Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
eipä ole myy kami löytyny, kävin tuossa kattelees kasvimaalla, katoin auringonkukan varret mut ei näkyny. veikkaan että joko se on taatelipalmussa, viiniköynnöksessä tai sitte kiivenny katolle. ukko saa ettiä, minä en 40 astees ala ettiä mitää kameleonttiä jonka ukko päästi karkaamaa, saa luvan itte ettiä ja kuten kaikki tietää kameleontti osaa vaihtaa väriä joten sitä on vaikea huomata maastossa... juu mulla ollu kalsiumin puute ilmeisesti vaivana kans ku tähä mennes oon saanu pari kertaa paris viikossa maitotuotteita hyvällä tuurilla ni se ei oikei raskaana riitä eikä muutenkaan ni nyt sit yks aamu paruin ja kinusin kalsiumtablettei ni ukko toi mulle niitä ja samalla maitoa. kyllä kroppaki alko pelittää paljo paremmin ja olo on parempi ku saa kaiken mitä kroppa ja vauva tarttee.
 
Hei vaan kaikille - jännä nähdä mikäs nicki mulla olikaan täällä käytössä... Olen siis jo joskus aikaa sitten luonut tunnukset tänne. Olen 5-vuotiaan pojan (luomuraskaus, yritys pitkällä kaavalla) äiti, ja me olemme yrittäneet 3,5 vuotta pikkukakkosta.

Tutkimuksiin lähdettiin ensimmäisen kerran vuonna 2012, mutta muutto toiseen kuntaan sotki sitten sen homman. Uudestaan tutkimuksiin lähdimme alkuvuodesta 2014 ja nyt on testit ja tutkimukset ovat siinä vaiheessa, että olemme IVF-jonossa julkisella puolella. Huomenna vielä labrat uusiksi kaikilla mausteilla (keltarauhashormoni otettiin kierron vääränä päivänä, tiesin että se otetaan uudestaan), mutta aikaisemmissakaan labroissa (otettu jo 3 x) ei ole ollut mitään vikaa, eikä miehen spermatuloksissa (otettu 2x) ollut mitään mainittavaa. Aukiolotutkimukset seuraavassa tai sitä seuraavassa kierrossa.

Täytyy sanoa, että IVF-hoito tuli vähän puun takaa - en ollut ajatellut asiaa. En ole halunnut ottaa sekundääristä lapsettomuutta liian lähelle, vaan reippain askelin kierrosta toiseen ollaan menty.
 
tervetuloa frankie. toivottavasti noissa otettavissa testeissä ja ultrassa ei löydy mitään häikkää, plussatuulia. :)
 
Tervetuloa mukaan!!
onhan ivf kova hoito,mutta tällein yksityisen potilaina kuulostais ihanalle päästä julkiselle halpaan ivf:ään.

Pitkä tie siullakin ollut,tsemppiä kovasti jatkoonkin :)
ja pikaisia plussia- tai no,edes kohtuullisen nopeita
 
Kiitos! Täällä oli samantyyppisiä tarinoita parilla muullakin, kiva jakaa kokemuksia.

Mun mielestä julkisella puolella puolella asiat ovat edenneet ihan mukavassa tahdissa, mutta nyt jonoa on sitten (odotetusti) vuosi, eli IVF olisi syksyllä 2015. Onhan tässä ensin vielä tosiaan tutkimuksia ja saan sen keltarauhashormonilisän(?) saan myös - tosin lääkäri arveli ettei siitä ole meille apua, muttei haittaakaan - että kyllähän tässä aika kuluu... Inseminaatiota ei meille suositeltu.

Mitä IVF-hoito maksaa yksityisellä?
 
Muokattu viimeksi:
ai samperi,ompas oikeasti pitkä jono!!!

Onko toivoa kuitenkin myös luomuplussasta/lääkeavusteisesta?

Tuon takia varmaan moni menee yksityiselle maksamaan,mä katsoin meijän klinikalla maksaa noin 2000€
 
No toivoon raskautua luomusti tai lääkkeillä lääkäri sanoi suurinpiirtein "ihme voi tapahtua".

Paljon selvisi yhdellä käynnillä, mutta asioita myös jäi hämärän peittoon/epäselväksi - lausuntoa odotellessa.
Niin ja tutkimuksissa ehkä selviää vielä jotain.
 
Muokattu viimeksi:
Moikka naiset!
Kirjottelin tonne omaan juttuuni ja päätin samalla myös päivitellä teille kuulumisia.

Koko kesä oltiin reisussa ja nyt koitetaan totutella taas perus arkeen.
Ääh. kaupungissa tuntuu niin vaikeelle olla, ja oon koko aika niin väsynyt arkeen.. jo... :D


Kesä elettiin juuri niinkoin hormonipolilta oli aina kielletty.
Ei tupakkaa, no nyt meni liki aski päivässä
Ei alkoholia, muutama sauna sidukka viikossa
Ei vehnää, paljon pastaa, leipää ja herkkuja.
Ei sokeria, helteeellä maistu...
Ruuat tehtiin trangialla ja avotulilla, unohdettiin liika hygienia.

Kesä oli ihanaa omaa aikaa. Kaukana kotoa, ja kaukana kaikista ajatuksista.
Tämä oli meidän kesä.. <3

Niin. Eihän ne menkat olleet alkaneet heinäkuun loppuun mennessä
ja tissit oli pamahtaneet aroiksi.
Jes, vihdoinko meillä ovuloidaan luomusti... :D
Viikko meni, vähän ylikin.
Kunnes heitin miehelle,
- " Lopetatko tupakoinnin jos tulee plussa.?"
- " No todellakin!"

Ei siis muuta kuin ostamaa lähimpään kaupunkiin tupla pakkaus testejä.
Seuraavana aamuna istuin ulkohuussissa ja itkin.
Yksi testi edessä ja toista jo dippailemassa, kun mies tuli ihmettelemään mitä tapahtuu..
Hölmistyneenä vain näytin kahta RASKAUSTESTIÄ joihin kumpaankin oli piirtynyt viiva..

Shokki, järkytys, ilo!!
Tunne skaala meni laidasta laitaan kun lähdimme ostamaan uuden paketin..
Vasta neljä testiä tehneenä uskoin sen olevan totta!
Minä joka olen vuosia yrittänyt ja juuri luovuttanut hoitojen suhteen olen RASKAANA!!! <3

ja multa jäi aamu tupakka väliin,
mies poltteli muutaman päivän ja nyt seki ollu kohta muutaman viikon jo ilman.

Soittoja lapsettomuus polille ja neuvolaan..
Olisivat halunneet mut jo aikasemmin paikalle,
mut lomaa en keskeytä
ja eihän niitä viikkoja kuitenkaan ole niin paljon kun menkoista laskettuna näyttäis.

Tultiin kotiin kiirellä suihkuun ja
Tänä maanantaina oli sitten ensimmäinne neuvola.
Raskausviikoiksi kirjatttiin 7+6,
Tänään polilla varhaisultra ja oikeasta munasarjasta löytyis liki 6cm kystä, joka toivottavasti häviää itsestään.
Mutta onneksi kohdussa köllötteeli yksi pieni ihme jonka sydän jo pumputti ja viikot vastasivat 6+3 viikkoja.
Kaikki oli siis juuri niinkoin itse olinkin veikannut. :D

Tissit turvonneet ja paha olo hyi että.
Tänään olikin pakko hakea jo pahoinvointi rannekkeet käsiin. ja nyt iltaa kohden nää on alkaneetkin jo auttamaan.
+ pakko syödä muutaman tunnin välein jotain suolasta.
 
Sissin polikäynti kuullosti kovin toiveikkaalta! Ja hienoa että oli hyvä kokemus, olen itsekin ollut tyytyväinen :)

Marikki, ota puheeksi vain, tosin kuten jo sanottu, lääkkeillä on sivuvaikutuksensa. Mä niistä kerran valitin ja sitten yhdessä lääkärin kanssa todettiin että valitettavasti näin lääkkeet toimivat ja varsinkin sitten hormonit vaikuttaa mielialaan yms.. mä purin hammasta ja kärsin kaikki mutta ota ensi kerralla puheeksi, kun on niitä muitakin kun nuo letrot.

frankielle tervetuloa! :) Meillä ensi viikolla ensimmäinen IVF-suunnittelu aika julkisella.. Mä niistä jonoista kysyin sillon keväällä ja hoitaja ainakin sanoi että kyllä sen voi aloittaa vaikka heti seuraavasti kierrosta käynnin jälkeen jos haluaa! :eek: Olin tuon sinisen pallukan näköinen kun olin varautunut edes joihinkin jonoihin mutta ehkä ne kaikki sitten selviää ensi viikolla. Luomuplussa tuulia teille <3

Gatusan uusi lemmikki on hauskalla tuulella. :p hih, toivottavasti löytyy pieni. Hyvä että olet saanut apua. On varmasti tukalat olot olleet siellä :confused: Mites siellä maapallon toisella puolella menee tuo synnyttäminen..?

myy85, ehkä me nyt parutaan kummatkin ihan oikeasti syystä, menikö meillä kierrotkin ihan täsmään? Mulla muistaakseni kp24
 
jaica: EI VOI OLLA TOTTA!!! Aivan mahtavia uutisia!! Ihan täällä kananlihalla tippa linssissä luen sun viesti. Onnea ihan tuhannesti!! :Heartbigred Ja hei, mun kesä resepti on ollut samanlainen! :D Tämä viikko nyt ilman tupakkaa, viikonloppuna tuli oltua taas viimestä kertaa baarissa kun hoidot alkaa ja karkit aiheuttaa pahimmat vierotusoireet :grin
 
Kiitos mirmeli!!
Ei tätä oikeen itekkään vielä tajua, vaikka eka ultra onkin takana.

Mieski kysy tänään polilla et mites nyt..
No te siirrytte nyt ihan perus neuvolan asiakkaikis.
ja lekuri kiitti siitä että sai tuntea meijät. :D

Huh... Nous taas kyyneleet silmiin, oon vähä herkkis! :D
 
Jaica, hurjasti onnea!!! Ihanaa <3 <3 On näyttänyt monella tuo "luovuttaminen" auttaa raskautumisessa. Paljon tarrasukkia matkaan :) käyhän aina välillä meitä moikkaamassa!

Frankie, tervetuloa mukaan! :)

Mirmeli, aika samoissa mennään. Täällä kp27.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
jaica tuhannesti onnea, tonnikaupalla tarrasukki, bodyja, potkareita ja kaikkea muuta mashaAllah ja onnea hyvistä ultrakuulumisista. näköjää tuo "luovuttaminen" teki hyvää teillekin ku olitte ilman stressiä ja nautitte toisistanne ja kesästä. nautihan raskaudesta vaikka oireet aiheuttaaki kiusaa mut on se sen arvosta. kohtaha sulla onki jo sitten nt-ultra inshaAllah :) se lapsi tulee kun on tarkoitettu ja nyt on teidän tarkoitettu saada lapsi inshaAllah. Alhamdulillah olen niin onnellinen puolestasi.

mirmeli likka on karkuteillä edelleen... synnyttämisestä sen verran et sairaalaa ollaa menossa ja inshaAllah alakautta. pitää tässä käydä jossai vaihees vakoilemas et mikä meno mein sairaalas nykyää on et onko parantun vai ei ja kysellä potilailta et millast kohtelua ja toimintaa siel on ku mulla on huonoi kokemuksia vuosien varrelta mut viimeks olin siellä 2013 potilaana. jotku tietenki kutsuu kätilön kotiin ja synnytys kotona tai menee klinikalle mut sillo yleensä haluavat sektion iha sen takia ku eivät halua alakautta synnyttää ku eivät halua tuntea kipua.

on: täällä ollu ihmeen paljo virtaa neulomiseen, enää 21cm neulottava takakappaletta ja sit on etukappaleet jälellä, hihat ja kaulus. äippä ku näki kuvan ni oli iha innoissaa jo ja ihaili. tuo paita tehää pyöröpuikolla joten tekniikka poikkeaa normaalista ni nyt ku on pitkällä jo ni mieski ihasteli jo paitaa että kyllä on hieno, mun äiti on kuulemma onnekas. no olo ollu tänää itellä kyl välil aika kehno ni en ol liikkun hirveesti ku heikottan ja huiman ja ollu järkyttävän kuuma.
 
Muokattu viimeksi:
jaicalle täältäkin onnentoivotukset! ihan mahtavaa :wav fiilis on varmaan huikee!

:)ja kiitokset kaikille tsempeistä.oon nyt jo suht sinut tuon vaivani ja lääkityksen kanssa.

kp24 täällä menossa myöskin :)
 
Jaica: Ihan huikeeta! Valtavan isot onnittelut ja paljon vauvaliimaa matkaan. :Heartred

Sissi: Hienoa, että se kilpirauhasen vajaatoiminta huomattiin ja teillä on hyvät mahkut ihan luomuplussaan. Ei siis muuta kuin plussatuulia. :)

Marikki: Tsemppiä noiden sivuvaikutusten kestämisen kanssa. Kannattaa kyllä tosiaan keskustella lekurin kanssa noista sivuvaikutuksista.

frankie: Tervetuloa joukkoon. :) Onpa siellä pitkä IVF-jono. :eek: Me ollaan kanssa todennäköisesti siirtymässä seuraavaksi IVF-jonoon. Kesä ollaan oltu hoitotauolla, mutta kohta pitäisi taas yhteyttä poliin, että päästäisiin suunnittelemaan jatkoa...

Gatusa: Onpas teillä hauska lemmikki. :grin Ja jaksamista olojen kanssa. :Heartred

Della: Jaksamista viimeisiin hetkiin ennen poksahtamista. :Heartred

Myyh: Onnellista odotusta. Ihana kuva. :Heartred

Myy: Toivottavasti siellä nyt pukkaisi plussaa. :Heartred

Mirmeli: Toivottavasti sielläkin nyt sitä plussaa pukkaisi. :Heartred Hauskoja lemmikkieläimiä teilläkin. :)

ON: Mulla taitaa ovis olla vähän hukassa (ellei se sitten ole mennyt jo...), mutta mä en jaksa nyt stressata sitä...
 
kiitos sleepwalker, inshaAllah tässä alkas säät viilenee mut ennusteiden mukaa ei helpotusta näkyvissä. no kun sais ees nukuttua parina yönä viikossa kunnol ni ois kiva... :) toivottavast ovis ilmaantuis ja tulis sulleki tärppi.
 
voi jaica, miten ihania uutisia sulla oliki kerrottavana! tuo on toisaalta tuo luovuttaminen yksi voima, joka voi auttaa raskaaksi tulemisessa, siitä meilläki on kokemusta :) oikein paljon onnea teille!

sissilläki ollut hyvä käynti polilla, onneksi nyt selvisi toi kilpparijuttu ja se on korjattavissa lääkityksellä :)

toivottavasti myy ja Mirmeli saisitte plussat! ja hienoa Mirmeli, että teillä toi ivf-asia etenee!

ja Sleepwalkerille tsemppiä oviksen bongaukseen tai ainaki hyödyntämiseen, vaikkei sitä itseään näkyisikään.

toivottavasti Gatusan Kami löytyy :) en kyl itse tykkäisi moisesta, mutta kai noissa liskoissaki on puolensa, mun tykkäämättömyys varmaan johtuu siitä, etten tiedä liskoista mitään. täällä meilläpäin tuli eilen ja viime yönä ihan kunnollisia ukkoskuuroja ja ilma viileni ihan kunnolla, muttei niin paljoo kuitenkaan, että pitäis takkia kaivaa esiin. oi miten ihanaa olla tuolla ulkona eikä crocsitkaan enää purista ku jalkojen turvotus on vähän laskenut :)

on: kävin tänään kaupoilla ja ostelin lapsille vaatetta ja tarviketta ja rahaa paloi :) no, ne kyl tarvitsi taas vähän kaikkea enkä ostanut itselle mitään. kiertelin kauppoja 2,5 tuntia kahdella mummopenkki-istumatauolla ja lopputulos oli alaselkäsärky. sen selkäkivun takia en saanu nukuttua päikkyjäkään, mutta sit se meni ohi kun käytiin miehen ja tytön kans ruokakaupassa. varmaan jotai rasituskipua. toivoin kyllä, että se ois vähän jouduttanut jossain jotain, mutta nyt on taas ihan normaali olo. huomenna sit taas neuvolaan tuijottaa terkkaria ku ei oo mitään sanottavaa eikä kysyttävää. se varmaan pääsee avautuu taas painonnoususta.
 
hyvä että turvotus on helpottan jaloissa, noi alaselkäkivut ei tosiaankaa ol kivoi, iteki kärsin niistä ja lisäks reisikivusta. turvotusta ei ole alhamdulillah mut tää kuumuus sais jo loppua ku on liian kuuma eikä näytä lämpötilat laskevan lähiaikoina. sentää jotai saanu aikaseks olosta huolimatta, laitoin lounaan vaikka oli hyvä että pystys pysyin, neuloin äipän paitaa joten voin olla tyytyväinen itseeni.
http://www.garnstudio.com/lang/fi/visoppskrift.php?d_nr=116&d_id=51&lang=fi
tällai ois valmiina paita :)
 
oi miten hieno! mä viimeistelen itselleni lyhythihaista tunikaa, puuttuu enää hihat ja sivusaumat. aloitin tekee vauvalle neuletakkia, mut eri asia, tuleeko siitä mitään, kun en oo aikaisemmin tehnyt neuletakkeja :)
 
Takaisin
Top