Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hattarainen, hyvä että asiat menevät eteenpäin. Tsemppiä ensi viikkoon! Toivottavasti tutkimus ei ole kivulias.

Della, joko olette lähteneet synnärille?

Sissi, mitä mitä?!?!?

Juntturalle tervetuloa!

Gatusa, jaksamista <3

Yöllä alkoi sitten alavatsan polttelut. Kp1/25-34. (Kierto siis 28 päivää tällä kertaa.) yllättävän hyvin pärjäsin töissä, mun lääkecocktail ilmeisesti toimi ;)
Noh, uutta yritystä kehiin...



Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
ei olla vielä synnärillä, maha on edelleen kipeä, mutta ei häiritsevissä määrin. luulen, että tää kipuilu liittyy vaan johonki kypsymiseen. sit jo yltyy tms., voi varmaan jo soitella synnärille ja kysellä lisäohjeita. mä en siis tiedä, miltä supistusten kuuluisi tuntua, kun esikoinen syntyi käynnistyksellä. olettaisin ja oon ymmärtäny, että kotona ollaan niin kauan, kunnes ei enää pysty olemaan tai liekö sit uudelleensynnyttäjillä omat ohjeet siinäkin, en tiedä.
 
myy pahoittelut menkoista. yritän jaksaa erinäisten vaivojen kanssa. no sentää sain neulottua tänää äipän villapaidan pusero-osan valmiiksi, hihat ja kaulus puuttuu enää, sit villasukkia ja kun saan langat ni vauvannuttuja. yritähä jaksaa kipujen kanssa.

della kannattaa ottaa yhteyttä ja sanoa, ootko huomannu et ois lapsivettä tihkunu viel?
 
joo olin aamulla unenpöpperössä tehny siis ovistestin :D hiukan nauratti miehen kanssa ku tajuttiin :D huomenna ostan kaupasta pari r-tesiä varuiks.keskiviikkona pitäis alkaa menkat...

joku kilpirauhasarvo mulla oli ainakin 12..eli ilmeisesti liian korkee.joku täällä oli sitä kyselly :) nyt menny 0,1mg thyroxin/vrk, mut taidan vähentää annosta puoleen ku aiheuttanu mulle inhottavia sivuoireita
 
okei Eetula,tuosta klinikasta bongasin joitain juttuja kun googlailin lapsettomuushoidot Virossa.Kas kun tuli tosiaan itsellekkin mieleen tyyliin "mnnäänhän sinne kauneuskirurgiaankin niin miksei tälläiseen" Tunnetko ketään kuka olis ollut asiakkaana siellä??

Kiitos toivotuksista,elämä on voittanut!!!Se karmea olo on enää kaukainen muisto ;)
Nyt vaan mietin että oliko syy todella lääkkeissä,vaiko henkisempää laatua....Mutta sen voin sanoa,että tila oli todella karsea,kun nyt vertaa tähän "kirkaspäisyyteen"

Tänään kp 10 ja onneks viel O nega,koska huomenna klinikka-aika,ja FU
Mut oli kyllä jo niin tummaa,että piti digillä varmistaa samasta pissasta,ja tyhjää näytti,huh.En tiä oisko homma menny pieleen jos ois ollut jo +
Ny alkaa hiukka jo jänskättää kun mietin,et hei,todellako me ollaan inssiä tekemässä...HUI!

Sissi simpura "pelästytti" jo,noo ootellaan sen r-testin tulosta ny ;) Toivottavasti sekin näyttää kahta viivaa!

Dellaa!!!!!
Jännittää sun puolesta
Kyllä ne käynnistyssupparit sit lopulta on tuntunu ihan samalle kuin luomutkin (tai no käynnistyssupparit on usein ilkeemmät) Mahan kipuilu enteilee hyyyyyvin vahvasti synnytyksen käynnistymist,alkuunhan tunne on kuin menkkakipua tai just tollasta ylimalkaista koko mahan särkyä.
Kohta siel on beibe maailmassa,oi aaawwwww

Mulla oli ihana pv eilen !
Kävin hieronnassa ja vyöhyketerapiassa,ja se hoitaja oli niin "mun ihminen" jess.Olin vaan hoidon jälkeen niin pökertynyt,etten muista mitä hän mulle jutteli ja neuvoi,laitampa säpoo perään.
Sit mie ajalin televaa kummivauvaa katsomaan,sainkin sit ihan urakalla raapottaa hänt sylissä kun äitensä joutui yhtä vierasta lähte köijäämään päivystykseen ku lapsella meni ruuvi jalkaan.Yöökkk.Karsee tilanne sen lapsen äidillekkin kun vieraas paikkaa oli,eli ei ees omaan tk:een mennyt,ja tollanen tilanne.Mie en oo yhtään rauhallinen onnettmuustilanteissa,silloinkin kun oma likka menetti tajunnan tossa portaissa niin rääyin vaan.Blaah.
 
Marikki: hyvä että sulla jo parempi fiilis :) ihan mielettömästi onnea inssiin! ootko jo monta kertaa käyny vyöhyketerapiassa? mä oon kanssa jo ihan sen lumoissa, vaikka vasta 2 käyntiä ollu.viikon päästä meen taas ja en jaksais odottaa :grin

joo hätäpäissäni tein r-testin ja negaa näytti..mut uus testi ke jos ei menkat ala.alamasussa pientä jomottelua mut se on aina tässä vaiheessa kiertoa.
:happy3
 
Meidän suomalainen lääkäri suositteli tuota klinikkaa virossa marikki

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
kiitti Marikki infosta :) tosiaan sillon tytön synnytystä käynnistettäessä oli eka cytotecit, jotka ei saaneet paljoo mitään tuntemuksia aikaiseksi, mutta sit ballongi sai aikaan ihan kunnon kivut ja sit auettiinki 3cm asti ja ballongi tuli ulos. salissa sit alkoi ilkeät supparit oksitosiinin ja kalvojen puhkaisun yhteisvaikutuksesta. se ero, mikä tässä on tytön synnytykseen nähden on, että maha- ja selkäkipuja tulee melkei joka päivä tai sit herään, että sellasia on. josko tää tästä etenisi itsestään :)

niin ja hienoa, että elämä voittaa ja pääsette klinikalle :) pidän sulle peukkuja!

sissi toivottavasti ei tule tyhmät menkat ja pääset testaamaan plussan sit viimeistään keskiviikkona! muussa tapauksessa hyvä, että kilpparin hoito etenee :)

on: koitan ahertaa täällä kotona vielä jotaki, että josko se vaikuttaisi synnytyksen käynnistymiseen :) tänään imuroin puolet kämpästä, puolet jouduin jättämään miehelle, kun selkää alkoi särkemään. selkäkipu lähti kyl pois saunassa, ja vauva innostui riehumaan sit kun pääsin lopulta istumaan sohvaan. josko hän siellä etsii itsekin exit-kylttiä :)
 
Ompas ollut Eetula ystävällinen lääkäri sitten!!!!

Sissi,mie oon käyny "vuosia" vyöhykkees tai reflexoligilla,kuopusta ennen piisaa 2kk käynnit (4kpl) ja tätä yrittäes on käyty useita krt.Ny vaihoin hoitajaa joka on täs lähel.Hyvää tekee :)

Della,tee vaa jotai extratylsää :D Mä katoin maailman huonoimman leffan ja ku kyllästyneenä nousin sohvalta et ihanaa että tää loppu,nii vedet poksahti siihe jalkoin juuree :)
Taatusti hyvä muisto huonosta leffasta.Toivottavasti ny alkaa omineen sulla,ei ne käynnistelyt o koskaa nii mukavii
 
della kas ku et ol kokeillu sitä 3 S ratkasua...joillai kuulemma auttaa... :) jaksamista ja inshaAllah pikkunen nyt päättäs ite tulla ulos ettei taas joudu käynnistään. mullaha oli paikat käytännösottaen auki esikon kohal mut vedet ei menny millää, piti kalvot puhkasta että meni... :)

täällä ei ihmeitä, normaalia kasvukipua välillä mut parempi olo ku eilen alhamdulillah. eile melkein itkin kivusta ku laitoin ruokaa ku ei pysyn kunnol pystys reisikivun takia ja sit alaselkä oli tosi kipuu, sain alavatsakipuaki ni olin et paree levätä. no vietin päivää neuloen ja nyt tänää neuloin hihan valmiiks ja ompelin sen puseroon, kohta alkaa tokan hihan neulominen ja sit on sen ompelu ja kauluksen ompelu jälellä. iha järkky määrä intoa ja energiaa tehä käsitöitä ku ei uskalla liiemmin muuta nyt tehä ku on noita kipuja ollu sen verran ettei tul ongelmia, supparei en kaipaa tässä vaihees vielä, toivon että neiti pysyy sisällä sen 15vko ainaki vielä inshaAllah. eile äippä lähetti mun lapsuuskuvia skypessä ja ku näytin ukolle ni oli iha haltioissaa ja sano että inshaAllah tyttö tulee äitiinsä <3
 
Gatusa, en tällä hetkellä kykene edes miettimään seksiä yhtenä keinona, kun alakertaan sattuu niin kovasti, kun vauvan pää on jo niin alhaalla :/ mut kyllä mä eilen siivosin/imuroin ja saunonut oon kahtena päivänä. saunominen vaan on sillai huono, että se ärsyttää mulla toisen tissin falskaamaan (vuotanu varmaan pari kuukautta jo esimaitoa aina silloin tällöin).

tytön kohdalla mulle piti tehdä helaoska, että synnytys saatiin käyntiin ku kohdunsuu oli epäkypsä, ei ollut edes suppareita ym. nyt oli sentään pehmentynyt siis viime lekurikäynnillä rv 36+4 ja kaula oli vähän lyhentynyt. ja sit ku on ollut noita maha- ja selkäkipuja niin toivon tosiaan, että tää käynnistyisi itsekseen.
 
Moikka.
Viikonlopun vietosta palailtu ja onneks tän viikon saa vielä ottaa rauhassa.
Yks keikka pitää käydä tänään hoitaan, mut jokseenki tää kotona olkkarissa makoilu on niin paljo mukavempaa... :D
Pahoinvointi helpotti huomattavasti viikonlopun aikana ko pääs luonnon rauhaan.. onneks.

La on meillä viime ultran mukaan 4.4.2015
Siirty siis taakse päin sillä muutamalla viikolla.

Odottelen vieläkin mein neukkakri tädiltä soittoja joka piti tulla jo pe, et päästään päivittämään kaikki labra ja tulevat ultra ajat kuntoon..

Super kiitokset kaikille onnitteluista. Tää tuntuu vieläkin ihan mahdottomalta.!!
 
jaica: nyt on sun vuoro vihdoinkin.koita vaan uskoa :cool:

Marikki:ite oon käyny nyt 2 viikon välein vyöhyketerapiassa.viimeks oli puhetta että jos nyt ois alkanu jotkut hormoonihoidot niin oltais pidetty taukoo, mutta nyt ei onneks tarvi :)

thyroxin annostusta nyt vähennetty ja inhottavat sivuoireet vähentyneet.ainoastaan levottomat jalat vaivaa :D mut eiköhän sen vaivan kestä jos lääkkeestä on muuten apua
niin ja kp 28/29 :pale
 
Ootte ollu ahkeria viikonloppuna ja kirjottelen ne mitä muistan.

Sissi: mä kattoin tota liuskan väriä että eikös ollu ovistesti mutta kuitenki ehtisin jo riemastua! :( noh, kyllä se vielä ehtii :p

Hattarainen: kiitos kysymästä, selvisin hengissä. Puudutun alko häviämään tikkausvaiheessa ja kun pois pääsin penkistä ni voi helv suoraa sanottuna. Noh, paratabseja 2x1g naamaan ja reipas 4h unta ni pahin ohi. Tikit aukes eile et on vähä leukaperät kippeet.

Della: sulla on nyt jännät paikat siellä, missäs nyt mennään? Koirista sen verran et meillä on 3 villakoiraa, kahdella näyttelyturkki, karvaa ei lähde mutta hommaa riittää!

Marikki: kuulostipa ihanalta sun hemmottelupäivä ♡ hienoa että menee hyvin, se on kaiken a ja o. Meillä taas alkaa kärsii suhde tästä jo vähän liikaa ja täytyy panostaa kympillä sen huoltamiseen.. :/

On: olisko tänää nyt kp28-29/30 en muist enää :D kaikki menkkpjs ennakoivat oireet päällä että niitä odotellessa. Vkl meni paksu posken kanssa koiranäyttelyssä ja mun villikkoni pärjäsi loistavasti vaikka ihan kylmiltään ekaa kertaa :) kuten jo Marikille sanoin, alkaa vaikuttamaan nyt vähän huonosti tämä asia parisuhteeseen.. miehen kanssa aika suoraa puhuttiin perjantaina ja tajusin että nyt tästä on pidettävä huolta.. jos se vaatii pidempää taukoa niin näin teemme mutta mun on päästävä täältä kuopasta nyt ylös. Piste.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mirmeli kotonahan minä olen. tänään on taas ihan normaalinoloinen päivä, mihinkään ei satu. kävin tossa aamulla kaupassa ja vaikka kuinka siellä kävelin, en tullut yhtään kipeämmäksi. viime yö meni harakoille kun suurimman osan ajasta oli hankalaa nukahtaa uudelleen. aamulla ei sit tietty ois halunnut herätä, mut pakko oli käydä viemässä tyttö päiväkotiin ja mies töihin, että sain auton ja pääsin hakee lansetteja verensokerin mittausta varten. menen kohta päikyille ja sit kun herään, haen tytön kävellen kotiin ja sit haetaan mies töistä.

roudasin tänään neljä vaatekassillista hylkyvaatetta uffin konttiin, eka raahasin ne kaikki autolle ja ne painoi, sit itse konttiin laitto sujui jo paljon helpommin. musta ei ole kirpparilleviejäksi, kun en halua nähdä vaivaa sen kirpparipöydän ylläpidon suhteen enkä halua takas niitä kamppeita mitkä ei mee kaupaksi, niin helpointa on roudia vaan kaikki uffille.
 
mirmeli onnittelut menestyksestä näyttelyssä. jaksamista parisuhdeongelmien kanssa, inshaAllah saatte suhteen kuntoon, se on kyl totta et siitä on pidettävä huolta ja avoin vuorovaikutus ja laatuaika on tosi tärkeää.

della inshaAllah se pikkunen nyt alkas ilmotteleen tulostaa vähä selvemmin vaikka vesien menolla, vois olla suuri helpotus sulleki :) paitsi että sit tulee jo kiire sairaalaa :)
 
Mie kävin juuri FU:ssa ja klinikalla luin Simpukan lehtee..ja juurikin siitä oli miten paljon vaikuttaa parisuhteeseen ja siihen omaan mielenterveyteen ym.Se on kyllä uskomattoman iso juttu,niin että omalta kohdalta vois sanoa näin että "hyvä että tääkin tulee nyt koettua tämän elämän aikana".Kuopus oli eka opettaja tällä saralla,ja tää "toinen" viel lisää.Eiksoo kiva puhuu tästä toisesta joka on ehkä just ja just pilkkeenä iskän silmäkulmassa.
Joten todellakin toivon lisää suoraa jutteluu Mirmelille+ukolle,koska pelkästään se auttaa.Mut valitettavasti se ei ehkä välttämättä ole ainoa autuus kun puhutaan omasta jaksamisesta ja fiiliksestä..
Huokaus.

Niin siis,tulipahan nyt sitte oikee jännitysnäytelmä seuraavista päivistä.Ohjetta tapaukseen a,b ja c, ja siis inssipäivä on joko huomenna tai keskiviikkon,riippuu siitä miten ovistestit näyttää.Nyt pitää vaa digeillä kattoo ettei tarvii viivoja arpoo,koska nyt iltapäivän testiviiva ois ollut sellanen jonka oisin tulkinnut plussaksi,mutta digi sanoi nou nou.Ja siis aamulla pitää heti testata!!!!jotta ehdin ilmoittaa klinikalle JOS,ja hälyyttää miehenkin hommiin.Ja jos vasta huomenna illalla O+, niin pregnyl pistos itse laitettuna ja keskiviikkona inssiin.
Vitsi mikä jännitysnäytelmä.
JA: mikä oli kiinnostavinta,niin EI tarvi olla rakko täynnä!
Sanoi että sit vasta jos siirretään alkioita.Ja mä kysyin tän monta krt,lääkäriltä ja kätilöltä,joka sit sanoi että hän on tehnyt näitä hoitoja 25v eikä tarvi olla.Mitä ihmettä!!?? No mulle perampi toki.

Gatusa,ikävä kuulla että sulla tuollasii kipuja,säteileekö jotku hermot reisiin?Kyllähän raskaus saa aikaan aivan ihmeellisiä vaivoja,todellakin,kun ne hermoradat kulkee moneen paikkaan ja ymmättäviin kohtiin voi saada oireita/kipuja,jotka lähtöisin ihan muualta.
Parempi vaan ottaa iisisti heti kun kipuiluu tuntuu,kllä se kroppa sillä kertoo että pitää himmata ja levätä.
 
Mirmeli, kyllä se parisuhde kannattaa hoitaa kuntoon ennenkuin miettii lapsia! vanhempien hyvä ja toimiva parisuhde on hyvä pohja lapsen perusturvallisuudelle jne. ja niinhän se menee, että niin myötä- kuin vastamäessäkin. ja jos tuntuu, että on kahdestaan ihan umpisolmussa, kannattaa miettiä, et josko joku ulkopuolinen taho voi auttaa (suosittelen taas perheasiainneuvottelukeskusta :) me saatiin siellä meidän kriisiaikaan hyvää palvelua ja he ottaa vastaan lapsettomiaki pariskuntia eikä ole uskonnollinenkaan eikä edellytä kirkkoonkuulumista. me kun ei kumpikaan kuuluta kirkkoon nii osattiin arvostaa sitäki, ettei homma ollut uskonnollista paatosta).

Marikilla menee kyl oikeesti jännäksi toi oviksen bongaaminen :) joka tapauksessa pidän peukkuja, että tärppiä tulee :)

toivottavasti Gatusa menee nopeaa ohi noi kivut! itselläni ehkä häiritsevin vaiva on ollut jalan puutuminen jopa kesken kävelyn. luulen, että vauva painaa jotaki jalan hermoa ku tuntuu, että jalka ihan putoo alta.

sissi, toivottavasti saat pian kilpparilääkityksen tasapainoon! ja toivottavasti pääset huomenna jo testaamaan :)

jaica, ihanaa, että ultrassaki kaikki hyvin :)

on: tulee multa viestiä vähän kahdessa osassa, olin aamupäivällä niin väsyny huonosti nukutun yön jälkeen, etten osannu mitään muuta kirjoittaa ku minäminää. jos nyt vielä nopeasti hehkutan tän kirjoituksen päätteeksi, että sain tänä aamuna ihan itse ilman kenenkään apua tukisukat jalkaan ja eilen illalla sain leikattua varpaankynnetki :)
 
kiitos della, kyllä nää joulukuus sit menee ohi inshaAllah :)

saapi nähä kuin kaua joudut viel oottaa pikkusta.

marikki tsemppi :)
 
Takaisin
Top