Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt mua alkoi pelottaa toi aukiolotutkimus :( se kuitenkin melko varmasti on edessä.toivottaavsti ne ei heti ekalla käynnillä sitä tee..

eilen oltiin mehen ja parin kaverin kanssa festareilla ja pikkunen väsy päällä.:pale riitti taas hetkeksi tuo rilluttelu.
huomenna alkaa vyöhyketerapia jee! :happy8 ootan ihan innolla.
 
sissi, ei sitä kannata pelätä sitä aukiolotutkimusta, itselläni se oli kivuton kokemus tai siis nipisti vähän kyllä, muttei ollut kovin kipeä kokemus. mulle se aukiolotutkimus tehtiin kuukautiskierron kartoittamisen jälkeen ja siinä välissä ehti olla miehen simppatutkimus. eka käynti oli meillä ainakin lähinnä keskustelua ja tilanteen kartoitusta sekä tutkimusten suunnittelua.
 
tsemppiä sissi tutkimuksiin ja nautihan vyöhyketerapiasta.

eetula kiva että saat tykätä jutuista taasen, mikäpä on vointi?

on: rv 19+0 ja olo iha ok paitsi ummetus, helle ja väsymys vaivaa. syönnin päälle on olo ku ei pystyis hengittää kunnol ku kohtu noussu kunnol ja on tuol navan korkeudella jo ja puskee suolia sun muita ylös. lauantaina ois aamulla rakenneultra inshaAllah :)
 
Sissi: ei kannata jännittää sen kummemmin. Se on niin yksilöllistä minkä verran se tuntuu.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ensimmäinen vyöhyketerapiakäynti takana ja hyvä fiilis! susoittelen lämpimästi kaikille jos on vaan mahdollisuus mennä :flower
kahden viikon päästä seuraava käynti :happy8
 
Gatusa: hemmo potkii. Masu kasvaa. Jalat turpoaa helteestä ihan pirusti :( vaikka on "tukisukat" 19.8 on Sokerirasitus uudelleen, 20.8 on ultra ja häät 22.8 :) mitäs sulle kuuluu?

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
oi sullaha on paljon tekeillä elokuussa. tsemppiä rasitukseen, ultraan ja häihin :) jaksamista turvotuksen kanssa.
mulla ei ihmeitä väsyttää, hikoiluttaa, ummettaa ja vaikee olla mitenkää päin. vatsa kasvaa nopeasti neiti potkii välillä sillai et näkyy mut tähä mennes on ollu yhteistyöhalunen ainoastaa äidille näyttään potkut vatsan pinnalla, aina ku ukko yrittää bongata ni ei suostu potkimaa vaikka kuinka juttelisin neidille et isi haluis nähä potkuja. mulla ei ol ollenkaa vielä turvotusta jaloissa tai muuallakaan alhamdulillah ja toivottavasti ei tulekaan. syöminen on vaikeeta ku sillo tulee ilmat pihalla olo ku kohtu noussu navan korkeudelle ainaki, puskee suolia sun muita ylöspäin ni sit tuntuu jos syö vähäki et iha ku joku iskis vatsaa et ilmat lähtee pihalle ja se ei ol kivaa.
 
Heippa pitkästä aikaa! :)

Olen taustaillut nyt jonkin aikaa, mutta lukenut kyllä mitä kaikille kuuluu.

Voin vain kuvitella miltä teistä raskaana olevista tuntuu tällä hetkellä, kun on niin kuuma. Itse olen aivan läkähtymispisteessä. Toisaalta ei haittaa yhtään mennä töihin näillä ilmoilla, kun siellä ilmastointi toimii ja kotona lämpötilat huitelee lähellä kolmeakymmentä...

Sissi: mitä siellä vyöhyketerapiassa tehtiin? Katsotko/katsotteko kierron mukaan ajat? Kiinnostavaa! :)

on: kp 12/26-34 ja tänään peruin ajan lapsettomuuspolille. Puhelimessa oli aivan ihana kätilö, joka heti kysyi miten teillä menee kun olin asiani esittänyt. Menin jotenkin ihan lukkoon ja sanoin vaan että yritetään nyt näin. Hän sitten kysyi, että hoidetaanko sinun endometrioosia jossakin muualla. Jo toisen kerran sen puhelun aikana menin ihan lukkoon. En oo koskaan virallisesti saanut endo-diagnoosia, on vain ollut epäilys. Oon nyt ihan puulla päähän lyöty, että mihin mun sitten pitää mennä hoitamaan sitä? Kun se kysta on "vain" 3cm ja sitä ei lähdetä leikkaamaan. Ja mun tietääkseni raskaus on ainoa keino millä endo paranee... Huh.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Te ootte höpisseet täällä nyt jo niin kauheesti kaikkea etten tiiä mihin mä kommentoisin enää :D

Sissi:
Kiva että on parempi mieli! ja uusi auto on aina jotain niiiin :Heartpink Della sua pysty jo kokemuksellaan tsemppaamaan aukitolotut! :) Mä jännitin aukiolotutkimusta etukäteenki jo niin että vatsa oli ruikulilla ja oksetti, en tiiä oliko se sitten osasyynä kipuun. Mutta mä en voi sulle kun lähettää tsempitykset ja älä jännitä asioita etukäteen. (hyvä sanoa kun itse jo ihan pähkinöinä täällä IVF:n takia). Aukiolotut. on kuitenkin nopea juttu, vaikka ei olisi mukavaa niin sen kyllä kestää! :)

Della: Voi ei sulla on ihan viime metrit menossa! Mihin tää aika häviää?? :p Sun pitää nyt käydä lillumassa rannalla joka päivä tai istua kylmässä suihkussa. Muista juoda paljon!! Hammas voi hyvin, ei ongelmia :)

Marikki: Voi sun exääsi ja tilannetta mihin jouduit :( Toivottavasti sen nykyisen kanssa nyt menee hyvin ja uskallat nauttia kesästä ja elämästä :) Sun unet on raastavia.. mäki näin tässä yksi yö unta että olin ultrassa ja siellä se oli.. :sad001 noh.. nii.. what can I say.. perseestä nuo unet.

Gatusa: Hienoa että miehesi on kuunnellut sua.. :) koitahan jaksalle mahasi kanssa :p Muista juoda!

Eetula: Sullekin kesäjaksamiset ja juoma muistutukset! kesä on ihanaa aikaa mutta on varmasti teillä tukalaa, veljeni raskaana oleva tyttöystäväkin kiertää sukulaisia päivisin kun kotona on niin kuuma :grin

ON: Täällä mennään kp 10/30. Mitä lähemmäs tuo elokuu tulee, sitä enemmän se alkaa mielessä pyöriä. Pelottaa ihan hirveästi.. Miehen kanssa saatiin eilen vähän puhuttua..
Tuntuu että tämä lapsettomuus on vienyt multa jo niin paljon asioista ja nyt on tullut pelko että se vie miehenkin kohta. Tiedän ettei niin käy mutta silti jotenkin pelottaa. Ollaan etäännytty fyysisesti paljon, mulla ei edelleenkään ole haluja nimeksikään ja vähän kun sai kroppaa heräteltyä niin pupuilu sattui vatsaan, koko vatsaan! Onhan tuo ongelma ollut ennenkin mutta nyt se latisti niin että aloin keskenkaiken itkemään. Mieheni pitää seksistä, kuten tietty minäkin mutta nyt tuntuu etten pysty antamaan hänelle tarpeeksi. Ei hän ole mitään sanonut, nä on mun omia mietintöjä kaikki, kehitän itse itselleni koko ajan enemmän vain murhetta ja stressiä. Lisäksi on muualla suvussa/perheessä rankkoja asioita meneillään.

Mietin tässä että pitäisikö ottaa joku keskusteluaika sitten tuohon hoitojen rinnalle, jos saisi tätä psyykkistäkin puolta hoidettua hiukan ja se voisi auttaa tietty koko kehoon. Onko kellään kokemusta psykologista lapsettomuuden kanssa?
 
myy: toivottavasti tuo sinun endoepäilysi nyt varmistuisi jossain :confused: varmaan aika hämmentävää.
Vyöhyketrapiassa tehtiin ensin puolen tunnin alkuhaastattelu ja tejtiin yksilöllinen hoitosuunnitelma. Minulla lähdetään siis hoitamaan lapsettomuutta, mutta myös stressiä ja sen aiheuttamia vaivoja esim niskahartia vaivat. käytiin läpi myös ruokavaliota ja sain hyviä vinkkejä :) tehtiin myös 45min hoito, jossa terapeutti kävi läpi tietyt pisteet kirvista ja varpaista. Joku hormoonipiste mulla oli vähän epätasapainossa, mutta johtui kuulemma siitä kun menkat oli juuri loppumaisillaan. Seuraava käynti on päivää ennen lapsettomuuspolia.Kiertopäivällä ei kuulemma vyöhyketrapian kannalta ole mitään merkitystä :) mutta jos esim mulla aloitetaan jossain vaiheessa kunnon hormoonihoidot niin sitten pidetään taukoa terapiasta.Niitä ei samaan aikaan tehdä, koska kroppa menee sekaisin.

Mirmeli: mitkä hoidot teillä nyt ensi kuussa alkaa? :) meillä 14.8 ensikäynti polilla.
 
Sissi: Meillä on 21.8 IVF-suunnitteluaika.. Jos nyt kierto pysyy uomissaan niin siitä vois suoraa aloittaa lyhyella kaavalla hoidot, toivoisin että näin olisi, en tiiä mikä tapa heillä on.. eletään molemmat siis jänniä aikoja ensi kuussa! :)
 
Myy: sä jäit multa kokonaan välistä! Oon tippunu jossain kohtaa kärryiltä, miten sulla on alettu epäilemään endoa? Mä pidän sitä itselläni vieläkin täysin mahdollisena mutta kun eivät suostu siihen tähystykseen :mad: Toivottavasti teille nyt sitten tulisi se luomuplussa :Heartpink
 
Ensimmäinen vyöhyketerapiakäynti takana ja hyvä fiilis! susoittelen lämpimästi kaikille jos on vaan mahdollisuus mennä :flower
kahden viikon päästä seuraava käynti :happy8

Kerrohan sissi millasella suunnitelmalla sulla tota vyöhyketerapiaa...mä kävin- silloin kun kävin- niin alkukierrossa about kp7 ja sitten juuri ennen ovista toisen.Mut jos ovis on ollut jo,niin raskautta toivovaan kehoon ei pitäis koskee enää,vaan antaa elimistölle tila toimia.

Tänne olikin tullut yhtäkkiä paljon tekstiä kun monta pv kyttäsin että eikö tosiaan kukaan kirjoita mitään!!!

Hei Eetula,naimisiin!!!VAUDE,vähänks ihanaa <3

Joo kiitti Mirmeli,oon nyt selvinnyt tosta exä-jutusta,tein vaan tylyn päätöksen että hakekoon itse lapsia jos kiinnostaa,mutta mulla ei oo aikomusta viedä lapsii sinne,koska herralla ei ole kiinnostusta puhua niiden hyvinvoinnista siellä,ja koska lapsetkin pääsääntöisesti sanovat etteivät halua mennä.

Oman ukkoni kanssa on ihmeellisen rauhallista!!??
Hän kävi työterveyden psykalla,joka oli sille jotain konkreettisia ohjeita antanut,ja käy siel taas kk päästä.Alkuhan se on tuokin.
Yhteinen aika peneenkin vielä on.Pitäisköhän pyytää itselle jotain terapiaa,ettei miunkin kaali levii.

Vauva-asiaa en oo ajatellut juurikaan,muutenkuin niin,että toivon mun egoni antavan periksi tässä,ja uskovan kehon merkkejä- ei enää.Mutta pitää vain olla niin "tiukka pää" ettei usko.Voi kun olisikin tuollainen usko ja luotto kuin Gatusalla.

Toisekseen mietin että ei voi olla meijän suhde oikeen millään pohjalla,kun seksihalut on menny.Mieluummin vaan kuuntelen kun mies silittää ja hieroo selkää ennen nukahtamista,kun tietää miten levottoman hermoston omaan.Ei todellakaan oo huvittanut sen koommin kun huvitti,eli noin 11pv sitten,kai.Eli oletetun oviksen aikaan.Eikä silloinkaan se halutus ollut kuin pieni väre,että pystyi siihen.Miehän en väkiste ala.Jotta ois siinäkin aihe mennä psykalle.

Plaah plaah plaah.
Taidan lopettaa valitusvirret tähän :D
 
Terveiset täältä 4a:lta taysista. Pääsin tänne tänään tarkkailuun kun sain aamulla kovan selkä ja oikean puolen vatsa krampin. Tipassa ollaan ja toivotaan että illalla pääsis kotiin. Vauvalla kaikki hyvin rv 24 tasan ja vauva painaa 760g eli hyvin kasvaa!!!

Kotona ollaan
 
Muokattu viimeksi:
Mirmeli: alkuvuonna kun kävin gynekologilla, niin se ultrasi, koska valittelin niin kovia kuukautiskipuja ja sieltähän löytyi 3cm kokoinen kysta. Epäili endometrioosia. Hän laittoi lähetteen naistentautien polille ja siellä sitten ultrattiin uudestaan ja epäiltiin myös endoa. He siellä sanoivat, että tuon kokoista kystaa ei lähdetä leikkaamaan. Vasta jos on yli 4cm :/ Joten oon tässä nyt vähän ihmeissäni, että mitä mun pitäisi tehdä. Ei se nyt ainakaan ole kovasti elämää häirinnyt (paitsi tietty kuukautisten aikaan) ja nehän voi puhjeta ihan itsellään pois. Ainoa mihin sain lääkettä oli kovat kuukautiskivut. Sain panacodia, mikä ei käynyt lainkaan. Sain nokkosihottumaa ja kasvot turposivat. Pyysin jotakin uutta lääkettä ja sain Tramalinia. Siitä tuli vielä pahemmat oireet: melkein viikon kestävä ummetus ja vatsakivut. Ainoa mikä minun kipuihin auttaa on ketorin...

Tiedä sitten olisiko ne jotenkin jatkaneet sen endon tutkimista, jos oltais menty lapsettomuuspolille. Mutta eipä tossa nyt mun mielestä kauheesti tutkittavaa oo jos ne sanoo ettei voi leikata ja muuta lääkettä ei ole.

Oon tullut myös siihen tulokseen, että ilman ylimääräisiä hormoneja on parempi olla. Ainakin mun :)

Eetula: toivottavasti kaikki hyvin ja pääset kotiin pian!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Myy: ei ku niin sulla oli se kysta juttu.. mulle vaan aina sanotaan että mikään ei viittaa endoon ja melkeen samaan lauseeseen että on niin hankala diagnosoida. Kk kivut ovat helvetilliset ja alkavat ylävatsan poltoilla. Heijastuskivut ovat niin pahoja etten kakkoshädällä pysty käymään lainkaan! Ja vatsaan tuntuvat yhdyntäkivut vaikeuttavat tätä lapsentekoakin. :(

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mirmeli: mulle on kanssa toitotettu, että endo on vaikea diagnosoida. Siksi ihmettelin tänään sen kätilön kommenttia...
Mutta noi sun kivut kuulostaa tosi tutuilta. Kakkoshätä kuukautisten aikaan on yhtä helvettiä. Sattuu vaan joka paikkaan. Keskiviikon kakka keskustelu ;) Itse kävin yksityisellä ja se tosiaan ultrasi kun valittelin niitä kipuja. Entä jos kävisit toisella lääkärillä ja vaatisit tutkimuksia?
Mulle voi aina myös laittaa yksityisviestiä jos siltä tuntuu :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä oon puhunu tätä jo kahdelle yksityiselle ja sit tonne polille. polilla mul otettiin joku veriarvo, kun hain labrakirjasta ni viittas jotenki johonki syöpäarvoontms? Mut endoa sil mitattiin ja jos olis ollu koholla ni olis tähystetty.. ei muista..

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top