Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ai se oli siankurkku hahaha :'D
Ja hei, mul on sokeri vierotus menossa. Kerääntyny mullaki kesän aikana aikasmoinen vararengas mut mä oon kyl niin sen makian perään.. -.-

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Heipsan kaikille, oiskohan tämä kuitenkin mulle se paras ketju..? Vähän kävin jo huutelemassa tuolla kakkosia kuumeilevien ketjuun.

Eli siis olen 26-vuotias, mies 31 ja lapsi 4. Reilu kolme vuotta ollaan yritetty saada sisarusta aikaseksi, ilman minkäänlaista onnistumista. Toukokuussa oli ensimmäinen käynti hormonipoliklinikalla ja testit on aika pitkälti tehty, lukuunottamatta munatorvien aukiolotutkimusta, joka tehdään nyt seuraavalla kerralla. Menetettiin heinäkuussa yks kierto, kun ketään ei ollut silloin töissä. Mutta tänään alkoi menkat (kauhea morkkis yrittää taas iskeä niskaan, oli taas toiveet turhan korkealla), joten huomenna yritän saada aikaa yhteenvetokäynnille. Saahaampahan sitten tietää, josko jotain vikaa meistä löytyis, alkaa jo tuntua että pakkohan sellainen on löytyä kun tulosta ei tule.

Sissi taitaa olla mun kanssa aika samassa vaiheessa? Teistä taitaa aika moni olla jo hoidossa asian tiimoilta, voin sitten teiltä kysellä tyhmänä, kun en vielä mistään itään tiedä. :)

Kuinka kivulias tuo aukiolotutkimus on teillä ollut? Voinko laskea meneväni sen jälkeen vielä takaisin töihin?
 
Gatusa: Kiitos. :)

Mirmeli: Mä oon käsittänyt ettei niitä ovistestejä enää tosiaan tarvitse, koska tarkoitushan on kerätä munikset ennen kuin ne itsestään irtoavat. Täällä on näin kasvottomana helppo purkaa sydäntään, joten vähän tosiaan epäilyttää, että miten se toimisi, jos kaikki tapaisi oikeasti. Mä oon ehkä liian montaa kertaa yrittänyt olla osa jotain porukkaa ja sitten syystä tai toisesta jäänyt ulkopuolelle. Ehkä siksi, että mä usein pohdin aika pitkään ennen kuin avaan suuni ja usein porukan jutut on jo ihan toisessa aiheessa... :grin Nää on vaan sellaisia mun omia ongelmia, mutta oon mä nykyään rohkeampi kuin joskus teininä. Tai sitten vaan osaan valita ympärilleni mukavampia ihmisiä. :grin On kyllä outoa tuollainen, että ei muka kuulu mitään ihmeempää vaikka on raskautunut. Ei siitä isoa numeroa tarvitse tehdä, mutta olisi se mulle ainakin sen verran iso juttu, että (sitten kun oltaisiin vähän turvallisemmilla viikoilla) kyllä mä varmaan mainitsisin asiasta. Toivottavasti flunssa ja selkävaivat jättäis sut rauhaan. Vai olikos se niin, että ne flunssaoireet saattaa olla merkki plussastakin...? Saahan sitä ainakin toivoa... :wink

Marikki: Mä oon vähän tällainen arkajalka... Mirmelille jo kirjoittelinkin siitä. :oops: Siitä Jutan dieetistä on olemassa sellainen "vegeversio". Mä sain yhdeltä kaverilta niitä ohjeita ja jos löydän ne, niin voin kyllä kertoa millä ne lihat siinä korvattiin... Siitä vois saada ainakin jotain vinkkiä omaan ruokavalioon. Itekin kaipaan välillä vaihtelua. :)

hattarainen: Tervetuloa joukkoon. Toivotaan, ettet joutuisi kauaa täällä roikkumaan vaan plussaisit pian. :) Täällä on hyvä kysellä ja saada tietoa millaisia hoitoja muilla on meneillä. Niissä kun on yllättävänkin paljon eroa klinikoiden/polien välillä. Toki ne pitääkin suunnitella yksilöllisesti, mutta eri paikoissa tuntuu olevan joissain asioissa ihan erilaiset kuviot. Se aukiolotutkimus ei jollain tunnu juuri miltään, mutta ite en kyllä olisi pystynyt menemään töihin sen jälkeen. Mä vuosin ihan reippaasti sen jälkeen ja olin kyllä tosi kipeä. Mun mies oli onneksi mukana, koska en olisi kyllä pystynyt itse ajamaan takaisin kotiin, kun en edes normaalisti pystynyt kävelemään. Loppupäivä oli varsin tuskallinen ja kyllä siinä pari päivää meni, että vuoto loppui kokonaan eikä enää ollut mitään tuntemuksia sen tutkimuksen takia. Kannattaa siis toivoa, että se itselle olisi helppo ja kivuton toimenpide, mutta toisaalta varautua siihen, että se ei sitä olekaan... Tsemppiä!
 
Hattarainen: tervetuloa!! :) sleepwalker jo pitikin hyvän alkupuheen :D tuosta aukiolotut. mä menin sen jälkeen töihin mutta jos olisi ollut vaihtoehto niin en olisi mennyt. Mulla tuli kova hartiapisto (kohtuun laitettava neste ärsyttää pallea hermoa) ja olin todella uupunut ja kipeä. Tehtiin pe ja koko vkl meni sängyssä.. :( mutta sitten taas on niitä tarinoita kun ei ole mitään tullut! :) mutta nyt lykkyä pyttyyn ja toivotaan ettet täällä kauaa roiku :p

Sleepwalker: turhia toiveita :D mutta kiitos kuitenkin :p nyt nukuin kylkeni jumiin.. argh.. -.- voi kun voisi jäädä kotiin. :D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Hattarainen tervetuloa. Peukutin tekstiä kun olet juurikin oikeassa paikassa. Toiset meistä on siis lue ainakin minä, della ja gatusa olemme raskaana mutta täällä jo kauan kirjoittanut. Mutta meillä kaikilla on pitkä ja kivinen tie plussaan. Itselläni se kesti 4 pitkää vuotta. Minussa oli vika ja tuomio oli etten saa enään ilman luovutettuja munasoluja vauvaa... Toisin kävi ja sain todellisen yllätys plussan ja nyt mennään rv 25+5. Joten olkoon sinun vierailu lyhyt

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Muokattu viimeksi:
hattarainen tervetuloa ja olkoon vierailusi lyhyt eli plussatuulia. minulla reilu 3v yritystä ja siinä 5 keskenmenoa. meidät tutkittiin ja ukosta löyty vika, no ei toiveita kuulemma ollu saada luomusti lasta vaan ainoastaa icsi hoidoilla mutta samassa kierrossa huonojen uutisten kanssa tuliki sitten ylläri plussa, mulle laitettii tukilääkitys koko raskauden ajaksi josko veri ois paksua ettei tul tukosta istukkaan ja nyt porskutellaa rv 21+1 ja kunnon univelat ku öisin ei saa enää nukkua.
 
juu oonha mä jo suht pitkällä mut nää unettomat yöt ottaa jo veronsa, maltan tuskin oottaa et säät viilenee ja et esikko menee tarhaa ja kouluu ens kuussa...haluun saada lepoa.
tää paikka on kyl oikeestiki vertaistukea parhaimmillaan ku ollaa samas tilantees rämmitty pidemmän aikaa ni ymmärretää toisiamme. :)
 
Tervetuloa hattarainen miunkin puolesta!!
Me ollaan 2v tahkottu ny,ollaan jo "hoidoissa" oikeestaan eka inssi tulossa.meistä ei löytynyt vikaa,ainoa vika on rouvan ikä (koht 42) ja läskit.
Toivottavasti vierailusi olisi tästä eteenpäin lyhyt ja tiesi loiva.

on: mun menkat ei todellakaan nyt tiedä mitä ne tekis.Taas (kp5) kauhee veripurskautus.
Et ei noi letrot mullekkaan niin maainiosti sovi,mutta ainakaan ne ei aiheutta mulle limakalvo-ongelmaa.
Mut oon ollut ihan sika väsynyt nyt,siis ihn oikeasti nukahdan istualleen,joten ei kuulosta raskautta ajatellen kauhean kivalle jos on valmiiksi jo näin kuitti.

Plaah.
 
marikki jaksamista, kuulostaa vähä siltä et sulla hemppa voi olla vähä matalalla nyt jos tuollai väsyttää ja tietenki kuumuus...
 
noku täällä on nyt viilentynyt hurjasti,ei oo enää kuuma,ikkunat saa pitää yöllä jo kiinni.
En tajua yhtään et mikä tää juttu on,tai sitten se mun muhiva diabetes päättää nyt sit iskee hampaansa muhun kiinni.Tosin ei mua janota,saan väkiste juua vettä,kun aattelin että jollain pitää alkaa korjaamaan tätä oloa.
Tuntuu oikeesti tosi karseelle,kun ei käy täysteholla,pääkin tahmaa ku kärpäspaperi.
Eilen ja tänään aivan tappoväsy.Muuta muutosta ei oo kuin se että oon täällä yhden lapsen kanssa kotona :)
 
Tässäpä tännekkin meidän ultrakuulumiset :love7 meillä neuvolassa oli joku kesätyöntekijä eikä suostunut laskemaan la inssin mukaan vaan päätti laskea menkkojen mukaan ja la ois ollu 2.3. No tuossa utrassa sitte vahvistettiin se oikea la ja se muuttu 23.2. Hah hah! Saanpahan antaa palautetta neukussa miten la lasketaan jos hoitojen kautta on raskautunut. Onneksi oli sijainen kun oli muutenki jotenki töksö.

Kyseltiin aukiolotutkimuksesta. Itse en kokenut sitä kamalaksi. Semmosta menkkamaista kipua. Sillon sattu vähän ku vasemmalle puolelle ei meinannut lähteä virtaamaan ja joutu laittaan painetta lisää. Se autto mukavasti ku alamahan päälle laitettiin iso lämminvesipussi. Varmasti vaihtelee nuo kokemukset paljon.
 

Liitteet

  • 20140811_132152.jpg
    20140811_132152.jpg
    382 KB · Katsottu: 67
ihana kuva myyh ja alhamdulillah pikkunen on kunnossa, sinäki tokalle kolmannekselle oot jo siirtymässä mashaAllah... :)
 
Gatusa; niin nyt on 12+2 menossa. haluaisin vaihtaa tuohonn ticceriin oikean ajan mutta tuonki sain tuurilla laitettua. En osaa laittaa uutta. Jos joku osaa yksinkertaisella tavalla neuvoa ni ois kiva.
 
onnea Myyh hienoista ultrakuulumisista! mahtavan pitkälle olet jo ehtinyt :)

Gatusan uudesta lemmikistä stalkkasinkin tuolla muualla :) oot sä sissi, kun jaksat kaiken päälle vielä erikoista lemmikkiäkin :) muistan kun oltiin häämatkalla siellä "teilläpäin" ja säikähdin kunnolla, kun jollakin paikallisella oli apina lemmikkinä (talutushihnassa) ja olivat keskellä katua. kun on tottunut täällä vain koiriin ja kissoihin ym. niin tuollainen apina, kameleontti ym. tuntuu toodella eksoottiselta :)

hattaraiselle tervetuloa tännekin! käyn täällä lukemassa kuulumisia ja kertomassa välillä omiani. ehdin tosiaan kuumeilla täälläkin jonkin aikaa, kun tän kakkosen aluille saaminen kesti 1,5 vuotta. esikoinen oli vielä pitemmässä kuusessa, häntä yritettiin neljä vuotta.

sissille tsemppiä tutkimuksiin!

ja Marikille inssiin sit kun on sen aika :) jos sulla tää ilmaston vaihtelu väsyttää? jos siis ei hemppari selitä?

Mirmelille tsemppiä sokerivierotukseen ja hoitojen jatkumiseen!

on: täällä la ylihuomenna, ei merkkejä synnytyksen lähestymisestä ja oon skeptinen sen suhteen, että käynnistyyköhän edes itsestään. yliajalle menostahan mulla on jo kokemusta, samoin käynnistyksestä niin rauhallisin mielin odottelen vielä pari viikkoa. tuskastuttaa ajatuskin että vielä ainakin kaksi viikkoa, mutta minkäs teet. tekemisestä on puutetta, kun mies on töissä ja lapset päiväkodissa ja koulussa. viikon kohokohta on neuvolakäynti ja seki maistuu puulta, kun asiaa ei oikein meinaa olla, terkkarilla kyllä on asiaa, kun eihän mun painonnousu ole hidastunut mihinkään. verensokeriarvot on kuitenki kunnossa, joten radi ei varmaan kaikkea painonnousua selitä.
 
della ku se tuli yllärinä meille, ukko löys veljesä kans sen aidalta joka ympäröi ukon veljen työpaikkaa, siin on sähköt kans ni ottivat turvaan ja toivat tänne. jos ne ois myyny sen ni se ois voinu päätyy jonku grilliin joten mieluummin täällä mein puutarhassa asustelee, annoin sille vettä ku on kuuma ni vähä valutin vettä ylhäältä ni kallisti päätänsä ja avas suunsa et jipii juotavaa.
ukko tuli kotii alko rähjätä mulle siitä et olin lähettän esikon kauppaa ostaan leipää ku mä en nähny kisraa missään (oli piilotettu tuolille lakanan sisään) että saadaa aamiaista. minä sit painuin makkarii ukko tuli perässä ni itkin ja huusin sille et anna mun olla rauhas ja itseasias potkin jaloilla sitä kauemmas ja sanoin et en välitä mistää mitä se sanoo, mä tein ruokaa ja tässä kiitos kaikesta mitä teen kotona, hoidin liskon, laitoin ruuan, siivosin keittiötä jne... ja sit mä saan vaa huutoa ni se katto et jaa jollai on vähä paineita pään sisällä ja nyt purkaa... no pyytelipä se anteeks siinä ja lähetti esikon hakeen limsaa kaupasta (lahjoo mua leppymään).
 
Vähiin käy della :D
Mie olin niin onnessani sain olla kuukauden äitiyslomalla yksin himassa kun muut koulus hoidos ym.Kävin joka äitiyslomaviikolla jossain hoidoissa;jalkahoitoo hierontaa vyöhyketerapiaa kosmetologii...oli ihanaa.Olo oli niin hyvä lopussa.Joten keksi jotain kivaa della itselles viel ku ehdit <3
 
Takaisin
Top