Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eetulaaaa!!!!ihania häitä teille nopeesti teitte päätökset ym.

Ihania noi selviytymistarinat.kyllä sen suhteen eteen vaan on tehtävä työtä.se mitä mä nyt opin kun alettii tän viimesen possahduksen jälkeen sutia suhdetta taas kasaan-toista ei saa pitää itsestäänselvyytenä.Pitää kiittää toista,kiittää rakkaudesta ja näyttää hellyyttä ja sanoa myös.
 
Eiköhän Marikki kaikki ole niinkuin pitää. Ymmärrän kyllä kaiken epävarmuuden ja tuskailun asian suhteen. Itse olin aika hermoheikko inssiin saakka... Kysessä kuitenkin niin iso asia joka menee vahvasti tunteisiin.

Ite oon nyt aika sippi, koko päivän siivonnu. Imuroinu ala ja yläkerran, luutunnu lattiat kaikkialta ja pölyt pyyhkiny + vc siivous. Pari koneellista pyykkiä. Nyt hankittuja vauvan vaatteita järkkäilin, pesu saa jäädä myöhemmäksi. Kaupassa pitää vielä käydä ja sapuska tehdä. Sit alan huolella levyttään soffalla.
 
niin juu eetula nautihan häistä ja paljon onnea :)

myyh sinähä oot ahkera, mulla ei oikei taho mikää enää kunnol luonnistua siis kotitöistä kipujen takia mut pakko se on yrittää jotai tehä, heti ku sängyst nousee ni on pakko näköjää lakasta ennen ku kivut alkaa haitata liikkumista, ruuanlaitto on kyl tuskaa ku joutuu seisomaan mut kyllä siitä selviää, tänää aattelin tehä helpomman kautta ja tehä ruuan höyryttämällä :) kohta pitääki alkaa valmistaa ruokaa ku siinä menee useampi tunti ennen ku ruoka on valmis, saapi nähä mitä siitä tulee ku en ol aikoihi sillai ruokaa tehny, no inshaAllah kaik menee hyvin :)
 
niin ja tervetuloa Heppura.
Kyllähän se on aikalailla "miestä syövää" olla ketjuissa joissa ympäriltä raskaudutaan.Tuolla raskaaksi 2014 ktjussa taas on niin kova meno,etten perässä pysy,vaikka aika paljon täällä roikunkin,siis käyn usein.Mutta kyllä tää vertaistukiryhmä on vaan niin paras.
Ja onhan meillä nää omat Idolimme Gatusa,Eetula,Della joka kyl kohta poksahtaa ja Myyh ,jotka raskautuneet pidemmällä kaavalla.

Toivottavasti viihdyt ja saat meistä "iloa"
 
Terve kaikille taas! Täällä oli kirjoiteltu niin kaikkea, en meinaa perässä pysyä! Tervetuloa Heppura, Pohjanmaalta minäkin... :)

Marikki; Melko kuumottavaa ovisbongausta... Mites, meniskö uus inssiaika kuinka pitkälle jos se ei onnistu nyt? Peukut pystyssä kyllä, että nyt pääsisitte!

Sain viime viikolla siitä naistenpoliklinikkakäynnistä lausunnon, ja pääsin paremmin kärryille, että mitä kaikkea sillä käynnillä ehdittiinkään läpikäymään. Aukiolotutkimukseen päästään vasta syyskuussa, kun siellä oli ajat jo niin menneet, mutta ei se mitään.

Jotenkin sen käynnin jälkeen tuli vaan ajatus, että kyllä tämä pitkä IVF-jonotusaika on ihan ok, ja se käytetään kaikella tavalla hyödyksi - ehkä se ihme sitten kuitenkin tapahtuu. Kaikki konstit käyttöön :) Toivotaan toivotaan! Mä jo selailin, et olisko jostain vyöhyketerapiasta apua jne... :)
 
tervetuloa heppura! mäkin vielä täällä roikuskelen, ehdin kuumeilla täälläki jonkun aikaa ennenkuin tää plussa tuli. ja oon täällä enempi kirjoitellut, kun täällä on edelleen tuttuja kuumeiluajalta.

Eetulan parisuhdekommenttiin jatkaisin, että meillä oli aikoinaan sama juttu, että tehtiin eroa ja vauvakuumeilu loppui hetkeksi siihen. sit monen kuukauden vatvomisen ja perheneuvojakäyntien ym. jälkeen päätettiinki jatkaa yhdessä. siinä ehti olla ihan kunnon ihmissuhdesoppa, jota en halua lähtee tarkemmin avaamaan, mutta selvitettiin asiat, jatkettiin perheneuvojalla ja syksyllä päätettiin, että kun ei vauvaa saada, koitetaan hankkiutua jonnekin tutkimuksiin ja hoitoihin. mulla ehti olla samana kesänä endoleikkaus ja seuraavan vuoden toukokuussa tein plussatestin (ja monta muuta putkeen ku en heti uskonut, että olin raskautunut.) että jos laskee tosta endoleikkauksesta niin 10kk meni ennenku tuli plussa. ja sillon syksyllä tosiaan päätettiin keskittyä siihen mitä on ja miettiä vauva-asioita sit kun päästään jonneki klinikalle.

Marikki pääsee siis huomenna tositoimiin (inssiin) :) toivon parasta! ja hienoa kuulla, että sun mies on kans oppinut sanoittamaan tunteitaan ja ottamaan rennommin :)

sissi: miehet ajattelee jotenki aina yksioikoisemmin. meillä se meni sillaipäin, että tiesin, että mussa on se vika, kun oli jo valmiiksi endo ja miehellä tosiaan kaksi lasta jo entuudestaan ja heidän aluillesaamisessa ei ollu ollu ongelmia.
 
Joskus on vain pysähdyttävä ja mietittävä elämää... Jotta saavuttaa sen minkä haluaa <3

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Huh nyt on pregnyl pistetty.paska fiilis vaan siitä että tää ny tulee liian myöhään....katsotaankohan huomenna ultralla ekana?
 
Onnea eetula :Heartred on tä rouvana olo aikas kivaa! t: naimissa ollu 2kk

joo nyt kun selvis missä mättää,niin tuntuu että suhde vaan parantunu.ei oo enää sitä stresiä kun ooteltiin tuloksia :)

alkoiko Mirmelillä jo vuoto? mulla pitäis huomen alkaa..
 
Marikki onnea kovasti <3 mä niin valvoin monta yötä ennen inssiä kun aamuisin digillä tein testejä jännitys oli huipussaan. Mä niin toivon että teillä onnistaa <3.

Mulla piunapäivät jatkuu...

Myyh kuinka pian sulla oli jotain oireita inssin jälkeen? Monta päivää inssin jälkeen testailit r-testillä? Nää piinapäivät kestää liian pitkään :D
 
Kiitos Tähtönen!olisi aivan huikeaa jos se olisiko nyt...se meidän aika.Mulla on ihmeen rauhallinen fiilis ollut koko kierron.Ei samaa epätoivoa joka seurannut mukana jo kauan.Mut en saa tunnetta,tuntuuko vastaus olevan kyllä vai ei,kysymykseeni onko tämä SE KIERTO.se pidetään piilossa,mutta kiitän tästä luottavaisesta tunteesta.

Arvatkaa mitä?????? Klo oli vajaa 20 kun kämppä hiljainen,Ötökkäkin siis nukkumassa.hän ei ole nyt nukkunut päiväunia,eilen nukahti 20 min autoon,tänään sanoi monessa kohtaa "minua väsyttää" muttei sitten nukkunut-automatkalla kun haettiin pregnyl ja rattaissa istuen kun haettiin eskarilainen.siis vai.Säälittävä vain tuo matkasänky ja hänen oma sänky roudattu rappujen alle jemmaan.
Ihanaa kun saa rauhoittuu illalla!

Huomiselle on reissua ohjelmoitu niin ennen kuin jälkeenkin....klo 13 inssi ja jo klo 14.30 on aika perheneuvolaan miehen kanssa.Voi olla et ollaan turhankin iloisia siellä sitten ;)
 
Marikki sitä piti vielä sanoa että mulla ultrattiin ennen inssiä vielä vaikka olinkin ollut ultrassa neljä päivää aiemmin. Halusivat varmistaa että kaikki ok. Luulisin että sullakin katsovat ensin mikä tilanne on :). Tsemppiä hyvin se menee! Tuut kertoo heti uutisia :)
 
Dellalle kovasti tsemppiä viimeisiin päiviin, kohta on nyytti sylissä <3 Marikille myös tsemppiä huomiseen!
Ja kiitos tervetulo-toivotuksista :)
 
Eetula: Onnea häiden johdosta! :Heartpink

Sissi: Juu.. alkoihan se.. :sad001

heppuralle tervetuloa!

Mulla on tällä hetkellä niin paljon ajatuksia ja niin paljon tunteita ja kaikkea etten edes tiedä mitä tänne kirjottaisin.. No mitä tuohon parisuhde juttuun niin mulla on sellanen olo tai näin se asia varmaan onkin että mä otan tän asian miehen mielestä liian raskaasti ja se ei pysty ymmärtämään sitä. Annan tämän liikaa vaikuttaa ja on "asenne kysymys" vai miten se meni... Noh, joo en tiedä. tuntuu vaan että olen vielä enemmän yksin tän surun kanssa kun olin aiemmin. :sad001 Menkat alko tänään ja en tiiä voinko niitä surra vai mitä.. Ei mies äksy ole ollut, ihan asiallisesti tuon sanoi ja jopa lohduttaen mutta mun sisällä myrskyää. Ehkä mun sitten on vaan tsempattava.

Kyllä me torstaina mennään sinne ivf-suunnitteluun. Se ahdistaa mua. Sain kesästä tehtyä jotenkin niin huolettoman ja vapaan, mä olin vapaa. Mua ahdistaa se kaikki mitä taas "hoitoarki" tuo mukanaan; iloa, toivoa, odotusta, pelkoa, pettymystä, surua, ikävää, kipua... Ja en oo varma haluanko sitä mun elämään. Tottakai haluan lapsen ja haluan sen onnen mutta taas toi kaikki mikä hajottaa mut niin pieneksi, just ku tuntuu et oon saanu rakennettua osan takasin.

Menipä henkeväksi, nä menkat sai taas tajuamaan että tais olla se viiminen luomuyritys..
 
Mulle myös mies useasti sanonu että mietin liikaa näitä juttuja..nyt olenkin koittanu olla höpöttämättä niistä 24/7 ja kirjottelen mielummin tänne foorumille :D
tottakai miehetkin sen lapsen haluaa, mut ne käsittelee asioita omalla tavallaan.me naiset odotetaan sitä ettei menkat ala ja sais ne kaks viivaa siihen testiin ja päästäis ekaan ultraan ja kasvattelee masua. :Heartred

Voisitteko Mirmeli jutella noista sun fiiliksistä siellä torstaina? vai onko se lääkäri sen tyylinen ettei viitti
:notworthy tsemppiä kuitenkin sinne käynnille.hyvin se menee!
 
Oi, kylläpä te oottekin ihana aktiivisia täällä, vautsi, ihanaa!

Heppuralle tervetuloa! Aika samoissa mennään, esikoiset on saman ikäiset ja toista ei vaan kuulu.
Eetulalle tsemppiä häähumuun!
Toivottavasti Marikilla menee huomenna kaikki putkeen! Taitaa olla aikamoista tuo oviksen pongaaminen :O
Frankielle toivotan kovasti plussatuulia, puuuuuhhhhh!

Meillä oli tänään se yhteenvetokäynti ja mulle tehtiin aukiolotutkimus. Tutkimus ei juuri tuntunut millekkää, minkäänlaista kipua en tuntenut. Ei oo tullut myöskään nyt jälestä päin, hyvin pystyin lähtä suoraan töihin. Ei oo tullut vuotoja tai hartia pistoksia. Paikat oli ihan auki, liekkö sit se selittänyt tuon kivuttomuuden.
Luultavasti meissä on miehen kanssa kummassakin vähän vikaa; mulla todennäköisesti ongelmia ovulaatiossa, koska kierrot heittelee aika villisti välillä 26-34kp ja miehellä "suoraan" eteenpäin liikkuvia siittiöitä oli alle minimirajan. Oisko ollut että niitä pitäs olla vähintään 33% ja miehellä niitä oli ollut 26%. Tai jotain sinne päin.
Eli suunnitelmana ois lääkkeillä tukea mun ovulaatiota ja sitten tehdä inseminaatio miehen pestyillä siittiöillä. Ajankohta kuitenkin lykkääntyy taas kohtuuttoman pitkän ajan päähän, koska lääkäri halusi konsultoida vielä muita lääkäreitä ennen hoitojen aloittamista (mun harvinaisen perussairauteni takia). Harmittaa kyllä, kun ei millään haluais enää odottaa. Seuraava puhelinaikakin on vasta 17.9 ja silloin vasta sovitaan seuraava käynti, plääh!

Täytyy vaan toivoa luomu plussaa ennen sitä. Miehen kanssa naureskeltiin, että mun pitää vissiin alkaa seistä käsillä peittojen heiluttamisen jälkeen, että laiskat simpat jaksais uida perille asti.

Tsemppiä kaikille jännäpäiviä eläville!
 
Hattarainen: hienoa että kaikki meni hyvin! :)

Sissi: kyllä niistä varmaan voisi ja tarjoaisivat varmaan psykologi käyntiä joita heillä siellä on näitä varten. Mutta en mä osaa noin avautua.. kyllä mä sanon jos on ollut raskasta mutta reippaasti vaan myönnän jaksavani. Enkä mä sitten miehen kuullen lähde höpöttelemään.. katsotaan nyt jos vaikka kävis vähän laittamassa ajatuksia järjestykseen..

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top