Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
juu toi telttailu takapihalla oli ihan vitsi!
On nii kalliita noi reissut.

Mut vanha auringonpalvoja-minä kuoriutuu esiin kun muutaman kerran pääsee rannalle,ai että en ois taaskaa lähteny pois vaikka melkee 3 tuntii oltiin.5 veekin oppi nyt uimaan,kun se hokas kuin sen hengityksen kanssa toimitaan vedessä,eli että keuhkoissa pitää olla ilmaa,niin silloin kelluu.Voi jessus millanen vesipeto se oli heti.Kauheen liikunnallinen lapsi ja liekö siinä syy kun kyllästyy ja alkaa rämäjämään kotona,kun ei oo tarpeeks vauhdikasta tekemistä.Pitäis ostaa sellasii superpehmeitä palloja ja tykittää niitä trampoliiniin kun se hyppii,jospa se aktivoisi riittävästi.
Oon ollut vaan tän kiukkuni kanssa niin jumissa,että naapuritkin lähti varmaan meitä pakoon kun mie karjuin noille tänään.No syytäki oli kun jatkuvasti olivat tappelemassa.
Mur.huono äiti täällä.
 
voi vitsi,hienot unet jatkuu..
Olin sitte raskaana,olin jo synnytysvalmennuksessa jossa kyllä mietin että mitä ihmettä täällä teen.No oli ihan hyvä että menin,kun kaikki paikat oli muutettu niin kodinomaisiksi että tuntui kuin ois päiväkotiin mennyt...Yks valmennuksen ohjelmanumero olikin hoitaa vauvanukkeja.
No mun maha oli sikapieni pussukka,ihan kuin oisin ollut jollain max 25-28 viikolla tai jotain,joten kauheen arkana menin sinne muutenkin ja peloissani,koska koko odotuksen aikana olin tuntenu lapsen liikkeet vain muutamasti,silloinkin niin että kun vein käden mahalle jne (ja tän tyyppinen uni on toistunut mulla muutamasti,oon vaan ollut pienemmillä viikoilla silloin)
joten ajatus oli mulla että koko vauva on kuollut tai että kehitys loppunut jo aikaa sitten mutta maha kumminkin hissuksiin kasvanut...

Unessa kerroin äidille tästä fiiliksestä ja se heti soitti sairaalaan tästä kun olin siellä.
Hän sanoi että vaauva ehkä leikataan ulos.Mie sanoin että "niin,voihan sen laittaa sit takaisin kasvamaan mahaan,jos on oikeesti niin pieni"

----
Niin että oma tosi kivoja unia.

Mahaa vääntää,ja nyt iski sit ketutus,että tulkitsinko mä sen maahd.oviksen väärin,että se oiskin vasta nyt eikä silloin lauantai-iltana.
Plääh!

Joten nyt tää vauvastressi todella ui mun uniinkin jo.
 
kiitokset kaikille tsemppauksista :smiley-bounce005

täällä repästiin miehen kans ja käytiin eilen ostamassa uusi auto! tänään on sen kanssa sit kruisailtu ja fiilistelty.piristi kummasti tommonenkin asia molempien miletä :) oltiin kyllä jo jonkin aikaa asiasta puhuttu ja säästetty rahaa.

kp2 menossa ja huomattavasti jo parempi fiilis ku viimeks tänne kirjoteltaessa. kovasti jo oottelen ens viikkoa kun on eka vyöhyketerapiakäynti.Lämmintä täälläkin, hiukan turhan kuuma mun makuun.
niin joo..ja ikeassakin kävin hiukan ostoksilla :angel5 nyt on keittiön sisustustakinvähän päivitetty

Marikki: kuullostaa hyvältä lomasuunnitelmat.itekki jo haaveilen reissusta vaikka just oltiin viime kuussa :cool01
 
marikki jaksamista, kyllähä ne unet unet aika usein alitajunnan juttuja käsittelee jollai tapaa.

sissi onnittelut uudesta autosta. kiva että oot päässy nauttiin kunnolla näemmä, varmast lievittää stressiä ja muutenki piristää :)
 
Täällä vietellään yhden herran 10v päiviä ,oli kiva siivoilla tässä helteessä.
Nyt mie vaan istua tökötän läppärin kanssa yksin terassilla kahvii hörppien,onnistuin sit suuttuman ukolle ihan hölmöstä asiasta.Noo paree nyt olla puhumatta mitää kun on vieraitakin.
Tänään en pääse kai ees uimaan kun on nää lapset kylässä,yhyy.No huomenna vien kolme muksua isilään ja lähetän oman ukkoni kuopuksen kanssa kahestaan retkeilemään,ja meen itte rannalle makoilemaan moneksi tunniksi.
Suunnitelma?
Yeah right!
Jos vaikka sais aloitettuu kirjan lukemista.Kävin kirjastossa tässä pari vko sitten a mun kaveri töissä siellä,niin se pakotti mun ottaa pari kirjaa että miekii oppisin taas lukemaan.
 
marikki kuulostaa iha suunnitelmalta. :)

täällä kuumuus vaan pahenee näköjään ja minä lähinnä nukun ku väsyttää niin paljon jo. yöllä nousin muutaman kerran ni iha poikki, tänää pitäs tehä brikoi mutta meillä ei ol sytkäriä eikä tulitikkuja että sais kaasuhellan päälle ku kaik sytkärit on totaalisen rikki. lisäks manasin ku ukko osti eilen mulle 2 pientä danone aktivia jogurttia mut äidillee kokonaisen paketillisen, olin et hei haloo mä tartten kans kalsiumia itelleni ja vauvalle ja lisäks auttaa mulla vatsan toimintaan.
 
ei jumankauta miten keittää.
syy: EX!
Lasten piti mennä vkl:ksi sinne mutta kun kehtasin sille antaa palautetta (huonoo) siitä miten lapset on valittaneet hänen eukkonsa käytöksestä,niin hitto että alkoi rääkyy siinä ja mie sanoin itkeville muksuille että juu,me lähetään.Tytär 7v jäi sinne,en tiä eikö uskaltanut enää perääntyä.On se vaan niin jumalattoman hankala ihminen
Mutta juu,nyt tuli päätettyä asia,että "isä" saa ottaa yhteyttä tavatakseen lapsia tästä lähin,nyt loppui nää pakko vierailut,kun ei ne oo kivoja lapsillekkaan,eikä sitä isää näemmä kiinnosta mille lapsista tuntuu vierailut hänen luona.
Muksut sanoo että isää haluisivat tavata,mutta se PIIPP..mie en kestä ees laittaa sille ihmiselle mitää tittelii.ÄÄÄÄÄHHHHH.
Oon niin rasittunut koko tästä showsta.

Onneks sentään oman ukkoni kanssa saatiin taas riita sovittuu ennenku uutta tuli putkeen.

Mitähän vikaa vikaa vikaa mussa oikeen on????
:smiley-angry026

Ei mulla raskausaiheeseen ole taaskaan sanottavaa,ei mitään hajundeerust mikä dpo on vai onko ees tai mitään,tässä vaan pallo hukassa ollu monen jutun takia,ja liottanu oon ittiäni ja lapsii urakalla rannalla.iihanaa :)
 
marikki jaksamista nyt sit tuon exän kanssa ne osaa olla rasittavia ja sit ku sopassa lisäks viel uus puoliso ni aina pahenee... hyvä että miehes kans sovitte riidan jo. parempi et tosiaa lasten isä ottaa yhteyttä jos haluaa nähä heitä eikä sillai että sä väkisin roudaat lapsia sinne.

täällä kans outo päivä ku eka ukon sisko aiheutti tappelun hein naapurien kans ja teeskenteli ite uhria (pisti käden naapurin äidin kasvoille ja sylki naamalle viel) syy riitaan roskat. onneks poliisit ei lähten ratkoo ongelmaa ku sit ois ollu varmaa ukon porukat kaltereiden takana seuraavan kuukauden ajan, no ukon piti illal alkaa ettii heille uutta kotia. sit ku oli iftar aika ni setä soittaa et hänen 2 tytärtä on kadonnu täs kaupungissa sairaalassa, eivät tunne kaupunkia ku ovat maalta eivätkä sairaalaa, no eivät löytyneet sairaalasta ni nyt menevät tekeen katoamisilmotuksen. inshaAllah likat löytyy, ovat aikuisia jo, ukko vois tuoda ne tänne ku on myöhä ni saisvat ruokaa ja ottaa vaikka suihkun ja sit nukkua iha rauhassa ja aamulla vaikka mennä kotiin ku ovat virkeempiä. ne likat on mukavia ni vähä oon huolestun heistä.

nii ja minä avasin omalle ukolle sanaisen arkkuni siitä miksi oon niin usein vihanen, alko seki ymmärtää vissii pikku hiljaa ja sit viel selitin et miltä nää mun kasvu ja liitoskivut tuntuu. katto vähä et ei hyvä juttu, hänen pitää yrittää nyt ymmärtää että mä liikun hitaast oman turvallisuuden takia.
 
Gatusa niinhän se taitaa vaan olla että suku on paras ja pahin :) ja siellä missä te asutte, taitaa kaikki sukulaiset joutua aika herkästi selvittelemään sukulaisperheiden asioita. toivottavasti ne sukulaistytöt löytyvät pian!

Marikki harmi, ettei exä tajunnut asiaa lasten kannalta, vaan otti sen noin henkilökohtaisesti. sä jouduit ikävään rooliin, kun jouduit kertomaan miltä lapsista tuntuu, mutta kukapa sen tekisi, jollet sinä. lapset ei varmaan uskalla/henno kertoa isälle, että hänen vaimo ei käyttäydy kunnolla vierailujen ajan ja toisaalta jos isä on kuulemassa kaiken ja hyväksyy kaiken, ei lapset varmaan siksikään pysty sanomaan asiaa suoraan. nyt sit todellakin saa isä pohtia asioita tykönään ja olla itse aloitteellinen lasten suhteen.

ja kiva, että olette saaneet miehen kanssa sovittua riidan! muutenkin ilmeisesti menee nyt paremmin?

Mirmeli hyvä, että kroppa osoittaa toimimisen merkkejä oviksen suhteen ja toivotaan, että pienellä harjoituksella ja avustuksella koppauskykykin paranee :) ja toivottavasti viisurien tulehdus on jo ohitse!

on: rv 37+0 ja nyt kai odotellaan sitä, että pääsee synnyttämään. kävin tiistaina neuvolalääkärissä ja vauva oli laskeutunut ja raivotarjonnassa, kohdunsuu pehmentynyt, mutta silti vielä ylhäällä ja kiinni ja kohdunkaulaa jäljellä pari senttiä. vauva riehui tarmokkaasti koko päivän ja sykkeet oli hyvät n. 140. muuten tää helle on kyllä aika arseesta, jalat on kestoturvoksissa, hikoilen yötä päivää ym. huomenna täytyy päästä uimaan, saa samalla jalkojen turvotuksen laskemaan ja viilennettyä kroppaa. noudatan edelleen radi-dieettiä, tosin koska arvot ei ole mitenkään hurjan koholla, olen tullut siihen tulokseen, että voin pitää karkkipäivän kerran viikossa. löysin myös k-kaupan jäätelöaltaasta sokeroimatonta jäätelöä ettei nyt ihan kaikkea ole multa viety. olenkin tässä innostunut kokeilemaan vegaaniruokia, kun olen siis normaalisti kasvissyöjä, joka käyttää maitotuotteita. oon nyt ehtinyt kokeilemaan vähän erilaisia tofuruokia ja yksi päivä tehtiin tytön kans vegaanipinaattilettuja. mulla pasta nostaa verensokeria, joten siksi tämä innokkuus löytää erilaisia ruokia, kun oon syönyt aika paljon pastaa ja repertuaarini on siksi vähän rajallinen. emmä silti pastaa jätä ihan kokonaan, mutta vähennän sen käyttöä keksimällä ja kokeilemalla uusia reseptejä :)
 
En päässyt pitkilleen tänne kirjottelemaan, mutta nyt onneksi saivat mun tunnarit korjattua :)

Tilanne itsellä nyt se, että menossa yk 15. Lapsettomuustutkimukset aloitettu viime kierrosta. Aukiolo tutkittu, ultrattu munasarjat, otettu alkukierron verikokeet, miehen sperma tutkittu... Kaikki tähän saakka kai ok, mutta ilmeisesti ovuloinnissa häikkää. En saanut plussattua ovista. Ens kierosta olis tarkoitus sitten aloittaa lääkitys sitä varten.

En oikein tiedä mitä tästä kaikesta ajattelisi. Kaikki on nyt jotenkin todellisemman oloista kun tutkimukset oikeasti startattiin. Mietityttää miten pitkälle hoidoissa täytyy mennä... Ja miten iso ruljanssi tästä tulee.

Aukiolotutkimus oli hirveän kivulias kokemus. Se kipu tuli ihan puskista. Pyörryin 2x, jouduin tippaan ja kipulääkitsivät suoneen.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
heis sannuinen pitkästä aikaa, täällä on tapahtun vaikka mitä tässä välissä. hienoa että ootte käyny tutkimuksissa ja lääkitys alkaa sulla että saat oviksenki. plussatuulia. :)

della uskon että tuo kuumuus ottaa päähän kunnolla. näköjää vieläki on likat kateissa ku ei ukkoa näy ei kuulu, esikko lähti mukaa ettimää niitä ku piti vaa sairaalalla käydä ja esikko tunnistaa ne toisin ku mun ukko jolla armottoman huono kasvomuisti jopa omista sukulaisista. sais pikkuhiljaa alkaa päivittää tilannetta mullekin ku alan huolestuu enemmänki nyt, tuo keskusta ku ei ol turvallisin paikka maalaistytöille yöllä.
voi kohta sinä saat jo nyytin syliin. mun on pakko todeta et onneks mulla vika kolmannes on syksyllä/talvella aj synnytys joulukuussa inshaAllah ei ol liian kuumaa inshaAllah.

mä haluun nukkumaa jo mut pitää oottaa, no tietääpä että tämä mamma on HIUKKA väsy ku pääsee nukkumaa ja aamulla nukutaa pitkää inshaAllah.
 
Millainen se aukiolotutkimus sitten on?

Tääl syyää aamupalaa helteisel terassin.Pitäis lähtee kaupunkiin ajamaan turvaistuinostoksille mut en tiä jaksaako.Vanhemmat tulee puoliltapäivin tervehtimään tämän päivän syndesankaria
Sent from my RM-892_eu_finland_202 using Tapatalk
 
Aukiolotutkimuksessa lääkäri laittaa katetrin kohdunsuun läpi ja täyttää ballonkin, jotta katetri pysyy paikallaan. Katetrin kanssa sitten laittaa ilmeisesti keittosuolaliuosta ja ilmaa (?) ja ultrasta sitten näkyy virtaako em. munanjohtimissa. Itsellä se katetrin ballonkin täyttö oli se juttu joka sattui ja paljon.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tälleen noppeesti mökiltä kirjotan Sannuiselle että mulla oli myös helvetin kivulias aukiolotut. Vaikka kaikki oli auki. Taukoja pidettiin yms..

Meillä yk 37 ja samat lähtökohdat kun teillä. Hoitoja ja tutkimuksia nyt takana 1,5v. Ivf-suunnittelu ensi kuussa. Toivon puolestanne että plussaatte pian! :) hoitojen aloitus herättää tunteita ja saa pään pyörälle mutta tsemppiä!! :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Kurkkimassa kuulumisia. Olemme lomalla pojan kanssa siikaisissa. Rv 23 alkoi keskiviikkona ja potkut tuntuvat jo hieman paremmin. Rautalääke aloitettu kun hemppa oli 114 viime maanantaina. Tää kuumuus on niin tuskaa :(

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
yritähän nauttia lomasta eetula ja jaksamista helteiden kanssa. täälläki iha liian kuuma. lisäks tuli valvottua aamuyöhön ku ukko oli ettiis 2 serkkua jotka edelleen kateissa, ovat maalta, aikuisia jo mut eivät viel naimisissa ni asuvat vanhempien luona, no kyllästyivät samoihi naamoihi ni tulivat kaupunkii eivätkä ol yhteydes keneenkään paitsi sulhasiinsa. saapi nähä löytyykö karkulaiset kohta ku sanoivat et käyvät sairaalassa mut eipä ne siellä ollukaa ku ukko meni kattoo esikon kans joka muistaa ulkonäöltä heidät. poliisit ei tee mitää.
 
Kiitos. Meillä poika istuu a.vaunun sisällä ja pelaa, koirat istuu a.vaunun alla et on tarpeeksi viileää ja mä puolivarjossa nautin päivästä sekä mies on töissä.

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Joo niin on. Mutta haluaisin niin tuo miehen tuohon juttelemaan mun kanssa.... No 2h ja tulee töistä ja saan olla ihan lähellä :) mulla on tälläinen hormooni herkistely päivä tänään. Itkettää kaikki :) :) on ollut niin kiva viikko ja olen saanut olla pojan kanssa kokoajan <3 vaikka se tuolla asuntovaunussa pelaa se on kuitenkin lähellä

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
mulla vähä sama juttu eetula et oon super herkkis.

jipii täällä alko myrsky sais tulla kunnol vettä yön aikana, esikko saatas tuoda kyl kotii ennen ku alkaa tulee vettä, tuuli on iha järkyttävän voimakas.
 
Takaisin
Top