Pcos:ssä todettuna.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja pjertti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä tikutin oviksia luomuna. Tämä ei kuitenkaan riittänyt, koska (vaikka) ovuloin, eivät munarakkulat kypsyneet omin avuin tarpeeksi. Meillä tähän auttoi clomifem kuuri.

Onnea pikku tulokkaasta. Mulla on Marikata vissiin toi sama ongelma. Sain metforemin avustuksella menkat aikaseks ja myös oviksen bongattua. Raskaus ei kuitenkaan alkanut kolmesta "luomukierrosta", joten clomit otettiin avuksi. Mulla ovis tuli todella omia aikojaan kp 15, 35 ja 25. Nyt on eka clomikierto ja vielä ens viikko tarvii jännätä, että onko tärpännyt.

Onnea TK! Aivan ihana nyytti :-)

Lucija niin siinäkö voi tosissaan käydä niinkin että tulee ovisplussa muttei ovuloikaan? Mä en ollukaan tollaisesta perillä! Tietoa kun on lähinnä vaan tästä omasta keissista ;-)

Täällä sitten onkin kp1 sunnuntaina :-( Uutta inssikierrosta kehiin vaan...

Emiliana, hali ja tsemppiä seuraavaan inssiin, mieli on varmasti maassa nyt :sorry:
Ehkä olen liikaa lukenut foorumeita ja muuta hömppää ovulaatioon liittyen, eli varmaksi en mee sanomaan. Mutta tietääkseni LH-huippu voi tulla, mutta sen viesti ei välttämättä mene perille, ja PCOS:ssä monesti on LH tasot jo normaalisti koholla, mitkä voi aiheuttaa "virheplussia" melkeen mihin aikaan kierrosta vaan..

Kyllä mä nyt kuitenkin uskon et se ovulaatio tuli mulla, eihän tätä muuten jaksais, jossei uskois ja toivois parasta :Heartpink Mulla on nyt KP 22. Ajattelin sunnuntaina testata. Välillä oon oireiden takia ihan varma et jotain uutta ja ihmeellistä tässä kehossa tapahtuu, ja välillä taas tipahdan maan pinnalle et pyh :grin

Pitää paikkaansa, sulla saattaa olla follikelit hyvässä kasvussa ja ovatkin ns tyhjiä. Siksi meillä ainakin varmisteltiin verikokein, että ovulaatio on tapahtunut.

Tsemppiä kaikille :)

maama84, muista, että on melko harvinaista, että ekasta tärppää.. Vaikak ei sekään ennen kuulumatonta ole (meilläkin tärppäsi, meni kesken. tokasta kierrosta ollaan päästy nyt tähän asti).

Pääasia, että ovat löytäneet keinon, millä edes auttaa ovulointia ja sen säännöllisyyttä, jotta raskautuminen edes on mahdollista :) Sen jhälkeen se on vaan ajan kysymys :)

Lucija nyt kun selvensit ni tuli mieleen ku tein ovistestejä sillon ennen ku oikeesti ovuloin edes, ni niistä kyllä tuli aina hailakoita ja vähän vahvempiakin plussia! Korkeet pcos-LH tasot selittää sen! Tsemppiä sulle ja toivotaan että oikeesti ovulaatio tulee

Ja korjaus edelliseen, nyt vasta kp 2. Meinasivat alkaa sunnuntaina mut sit taas alko raivostuttava tiputtelua ja melkeinpä ei edes sitä. Piti käydä inssinjälkeisessä raskaustesti-verikokeessakin ku tollei myöhästy alku. Toiveet ei onneks siinä kauheena noussu, kun kuitenkin oli jo meinannu alkaa ni en uskonu enää raskauteen. Nyt on sit folliultra-aika varattu ja uuteen nousuun ☺

Kp 2... vähän meinas itku päästä eilen. Mut äkkiä sain suunnattua katseen tähän kiertoon. Viime kertaset menkat kun oli ihan omituiset, lähinnä tiputtelua niin nyt sit tulee senkin edestä! Ainakin limakalvo uusiutuu, kai se ihan hyvä vaan on :grin Vähän jäi ihmetyttämään ne kaikki oireet mitä viime viikolla koin, oli vihlontaa alavatsalla, päänsärkyä ja yhtenä päivänä aivan tajuton selkäjomotus.. ihan uusia oireita mulle, mutta taitavat nykyään sitten kuulua normaaliin kiertooni (letrozolien aiheuttamaa??), tässä kierrossa osaaki olla viisaampi sitten.

Kivasti menee mun kiertopäivät ja päivämäärä samaa rataa tässä kuussa, ettei vaan pääse unohtuu mikä kp menossa :wacky:

Täällä tänään inseminaatio nro 2 ☺ Kaksi follia on tällä kertaa, että jospa ois kaksi kertaa paremmat mahiksetkin
Metuista on nyt alkanu tulla sivuoireita. Mulla on aina ollu ongelmia vatsan ja suoliston kanssa, niin nyt on kauhee pahoinvointi aamulääkkeiden oton jälkeen ja kestää tuonne pitkälle iltaan Niin ja hirvee närästys, ihan ku ois kuuma peruna kurkussa ja toinen ruokatorvessa. Popsin rennietä ku karkkia. Tiedän ettö tässä edesauttavana juttuna on tähän liittymätön stressitekijä, jonka takia en nyt kestäis niitä metuja. Toivottavasti menee nopeasti ohi...

Mut hei mitäs tänne muille kuuluu? Mites Lucijan kierto? ☺

Emiliana toivotaan parasta tän kertaseen inssiin! Hyvältä kuulostaa :) paitsi noi sivuoireet! Mulla kans metformiinit ois ehkä seuraavana listalla et mitä kokeiltais, saattaisin pyytää ne jo seuraavaan kiertoon jos nyt ei tärppää. Ihan senkin vuoksi, jos niistä ois apua painonpudotukseen, mulla on "enää" n.8kg niin oisin normaalipainoinen, mitä en oo ollu sitten lapsuuden :O Nyt vaan painonlasku ollu todella hidasta ja lähes olematonta, meinaa toivo loppuu ku kaikkensa yrittää..

Mun kierto menny tasaseen tahtiin, kp 13 nyt, ovistesteissä ei mitään muuta kuin haaleinta mahdollista viivaa :( ei mitään tuntemuksiakaan.. vuoto kesti kyllä aika pitkään, 5 päivää ja tiputtelua pari päivää perään, et jos oviskin tulee sit vähä myöhemmin?! niin toivon et viikonloppuna tulis se ovisplussa, muuten iskee masennus!! Niin ja tässä kierrossa ei ultrattu, kun oli kuulemma lääkäriltä sellainen viesti et jatketaan ilman ultraa kun viime kierrossakin näytti niin hyvältä. Vähän sekava olo nyt kun ei tiedä yhtään kasvaako yhtään follia edes.. :(

Mitäs muille kuuluu?

Päivitystä!!
Sunnuntaina sain vihdoin plussan ovulaatiotestiin ja eilen oli alavatsalla jomotusta ja kipuja :)
JES!
Talletukset tehty erittäin hyvillä mielin ja vielä pari kertaa varman päälle :wacky: Sitten piinaillaan pari viikkoa taas!
Kevätaurinko piristää mielialaa muutenkin :happy:

Onko tässä ketjussa enää muita mukana kuin minä ja emiliana? Ois kiva saada kanssasisaria tänne, itelleni tuntuu liian aktiiviselta noi monet muut ketjut.

Mukana ollaan vielä. Joskin olen nyt vaan lukenut näitä teidän juttuja ja oma kirjoittaminen on jäänyt vähemmälle. Oon käyny tuolla kattelemassa mm.raskaaksi 2015-ryhmässä, mutta on myös mulle vähän liian nopeeta tahtia. Tulee tekstiä niin paljon etten pysy mukana.
Oon kirjotellu tohon clomifen-ryhmään myös. Näissä ryhmissä on mukavampi kirjoitella kun on samanhenkisiä kuumeilijoita. Tietää miltä tuntuu, kun se vauva ei niin vaan saakaan alkuaan.

Itsellä on nyt se tilanne, että clomifenit käytössä ja toinen kierto niiden kanssa menossa. Kp 21 eikä ovista ole vielä bongattu (yleensä kp 18-20). Oon nyt ollu flunssassa ja kuumekin iski viime perjantaina, joten oiskohan noilla jotain tekemistä oviksen kanssa.

Onnea Lucija ovisplussasta.:)

Voi ei, itsellä tämä pakkaus tärppäsi toisella clomikierrolla ja kauhea flunssa iski tuolloin ! samoin ekasta tärpistä, joka meni kesken niin kauhea flunssa.....

En halua toivottavasti turhaan herättää innostusta.. mutta itsellä tuo flunssa oli juurikin outo merkki tärpistä.. En sitä silloin tajunnut, mutta näin jälkikäteen ajateltuna.

Valitettavasti luulen, että tää kuume ja flunssa on vaan sitä itteensä. Olin pari viikkoo sitten reisussa, jossa oli mukana kaveri jolta luultavasti tämän sain. Hänellä oli nimittäin kauhea flunssa ja luultavasti myös kuumetta (ei ollut mittaria mukana niin ei tiedä). Ja kun itsellä ensimmäiset flunssaoireet alkoi niin oli kp13, eikä talleteltu tässä kierrossa tuota ennen simppoja. Eli otan tän nyt vaan normi flunssana.:sad001

Kai ne menkat sieltä sitten alkaa vaikka ei ovista oliskaan tullu. Sitä oon tässä nyt panikoinut, että venyykö tää kierto kauheesti.
Nyt kp22.

Lucija, tsemppiä painon kanssa! Mulla sama homma että painoa pitäis tiputtaa. Sillon ku alotin hoidot puolitoista vuotta sitten niin parhaimmillani olin vaan 4 kilon päässä normaalipainosta. Nyt tullu painoa sitten takasin ja nyt normaalipainoon reilu 10kg :dead: Oon jo päättäny et hoitojen kesätauolla pudotan painoa, kun en osaa maltillisesti pudottaa, vaan rykäsen kerralla. Kun lääkäri sano että nyt hoitojen aikana esim 1500kcal on aivan liian vähän.
Ja onnea Lucija ovisplussasta!

Mamma84 täällä on kyllä paljon kivempi jutella, mäkin hengasin sillon viime vuonna siinä 2014-ryhmässä, mutta en tuntenut kuuluvani sinne... Eikä siellä kukaan ymmärtäis jos alkais puhuu hoitojutuista :oops: Kiva kun toiset tietää heti mistä on kyse.

).( tasan viikon päästä on verikoe-raskaustesti :grin en jaksa odottaa. On nyt ollu jotain (vale)oireita: en saa nukuttua kunnolla, tai siis herään tosi aikasin ennen kellonsoittoa. Ja eilen oli sellanen olo et ois muka joku pissatulehdus ja sitä edellisenä päivänä kans pissatti koko ajan. :nailbiting: :grin Mutta silti oon jo suunnitellu sitä että tehdäänkö nyt kolmas inssi ja vielä neljäs ennen kesätaukoa, vai tehdäänkö kumpaakaan ja pitempi kesätauko.
Metut nyt pikkuhiljaa otin ja lopetin.. Nyt ei oo enää närästäny eikä oo sattunu vatsaan, paha olo on edelleen välillä. Täytyy jossain vaiheessa alottaa ne pikkuhiljaa uudestaan.

Emiliana raastavaa odotusta. Toivon aina oviksen jäälkeen et saisin jonkun nukutuksen ja heräisin parin viikon päästä.:joyful:

Lucija palaisin vielä tohon, et sulla ei ultrattu tässä kierrossa ollenkaan, kun on ovis tullut viimeks hyvin. Mulla on sama tilanne. Clomit toimi viime kierrossa, niin tässä kierrossa ei sitten ultrattu. Sanoivat gynellä et lisää vaan stressiä jos remppaan siellä ultrattavana. Nyt tässä kierrossa en kuitenkaan oo ovista bongannut (kp24) ja toivon, et olis se ultra ollu sittenkin...huoh.:oops:
Viimeks kun käytin clomeja niin joka kerta ovis tuli. Nyt otan yhteyttä gynelle vasta jos menkat ei ala ja testi on nega tai jos raskaus ei ala tän neljän kierron aikana.

Mulla on kans metformiinit käytössä clomien kanssa. Ei ole mitään oireita tullut alun ripulia luukuunottamatta (kesti pari päivää).

Joo tää odotus on ihan kauheeta! Muistan kun sillon kun alettiin yrittää, niin ihmettelin kuin palstoilla aina seurattiin dpo-päiviä jne jne. Ja en voinu käsittää et mitä ne oikein mesoo :grin Nyt ymmärrän :p

Hassua tuo että ei ultrata, mutta vissiin kertoo siitä että teidän munasarjat on ei-niin-kauhean rakkulaiset? Vai kertooko? Kun mulla ultrattiin clomeillakin, kun oli vaarana just se että ois tullu tosi paljon munasoluja. Ja nyt kun on pistokset, niin on seurattava, kun voi vaihdella tosi paljon se kypsyminen ja mullahan on lisäks se irrotuspiikki. Eli ei irtoo itestään? Joskus sattunu että lääkäri perjantaina antaa aikaa maanantaille, ja jos koitan sovitella aikatauluuni paremmin sopivaksi tiistaita, niin laskeskelee että sillon voi olla myöhäistä? Eli jotenkin mulla ei siis irtoa, vaikka olisi tarpeeksi suuri folli. Ja nyt on katottu ne pari päivää, jotka on yleensä otollisimmat ultralle, että selviäisin aina yhdellä käyntikerralla :)

Mamma84 todella ikävää tollei odotella ovista ja ei mitään tietoa millon tulee ja tuleeko :sad001 Mulla oli ekat kaks kuukautta ihan ok metformiinilla. Mutta mulla on aina ollu vatsan ja suoliston kanssa ongelmia, niin nyt sitten ärsyyntyivät muista syistä enkä kestäny enää metuja. Kolme viikkoo putkeen oli vatsa kipee ennen ku luovutin :confused:

Naistenklinikalla folliultrassa käytiin koon sekä määrän vuoksi. Kahdella follilla sait vielä päättää tehdäänkö esim inssi, kolmella eivät lähteneet tekemään, mahdollisen kolmoisraskauden vuoksi.

Tsemppiä :)

Onko sulla Emiliana siis niin, että syöt clomeja ja irrotus on sitten piikillä?
Mää oon jo sellastakin miettinyt, että jos seuraavassa kierrossa en ovista bongaa, niin siihen viimiseen otan tupla-annoksen eli 2tabl/pv. Onkohan siinä järkeä. Aina kun on ultrattu, niin on kypsynyt vaan yksi folli, niin siks uskaltaisin ottaa tupla annoksen.

Mamma84 mulla on nyt käytössä femar 2 tabl kp 3-7 ja pistokset reilun viikon kp 8 ➡ eteenpäin ja irrotus piikillä. Clomeja söin vuosi sitten muutaman kierron ilman minkäänlaista vastetta.
Kannattaahan sun lääkärin kaa keskustella että voisko annosta nostaa! Kun ne tietää että onko sun tilanne esim sellanen että kahdella tabletilla saattaiskin tässä vaiheessa kasvaa liian nopeasti eikä limakalvo ehdi mukaan tms ikävää. Mulla nostettiin esim pistoksen lääkemäärää pari kuukautta sitten, kun eka oltiin jokunen kierto seurattu pienemmällä annoksella ☺

Takaisin