Mulla todettiin pcos -12, kun painonpudotus ei onnistunut ja karvan kasvu oli ihan julmettua. Minipillereiden takia ei menkkoja ollut niin ei sitä kautta tiennyt. Silloin ei vielä raskautuminen mielessä.
Erittäin runsaasti rakkuloita munasarjoissa ja testosteronia liikaa kehossa. Sain metformiinin ja sillä tasoittui oireet oikein hyvin.
Marraskuussa 13 lopetin pillereiden syönnin ja annettiin lupa vauvalle tulla. No, mitään ei tapahtunut pariin vuoteen niin loppuvuodesta 15 otettiin yhteyttä neuvolaan ja sitä kautta heti päästiin lapsettomuustutkimuksiin. Kun taustalla oli jo diagnoosi. Ongelmahan oli, ettei normaalia kiertoa ollut, menkat oli 3 kertaa kahden vuoden aikana.
Teroilla kierto käynnistettiin tammikuussa 16 ja clomia söin. Heti alkoi säännöllinen kierto. Ovulaatiota en saanut itse kertaakaan kiinni. Huhtikuussa ei tullut kiertoa, käynnisteltiin taas teroilla ja kesäkuussa oli tarkoitus vaihtaa letroihin ja pistoksistakin lääkäri puhui..
No, ehdin uudet lääkkeet ostaa, mutta eipä kesäkuun alussa menkkoja kuulunut.. olin ihan varma ettei clomit olleet auttaneet. Yllätys oli melkoinen kun raskaustesti näytti positiivista.
Nyt rv 36+5.
Eli varsinaista yritystä tuo vajaa puoli vuotta, todella helpolla siis pääsin. :)