Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Marikki: Perutin stokken vaunukaupat, ennen kuin tuonne lähdimme. Tallinnasta toin vaunut chicco liikkeestä ostettiin. Päätimme että katsomme tallinnasta mitä siellä on niin ei sitten jää harmittamaan jos löydetään jotain. :) Ja syksyllä lähetään uudelleen reissuun jolloin tuodaan pinnasänky ja vaatteita sekä sitteri jne. sieltä kun oikeesti ovat edullisia ja malleja hieman enemmän kuin täällä. :)
 
Muokattu viimeksi:
PandaKarhu noi on niin tuttuja ajatuksia mullekin, me yritettiin esikoista 4 vuotta ja tokaa 1,5 vuotta. kumpikin tärppäsi luomusti ilman mitään hoitoja, ihme kyllä. esikoista yrittäessä olisi voinut hakeutua jo aikaisemmin tutkimuksiin, mutta mulla ilmeni endometrioosi, jota hoidettiin kahdella leikkauksella ja niiden välissä oli 1,5 vuotta. viimeisin leikkauksista vissii sai kropan toimintakykyiseksi ja raskauduin lopulta. myös stressaamattomuudella oli osuutta asiaan, esikoisen kohdalla luovutettiin vauvahaaveiden suhteen ja tokan kohdalla jäätiin odottelemaan hoitoihin pääsyä. meistä mussa oli se vika, siis toi endo nyt lähinnä. miehellä edellisistä suhteista kaksi lasta ja tutkimuksissakin hänen tavaransa todettiin hyvälaatuiseksi ja liikkuvaiseksi.
 
Eetula,onko sulla jossain nettiosoitetta siihen liikkeeseen?Paljonko noi chiccot maksoi,saksassa noi maksaa noin 400e pakettina

Pandakarhulle tervetuloa,ja mielellään tervemenoakin samointein plussan merkeissä :grin

Itsellä on hassu olo,ihan kuin ei tässä mitään vauvakuumetta oliskaan.Täytyy sanoa että HUI,oltii reissus pari pv,nukui tosi huonosti ne yöt koska huono nukkumapaikka jne,mutta siis se väsynys mikä niistä kirposi,oli ihan jäätävä,ekana päivänä nukuin päikyt.Arvatkaas alkoiko hirvittää,miten jaksan vauvan yöheräämiset ym.... :eek: koska olin ihan toimintakyvytön koko aamupäivän enne päikkyjä.

Mulla ei oo kyl tosta pregnyl-piikistä tullut minkäänkaisia raskausoireita,mitä kyl ihmettelen.Oonkohan mä immuuni sille lääkkeelle :grin
Aikaisin aika testaamiselle ois kai sunnuntai aamu dpo 12 jos oikeen laskin.

Tietääks muute kukaan,eli onko kellee ohjeistettu pregnyl pistosta ilman ultraa?Siis tyyliin "pregnyl pistetään kun on tullut ovisplus" tai vastaavaa???

Mietin vaan jo ens kiertoo....
Yhtään en uskalla ajatella että oikeesti onhan meillä mahdollisuus tässäkin kierrossa.Varmaan tää yk 23 kertoo omaa kieltä kuinka todennäköisenä sitä plussaamista pitää :confused005:confused005:confused005
 
pandakarhu nuo on tuttuja tunteita meille kaikille täällä. ite oon sun kans samanikänen mies on 36v ja saatii tietää ettei luomusti tulisi lasta meille ollenkaa ilman icsi hoitoja jotka todella kalliita. no ennen tuota uutista takana mulla 5 peräkkäistä keskenmenoa joista yks meinas sit jälkikomplikaatioilla aiheuttaa mulla hengenlähdön. no kuitenki tänä vuonna tuon uutisen jälkeen totesin miehelle että alapa ottamaan 5mg foolihappoa päivittäin, ei oteta nyt stressiä ku kerran lasta ei luomust tule ja jos Allah niin haluaa ni se lapsi tulee ja nyt vastoin lääkärin diagnoosia ollaan tokalla kolmanneksella. joten älä todellakaan luovuta ja se stressi on yks tehokkaimmist ehkäsykeinoist kyl, meil anoppi oli kokoajan et koska tulee lapsia ja sit käly mun keskenmenon jälkee paukautti et hän oottaa esikoistansa josta olen kyl onnellinen ja nyt hällä on muistaakseni 6kk ikänen poika. yritystä ennen plussaa oli 04/2011 lähtien eli 3v yritystä ja vastoinkäymisiä.

Foolihappoa täälläkin on popsittu jo vuoden päivät, niin minä kuin mieskin :)
Stressaamisen olen oikeastaan onnistunut aika kyvin lopettamaan muutaman viime kuukauden aikana. En nyt sanoisi luopuneeni toivosta, mutta jotain sen suuntaista eli en ajattele hedelmällisiä päiviä, tarkkaile ovis- tai raskausoireita tms. Tiedän menkkojen alkamispäivän, mutta muuten yritän painaa raskausajatukset taka-alalle. Toivottavasti vielä onnistaisi!
 
PandaKarhu noi on niin tuttuja ajatuksia mullekin, me yritettiin esikoista 4 vuotta ja tokaa 1,5 vuotta. kumpikin tärppäsi luomusti ilman mitään hoitoja, ihme kyllä. esikoista yrittäessä olisi voinut hakeutua jo aikaisemmin tutkimuksiin, mutta mulla ilmeni endometrioosi, jota hoidettiin kahdella leikkauksella ja niiden välissä oli 1,5 vuotta. viimeisin leikkauksista vissii sai kropan toimintakykyiseksi ja raskauduin lopulta. myös stressaamattomuudella oli osuutta asiaan, esikoisen kohdalla luovutettiin vauvahaaveiden suhteen ja tokan kohdalla jäätiin odottelemaan hoitoihin pääsyä. meistä mussa oli se vika, siis toi endo nyt lähinnä. miehellä edellisistä suhteista kaksi lasta ja tutkimuksissakin hänen tavaransa todettiin hyvälaatuiseksi ja liikkuvaiseksi.

Gatusalle jo vastailinkin stressaamisesta ja sen lopettamisesta, mutta sinulta haluaisin kysyä endosta. Löytyikö se kuinka "helposti", osasitko itse epäillä esim. kivuiliaiden menkkojen vuosi tms? Endoa minulta ei ole tutkittu, mutta siitäkin on pieni pelko takaraivossa.
 
Marikki: kiitoksia jaksuista. Loma on vasta 3 piiiiitkän viikon päästä :( ollut kyllä kovin hankala päivä tämäki. Olis loma jo tervetullut.. Ja kyllä sen oman vauvan sitten jaksaa! :) joo ja vaikka kuinka nyt pitäs taukoilla niin kyllä mä oon kiinmostunut tietämään tulevasta ja haluan valmistautua siihen. Tieto voi lisätä tuskaa mutta eipä tule sitten ylläreitä!

Sissi: tervetuloa takaisin Suomen suloiseen suveen! :) eiks oo kylmä.. -.- meillä oli toi preseed kans käytössä, noh raskautumista ei edrs auttanut mutta pupuilu oli mukavampaa. Paras tietty on ei mitään ja sillä nyt mennään.

Eetula: oih teillä on ollut ihana matka :) on varmaan ihana ostella tavaroita ja todella hienoa että.löysitte mieleiset :p

Gatusa: ootkos mieheesi jotain hormoneja tartuttanut vai miksi se nyt niin kiukuttelee :D luu kurkkuun ;)

Jaica: oikein mukavaa kesää sinullekin. Jäämme odottelemaan sun kuulumisia ja toivottavasti monella meistä olisi myös sulle kerrottavaa. <3

Pandakarhu: tervetuloa joukkoon! Ja samalla toivon ettet kauan tällä palstalla joudu olemaan. Meillä 3v yritystä takana, yk37 kp4 menossa. Meillä oli alku lähes samanmoinen, ennen varsinaista yrittämispäätöstä (josta on nyt toi 3v) mentiin keskeytetyillä vuoden verran kun mulle ei sovi hormonaaliset ehkäisyt kovin hyvin.. Kierrot heitti häränpyllyä.. Aloin jossain kohtaa kyllä testaamaan oviksia joista sitten selviski ettei sellasta, ainakaan testien mukaan, edes tule vaikka kierrot saatiin tasoittumaan. Noh nyt ollaan oltu 1,5v hoidoissa ja ainut "vika" mikä on löytynyt on toi ovuloimattomuus mihin saatiin.apu clomifeneillä/letrozoleilla. No niistä tulosta ja nyt syksyllä siis ivf edessä..

On. Kp4 siis. Nyt odotan jo innolla luomukesää!! :) tä hiton pissavaiva käy hermoille! En viikko sit käyny missää ku meni ohi juomisella mut nyt on päivittäin sellanen kutina/polte tuolla alhaalla. Ei niin ku perus tulehdus vaan sellanen ärsyttävä juttu mikä kyl sit helpottaa välillä ja se juominen auttaa mut on niiiin inhottava.. Enkä tietty saa aikaseks mentyy viemään mitään näytteitä, enkä edes soittaa.. Plah.. Mul oli muutama vuos sit sama juttu ettei mitään löytynyt. No pitää nyt ottaa itseää niskast kiinni!

Sent from my GT-I9000 using Vau Foorumi mobile app
 
kai silllä on sit jotai miesten raskausoireita. kävinpä kätilöllä tänää turha reissu, minäki oisin pätevämpi siihen toimeen. ei ollu ees dopleria siellä vain työpöytä. minä kuulemma en kuulu sinne, toka kolmannes alkaa rv 15 jälkeen eli raskaus kestää tän maan oppien mukaan sen 42-43vko, mä vuodan muka lapsivettä (ei tutkinu kohdunsuun tilannetta), kohdunsuu pitäs ommella kii ettei tulis keskenmenoa muka ja neuvolakorttia ei tartte sen ehtii sit ku lapsi on syntyn. teki mieli tirvasta sitä vanhaa eukkoa kyllä niin perusteellisesti.
 
Millanen siellä on toi äitiyshuolto muuten,ei varmaan tarvii ees puhua Suomen tyylisestä paapomisesta :)
Tekikse kätilö sulle siis mitään?Se lääkärikö pitää kirjaa sun voinnista ym nyt raskauden aikana?
 
marikki ei kukaa pidä kirjaa kuin minä itse... ei mult ees verenpainetta mitattu. tääl meet ultraan ja siinä pitkälti kaikki, kätilö kysyy vaa vointii ja juoruaa sun kans.
 
PandaKarhu jos kerron koko tarinan niin saat samalla tietoa, miten mun endo huomattiin :)

mulla on aina ollut runsaat ja kivuliaat menkat ja ennen ekaa leikkausta myös epäsäännölliset. endo alkoi kiukuttelemaan toukokuussa 2008 (ehkä jopa kaksi vuotta aikaisemmin, mutta kipua hoidettiin ruokatorven ärsytystilaan helpottavalla lääkkeellä), kun makasin sohvalla kivusta kaksinkerroin ja painelin lopulta seuraavana päivänä lääkäriin. mulla oli siis oikeanpuoleisen kyljen kipuja. lääkäri laittoi mut crp-verikokeisiin ja koska crp oli koholla, kivut oikealla, eka diagnoosi oli umpparitulehdus ja samalla mut laitettiin kiireellisesti menee kirurgian päivystykseen. multa leikattiin vielä samana iltana umppari veke ja seuraavana aamuna leikannut lääkäri kertoi, ettei umppari ollut syyllinen kipuihin, vaan syypää oli "puhjennut munarakkula". en vielä tuossa vaiheessa osannut epäillä mitään, mutta seuraavan kerran endo alkoi kiukutella jo saman vuoden elokuussa, sillä kerralla vasemmalla puolella. olin niin kipeä ja sairas, että jouduin lähtemään päivystykseen, mistä mut laitettiin päivystyspolille ja missä olin yötä. eka epäiltiin verenmyrkytystä ja sitten tutkittiin melkei kaikki mahdollinen ja ultrattiin vatsan päältä seuraavana aamuna. antibioottitiputus aloitettiin ja mut lähetettiin naistentautien polille, missä ultra pystyttiin tekee alakerran kautta. crp oli korkeimmillaan melkein 300, kunnes osastolla vaihdettiin antibioottia ja se alkoi laskemaan. mulle tehtiin ultra, jossa havaittiin puhjennut munasarjakysta, joka oli vuotanut vatsaonteloon ja aiheutti kivut. kukaan ei vielä maininnut mitään endosta, mutta kotiuduttuani mulla oli parikin kontrolliaikaa naistentaudeissa ja toisella kerralla mut laitettiin leikkausjonoon, koska toisessa munasarjassa oli kananmunan kokoinen kysta. olinkin hirveän kipeä koko sen syksyn, menkat oli niin kaameat, että itkin kivusta, kipu ei talttunut millään kipulääkkeellä ja välillä teki itse mieli operoida itsensä, että se kipu menisi pois. eka laparoskopia (vatsan tähystysleikkaus) tehtiin marraskuussa 2008, leikkauksessa poistettiin endometrioomia ja samalla todettiin mun endometrioosi (en tosin muista, kertoiko mulle kukaan vielä sitä diagnoosia, selvitin asian itse googlettamalla kaiken). sain olla rauhassa endolta puolisentoista vuotta ennenkuin samat oireet kuin elokuussa 2008 sairaalareissuun johtaneet oireet tuli uudelleen ja silloin tiesin, että leikkauspöytä kutsuu. menin terveysaseman kautta naistentautien polille, taas todettiin ultrassa endopesäkkeitä (eivät muuten aina näy ultrassa, joten sen diagnoosin saa käsittääkseni yleensä leikkauksen yhteydessä) ja lähete leikkausjonoon. toinen leikkaus tehtiin kesäkuussa 2010.

toi eka leikkaus säännöllisti mun kierron 28 päivään ja toka sitten edesauttoi raskaaksi tuloa. esikoisen syntymän ja imetyksen jälkeen endo ei ehtinyt villiintyä ollenkaan. eka lääkäri, joka puhui ääneen endosta oli toisen leikkauksen tehnyt lääkäri ja sen jälkeen, kun olin häneltä asiaa kysynyt. endoahan voi esiintyä munasarjojen ja kohdun ulkopinnan lisäksi myös mm. virtsarakossa ja suolistossa, itse olen selvinnyt munasarja- ja kohdun ulkopintaendometrioomilla. ilmeisesti leikkaus on sitä laajempi (avoleikkaus eli laparotomia), jos endo on levinnyt laajalle. toi tähystysleikkaus on pienempi paha, kun tehdään vain 3-4 reikää, mitä kautta menee instrumentit, kamera jne. tätä et kysynyt, mä vaan innostuin selittämään :) liityin diagnoosini jälkeen endometrioosiyhdistykseen ja jaksan edelleen kertoa kaikille halukkaille omista endokokemuksista :)
 
Muokattu viimeksi:
Marikki: Ei siihen kauppaan ole omaa nettisivua.
Mirmeli: pelottaa kyllä ostaa kaiken näköistä. kun koskaan ei tiedä pääsekö loppuun asti ! Mutta Päätimme vastoin periaatteitamme ostaa vaunut nyt kun suosikit tulivat vastaan ja mies sen päätöksen teki. :Heartred

Jokatapauksessa mua ei oikeesti kiinnosta mitä vaunut muualla maksaa(marikki ei millään pahalla. )Olemme vaunut ostaneet, enkä ole hintaa mielestäni täällä kertonut? Koska sillä ei ole väliä. Vaan sillä että vaunut vastaavat meidän tarpeita ja mielyttävät meidän silmää.. :) ja odottavat tossa tulokasta marraskuulle. Mä en vain halunnut mitään valta merkkiä jota suomessa on joka toisella vastaan tulevalla ja mies halusi hienot vaunut. joten nämä puhuivat molemmille. :)

Mutta kun plussaatte lähtekää viroon katselemaan vaunuja ja muita tarvikkeita!!
 
Muokattu viimeksi:
emmää ees muista sivun nimeä,joskus vaan surffasin noil saksalaisilla sivustoilla harrastuksekseni,sieltä on tilattu ainakin yhdet kärryt ja muutakin.Itse asiassa saattoi olla peg peregon vastaava setti ja joo,mun päähän ei kande luottaa,hinta voinu olla korkeempikin,mut pidin siäkin pakettia halpana,oli rattaat,rattaiden runkoon kiinnitettävä vaunukoppa ja kaukalo samassa.Jotain sen tyyppistä varmaan bongailen "sitten kun".... onneksi en juuri katsellut pinnasänkyjä netistä,eeeennnn :angel9

Jep että tällaisia mitään sanomattomia juttuja,dpo 5-6,en tiä laskenko siittä päivästä kun keskiyön paikkeilla tunsin oviksen,vaiko laskenko seuraavasta päivästä.Ongelmat ne on mullakin :grin
 
Della: hitsi mua ärsyttää ku toi kuulostaa niin tutulta!! Mulla ei ole ollut mitään ultra poikkeavuuksia mutta vatsakipujen vuoksi myöskin sairaalassa ja yksi diagnoosi on puhjennut munarakkula -.- ja nyt kovimmat menkkakivut oli keski ja ylävatsalla.. Kakkosella en ole pystynyt vieläkään käymään koska kipu on liian kova... No olen hokenut tota jo 7v mutta en vaan pääse sinne hitsin laparoskopiaan.. :(

Sent from my GT-I9000 using Vau Foorumi mobile app
 
Mirmeli mullaki se vaati pari sairaalareissua ja kovan tulehduksen + kontrolleissa ravaamisen (ja että ultrassa näkyi tosiaan se kananmunan kokoinen) ennenkuin sain lähetteen laparoskopiaan. toiseen pääsin jo paljon helpommin, kun sanoin terveysasemalla, että mulle on tehty jo aikaisemmin samasta syystä laparoskopia ja kivut oli kovat (ja alavatsa aristi kun lääkäri paineli).

ihme juttu, etteivät voi uskoa! kerroinkin varmaan joskus, että mun siskolla on myös endo ja patistin hänetkin tutkimuksiin ja papaan ja ultriin eikä gyne meinannut millään uskoa. kehotin myös siskoa kertomaan mun endosta ja lopulta hän sai lähetteen leikkaukseen. olin just lukenut endo-yhdistyksen lehdestä jonkun kaksostutkimuksen, jossa molemmilla kaksosilla oli endo, mietin että sisaruksiahan ne kaksosetkin on, että miksei se voisi olla eri-ikäisilläkin sisaruksilla mahdollinen. mun siskokin raskautui n. puoli vuotta laparoskopian jälkeen, sitä ennen ei tapahtunut mitään. nyt mulla on sitten puolivuotias siskonpoika :)
 
Mä oon epäillyt tota jo 10 vuotta kun aina ollut kovat kivut ja tosiaan välillä on myös ollyt kuumetta :( nyt tuolla polilla ottivat jonku verikokeen et jos arvo heittää ni laparokseen mut ku oli normi ni jäi siihen.. Huoh :/ 3 yksityistäki gynee vaan tokassu ettei mikään viittaa siihen ja melkee samaan lauseeseen et on niin hankala todeta :/

Sent from my GT-I9000 using Vau Foorumi mobile app
 
toi on just ku endo on niin hankala muka todeta :/ siis leikkauksessahan se todetaan, mutta leikkaukseen ei laiteta kun syistä x, y ja z :/ mun siskolla taisi näkyä papassa muutoksia, joten sai sit lopulta pitkin hampain lähetteensä.
 
Della: Voi olla että mä en saa sitä koskaan selville, eikä sillä olisi niin väliäkään jos vain saisin sen toiveeni toteutumaan..

Apua. miten saisin itseni käyntiin.. Oon väsynyt. Fyysisesti mutta ennen kaikkea henkisesti..
 
anna itsellesi lupa nyt levätä Mirmeli,älä vaadi juuri nyt mitään,kerää voimii.
Joskus vaan pitää antaa itselleen lupa olla jaksamatta.
Nyt vielä sen voit tehdä,kun ei ole lapsia-yksi positiivinen puoli edes tästä tilanteesta.
Endosta mie en tiä mittää,kuullut vaan kuin rankka tauti on.Raskaus rauhoittaisi sitä,niin...
 
Voi kökkö, kun en olisi niin tunnollinen ja työhöni sitoutunut.. antaisin itselleni mielelläni luvan olla jaksamatta. Iltapäivisin en sitten enää jaksakkaan. :D
 
Takaisin
Top