Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Gatusa: ovat varmasti koholla. Nimim. Söin juuri berliininmunkin x2 :D
Della: mulla on tukisukat käytössä, näin kesällä ovat avomallit. Suosittelen
 
della jaksamista raskauden aiheuttamien muutosten kanssa ja mittausten kans. mä ootan et mies ostaa mulle uudet läpökkäät ja lisäks sit tohvelei muistuttavat sandaalit. täällä ei vielä turvotusta ole alhamdulillah ja toivottavasti ei tulekaan. siis apua della joko sä oot jo rv 35+5 menossa, reilu kuukaus ja pikkunen on sylissä kylläpä aika menee nopeesti.

eetula nam berliininmunkkei, eipä tartte meikän haaveilla ku ei ol mahollisuutta saada, no ainaki pysyy sokeriarvot kurissa ku ei ol saatavilla mitää makeisia ja leivonnaisia :)
 
Gatusa, mä lasken suosiolla sinne puolentoista kuukauden päähän, kun tyttökin meni yliajalle :) ei tuu niin karvasta pettymystä, jos ja kun menee yli lasketun ajan :)

Eetula, kiitti vinkistä! täytyy kattoo, josko cittarista löytyis tukisukkia :)
 
jep parempi niin della. itelläki on jo alkan varautuminen et voipi mennä pidempää ku LA, esikko ns häädetti rv 40+6 kun synnytys oli käynnistyn mut vedet ei menny ja ei ois millää ollu tulossa mut ku kalvot puhkastii ni pitkän "työn" jälkee vihdoin syntyi, ei ois passannu liiemmi enää ees oottaa ku esikko oli iso syntyessää.
 
alby; ei oo clomit käytössä..ainakaan vielä..4 viikon päästä eka käynti lapsettomuuspolilla. :oops: ovis mulla tapahtunu aina kun olen siinä kierrossa tikuttanut,mut joka kierrossa en oo jaksanu sitä stressata. mä veikkaan että meillä jokin muu syy kuin ovulaatio.

argh.mäkin haluan jo päästä "nauttimaan" noista raskausvaivoista :grin
 
alby; ei oo clomit käytössä..ainakaan vielä..4 viikon päästä eka käynti lapsettomuuspolilla. :oops: ovis mulla tapahtunu aina kun olen siinä kierrossa tikuttanut,mut joka kierrossa en oo jaksanu sitä stressata. mä veikkaan että meillä jokin muu syy kuin ovulaatio.

argh.mäkin haluan jo päästä "nauttimaan" noista raskausvaivoista :grin
Sissi! Se on tosi hyvä ett haitte hoitoihin . Miten aikaisemmi sitä parempi ! Minäkin tyhmä 4 vuotta odotin että onnistuisi luomusti. Ja siellä selvisi sitten että en ovuloi! Ei se tietenkin onnistu! Nyt on rahallinen olo kun tietää mitä vika ja saa lääkkeestä apua!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Niin,olen samaa mieltä että vuosi on todellakin sitten viimoistaan se aika.Me ootettiin melkein 2v,ja lääkäri torui kovasti,ensinnäkin se et jos ennen on raskautunut ja sit ei onnistukkaan,ja toisekseen ikäni.

...eli taustalla ollaan ja hissuksiin mennään tää kierto,en ees ovista tikuta,mikää toisaalta vähän masentaa,mutta antaa ny mennä tän kuohunnan jälkeen.
Mieskin kun nimesi yhdeki pahan olonsa syyksi tämän "kun emme onnistu" :sad001 ja minusta se oli jotenkin kauheen surullista ja ahdistavaa,koska riittäisi että minä naisena kokisin asiaa näin.
Lisäksi "syy" on minussa,eli iässä,ei miehessä.On väärin että hän joutuu kitumaan minun rinnalla tätä.
Ehdotin kyllä ystävällisesti että voi vaikka vaihtaa vaimoa.
Sanoi kyllä,että pärjäämme näinkin,mut jotenkaan en usko ....
 
marikki inshaAllah teillä tärppää ja tietenkin että suhde tulee kuntoon iha kunnolla. hyvä että hän on avautunu nyt vähä ja sanonu et mikä häntä painaa eikä vaa pura sitä huonolla käytöksellä sinua ja lapsia kohtaan. minä uskon että kyllä teillä vielä tärppää ja saatte kaipaamanne lapsen, tulihan mun entisen työkaverin en muista oliko se äiti vai täti raskaaks ja sai lapsen ku oli 50 joten älä vielä panikoi.
 
Me hakeuduttii 1,5v jälkee hoitoihin. Aina on jotenkin ollut takaraivossa tieto tämän vaikeudesta vaikka ei edes vielä ollut raskaustoiveita. Lisäksi kuukautiskivut ovat mulla helvetilliset että senkään takia en odotellut. Ennen hoitoihin menoa tikutin ovista n. vuoden ja sen aikana 2 luomua, toinen klinikan tarkin jälkeen ja tod myöhään. nyt on kp 28/29-32 tai voi mennä kauemmaksikin kun ovis oli nii myöhään. Huomenna varmaa pakko tehdä varmistustesti kun olis illanistujaista kera parin sidukan :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
kiitos taas Gatusalle :)

Mun ystävä sai eilen vauvan.Voi elämä mä leijuin koko kotimatkan kun mä näin sen kuvan.on oikeesti ihan hassua kuin en tästä ystävän jutusta tuntenu mitään huonoo oloo,kai hän on tarpeeks läheinen ja rakas :)
Mies kyseli multa et kysy päästäänkö me kummeiksi.No eihän sellasta voi kysyy ite!Mutta mulle tuli siitä mieleen sellanen juttu kun mieskin sanoi että "ois sullakin hyvä syy käydä katsomassa vauvaa" että meinas jotta mä (ja samalla hän) saisin oikeen syyn ravata katsomassa vauvaa jos ois kummilapsi.Tavallaan ihana ajatus,mutta äärimmäisen urullinen,koska mies ajattelee ettei me saada omaa enää.
Alkaa väkisinkin taas muistumaan mieleen se 10v takainen haave kiinalaistytön adoptiosta.Mutta siinäkin tulee raha vastaan :sad001
 
Voi ihanaa. :) mäki kyllä jo odotan veljenpoikaani maailmaan kovasti vaikka aluksi oliki raskasta.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
ai niin spämmin viel tämän jutun tänne kun tosiaan eilen olimme Puuhamassa ja meijän kuopus katosi!!!!
arvatkaa sitä paniikkia!Se meni sellaseen leikkilaivaan isomman kanssa mutta poistui jotain ihme takakautta,josta me ei nähty että lähti.
Me juostiin ympäri paikkaa,mie huusin nimee ja mies kävi pyytämässä kuulutusta.
Kuulutus annettiin,mutta ilmekkään kenenkään naamalla ei heilahtanut,niin että jos joku olisi nähnyt kuulutuksessa kerrotus 2,5 vuotiaan Muumimaailma hattuisen pikkuihmisen,kukaan ei olis älynnyt että se on juuri se kateissa oleva lapsi.
Tuli tosi paha olo siitäkin,miten piittaamattomii ihmiset on toisiaan kohtaan.Itse taas niin kauhean herkästi auttamassa lapsia varsinkin jos näyttää että ovat yksin jne.

Minä juoksin sinne veden äärelle-sehän mun pahin skenaario oli kun vettä rakastaa tää meijän Vesimies,että menisi sinne.Moni vesipiste oli valvomaton!! koska tottakai vanhempien vastuulla...kyllä kylmäsi kun kiertelin rantaa,koetin valmistautua kamalaan näkyyn.Onneksi ei tarvinnut.
Joku työntekijä oli ottanu muksun kiinni,ja kuljetti sitä infoonpäin,kun yks isosisko tuli vastaan ja muksu kiekaisi sen nimee niin työntekijä oli luovuttanu muksun sille,ja toinen isosisko sitten soitti että nyt on löytynyt.
Jumalan kiitos!
Siinä sitten kertoi yksi isoveli että hän oli pyytänyt jumalaa apuun kun etsittiin Ötökkää :sad015

Että kyllä tässä äitiydessä on todella raskaitakin hetkiä...
 
marikki miehet päästää suustaa aikas helposti kaikenlaista :) tiäkkö meillähä oli syy miksei alotettu niit icsi hoitoi juurikin raha, me oikeestaa luovutettii ja oltii et nautitaa nyt elämästä tosin foolihapon kera ku hyväksihä se on terveydelle muutenki ja sit tärppäs yllättäen eli me kun lopetettii se stressaaminen ja pakko yritys et on saatava lapsi ni meillä tärppäs sitten alhamdulillah.
marikki onpa teillä ollu kauhunhetkiä siellä, hyvä että kuitenki löyty kunnossa.

mirmeli kiva että oot innoissas, inshaAllah testi näyttää plussaa :)

täällä rv 17+4 menossa ja väsymys tajuton (kiitos vuokranantajan iltaisen/öisen remppaamisen mikä alko toissailtana ja naapurien pitämän metelin joka on jokailtaista ja jatkuu aamuyöhön). ukko ihmetteli aamulla miksi oon väsyny ni sanoin et yritä siinäki metelissä nukkua ja lisäks makkari on ku sauna ni piti hakee tuuletin, hän totes en mä mitää kuullu ni olin et tiedetää sä nukuit ku tukki ja samoin esikko. eile ukko sit raivos et hän on kyllästyn ku ei ol tarpeeks ruokaa, tehtii brikoi (pasteijoi joissa kasvistäyte) ja meil oli viel lammas shorbaa, no ukko oli et ei se shorba riitä kolmelle, annettii esikolle lautasellinen ku hän oli väsy että saa ruuan ja pääsee nukkumaa aikasin, sit me syötii brikoi muutama ja hän totes ku kysyin et lämmitänkö shorban et hän on täynnä, no myöhemmin ku hän heräs ni hups heijaa siitä tuliki 2 lautasellista shorbaa mitä oli kattilassa jäljellä, eipä ukko pyytän anteeks huutoansa vaa pisti maaten. lisäks mä avasin sanasen arkkuni ku hän sanoo tyylii joka päivä et näytän mammutilta tai norsulta jne. itkin ja sanoin et tottakai mä kasvan kokoa ku oon raskaana ja toiseksee se on loukkaavaa puhua noin vaimolle. lisäks haavat aukes ku jo ennen kouluikää mua kiusattii ja kiusaamista mm haukkumista kesti koko peruskoulun ajan. ukko piti sitä leikkinä ja huumorina ni minä olin et mä oon kyllästyn siihen et mua nimitellää ja verrataa eläimiin. se sit veti herneen nenää siitä ja oli et parempi ettei puhuta ollenkaa jos et kestä leikkiä.
 
Gatusa: sun pitää ukolles sanoo et tottakai isonet ku kannat arvokasta lastia.Ja tossa tilassa ei kyl paranis alkaa leikilläkään sanomaan väärin sillä eikös hää jokunen aika si sanonu sulle et koskas on sun vuoros tulla raskaaksi no nyt oot ja sen pittäis alkaa kunnioittamaan kunnolla.
 
ei jukoliste taas siunkii äijää Gatusa.
Näkeekö hän ekaa kertaa raskaana olevan naisen...kannat hänen lastaan!Toivottavasti tajuis vasta olla laukomatta tollasii.

Toi ruokakohu kuulostaa niin etelämaiselle miehelle...safkaa pitää olla vaikkei jaksa syödäkkään,ja naisenhan siitä vastuu toki pitää ottaa.
Mä en pärjäis sekuntiakaan sellasen kanssa,kas kun minä en kokkaa.Noin 5% meidän perheen ruuanlaittovastuusta on mulla ja se 5% täyttyy useimmin ihan puurojen keitossa jo.

Minusta se on ok jos yhdessä "kauhistellaan" mahan kokoa.Mulla kyl kokemus että siinäkin tilanteessa on mieheni olleet ihan kannustavia,tyyliin "vauva siellä valtaa alaa"

Muistan kun eka kerran menin naimisiin,olin jotain 22 viikolla,ja puvun tekijä tuskaili kun pukuu piti suurentaa siis laskoksii availla alvariinsa kun maha kasvoi.Niin silloin hääaamuna kun pukeuduin,niin mies katteli peilin kautta ja sanoi että ihana maha sulla jo,siellä se tyttö valtaa alaa.
No ei tullut tyttö,mutta maha jatkoi kyllä huippunopeaa kasvuaan loppuun saakka,varmaan edesauttoi äidin omakin lihominen asiaa :S

Ja mitä tähän yrittämiseen tulee,niin siksi en ole nyt pyörinyt täälläkään,että hiukan sais etäisyyttä ja rentoutta asiaan.

Mitä mitä,onkos Mirmelillä r-testaukset mielessä
 
emmuliini toi nyt on tollai tapaus vaan. osaa se olla ihana ja kunnollinen mut välillä täysi en sano mikä. miehet on miehiä. juu kyllähä tuo on aikoinaa sanonu et millo tulee lapsia ja sit anoppi on kans sanonu. no anoppi on läksyttän ukkoa useampaa otteesee siis mitä voi syödä ja mitä voi tehä mitä ei jne. mut se ei satu tietää sitä että tuo yks viel vertailee vaikka mihin.

marikki joo sil on 4 nuorempaa sisarusta joten on nähny, lisäks täl hetkel sen veljen käly ja veljen langon vaimo oottavat lasta. mitä ruokapuolee tulee ni millo valittaa et on liikaa ruokaa ja millo liian vähä, mikää ei oikei ol hyvä tällä hetkellä sille näköjään ja riitaa pitää haastaa. kiva takoa järkeä sille päähä päivittäin. nyt joudun kaiken huipuks alkaa laittaa ruokaa päivittäin ku me joudutaa vaihtaa jääkaappi ja uudesta jääkaapista ei ol tietoakaan eli ei mitää valmisteta eikä hankita joka pitäs säilyttää jääkaapissa kun sitä ei ole tästä illasta lähtien. mein vanha jääkaappi on 70- luvulta ja kuluttaa samanverran sähköä ku 5-6 jääkaappia kuulemma ni paree heivata pois.
 
Niin,olen samaa mieltä että vuosi on todellakin sitten viimoistaan se aika.Me ootettiin melkein 2v,ja lääkäri torui kovasti,ensinnäkin se et jos ennen on raskautunut ja sit ei onnistukkaan,ja toisekseen ikäni.

...eli taustalla ollaan ja hissuksiin mennään tää kierto,en ees ovista tikuta,mikää toisaalta vähän masentaa,mutta antaa ny mennä tän kuohunnan jälkeen.
Mieskin kun nimesi yhdeki pahan olonsa syyksi tämän "kun emme onnistu" :sad001 ja minusta se oli jotenkin kauheen surullista ja ahdistavaa,koska riittäisi että minä naisena kokisin asiaa näin.
Lisäksi "syy" on minussa,eli iässä,ei miehessä.On väärin että hän joutuu kitumaan minun rinnalla tätä.
Ehdotin kyllä ystävällisesti että voi vaikka vaihtaa vaimoa.
Sanoi kyllä,että pärjäämme näinkin,mut jotenkaan en usko ....
Älä koskaan luovuta! Voimia teille molemmille!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tsemppiä Gatusa miehen kanssa. Anna sammakoita ruuaksi :D

Marikki: itseäasiassa ei kyl oo ennen tätä päivää käyny mielessä mutta pakko se on varmistaa ennen häppäiltaa :) tullu muutenki vähän rentouduttua tässä kesän aikana. No, koen ansaitsevani sen koska syksyllä taas sit hurvittelut yms jää.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top