Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
marikki me muslimit yleensä rukouksen yhteydessä tehdään du'aa eli pyydetään johdatusta omin sanoin Allahilta sekä anteeksi antoa ja terveyttä kaikille. paras keino on vaan sanoa mitä sydämessä tuntee, näin minä neuvon ja niin minäkin teen. :)
 
Marikki tokihan endoa on paljon tutkittu, mutta edelleen on niin, että monikaan lääkäri ei tiedä siitä mitään. sen oon huomannu ku oon puhunu siitä esim. neuvolassa. naistentauteihin ja synnytyksiin erikoistuneet lääkärit tietää paremmin ja luotankin enemmän heihin tässä asiassa. se, miten endo syntyy on käsittääkseni edelleen tuntematon tai syy miksi se tulee just hedelmällisessä iässä oleville naisille. luin vasta jostain, että sitä ois 10% hedelmällisessä iässä olevista naisista ja että munasarjojen estrogeenituotanto ylläpitää sitä. monillahan endo saattaa helpottaa raskauden ja synnytyksen jälkeen tai olla pitkäänki poissa, mutta oon lukenut myös tapauksista, joissa endo on muutaman vuoden jälkeen villiintynyt uudelleen. ja yhdellä kaverilla endo alkoi ilmeisesti talvella nostaa päätään, kun hänen lapsi täytti 3vee. niin ja vaihdevuodet ilmeisesti kuivattaa endon pois, tai niin oon lukenu. mun siskolla on myös endo, meidän äidillä ei käsittääkseni ole ainakaan todettu. sisarusten endoa on tutkittu mm. kaksostutkimuksilla. luin semmoisenki kerran ja ku kuuntelin mun siskon valitusta menkka- ja yhdyntäkivuista, kehotin häntä ottaa lääkärissä mun endon puheeksi ja niin hän tekiki. sisko on selvinnyt yhdellä leikkauksella ja raskautui sen jälkeen.

heppura joo, meillähän yritys alkoi virallisesti v. 2007 ja siitä puoli vuotta myöhemmin alkoi toi endon aiheuttama oireilu. leikkauksia tehtiin kaksi, v. 2008 ja 2010, ja tyttö sai alkunsa keväällä 2011. endo ei onneksi ehtiny oireilee raskauksien välissä eikä ultrissa näkyny viitteitä endoon. me oltiin hakeuduttu tutkimuksiin Väestöliittoon vuosi sitten kesällä ja just ton endon vuoksi meidän kohdalla mahdollinen lapsettomuushoito ois tarkoittanut ivf-hoitoa. luomusti tärppäsi tämäkin, joten hoitoja ei tarvinnutkaan aloittaa. mä olin kyl ennen kumpaaki raskautta heittäny kirveen kaivoon, ja kumpikin raskaus tuli yllätyksenä, kun sitä vähiten osasi odottaa :)

Gatusa ei toi sunkaan sairaus helpolta vaikuta ja samaahan näissä on just noi krooniset kivut, joihin ei auta särkylääkkeet. mulla onneksi edellinen raskaus helpotti menkkakipuja, ei tarvinnut enää vetää hirveää määrää päivässä vaan pärjäsi ihan 400mg buranalla tai 500mg panadolilla. pahimmillaan vedin 1000mg panadolia ja 600-800mg buranaa coctailina 3 kertaa päivässä eikä siitäkään ollut aina hyötyä.

on: vika neuvola takana ja maanantaina soittoa äitipolille. terkkarin mukaan vauvan pää on kiinnittynyt ja alhaalla, sykkeet tasaiset jne. verenpaine oli koholla, mutta siitä terkkari ei ollut huolissaan, koska mulla ei ole päänsärkyjä, ei huimausta eikä pissassa ollut proteiinia tms. levollisin mielin siis mennään ensi viikkoon ja tietty toiveena olisi, että käynnistyisi itsekseen, mutta niinku aamulla sanoin miehelle, mun kohtalona on varmaanki synnyttää yliaikaisia lapsia. toivon, että pääsisin jo ensi viikolla käynnistykseen, mutta viimeistään kahden viikon päästä meillä on varmasti uusi perheenjäsen. kaipa tän jäljelläolevan ajan jaksaa vaikka päällään seisoen (tai ehkei sittenkään, seisotaan mieluummin, jotta sieltä valahdettaisiin ulos :D )
 
hyvä että kaikki on siellä hyvin, inshaAllah pikkunen nyt ois yhteistyöhaluinen ja alkas tuuppia itteää ulos sieltä näinä päivinä. tuo endo kuulostaa kyllä tosi kurjalta, harmi että sulla ja sun siskolla on se ei varmast tee elämästä helppoa. minä tässä äsken pesin pyykit ja laitoin kuivumaa ku kerranki olo anto myöten tehä jotai ja ruokaki on valmis. aattelin tehä testin et huomaako ukko mitää ilman sanomista ku sen vaatteetki on pesty ennen ku se ehtii sanoo halaistua sanaa.
 
Kiitos.

Vielä jos itsestäni kerron, niin olemme mieheni kanssa kulkeneet yhtä matkaa v 98. Naimisiin mentiin v 2006. Kolme eläväistä ihanaa tyttöä ollaan saatu aikaiseksi. Joskus vuosia sitten multa on leikattu molemmilta puolilta munajohtimista kystat. Toinen puoli on vielä täysin ehjä. Kystat on vieläkin ajoittain vaivana. Ei onneksi enää kuin yksi rakkula kerrallaan.

Tutkimuksia ollaan nyt käynnistelemässä. Aloitetaan verikokeilla 5.9.
 
Toisen ja viimeisen kerran naimisiin

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulle soitti eilen mun ultraaja ja vaati että lähden synnytyspäivystykseen näyttämään jalkaani joka turpoilee sen kaatumisen toimesta vieläkin ja haava ei meinaa parantua... no ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ottaa tuo 7 vuotias sinne mukaan..... :/
 
eetula inshaAllah jalka paranee pian, kannattaa käydä tosiaa näyttämässä että tekevät asialle jotain ku kerran ei meinaa millää parantua jalka ja ennen kaikkea ettei tule tulehdusta siihen.

täällä ei ihmeitä teen voimalla hereillä ku ei tullu nukuttua viime yönä, lähinnä pyörimistä. esikko lähti rannalle mikä on hyvä ku oon näin väsyny ja reisi äksyilee taasen enemmän tänään, eilen sain pestyä pyykkiä, laitettua ruokaa jne ilman suurempia ongelmia ennen iltaa. ukko ei ees huomannu että olin pessy pyykit vaikka oli ulkona kuivumassa.
 
joo täällä ollaan töissä melkein 24/7 ni ei ehi kauheesti stressaamaan.ihan peestä kyllä nä tän hetkiset työvuorot..:angry6
eilen tuli pientä tuhrua,joten kait se vuoto kohta alkaa.

Eetulalle lämpimät onnittelut! :Heartblue
 
Takaisin
Top