Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kaikilla meillä on omat heikot kohdat eikä ihmistä voi väkisin mihinkään pakottaa.
Meillä alkaa nyt "tulee jos on tullakseen"- vaihe. Jos ei lasta tule, niin sitten ollaan kahdestaan ja nautitaan erilaisesta elämästä.
Varmasti teitä täällä seuraan ja kommentoin, mutta nyt siirryn takavasemmalle. Ainakin tämän kierron ajaksi. ;)

Tsemppiä kaikille! :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Myy85: ihailen suuresti tuota ajatusta että elämä jatkuu kahdestaankin. Olen itsekin sitä maistellut mutta tällä hetkellä en vain tahdo jättää tätä tähän vaikka tuo asenne voisi oikeasti helpottaa elämää. Toivon teille onnea ja uskon että saatte vielä unelmanne <3 pidähän meidät ajantasalla :)

Niin ja en minä niin tosissaan noissa puheissani ole ;) jokainen tekee omat ratkaisunsa. Vilpin.saaminen tekstin äänensävyyn on.kovin hankalaa... :confused:
Sent from my GT-I9000 using Vau Foorumi mobile app
 
Juu,älä loukkaannu vaik miehen osuudesta sanottiinki,tottakai kaikil on omat heikot kohdat,tiedän sen liiankin hyvin omasta ukosta.
Mut kato,kaik aikanaan.Elämä vie jäniä reittejä.

Jaksuja,kaikkeen!
@marikki by mobile
 
Sissi: mä en oo koskaan tajunnut, miksi fb:ssä pitää ilmoittaa raskaudesta :eek: kyllä ihmiset sitten huomaavat :grin koita jaksaa!
 
Mulla ne vaa menkkajomot jatkuu,ja viikonlopust saakka ollu ihme ontto olo masus ennen aamupalaa.Saas nähdä loppuuko mun kierto ku kanan lento taas..pregnylist 10 pv ja oviksesta 8-9
@marikki by mobile
 
Eetula ja sissi: mä en myöskään itse laittaisi raskausuutisia facebookkiin enkä myöskään lapseni kuvia ikänä! Oon muutenkin todella varovainen facen päivityksessä mutta jokainen taplaa tavallaan. Kaikki mitä faceen laittaa, leviää bittoviidakkoon.. :/

Marikki: eieiei! Jos se oliski jotain muuta jomoa ku oviksestaki noin vähän aikaa? Missä kiertopäivissä mennään?

On. Täällä mä olen menossa lääkärille antaa pissanäytteen. Tiiän kyllä että tulehdustesti on neg mut pakko seki on varmistaa. Menee hermo tän kihelmöinnin kanssa :(((

Sent from my GT-I9000 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä oon taas liiankin avoin Faces,vissiin,mut toisaalta jaan vain kavereille.mulla kun ei muuta Sos.elämää ookkaa ku ukko ja lapset,anoppii ja kälyjä nään alle kerran kuussa ja omia kavereita näkee vaan facessa.Huonosti menee.

Mullon kp 22 mut tosiaan Ton oviksen mukaan joka tuli kp13-14 ihan keskiyöllä,ja sit laskien mun luteaalivaihe normisti 15-16=kierron mitta 28-30.Kun en tiä paljonko lääkkeet vaikuttaa Ny???mutta mutta piinaillaan Ny.voishan sitä la-su kiusata ittiää ja testata.On seki hullun hommaa :)
@marikki by mobile
 
Sissi, mäkään en ymmärrä, miksi facessa pitäisi jakaa kaikki henkilökohtaiseen elämään kuuluva. en ole itse vieläkään kertonut facessa mitään raskaudesta, en edes jutellessani joidenkin kavereiden kanssa. oon ajatellut kertoa sitten, kun vauva on syntynyt enkä silloinkaan jaa mitään kuvia (niinkuin en jaa lapsistani ylipäätäänkään) ja pyrin pitämään lapsipäivitykset minimissä. tein itse aikoinaan facessa sillai, että kun lapsettomuuden tuska oli kipeimmillään ja en vaan jaksanut yli-innokkaiden raskaanaolijoiden raskausviikko/masukuva/raskausoire-pölötyksiä, laitoin nämä henkilöt hideen ja sit sainkin olla rauhassa niiltä. kerran pääsin kommentoimaan (kun nämä hyeenat kyttäsi mun päivityksiä ja etsi niistä raskauteen viittaavia juttuja) että on paha olo ja heti tuli kyselyä et oonko raskaana, etten todellakaan ole vaan mullon vaan hirveä krapula :D töissä meillä on ihmisiä, joilla on lapsia, mutta puhun kyllä muistakin aiheista, jos tulee eteen joku, jolla ei vielä ole. en mäkään jaksa koko aikaa hehkuttaa lapsijuttuja. onneksi teillä on elokuussa se aika, nyt vain nautitte miehesi kanssa kesästä :)

myy toivottavasti ette kuitenkaan jäisi kaksin, vaan joko tauko tai sitten tutkimukset ja hoidot tuottaisi plussan! mun mies kävi aika kiltisti "ruikkimassa purkkiin", ei tehty siitä numeroa eikä keskusteltu jälkikäteen. me odotettiin tytön kanssa sillä välin labran aulassa.

Marikki toivottavasti ei nyt tulisi niitä menkkoja!

Mirmeli toivottavasti saatte jotenkin rentouduttua ja levättyä nyt kesällä! onhan se kyllä niinkin, että jos on touhua ja puuhaa, ei ehdi miettimään syntyjä syviä. eikä kannatakaan luovuttaa tuon raskautumisasian suhteen, mutta nyt on mahdollisuus miettiä niitä juttuja, mitkä on jääneet vähemmälle huomiolle.

Gatusa ja moni muu: miehet ei vaan jotenkin osaa aina ajatella muitakin. oon omalleni joskus kommentoinu, et liikkuuko tuolla (päässä) mitään, kun hän on laukonut typeryyksiä tai ollut ajattelematon.

on: nyt tänään alkaa mun kesäloma eli kitkutan just nyt vikaa päivää töissä :) kesälomaa on seuraavat 10 päivää ja sitten alkaa äitiysloma. on tätä jo odotettukin, on nimittäin aika hankalaa tehdä istumatyötä tai edes kävellä pitkästi (maanantaina illalla kauppareissulla iski iskiaskipu enkä meinannu pystyy jatkaa kävelyä :/ ). lisäksi aamulla on hankalaa herätä herätyskellon soidessa. rautakuuri on vähän parantanut jaksamista, mutta ei varmaan ihan vielä vaikuttanut niinku pitää. sitten kuulin neuvolassa tiistaina, että saan kuitenkin passituksen sokerirasitukseen, kun painoa on tullut 880g/vko ja se käyrän mukainen on kai 500g/vko. tuntuu vähän henkilökohtaiselta loukkaukselta, vaikka hyväähän sillä tarkoitetaan.. kun teen oikeesti töitä, etten herkuttele liikaa, syön normaalisti, teen ruoat itse jne. ja arvottiin taas, että kun tyttö oli syntyessään yli nelikiloinen että kun tuli niin iso vauva (no, hän oli ihan oikea yliaikainen vauva). meidän suvussa kaikki ovat synnyttäneet yli nelikiloisia, joten niin varmaan tämäkin tulee olemaan ilman että voin vaikuttaa asiaan mitenkään.

muuten kaikki edelleen ok, sain kinuttua lähetteen streptokokkiseulaan, kun tyttöhän sai synnytyksen jälkeen jonkun tulehduksen, kuten myös minä eikä ennen synnytystä ollut oireita. täällä toi seula ei ole automaatio, vaan pitää olla oireita tai edellinen lapsi on sairastanut tulehduksen, että saa lähetteen. vasta-aineseuranta osa 2 oli myös negatiivinen, vielä yksi näyte pitää antaa ja jos vauva on rh+ (olen itse rh-), saan taas synnytyksen jälkeen piikin pyllyyn.
 
Della: oi että, oikein mukavaa kesälomaa ja siihen perään äippälomaa!! Vitsit on kyl aika mennyt nopeasti. Mitä siinä sokerirasituksessa nyt sit oikeasti tehdään..? On kai se hyvä että tutkivat vaikka tylsää onkin..

Sent from my GT-I9000 using Vau Foorumi mobile app
 
Mirmeli: pitää eka paastota 12h (ei saa syödä mitään ja vettäkin ottaa vain vähäisiä määriä jos täytyy), sit mennään verikokeeseen antamaan eka paastoarvo. sit juodaan ällöttävän makeaa sokerilitkua x määrä, odotetaan tunti ja annetaan toinen verinäyte ja sit vielä odotetaan toinen tunti ja annetaan kolmas verinäyte. sit vasta saa syödä jotakin. viimeksi selvisin ilman pahoinvointia (ainoa tunne oli sokerihumala) ja muuta sokerirasituskokeesta, mutta nyt vähän jännittää, kun en meinaa kestää mitään liian makeaa juomista/syömistä.
 
Siis ootko jo 34+ viikoilla,della?kauheen myöhään tuo sok.rasitus on.Oliko viime raskaudessa?

Huh kun tulee hullu olo kun lukee kuin tiukat omat säädökset tääl monella on facen käyttöön.Mie laulelen kaikki mikä ihastuttaa-vihastuttaa,mä oon aatellut et olemalla miun kaveri,ne ihmiset haluu tietää mun elämästä-ajatuksista,koska siihen statuspäivittämiseenhän Se perustuu.Jaan myös paljon kuvia elämästäni.
@marikki by mobile
 
en kun olen tänään rv 32+6 (huomenna tulee 33+0). mulla on eka kesälomaa 10 päivää ja äitiysloma alkaa 11.7. myöhään tulee joo ja kamala kiire oli hankkia itselleen aika labraan ja rasitukseen. kävin edellisessä raskaudessakin, kun ikää oli jo silloin yli 30vee ja silloin täällä oli käytäntönä että kaikki yli 30vee ensisynnyttäjät käy sokerirasituksessa jotain rv 25. nyt käytäntö on taas muuttunut, alunperin mua ei kaavailtu sokerirasitukseen, koska olen normaalipainoinen ja tytön syntymäpainokin jäi alle 4400g (mikä ilmeisesti nykyään raja sokerirasitukseen). nyt sitten kiinnitettiin huomiota tohon painoon, joka lähtenyt nousemaan ihan huolella rv 25 jälkeen ja sain neuvolasta lähetteen sokerirasitukseen ja ohjeet varata kiireellisesti aika. no, kiireellinen tarkoittaa ensi viikon perjantaita, jolloin tulee rv 34+0 ja oman terveysaseman labraan ei aikaa saanut, joten joudun menemään naapurialueen labraan. sanoin kyllä neuvolassa, että viimeksikin painoa tuli +20kg, joten ei tämä ole lainkaan outoa, mutta seulotaan nyt sitten.
 
Marikki: jokainen päivittää niin paljon kuin haluaa :) mä oon vaan vähän tarkka tän yksityisyyteni kanssa :D sattuu olemaan vähän kieroutunu tä mun elinympäristö ja aina saa selitellä sanomisiaan tai joku juoruaa. En vain julkaise sellaista mitä ei joku saisi tietää tms.. Koirajuttuja lähinnä :)

Della: toi on verrattavissa entiseen laktoosikokeeseen hyi.. No mut toiv säästyt pahoilta oloilta tälläkin kertaa :)

Sent from my GT-I9000 using Vau Foorumi mobile app
 
Marikille peukut pystyssä ettei täti tuliskaan :smiley-bounce016

eilen innostuin lukemaan vyöhyketerapiasta lapsettomuuden hoidossa.heti kun saan tietää ens kuun työvuoroja niin varaan kyllä ihan mielenkiinnosta itselleni ajan.tässä vaiheessa oon valmis koittamaan mitä tahansa :Heartbigred
 
hyvää kesälomaa ja äippälomaa della, nautihan lomista ja koita jaksaa vaivojen kanssa. :)

täällä vieraat lähteny ja ite sain päänsäryn nyt illan mittaan. ei kiva.
 
hyvää kuuluu kiitos eetula, päätä särkee ilmeisesti nestehukka tms. sit mies oli eile ostan etikkaliemes jossa on suolaa tuhottomast ni säilöttyi kasviksia ni hyvä ettei oksennus tullu hajusta ja mies totes hyvä ettet suostun tarjoilee sitä tutuilles koska tää on hirveen makusta. huomenna ois tarkotus mennä lääkärii uusimaa resepti ja samalla kattoa josko se ultrais taasen, pitää mainita mitä kätilö oli sanonu ni eiköhä se ultraa inshaAllah eli pikkusta moikkaamaa. mun tuttavat ku on konsulei ni kysäsin et miten kansalaisuus ni totes et kun lapsi on syntyn ni tulette vaa lähetystös käymää ni rekisteröidää järjestelmää ja hän saa kansalaisuuden alhamdulillah. täytyy ottaa selvää asioista aina ku muistaa ja joku päivä pitää yrittää muistaa kysästä josko lähetystöl ois töitä mun äipälle ni sais hänet lähemmäs kans suomessa ku ei töitä ole.
 
Takaisin
Top