Pcos:ssä todettuna.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja pjertti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin mä kans ajattelin ton ultrauksen suhteen, et eka kierto meni niin mallikkaasti letroilla ja sain vielä ovistestiinki plussan. Ja olihan lääkärikin sitä mieltä, että mun munasarjat ei oo niin pahat pcos:n suhteen ja kun kaikki hormonilabratkin oli ihan normaalit. Silti vaan pistää itteä mietityttämään et mikä tässä sitten menee pieleen kun ei vaan raskaaksi tule :confused:

Piinapäivät edessä mulla :excited001 Oireita tai "oireita" on ollu nyt paljon vähemmän ja aikakin on mennyt nopeaa. Viime kierrossa näihin aikoihin oli pahat selkäkivut jne. Nyt ei mitään. Ainoastaan nännit on arat ja nyt jo kp 24 (dpo 8). Kahtena iltana nukkumaan käydessä on rinnat särkeny hetkellisesti.
Menkkoja odotan alkavaksi viikonloppuna. Aikaisintaa sunnuntaina testiä kehiin sitten... yritän pitkittää maanantaille tai tiistaille, jos mitenkään mahdollista, ei nimittäin haluais negoja testailla enää:sad001
Oon nyt yrittäny lämpöjä mittailla aamuisin, hyvin on oviksen jälkeen noussu 36,3-36,5 -> 36,9-37,2 ja pysyny korkeella :)

Mitä pidemmälle jaksat testaamista odottaa, niin sitä todennäköisemmin plussa tulee, jos on tullakseen.
Mää oon jo heittänyt kirveen kaivoon plussan suhteen. Sais aikamoinen ihme tapahtua, jos raskaana olisin. Kaiken toivoni siirrän nyt kahteen seuraavaan kiertoon. Ei tässä voi muuta kuin katsoa eteenpäin ja luottaa tulevaan.:happy112

Mulla oli perjantaina se raskaustestiverikoe, ja aamulla tein huvikseen liuskatestin. Olin siinä näkevinäni jotain viivanhahmoa ja meinasin jo laittaa tänne että näkeekö sitä kukaan muu (en sit kehannu ku olin varma että nään omiani) :rolleyes:

2015-02-27 07.25.26.png

Eilen sitten tein uuden testin ja siinä näky kans vähän jotain niin onneks oli yks digi vielä kaapissa! :nailbiting:
2015-02-28 (4).jpg
Digi sano että Raskaana 1-2 :love017

Että tällastaista tänne kuuluu :happy: Nyt vaan odotellessa maanantaita kun ne soittelee verikoe tuloksia, että mitäs seuraavaks!

Onnea Emiliana ihan hirveesti.:) Teilläkin näköjään pitkä tie kuljettu näiden hoitojen kanssa.

Täällä ei ole enää toivoa oviksesta, vaan toivon sitä tätiä kylään ja pikaisesti. Tänään kp33 ja r-testit näyttää negaa.:sad001 Jos sitä tätiä ei nyt viikon sisällä kuulu, niin otan yhteyttä gynelle.

Emiliana onnea mielettömästi! Toivotaan, että kaikki sujuu hyvin :Heartpink

Mamma, testaile vielä parin päivän päästä jossei vuoto ala! Eihän sitä koskaan tiedä :)

Mulla alkoi menkat.. että se siitä sitten taas. Mieli on ollu jo maassa ennen ku vuoto alkoi. Tullu vahva tunne siitä, että entä jos mulle ei vaan ole tarkoitettu lasta ja tää kaikki on turhaa. Jos vaan luovuttaisin ja menisin psykologin juttusille.. Tunsin itseni hulluksi koko loppukierron ajan, mielialavaihtelut oli aivan kamalia. Miten niitäkin taas kestää seuraavat kierrot??! Koitan nyt kuitenkin jatkaa entiseen tapaan, ehkä nää ajatukset tästä muuttuu... :sad001 Mies yrittää parhaansa mukaan tsempata mua, vaikka onhan silläki kestämistä jo näistä mun itku-ja raivopuuskista..

Voi Lucija. Nuo tunteet epätoivosta on kovin tuttuja myös täällä. Koita uskoa tulevaan ja, että se pieni sieltä vielä tulee. Onneksi sulla on ihana mies tukena.

Testasin tänään vaihteeksi ovista, kun oli sellasta ovislimaa tulevinaan ja kappas hymynaama sieltä pärähti. Nyt kp34, joten kovin on sekasin nyt kroppa. Oiskohan kuume ja flunssa vaikuttanut tähän siirtymiseen. Vai liekö tuo ollut kunnon ovis, clomit on kyllä tässäkin kierrossa ollut käytössä. Kai se täytyy hyödyntää, vaikka nyt jo on sellanen fiilis, että ei siitä mitään tuu.

Tsemppiä Mamma84 oviksen hyödyntämiseen! Jospa se ois kunnon ovis ollu, vaikka oli vähän myöhässä :)

Lucija kuulostaa niin tutulta tuo ettei meinaa kestää oman pään sisältöä... Mähän kävin vuosi sitten psykologilla juttelemassa, kun tuntu että kaikki kaatuu päälle. Ja se kyllä autto. Olot oli välillä aivan hirveet, mutta jotenkin jos sais vähän katsottua itseään ulkopuolelta, kuin kauheen rankkoja hoidot yms on, niin siinä voi vähän oppia "antaa itelleen anteeks". Miten mä sen sanoisin, siis kaikki jotka käy näitä hoitoja läpi on älyttömän vahvoja!
Eikä haittaa jos välillä haluaa vaikka pitää taukoa... Mekin oltiin jo ajateltu pitää pitkä kesäloma näistä, kun mä olin ihan loppu :(

Hei.

Ensimmäistä viestiä tänne rustailen. :)

Oon 31-vuotias ensikertalainen - tai siis "yrittäjä".
Minulla on pco:ta väläytelty useamman kerran, usean eri gynekologin toimesta. Toiset taas eivät ole "löytäneet" sitä. Nyt sitten vihdoin ja viimein kolmen vuoden yrittämisen jälkeen ja lapsettomuusklinikan lähetteen saatuamme minulla on PCOS.
Oireina minulla on ovuloimattomuus, pitkät ja epäsäännölliset kuukautiskierrot (35-90), pikkaisen pullukka olen, akne, hirsutismia.... Mitä kaikkea siihen tautiin kuuluukaan.

Tähän mennessä (kunnallisen puolen lapsettomuusklinikalla nyt siis hoidossa 11/2014 lähtien) käytän Terolutia, Metforemia. Clomifemia kokeiltiin kaksi kiertoa, ensin 2 tbl ja sitten 3 tbl. Ei toivottua tulosta. Nyt sitten kokeilin ensimmäisen kierron Letrozolia.

Jee. Letrozol tepsi. pari isompaa solua kasvoi (kp 12 ultraäänessä) ja sen jälkeen alkoi ovulaation tikuttaminen.
Samana päivänä lekurin jälkeen tein ovulaatiotestin - elämäni ensimmäiset kaksi viivaa. Mutta siinä kohtaa jäi mietityttämään viivojen "tasapaksuus ja voimakkuus".. En ehkä täysin pitänyt niitä samanvahvuisina. Mutta hetken päästä alkoi armottomat alavatsakivut, jotka painottui vasemmalle puolelle - juuri sinne missä kasvua oli havaittu. Taisimme olla vällyin välissä kipujen alkaessa :D

Alavatsakivuista meni noin viikko, kun mahaa alkoi kramppaamaan niinkuin menkkakivuissa. Paha, öklöttävä olo liittyi kaveriksi. Ja sitähän on jatkunut nyt viikon verran vaihtelevasti. Tänään ehkäpä pitäisi menkkojen alkaa, nyt kp 24 (Teroluteilla kierto 21-24).

Jännityksellä odotan.

Heippa taas kaikille!
Palaan minäkin "jännäämään". Viime kirjoitteluistani on kulunut tovi ja syykin löytyy tuosta vierestä. Nimittäin kohta 1v tytöntylleröinen joka sai alkunsa yk 9stä lääkekierto 4 stä. Ilman ehkäsyä ollaan oltu siitä asti kun tyttö syntyi 6/2014. Ultrassa käyty pariinkin kertaan ja tuomio on sama eli pcos on ja pysyy. Nyt toinen clomifem/terolut kierto menossa, lähipäivinä saa testailla ovulaatiota. Kp 14/ ?

Onnea kizu ja TK pukkusista sekä onnea toisen yritykseen. TK:n vauvelin muistakin tuolta clomifen ryhmästä. Kyllä nuo vauvojen kuvat tavallaan motivoi yrittämään.
Miltäs Tanskulla näyttää tilanne?
Meillä sitten tärppäsi tuosta maaliskuun oviksesta ja nyt mennään "jo" 13+4. :love017

Niin tuo clomifen ryhmä. Se on nimella "Clomifen kokemuksia?" ja se on tässä samassa Lapsettoomuushoidot osiossa.

Mamma84: Takana siispä ensimmäinen Letrozol-kierto, josta ne pari isoa munasolua.

Plussasin raskaustestin nyt lauantaina, kun en jaksanut enää sunnuntaihin odotella :smiley-ashamed008

Olen pitkään (tai siis olemme) haaveilleet lapsesta. Yritimme raskautua ilman lääketieteellistä apua pari vuotta. Sitten mieheni "antoi vihreää valoa" spermanäytteelle ja muutenkin mun tarkempiin tutkimuksiin. Loppuvuodesta 2014 sain pcos-diagnoosin ja tammikuun kierrosta aloitin clomifen-kokeilut (2 kiertoa) ja sen jälkeen siirryttiin Letrozol-kokeiluun.

Ja tässä sitä nyt sitten ollaan.... Alkuraskauden jännityksessä.

Onnea Tansku84 plussasta ja tarrasukkia mukaan :)

Kizu ja TK onnea pikkuisista ja onnea pikkukakkasen yritykseen :rolleyes: Onko se yhtään stressittömämpää kuin ensimmäisen yritys?

Ihanaa kun niin moni täällä on nyt päässy plussaan ja vauvaan asti, toivottavasti uudet saa siitä toivoa eri pituisille taipaleilleen :flower

Onnea Mamma84, tosi ihanaa :) täällä mennään jokunen viikko edellä:grin
Nyt rv 18+1, toisesta inseminaatiosta tärppäsi helmikuussa :happy: Enkä edes muista enää kuin mones lääkekierto oli... aika mones. Raskaudessa kaikki mennyt loistavasti, mun olotilat vaan olleet aika hirveät. Mutta näillä mennään, silti en vaihtais mihinkään tätä :Heartred Vauvan liikkeitäkin tuntunu jo parin viikon ajan välillä enemmän ja välillä vähemmän, se on ihaninta ikinä ja niin kaiken sen toivomisen ja odottamisen väärti :Heartbigred

Nyt meidän (clomifem kuurilla alkunsa saanut) poika on kaksi viikkoa vanha! Poika syntyi rv 39+4.

2,5 vuotta siitä, kun sai kuulla pcos tuomion sekä sen että lasta en koskaan tule saamaan.

Näin ne asiat voivat muuttua. Toivotan onnea teille kaikille jotka olette samalla taipaleella, joko vasta alussa tai jo pidemmällä. Ei saa luovuttaa. Ei liian aikaisin.

Liittyisin mielellänne seuraanne. Täällä näyttää plussavoittoiselta, ainakin tämä tuorein sivu :) Menossa on toinen hoitokierto, ja tsemppi on suunnilleen vielä kohdillaan. Siihen auttaa muiden onnistumistarinoiden lukeminen :) Torstaina (kp 10) on folliultra ja inssi luultavasti ensi viikolla.

Toivottavasti pääsen pääsen pian kirjoittelemaan odotusryhmäänkin :)

Muokattu viimeksi:
Toistaiseksi ei toinen kierros stressaa lainkaan, mutta tosiaan lekuri vasta edessä.
Jotenkin on ajatus, että yksi onnistui suht helpoilla hoidoilla niin miksi ei toinenkin...näinhän se ei kuitenkaan välttis mene :)
Ja toinen mitä miettii, on fakta kiitollisuudesta, että on tämä yksi terve jos toinen ei onnistukaan.
Ainakaan yhtä paljon ei asiaa mieti eikä jännitä :)

Takaisin