Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eikö sissi vieläkään?? Mitä teet työksesi kun noin paljon paiskit?

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
samaa olen miettiny minäki et miten noin paljo joudut töitä tekeen sissi...eihä tuollai ol mistää kotosin enää jos sulla ei ol aikaa levätä kunnol ja eihä sitä ehi plussatakaa jos ei ees miestä juurikaa näe.
 
hoitajan hommia teen.. :D ihan siis työvuorot on normaaleja 8h vuoroja, mut meillä vaihtus just työvuorosuunnittelija ja se ei oo yhtään järkee käyttäny.aikasemmin oli pari aamua,pari iltaa ja sit vapaata..nyt on tyyliin 5 iltaa putkeen ja jokanen voi päätellä ettei siinä kauheesti muuta elämää ehdi olemaan ku käy kotona nukkumassa :D parin tunnin päästä siis taas töihin.ja onhan se tietty parisuhteellekin välillä rasite ku ei ehdi kunnolla toista näkemään..kyllä meillä silti seksiä ihan harrastetaan :D varsinkin oviksen tienoilla

ihmetyttää vaan kun sillon ultrassa se lääkärikin sanoi että oon kierron loppuvaiheessa kun katsoi kohtua.ja siitäkin on jo yli viikko..kait täytyy taas alkuviikosta tehä testi jos ei ala tätiä näkymään
 
no tuo selittää paljon... jospa siellä oiski matkustaja kyydissä jos kerran ei ol menkkoi näkyny vielä... :)
 
oiiiii toivotaan Sissi ihanaa ylläriä teille!
Voi elämä noita vuorojen järjestäjiä,mutta on se vaativaa hommaakin kun on paljon työntekijöitä.
Jaksamista sinne!

Mun hermoo kinnaa.
Hyvä/huono?
Inssistä 3pv dpo 2? vai miten se ny tässä tapauksessa lasketaan.Eli joko mulla alkaa PMS ketutukset???

Ai niin!!
Oli iloinen ylläri toi lasku joka tuli klinikalta...
Näin on hinnastossa netissä
Inseminaatio (AIH) 2-3 UÄ Hinta: 515 – 687 €Omavastuu: 412 – 584 €

Mun laskussa luki maksettava summa vähän alle 300€
vaan tuleekohan siitä erikseen lasku siitä simppojen pesusta,vai luulis että ne kaikki ois tossa...
Ihan ei niin konkurssi iske tuosta,olin varautunut noin 500 euroon.
Mutta ivf on siltikin kallis...

Koeputkihedelmöitys (IVF) 2-3 UÄ *2327 – 2499 €Omavastuu:1815 – 1954 €
lääkäri sanoi että ivf:ään tarvittavat lääkkeet maksaa 750e per kierto!!!! mutta toki lääkekatto tulee heti täyteen.Näin olleen ivf meillä aikasintaan tammikuussa,eiks ne lääkekatot lasketa per kalenterivuosi?
 
Marikki: meillä tulee maksamaaan ivf julkusella 700-800e lääkkeet + 200-300e polikäynnit. Tietty olis järkevää venyttää tammikuulle mut me nyt mennään jo....

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Eetulalle vielä onnittelut :)

Sissille tsemppiä jännäilyyn, toivottavasti täti pysyykin poissa!

Marikki, toivotaan että hyvä asia !


On: päätin tän ketjun "innoittamana"soittaa ensi viikolla tuonne perhesuunnitteluneuvolaan, jos nyt sitten saisi asiaa eteenpäin. Tän kierron ovis oli kyllä paljon myöhemmin kuin itse arvioin, vahvojen viivojen päivänä pupuiltiin, joten saas nähdä kuinka käy.Kp 17/26-28 nyt joten hetken saa vielä odotella jännäämistä....
 
Täällä ollaan nykyään niin aktiivisia (Joka on kyllä tosi hieno asia!), etten mä pysy enää mukana... :grin

Eetula: Onnittelut häiden johdosta. :Heartred Toivottavasti saat jalkasikin pian kuntoo.

Della: Täälläkin jo odotellaan, koska synnäri sua kutsuu. :wink Tsemppiä!

Junttura: Tervetuloa joukkoon. Toivottavasti et joudu täällä kauaa roikkumaan. :) Clomeista sen verran, että mullakin vaikutti vuotoon. Ekalla kerralla mulla oli liian suuri annostus ja muniksia kypsyi liikaa ja siitä seurasi yrityskielto. Sitten kun annostus saatiin kohdilleen muniksien kypsymisen kannalta, niin sitten todettiin, että clomit ohentaa mulla kohdun limakalvoa eli vaikka hedelmöitys tapahtuisikin, niin alkio ei todennäköisesti olisi kyennyt kiinnittymään. Yritän tällä vain kertoa, että jos ei clomeilla ala tulosta tulla, niin kannattaa hakeutua uudelleen gynen juttusille, koska kaikille clomit ei sovi...

Sissi
: Sä ootkin näköjään järjestänyt vähän jännitystäkin tänne. :grin Toivottavasti sieltä vielä plussa tulisikin. :Heartred

Myy: Isosti tsemppiä uuteen yritykseen. :Heartred Onneksi sentään lääkkeet toi helpotusta kipuihin.

Marikille ja tähtöselle hirmuisesti plussatuulia. Toivottavasti teillä inssin avulla on tärpännyt. :Heartred

Gatusa: Huikeeta kun siellä vaan viikkoja kertyy. Toivotaan kuitenkin, että neiti vielä kiltisti malttaa odottaa ja jaksat olojen kanssa. :Heartred

Jaicalle ja Myyh:lle onnellista odotusta. :Heartred

Mirmeli: Isot tsemppaukset tulevaan koitokseen. :Heartred Hienoa, että oot saanut puhuttua miehes kanssa vaikka tämä lapsettomuus onkin niin vaikea asia. Mä en oikein meinaa saada mitään irti omasta miehestäni. Nytkin oon yrittänyt kysellä siltä, että soitanko heti ensi viikolla polille vai mitä mieltä hän on... Vastaukset on olleet varsin epämääräisiä, mutta kai me mennään ainakin keskustelemaan jatkosta. Tavallaan pelottaa, että mekin päästäisiin etenemään noin nopeasti, mutta toisaalta ei jaksaisi enää yhtään odottaa. Ehkä mua siinä etenemisessä eniten pelottaa se, että jos ei niiden IVF-hoitojenkaan avulla onnistuta, niin sitten se on niin kuin siinä... Nyt sentään vielä on edessä se keino... Tää on niin ristiriitaista. Oon välillä miettinyt pitäisikö oikeasti hakeutua jonkun ammattilaisen luo juttelemaan näistä asioista. Mulla olis vähän vanhaakin taakkaa purettavana. Aina ei tarvitse olla vahva, mutta emmäkään oikein osaa tunnustaa sitä, koska oon oikeastaan aina ollut se johon muut on tukeutuneet eikä mulla oo ollut varaa olla heikko... Ja mullekin vasta viimeisimmällä polikerralla lääkäri totesi, että mulla olisi monirakkulaiset munasarjat vaikka alkuun se silloin väitti, ettei siltä vaikuta vaikka ite moista epäilin. Lääkäreitä ilmeisesti ärsyttää, kun potilas ite arvailee diagnoosia... Mä ihan hirmuisesti toivon teille sitä plussaa. :Heartred Mä elän satasella hengessä mukana vaikka en kovin aktiivisesti täällä aina kirjoittelekaan. :)

heppura: Tervetuloa joukkoon. Samat sanat sullekin kuin Juntturalle eli toivottavasti et joudu kauaa täällä roikkumaan. Plussatuulia. :)

frankie: Mäkin jotenkin toivon, että meillä olisi vähän edes jonoa sinne IVF:ään. Mä en ole kovinkaan varma olenko vielä valmis siihen kaikkeen... Toivottavasti sulla tulee aukiolotutkimus olemaan helppo.

hattarainen
: Hienoa, että pääsit helpolla aukiolotutkimuksesta. Tää on kyllä yhtä odottamista tää elämä... Toivottavasti luomuplussa tosiaan pääsiskin yllättämään. :)

Saiski: Kiva kuulla sustakin vaikka kuulumiset sais toki olla jotain muuta... Tsemppiä!

sateenkaari
: Tervetuloa joukkoon. Samat sanat sullekin kuin muille uusille eli toivottavasti et joudu kauaa täällä roikkumaan. :)

ON: Mä en sitä ovista onnistunut bongaamaan (en joka päivä päässyt testaamaan...), mutta kai se on jo mennyt koska nyt on jo kp 28. Mulla on kyllä kierrot menneet taas sekaisin. Nyt vaan toivon, etten olisi tulossa kipeäksi. Ei mulla muuten ole sellainen olo, mutta mua palelee ihan älyttömästi... Tosin Myyh oli kirjoitellut palelemisen enteilleen plussaa. Saahan sitä haaveilla. :grin
 
kiitos sleepwalker ihana kuulla sinusta , juu yritän jaksaa olojen kanssa, ei kyllä ol kovin helppoa tällä hetkellä. inshaAllah saat plussan tässä kierrossa :)
 
Sissi: hui, kyllä nyt on jännää! Arvelinkin että teet hoitotyötä, se on todella rankkaa! :/ itsekin olen lähihoitaja mutta toimin päiväkodissa. On ainakin päivätyö vaikka vuoroista ropsuisi vähän lisiä..

Sleepwalker: todella hienoa kuulla taas sinusta :) kiitos tsempeistä, en tiedä olenko itsekään tähän valmis, tosin tiesin jo keväällä tämän tulevan. Kuten sanoit että jos tämä ei onnistu, niin ei sitten mikään ja se on pelottava ajatus. Lisäksi jännittää se, että toimiiko lääkkeet kuten pitää, tuleva punktio jne. Oon todella toimenpide kammoinen ja pelottaa kovin mutta mitäpä sitä ei tekisi.. mitä noihin miehiin tulee niin oli tuotaki tosi hankala motivoida eteenpäin ja vastaukseksi sain vain muminoita.. mietti paljon asioita mutta en minä sitä huomannut! Mulla taas on tarve puhua ja näyttää tunteet kun taas hän on tottunut kestämään. Mutta mulla on nyt meistä hyvä fiilis :) anna miehellesi aikaa, ehkä hänenkin täytyy vähän taas kelata asioita ja tekee sen miesten tavalla..? Täällä myös kurkku käheä ja tukkoinen :( toivon kuitenkin koko ♡ että sun palelu olisi jotain erityistä. :)
Muokkailen kokoajan kun unohdan mitä olette kirjoittanut :D mutta siis miten epäilit monirakkulaisia? Aika ihme sekin kun nehän näkyy ultrassa, eikö? Ja vasta viimeisellä se tuli lääkärin suusta..? Huh. Itsekin tosiaan mietin keskusteluapua, voisi auttaa näissä kiemuroissa ja saisi näkökulmia. Muutama vuosi sitten, ennen tätä kriisiä, oli elämä vähän hankalaa ja sain keskivaikean masennus diagnoosin. Selvisin keskustelu avulla ja auttoi näkemään niitä uusia puolia :) että ei se tässäkään tapauksessa pahaksi varmaan ole?

Heppura: Rohkeasti vaan :) nyt teitä uusia on monta ja sekoitan nickitkin että anteeksi kun unohtelen mutta mikä teidän tarina olikaan? :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Muokattu viimeksi:
Voihan syysflunssa. Meille rantautui sit tämän syksyn ensimmäinen flunssa. Toivottavasti ei nyt koko perhettä käy läpi. Tänään alkaa meidän 5 v neidollakin kauan odottamansa harrastus, kesätauon jälkeen. Neito pääsee taas uimaan.
 
Sleepwalker,mulla on yksi raskaus ilmoitellut olostaan sillä että olin yhden illan ihan hyytävässä jäässä,ja tuntui että tuun kipeeksi.Tää oli ihan kierron viime päivinä.Toivotaan,toivotaan :)

Sateenkaari,täällä kanssa syysflunssa kiusaa koko perhettä,veto poissa,yskittää yskittää ja pienimmällä taas hengen ahdistelua jota joutuu lääkitä avaavilla.Pikaista paranemista niin teille kuin meillekkin!

Heppura,tää ketju on kyl ihmehomma,miekin sain aikoinaan täältä voimia saada sitä aikaa klinikalle varattua,rohkeus puuttui,mikä on minun tapauksessa todella yllättävää.
Tää on sellanen joukkohysteria-paikka ,hyvällä :D Vaikkei itse kirjoittelisi paljoa,niin muiden kokemuksista saa itselle tarpeellisia työkaluja.

Nyt kun Eetula on onnellisesti avioliiton satamassa,niin kaikki keillä hiukan tökkii miehen kanssa,voisivat imaista sitä hyvää fiilistä ja toiveikkuutta Eetulan teksteistä :Heartpink
Rakkaus parantaa paljon.Rakkautta on hyväksyvä katse toiselle ja hiljaisuus,vaikka tekisi mieli huutaa :love2

Tuo IVF tuntuu herättävän isoja kysymyksiä ja tunteita.
Ihan varmasti!
Itse ajattelenniin,että vauhdinhurmaa kokemaan vaan ja pää edellä viimaan ja kohti tulevaa.Kun se tie on katsottu,ei jää mitään arvailujen varaan.
Kuinkakohan monta IVF-hoitoa yhdelle "suostutaan" tekemään,onko niillä limiittiä?

Enteitä:
mies sanoi eilen aamulla mulle kun jotain kerroin fiiliksistä tai jotain,että se on siksi kun oot raskaana.
Kuopus sitten taas on pysähtynyt vauvojen kuvien äärelle (esim tässä koneella kun olen ja tulee vauvakuvia vastaan) oikeen sanoo näytä vauvaa.Ja sitten toteaa että "pikkuveli".Mies siltä sitten kyseli eilen että onko se vauva pikkuveli vai sisko,niin veli kuulema.
Mä en oo enään yhtään varma,onko meille tulossa tyttö vai poika, sit joskus siis :hello2
 
Marikki: mun muistaakseni julkisella tehdään 3 ivfää, en sano varmaksi mutta niin muistelisin. Kyllä mua ivf jännittääpelottaa jne. Ja jos se tie mennään tuloksetta niin mitä sitten..? :(
Mä niin toivoisin teille nyt sitä pikkuista. Kauan vielä joutuu jännittämään?

Sateenkaari: täällä sama homma :/ toivottavasti pikkunen ei nyt niin sairastu ettei uimaan pääsisi.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mirmeli, mä toivon sydämestäni, että teille riittää se yksi ainoa ivf!

Kyselit meidän historiaa, laitoinkin sen jonnekkin tuonne aloitusviestiin. Eli 1 luomuraskaus takana, yritettiin reilu vuosi sitä ja siitä syntyi poika v. 2010 sen jälkeen ollaan oltu ilman ehkäisyä tuloksena tuulimuna 2/2013 ja kkm 12/2013 np-ultrassa tuli esille. Molemmista lääket.tyhjennys.
Myooma myös kohdussa, mutta sitä ei ole seurattu sen kummemmin, mutta ajattelin ottaa asian esille, että haittaako se nyt sitten noita meidän raskauksia. Kaikki veren hyytymisarvot on otettu yms. kun tutkailtiin mun sairautta, jonka diagnoosi on vähän auki vielä. On vaan jotenkin taas kausi, että olen todella alamaissa tämän asian vuoksi, etten toista pikkuista ole saanut. Välilä asia on ihan ok ja välillä on just tällaista pohjamudissa ryömimistä.

Tsemppiä kaikille nyt taas tasapuolisesti ja plussatuulia!
 
Marikki: jee! peukut pystyssä :blob6

kiitos kaikille tsempeistä,mutta menkat alkoi eilen sitten vihdoinkin :D todennäköisesti toi lääkityksen aloittaminen vähän venytti kiertoa.ei muutakun uuteen kiertoon ja huomenna taas vyöhyketrapiaan :Heartred
 
Nautihan vyöhykkeestä!!!! Mie meen seuraavaks vasta jos ei ny tärppää...aikakin on jo varattuna.

Vähän ihanaa,hoisin mun esikkoo äsken,hieroin selän ja energiahoitoo päähän niin johan itsekki piristyin,jess! On nua energiat vaan uskomattomia <3
 
tsemppiä sissi uuteen kiertoon ja nautihan energiahoidosta.

marikki plussatuulia, kiva että sulla on hyvä olo kans.

täällä itkin silmät päästä unettomuutta ukolle ja valitin et miks mä joudun oleen tän kans yksin siis et se ei kuuntele mua. se ei ymmärrä miten se muka vois auttaa mua mut totesin et kuuntelu vois olla iha hyvä alku. otin ruuan jälkee tuulettimen ja painuin makkarii lepäämää ku en ol saanu melkei kuukautee nukuttua öisin enkä päivisin, olo vähä parempi taisin mahollisest peräti nukahtaa hetkeksi mut väsy iski sen muutaman minuutin hereilläolon jälkee taas ku ei ol nukkun pitkää aikaa.
 
Takaisin
Top