Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin ja en osaa ite vielä laskea mun ovulaatiota , ku pe illalla ja la aamulla oli plussa . Niin nyt en tiedä milloin se ovis tapahtui? Öfff...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
kiitos alby :) inshaAllah teille suodaan pienokainen pian myös :)

saiski tsemppiä ja plussatuulia, inshaAllah saat hyviä uutisia!!! :)

ja nyt herää kysymys saanko mä oksennustaudin kohta...esikko alko tänää oksentaan ilmeisesti vatsatauti iski yhtäkkiä mut vointi on kyllä hänellä hyvä ei mitää eroa normaaliin alhamdulillah, inshaAllah ite en saa sitä.
 
Gatusa: toivottavasti ei tulee vatsatautia ! Ja esikoinen paranee pian!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
kiitos alby, esikko voi jo paremmin, annoin vähän riisiä hänelle ja hän kävi nukkumaan ni pysyy sisällä että saa jotain vatsaansa ku kaikki tuli jo ulos. itellä ihan ok olo toistaseksi ainakin alhamdulillah.
 
niin siis sillon kun söin clomeja ei ollu vastetta ollenkaan eli ei kasvanu mitään.. nyt ei oo ultraa tässä kierrossa, kun femareilla on niin paljon pienempi hyper riski..
 
Marikki: mä oon tosi huonosti kotona tän viikon.

Alby: multa ei kysytty mutta :) meillä on yritystä 4 vuotta takana ja viimeisen 2 vuoden saldo km:ssä on 5 kpl. Nyt onnellisesti raskaana. Vaikka mun ei edes pitänyt saada biologisia lapsia enään. Yksi on ennestään saman ikäinen kuin Gatusalla. :rolleyes: Tsemppiä yritykseen ja piinailuun sulle! :signs003

Gatusa: ihan hyvin on mennyt , mitä nyt liikkeet on vaimeet mutta eiköhän ne sieltä ala pikku hiljaa paremmin tuntumaan...

Della: onnea äippäloman alkamisesta :talk017 mä oon ollut tuossa kohtaan 2006 rv 35 jo äiti :p .

Kaikille tsemppiä!!!

Niin ja mitäköhän sitä saapi mieheltä lahjaksi... oikein jännittää kun se viipyi niin kauan siellä kultasepäin liikkeessä... Mulla on siis synttärit huomenna... hih...:happy:happy
 
Muokattu viimeksi:
Heippahei kaikki, oon tosiaan nyt taukoillut näistä lapsiasioista!! Yritin nyt pysyä kaikkien matkassa..

Eetulalle onnea poikalupauksesta!! Hieno juttu :Heartblue ja oikein ihanaa syntymäpäivää! :hug007

Gatusalle taasen onnittelut tulevasta tyttärestä :Heartpink

Marikki, mukava kuulla että teillä menee paremmin ja olet tyytyväinen tilanteeseen :)

Albylle tervetuloa joukkoon! :) Meillä yritystä tosiaan 3vuotta, 1,5v sitten hakeuduttiin hoitoon ja 4kk söin clomeja joissa vaste oli hyvä mutta ei tulosta. Haittavaikutukset olivat suuret. Sitten söin 4kk letrozoleja ja kahteen viimeiseen tehtiin inssi tuloksetta. Mulla myös ovulaatio ongelmaa joka on korjaantunut noilla lääkkeillä. Nyt on kesätauko menossa ja 21.8 IVF-suunnittelu aika.

Della, yritin etsiä sun sokerirasitus tuloksia mutta en keskusteluista löytänyt. Eli siis oliko siinä jotakin kun joudut mittaamaan sokereita?

Sissille ja saiskille
plussatuulia puhaltelen :)

Ja mitäs meillä, kp25 ja hei, oltiin tsekkaamassa puutarhakalusteita ja kesken shoppailun tuli aivan jäätävä vatsakipu joka säteili joka hemmetin paikkaan, meinasin oksentaa. Kotiin päästyäni testasin oviksen ja sain HYMYNAAMAN! :) Ja ihan luomusti kp 19. Mutta jooh, on taas vähän liian myöhässä eli taitaa jäädä liian lyhkäseksi loppu vaihe.. mut no, tuli kuitenkin :D Muutenkin olen nyt yrittänyt ja siinä mielestäni hyvin onnistunutkin, unohtaa koko tän asian ja nauttinut kesästä, ottanut silloin tällöin pari sidukkaa ja keskittynyt muihin asioihin. Eilen alkoi kesäloma ja nyt voi 3vk vetää stressit alas.
 
Mirmeli, en muista kirjoitinko tänne niitä arvoja, mutta joo siis mulla oli paastoarvo 5,6 (saa olla 5,5), tunnin arvo oli 9,8 (saa olla 10) ja kahden tunnin arvo 9,0 (saa olla 8,6). eli hippasen koholla ja eilen kuulin, että raskausdiabetes-diagnoosi löytyy. oon mitannut noi sokeriarvot vähän eri tavalla kuin piti, piti siis ottaa neljänä aamuna paastoarvo ja tällä viikolla vuorokausikäyrä eli ennen joka ruokailua paastoarvo ja tunti ruokailun jälkeen tunnin arvo. mä ymmärsin väärin ja oon mitannu neljänä päivänä vuorokausikäyrää ja tällä viikolla mittaan perjantain soittoaikaan asti aamulla paastoarvon.

kiva kuulla, että tauko on ollut onnistunut ja oot(te) päässy rentoutumaan ja nauttimaan kesästä :)

Eetulalle hyvää synttäriä! mullahan tyttö häädettiin maailmaan v. 2012 rv 42+2, joten viimeksi ei näillä main ollut tietoakaan synnytyksestä :) eikä oo nytkään :)

Albylle tervetuloa! mä pyörin täällä aika ajoin ainakin lukemassa ja joskus kommentoimassakin. yritettiin esikoista nelisen vuotta ja tätä tokaa puolitoista vuotta. kumpikin luomutärppejä, ihme kyllä. mulla on endo-diagnoosi ja esikoisen aluille saaminen vaati kaksi tähystysleikkausta ja endometrioomien poistoa. hoitoihin ei ehditty hakeutua, kakkosta yrittäessä käytiin kyl tutkimuksissa eikä kummassakaan mitään vikaa. mulla noi leikkaukset oli nostaneet follikkeleja stimuloivan hormonin pikkusen viitearvon yläpuolelle ja lääkärin mukaan se ois voinut heikentää raskautumista. tän vuoden tammikuussa ois aloitettu ivf, mutta sitten tää kakkonen päättikin lähteä aluilleen :)
 
Della, voi kökkö.. :( No mut arvot ei heittäny paljoo? mut liikaa silti ilmeisesti. Nyt sit ruokavalio muutoksia vai joudutki ihan insuliinia pistää? Kyllä mä luulen että ihan voi monikossa puhua :) Mun rentoutuminen tietty vaikuttaa mieheenikin. Sunnuntaina olleita pikkuveljen rippijuhlia kyllä hieman kammosin kun veljen tyttöystävä siellä ison mahansa kanssa ja pelkäsin että alkaa se perinteinen" "Noh, koskas te nyt sitten alatte lapsia tekemään" mutta yllätyin kun kukaan ei kysynyt! Vauvakutsuillekin sain varovaisen kutsun mutta kerroin suoraan etten tiedä haluanko osallistua kun puheenaiheet ei tuota mussa kauheasti mitään positiivisia tunteita.. :sad001
 
ruokavaliolla koitetaan hoitaa eikä noi arvot kotimittausten perusteella ole heitelleetkään. mulla on ihan oma vähärasvainen "kumijuusto" kotona ja aamupuuron oon opetellut tekemään rasvattomaan maitoon (yäk!, teen normisti veteen). karkkia, limpparia tai jäätelöä en oo käyttänyt puoleentoista viikkoon.
 
Marikki: mä oon tosi huonosti kotona tän viikon.

Alby: multa ei kysytty mutta :) meillä on yritystä 4 vuotta takana ja viimeisen 2 vuoden saldo km:ssä on 5 kpl. Nyt onnellisesti raskaana. Vaikka mun ei edes pitänyt saada biologisia lapsia enään. Yksi on ennestään saman ikäinen kuin Gatusalla. :rolleyes: Tsemppiä yritykseen ja piinailuun sulle! :signs003

Gatusa: ihan hyvin on mennyt , mitä nyt liikkeet on vaimeet mutta eiköhän ne sieltä ala pikku hiljaa paremmin tuntumaan...

Della: onnea äippäloman alkamisesta :talk017 mä oon ollut tuossa kohtaan 2006 rv 35 jo äiti :p .

Kaikille tsemppiä!!!

Niin ja mitäköhän sitä saapi mieheltä lahjaksi... oikein jännittää kun se viipyi niin kauan siellä kultasepäin liikkeessä... Mulla on siis synttärit huomenna... hih...:happy:happy
Voi koko sydömmestäni olen iloinen sun puolesta! Sinä ansaitset sen !!
Mullakin 4 vuotta yritystä , ja nyt vasta hain apua naistenklinikalta. Ensimmäisen ovulaation elämässäni bongasin viime la .. Nyt jännitän kauheasti !!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
hienoa eetula että siellä kaikki hyvin, itelläki sama juttu välillä että neidin liikkeet vaimeita mut välillä hän intoutuu oikei kunnolla, etenki tuulettimen päällä ollessa :)

mirmeli kiitos ja onnittelut luomuoviksesta :)

alby esikko voi jo paremmin alhamdulillah on normaali ittesä eikä ol oksennellu.

della jaksamista radin kanssa ei ol kiva, inshaAllah ruokavalio on riittävä apu.

täällä olo ok, esikko voi hyvin jo ja on tervehtynyt. mies väläytti taasen mahista et entäs jos rakenneultrassa paljastuukin että poika tulossa ni olin että sit on, kunhan on terve. kieltämättä toivon että ois tyttö ku ennestää jo löytyy poika ja mielikuvana on ollu jos poikia pelkästää ni kirja 7 veljestä esikko ku muistuttaa kirjan vanhinta poikaa juhania luonteeltaan ni tyttö ois iha kiva ettei toteutus 7 veljestä mielikuva.
 
nimenomaan, sain iha tarpeeks pahoinvoinnista ekal kolmanneksella. hitsi että mä maltan tuskin oottaa et tulis 2.8 ku on rakenneultra. lähiaikoina pitäs käydä ostelees lankoja ku neidille, esikolle ja kaverin tulevalle vauvalle pitäs neuloa, äippä on saamassa puseron ja on iha tohkeissaa siitä jo. viime vuonna tein pitkän villatakin hänelle. ja pitää käydä vähä tarkastuskierroksella/urkkimassa millai toi mein yliopistollinensairaala nykyää on ku siitä on jo yli vuosi ku viimeks oon ollu siellä ja kuulemma muuttun asiat paljon siitä ajasta (toivottavast parempaan suuntaan) ku pitää valita synnytyspaikkaa... mä ku olin sillo vihatuin ihminen jonka ne ties tästä kaupungista ku mä "vähä" koulutin lääkäreitä ja nolasin opettavan ylilääkärin kandien edessä.
 
Mirmeli ja della: mulla on raskausdiabetes. Mutta hoituu ruokavaliolla.. Onneksi.
Täällä mitataan 4 krt/päivässä ja
Aamun paasto saa olla enintään 5.5 mmol
Aamupalan, lounaan ja päivällisen jälkeen se pitää olla alle 7.8mmol. Nyt mä otan vain kerran viikossa yhden päivän mittauksia.

Rv 24 joudun uudelleen Sokerirasitukseen.

Niin ja tänään on rv 22 täynnä
 
mun täytyy perjantaina selvittää se mittaussysteemi, oon sen terkkarin sanoman, toisen terkkarin sanoman ja ohjelappujen jälkeen ihan pihalla. tänä aamuna eka ajatus oli nälkä ja sit vasta ekan puurolusikallisen nieltyäni muistin, et se paastoarvo :/ ei auta ku ottaa se huomenna. maksa- ja sappiarvot oli muuten normaalit, tää kutina johtuu siis varmaan hormoneista ja hikoilusta sekä turvotuksesta. turvotuksesta puheenollen, ei mahdu enää koiranpissityskengätkään, uusin kenkämuotini tulee siis olemaan crocsit, satoi tai paistoi.
 
Takaisin
Top