angel9

eli aikaa on!
Mullakin kuulema on,mutta enää vähän :rulez

Joten Sissi ja muut nuorikot:
se tyhmältä kuulostava lause on toki lohdutukseksi tarkoitettu ja onhan se myös faktaa,että aikaa on ssitä enemmän mitä vähmmän elonvuosia.Joten elekää hepaantuko!

Päin vastoin kun mulle sanotaan että aikaa EI ole,kyllä se minusta lohdutomammalle kuulostaa

Ja juu,tottahan on että keskiverrosti raskaus alkaa vuodessa,syyt on suuri kysymyssmerkki miksi se ottaa toisinaan aikaa,kun jos miettii,niin joka kuukausi on tismalleen samat mahkut,koska aina uusi munasolu kyseessä,uudet simpat,kaikki.Joten miksi,miksi se on niin tuuripeliä...

Samaan hengenvetoon pitää surustella asiaa,eräs tuttavani joutui juuri keskeyttämään 23.lla viikolla olleen raskauden vauvan vaikean kromosomivian takia.Tämä oli kolmas raskaus joka päättyi kyyneliin.Aivan kohtuutonta.Vasta rakenne uä:ssä oli nähty,ei mitkään veriseulat tai muut hälyytelleet.Se on niin julmaa,niin julmaa.Joten uuden elämän luominen on kyllä niin suuri,niin harras ja kunnioitusta herättävä tapahtuma ihmisen elämässä,etten voi sanoin kuvata.
Niin hienoväreinen tapahtuma,ja herkästi vaurioittuva :(
Yritän olla hänen tukenaan nyt niin paljon kuin voin.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top