Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sissi: ei kun sun kanssa mentiin samoilla! :) vaikka oon jo ihan sekasin missä meen... eilen laskin niin olisko ollu sittenki päivän edempänä.. no kuitenki :D

Gatusa: ihan mielenkiinnosta kysyin kun on varmasti eroja tänne verrattuna. Onko kivunlievitys kohdillaan? Voi teitin kameleolonttia :( voi kun ymmärtäisi nyt parhaansa :)

Della: kiitos :) tuntuu että voisin kyllä hyvin jatkaa tätä huoletonta ja stressitöntä elämää. Oon viettänyt aikaa ystävien kanssa ja ollut muutenkin pirteämpi mutta ei auta, eteenpäin sanoi mummo lumessa. :) ai säkin osaat tehdä vaatteita! Se on niin hieno taito mitä mulla ei ole lainkaan, tuon shoppailun osaan :D

On. Tänään on taas hammasleikkaus.. huoh. Eikä asiaa helpota yhtään että koko vkl on buukattu menoa mitä en voi perua ja tänään vielä illalla pitäs yks turri pestä ja se tarkoittaa 3h urakkaa. :s no mut minkäs teet, halusin ajan ennen ku taas hoidot alkaa ettei taas sotke toinen toistaan.. mukavaa viikonloppua!!!


Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Gatusa, juu toi vauvanneuletakin ohje on just garnstudiolta.

Mirmeli osaan mä jo jotain tehdä, mutta vaaterepertuaari on vielä aika pieni, koska olen aloittanut neulomisen vasta muutama vuosi sitten (en peruskoulun jälkeen tehnyt mitään käsitöitä) ja olen opetellut itse kaikki perusjutuista lähtien. selviän nykyään jo kuvattomistakin ohjeista, mutta uusia juttuja joudun tarkistelemaan "käsitöitä käpälille"-sivustoilta (eikai ne sennimisiä ole, mutta siellä on kuvat jeesaamassa, mitä pitää tehdä). oon tehnyt tähän mennessä lähinnä neulemekkoja tytölle ja kohta kaksi neuletunikaa itselleni.

tsemppiä hammasleikkaukseen! toivottavasti selviät siitä vähemmillä kivuilla ja saat kunnolliset särkytropit! meidän turri päästelee karvoja, ja pitäs imuroida. ehkä nyt viikonloppuna voisi rehkiä, kun on viilentynytkin eikä imurin riuhtominen hikoiluta heti. meidän koiralla on yleernsä karvanlähtö kahdesti vuodessa, keväällä ja joulun aikaan, mutta nyt noi helteet on sekoittaneet pojan pään ja kropan ja tää on jo toinen tänä vuonna, joten kolmas tulee varmaan sit just talvella. onneksi noi karvat on aika helposti siivottavia, kun ne pystykorvatyyliin lähtee tuppoina. yleensä me pestään koira siinä vaiheessa, kun pohjavilla irtoaa, sit se yleensä rauhoittuu toi karvanlähtö.
 
Jaica: ONNEA ONNEA aivan mahtavia uutisia <3 koskas sulla on la?

Sissi: Hienoa et se kilpirauhasen vajaatoiminta huomattiin.

Marikki: ootko kattonu mitä esim. Virossa hoidot maksaa?

Frankie: Tervetuloa joukkoon.

Gatusa: vitsi mä oon aina halunnu kameleonttia :)

Della: Ei oo enään pitkä aika

Tässä on meidän lemmikit mopsi Molla ja russeli Viljo

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 

Liitteet

  • 1408080524159.jpg
    1408080524159.jpg
    42.3 KB · Katsottu: 55
  • 1408080535509.jpg
    1408080535509.jpg
    35.8 KB · Katsottu: 67
Muokattu viimeksi:
Eetula, suloisia koiria teillä! miehen vanhemmalla pojalla on jackrusseli, me aina välillä otetaan se mukaan (jos ollaan anoppilassa käymässä, kun poika asuu siinä naapurissa) meidän koiran kaveriksi lenkille tai sit koirat pääsee koirapuistoon leikkimään.

meidän koira näkyykin tuossa mun profiilikuvassa :) on tosin aika ikivanha kuva, koira on nykyään 6,5-vuotias ja säkääkin löytyy n. 43-47cm (tarkkaan en tiedä, mutta toi on rodunomainen säkä). meidän koira on siis buhund eli norjanpystykorva.
 
mirmeli kai tääl saa tarvittaessa kivunlievityksen mut enköhä mä pärjää tarvittaes ilmanki onha mulle 2012 tehty kaavinta ilman mitää puudutusta ni tiedän millast se ronklaaminen on ja esikkoa tein 25h45min eikä mikää auttan paitsi loppuvaihees laitettu epiduraali joka laitettii kahtee kertaa koska meni niin pitkää synnytyksessä. (lääkärit täällä varmaa alkaa jonottaa psykiatrille mun aiheuttamien traumojen takia ku mä oon vaativa ja kyseenalaistan tarvittaessa ja sanon mitä ajattelen ku ne ei ol tottun et potilaat tietää jotai, perää oikeuksiaan ja tarvittaes nostaa äläkän)
noh ukko luovutti kamin suhteen ja eilen valitti et hänel on ikävä kamia, aikoo hommata naaras ja uros kameleontin meille et tulis poikasia...just joo...

della siel on aivan ihania ohjeita :)

eetula onha ne iha vinkeitä ja mun kans tuli toimee hyvin ku minä en sitä liiemmin häirinny vaan annoin totuttautua uuteen paikkaan. kuunteli tietsikan vieres ku juttelin äipän kans ja rentoutu sit ukko aamulla sai sen vihaseks eilen ni lähti lipettiin.

on: järkky väsymys ja johtuu unettomista öistä, muutaman tunnin unilla mennää täällä et onkoha tää nyt totuttelua jo alitajusesti siihe mitä on joulukuussa tulossa... no kyllä tässä selvitään, yritän ottaa rauhallisesti, neulon äipän paitaa jotta saa sen valmiiksi piakkoin ennen ku kylmät säät saapuu kunnolla suomeen. neiti sentää nukkuu nykyään yöt.
 
Jaica!!!!
Ihan mieletöntä,ihanaa,upeaa.Herranjestas sentään,älyttömästi onnea ja pikkuiselle paljon liimaa näppeihin että pysyy tiukasti kyydissä <3

Eetula,hokasin asian nimeltä Viro,mutten ole osannut etsii tietoo siitä.

Mun olo on helpottunut!!!!!Kiitos siitä miehelle kun jaksaa hoitaa mua ja ihanaa kun fiilikset rakkauden antoonkin kohdallaan,on se sellanen voimavara voi että.Huomenna muu perhe lähtee Serenaan,mie meen maksulliseen hoitoon ja vietän vapaa päivää muutenkin.

Mirmelille onnenpotkut hamppihuoltoon,ne osaa olla yllättävän isoja remontteja kyllä mitkä vaikuttaa olio ikävästi.Toiv kaikki menee hyvin.

Dellalla tais la olla ny?
Olo hyvä ja silleen.Muista ny nauttii viime hetkistä!uskomaton ajatus että sulla on ihan valmis vauva masussa <3
Josta tulikin mieleen et pitäis käyä tulevaa kummilasta katsomassa,vähän sykyttämässä pikkuista <3
 
Marikki, juu la on tänään :) vauvan pää on jo lähtökuopissa ja alhaalla, teki vähän tuskaa kävellä neuvolaan ja takas. kaikki kuitenki hyvin meillä molemmilla. mulla hemppari noussut 133:n, se ehti tossa välillä olla 113 ennenku aloitin rautakuurin. muuten oon ollu ihan hyvävointinen ja koitan kävellä joka päivä vähän. tyttö on osa-aikaisesti päiväkodissa ja käyn viemässä ja hakemassa hänet, meiltä on tytön päiväkodille 5-10min kävelymatka. tänään mulla ois tarkoitus pakata sairaalakassia (onneksi olen ajoissa :D ), mutta kohta mennään tytön kans päikyille, hän nimittäin herätti mut yöllä ja vaikutti kuumeiselta. oli ihan tulinen, mutta kuume ilmeisesti laski, kun annoin pamolia ja saatiin nukuttua melkei seitsemään. nyt vissii taas lämpö nousi, kun hän toivoi, että riisutaan kaikki vaatteet pikkareita ja sukkia lukuunottamatta. niin, tää on pitäny kertoa: meki on päästy vaippavieroituksessa siihen pisteeseen, että tyttö osaa käydä potalla pissahädän tullen :) kakka tulee vielä housuun, mutta se tulee sit joskus varmaan pottaan. päiväkodissa ei enää käytetä ollenkaan vaippaa ja kotonaki vain nukkuessa :)
 
della voi olla hyvä idea pakata se sairaalakassi varoiks ku ei noista pikkusista ikinä tiedä. iteki oon alkan miettiin jostai syystä et saapi nähä tuleeko tämä puolestaa etuajassa parisen viikkoa eli itsenäisyyspäivän aikoihi...on ollu välil vaa sellai tunne. no kunha pysyis joulukuulle ni ollaa hyväs tilanteessa. pikaista paranemista pikku tytölle sinne ei ol kiva olla kipeä. hienoa että on oppin kuivaksi, kyllä se kakkaki kohta pottaan tulee eikä housuun enää.
 
della niin sun typykkä onkin näemmä 2 vko mun herraa vanhempi.
HUH,jos tähän kohtaan "pitäis" ottaa vauva,niin kääk.On vähän vaikee vaihe tuolla.
Kerroinko jo että laitoin matkasängyn sille ny pediks kun ei tosta nukkumisesta meinaa mitää tulla.Pääsee se pois sieltäkin,mutta selkeesti paremmin asettuu.
Eilen eka ilta oli ja tunnin se otti mutta me ei oltu siel huonees,vietii vain aina takasin sänkyyn.Ollaa iha tiltissä sen iltanukutuksen kanssa.
Ny päiväunille halus itse! Sanoi että minua väsyttää ja meni mei sänkyyn.En estellyt,aattelin että olkoon tuossa.Herättiin juu kaikki 6.45 iskän herätyskelloon.

Meillon oltu 6kk kuivii mutta yöksi vaippa koska se ei oo viel kehittynyt.Tänää heitän ikivanhan haisevan alakerran potan roskiin,kun herra kiipee aina vaan pöntölle.Helpottaa ton minivessan tilan ahtautta,kun siel on muutenkin 3 kissanvessaa.Huoohhhh.
 
dellalle paljon voimia synnytykseen kun sen aika koittaa laughing6:happy7

täällä vietellään lomaviikkoa.äsken käyty salilla ja illalla vielä miehen kans leffaan :)
 
Oon jonkin kerran kirjotellu tuohon toiseen ketjuun (olikohan Raskaaksi 2015?), meillä on nimittäin yritystä takana vasta viime vuoden joulukuusta, joka kylläkin tuntuu pitkältä ajalta.

Nyt oli pakko kuitenkin tälle puolelle kirjoitella, kun _sissi kertoi että hänellä on diagnosoitu kilpirauhasen vajaatoiminta ja itsellä on tuo kyseinen sairaus ollut jo vuosia. Jo muutaman tuloksettoman kuukauden jälkeen aloin etsimään netistä tietoa, että voiko kilpirauhasen vajaatoiminnalla tai astmalla, joka minulla myös on, olla vaikutusta raskautumiseen. Ja löysin tosiaan että molemmat hankaloittaa raskaaksi tuloa, varsinkin tuo kilpirauhasen vajis. Kävin otattamassa arvot helmikuun lopulla olivat viitearvojen sisällä (TSH 2,7 ja T4V 15), mutta lukemani perusteella tuo tsh-arvo pitäisi saada alle kahteen raskautta toivottaessa. No en halunnut puhua työterveyslääkärille mitään, joten ajattelin vielä yrittää muutaman kuukauden. No kierrot lähtivät sitten venymään ja toukokuussa sen kertaisen kierron huidellessa pitkästi yli 40 vuorokaudessa, varasin ajan gynelle. Hän määräsi pienen lisäyksen tuohon tyroksiinilääkitykseen ja clomit tukemaan munasolujen kasvua (kait). Ei paljon kertonut clomeista, eikä ole ollut mitään seurantoja sen yhteydessä. Nyt kolmas kierto jossa sitä olen syönyt - ei tulosta. Eilen kävin otattamassa uudelleen nuo kilpirauhasarvot ja tulokset pitäisi tulla maanantaina, jos en ole päässyt tuon TSH:n kohdalla alle kahteen, niin lisään kyllä itse lääkitystä.

Muistatko sissi mitkä sinulla oli nuo arvot?
Onko kokemuksia clomeista? Mulla limat väheni, viimeisimmässä kierrossa ei havaintoa oviksesta, lisäksi vuoto muuttui. Aiemmin oli 4 päivää tosi niukka vuoto, nyt on 2-3 päivää, joista ensimmäisen vuotaa ku seula, toinen-kolmas päivä normaalivuotoa. Ja oireina ajatuksen juoksun sumenemista, itkuisuutta ja huimausta.
 
Kiitos kaikille lämpimistä tervetulo toivotuksista! Ja kiitos kun jaoitte kokemuksia aukiolotutkimuksista, mä nyt ilmoiti meneväni töihin sen jälkeen. Täytyy toivoa, että olen siinä kunnossa että jaksan töissä seisoa 4tuntia vielä samana iltapäivänä.

Miten Mirmelin hammasleikkaus sujui?

_Sissi, olipa teillä onnistunut yhteenvetokäynti, ihanaa! Toki ikävää että sulta löytyi tuollainen lopunikää-tauti, ilmeisesti kuitenkin pystyit sen aika nopeasti hyväksymään. Ehkä tämä vauvakuume vie vielä niin paljon energiaa, että käsittelet asiaa sitten joskus myöhemmin. Itselläni kävi sillain, kun sain "lopun elämää diagnoosin" ollessani raskaana, aloin käsitellä asiaa vasta kun vauva oli vuoden ikäinen. Mutta kylläpä näiden kanssa tottuu elämään :)! Kovasti toivon teille plussia!

Marikille kovasti jaksamisia ja voimia ikävien sivuvaikutusten kanssa!

Jokohan della_79 on päässyt tositoimiin ;)?

Onko _myy85_ oireita tullut lisää?

frankielle tervetuloa!

juntturalle plussatuulia!

jaicalle onnea onnea onnea!!!

Me saatiin kuin saatiinkiin yhteenvetokäynti nyt tälle kierrolle, jes! Tiistaina ois aika, mies sopivasti aloittaa nyt kesäloman. Riittää siis että mä olen poissa töistä. Ja niin kuin aijemmi kirjoitin, lupasin mennä vielä töihin takaisin, saa nähä kuin käy. Mulle tehdään siis se aukiolotutkimus. Saa nähä löytyykö meistä vikaa, kummallakin meistä on tuntuma että jos vikaa löytyy se löytyy minusta.

Hyvää viikonloppua! Oli kyllä tosi raskas työviikko, joten tämä tuli enemmän kuin tarpeeseen!
 
Marikki: elite niminen hoitopaikka tartossa olis ollu meidän hoitopaikka

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
hattarainen, ne varmaan sanoiki sieltä klinikalta, että kandee ottaa särkylääke (olikohan se burana?) ennen sitä aukiolotutkimusta. itselläni se tutkimus oli työpäivän jälkeen, joten pääsin kotiin sieltä eikä mulla tullut hartiapistosta kummempaa kipua.

mut joo, täällä vielä ollaan, tänään tuntunut menkkamaista kipua, mitä pitänyt vähän hoitaa mm. jyväpussilla.
 
Tänään dpo10 ja aamulla tein testin koska olo oli niin outo..piti yöllä nousta juomaan ja vessaan ja ihan uupunut olo koko ajan.onkos tossa muittenkin mielestä toinen viiva? :sad001:cool:
 

Liitteet

  • kuva.JPG
    kuva.JPG
    971.7 KB · Katsottu: 67
Onhan siinä kaksi viivaa

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
onha siinä sissi 2 viivaa mashaAllah, onnea tuhannesti, tarrasukkia, bodyja, potkarei yms. mahtavaa!!! :)

della kuulostaa siltä josko pikkunen alkais hiljallee suostua yhteistyöhön ja alkaa valmistautua ulos tuloon...

on: täällä järkyttävä väsymys ni nyt ku esikko meni ukon kans rannalle ni minä sain käytyä maate ja lepuutettua kroppaa ja suljinpa silmätkin, en nukahtan mut teki hyvää maata silmät kiinni pari tuntia.
 
Teeppä nyt r-testi :)

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top