Pakastealkion siirto (PAS)

Tuli muuten mieleen, että tässähän voi mennä kierto sekaisin kun on ollut tää kemiallinen raskaus. Onko jollain kokemusta? Ja voiko heti mennä uuteen PASiin?
Mulla ei oo ikinä ennen tullut yhtäkään viivaa tai haamun haamua testeihin paitsi silloin kun sain kaksi lastamme. Ei oo siis kokemusta ennen keskenmenosta tai kemiallisesta…
Mulla kierto on palannut heti normaaliksi mutta on aina pitänyt olla välikierto jos on ollut keskenmeno tai kemiallinen. Näin siis HUSilla. Olen käsittänyt että yksityisellä näitä välikiertoja ei pidetä.

Toivottavasti sulla tarttuisi kiinni 💗
Mulla tuo vaalea viiva tiesi kemiallista mutta googlettelujen perusteella voi olla normaaliakin.

Milloin TAYS:n joulusulku on? Me ollaan tammikuun eka viikko matkalla niin joka tapauksessa menee kierto ohi. Siirto ois just varmaan matkan aikaan.
Oliskohan sulku ollut 23.12.-1.1. 🤔

Eli tosiaan tulisi joka tapauksessa välikierto. No, onneksi se ei harmita niin paljon kun ei seuraavassa kierrossa kuitenkaan ois siirtoon voitu mennä sulun ja reissun vuoksi.

@bluebe pahoittelut kemiallisesta 😔

Mulla tänään virallinen testipäivä ja negaahan se odotetusti näytti. Nyt vaan odottelen vuotoa alkavaksi. Veikkaisin, että tammikuussa sitten pas:iin siirtämään meidän ainokaista pakastettua. Toivottavasti se onnistuisi!
Oon pahoillani, ettei teilläkään tärpännyt!
Mullakin ois tänään virallinen testipäivä mut en kyllä enää tee testiä. Menkat jo kunnolla päällä…

Toivottavasti piinaillaan yhdessä sitten tammikuussa!

Mulla on todettu munasarjojen toiminnan ennenaikainen hiipuminen ja pakastimessa on 1 alkio. Voiko siirtoa tehdä, mikäli vaihdevuodet ovat alkaneet, eikö kuukautisia enää tule? Kuukautisia ei siis ole enää näkynyt ja siirtoa ei ole voitu tehdä vaikean elämäntilanteen takia. Surettaa ja huolestuttaa todella paljon.

Mulla on todettu munasarjojen toiminnan ennenaikainen hiipuminen ja pakastimessa on 1 alkio. Voiko siirtoa tehdä, mikäli vaihdevuodet ovat alkaneet, eikö kuukautisia enää tule? Kuukautisia ei siis ole enää näkynyt ja siirtoa ei ole voitu tehdä vaikean elämäntilanteen takia. Surettaa ja huolestuttaa todella paljon.
Uskoisin, että lääkkeelliseen kiertoon voidaan siirtää! Tsemppiä!

Tuli muuten mieleen, että tässähän voi mennä kierto sekaisin kun on ollut tää kemiallinen raskaus. Onko jollain kokemusta? Ja voiko heti mennä uuteen PASiin?
Mulla ei oo ikinä ennen tullut yhtäkään viivaa tai haamun haamua testeihin paitsi silloin kun sain kaksi lastamme. Ei oo siis kokemusta ennen keskenmenosta tai kemiallisesta…
Voi mennä heti uuteen PASiin. Mulla oli keväällä kemiallinen. Seuraavassa kierrossa ovulaatio tuli ihan normaalisti, tehtiin PAS ja sain plussan. Nyt on viikkoja 30+5 kasassa.

Onko teillä muuten olleet normaalit kuukautiset keltarauhashormonikuurin jälkeen? Mulla normaalisti ei tule mitään tiputtelua, vaan todella runsas vuoto alkaa heti. Nyt on eilisestä lähtien pelkkää tiputtelua. Pohdin tässä, että millaiseen tulvaan varaudun, kun normaalistikin kuukuppia saa tyhjennellä pahimmillaan puolen tunnin välein. Vai voiko olla, että tuo hormonimäärä vaikuttaa vielä ja vuoto olisikin vähäisempää?

Onko teillä muuten olleet normaalit kuukautiset keltarauhashormonikuurin jälkeen? Mulla normaalisti ei tule mitään tiputtelua, vaan todella runsas vuoto alkaa heti. Nyt on eilisestä lähtien pelkkää tiputtelua. Pohdin tässä, että millaiseen tulvaan varaudun, kun normaalistikin kuukuppia saa tyhjennellä pahimmillaan puolen tunnin välein. Vai voiko olla, että tuo hormonimäärä vaikuttaa vielä ja vuoto olisikin vähäisempää?
Mulla on ainakin tullu aina vähän tiputtelua ensin tuon kuurin jälkeen. Ja esim silloin jos siirrän kuukautisia. Mutta vuotoa on tullut aika normaali määrä.

Nyt taas tän kemiallisen jälkeen on kyllä aivan tulva..

Mulla oli seuraava kierto tiputtelua (ja kierron loppu) ja tosi lyhyt. Ovulaatiota ei tullut. Sitä seuraavasta sit parempaan kiertoon ja siirtoon.

Minä kyselen täällä taas hölmöjä:

Hesarissa oli HUS:n naistentautien lääkärien mielipidekirjoitus lapsettomuushoidoista. Huomioni kiinnitti tekstissä kohta: "Vain noin 17 % kaikista Suomessa aloitetuista hoidoista päätyy synnytykseen." Tuo prosenttiluku ei nyt yhtään käy mulla järkeen. HUS:n IVF-hoitopolulla lukee, että 80% saa lopulta toivomansa lapsen ja Duodecimin artikkelin mukaan 70-80%. Niin mikä ihme tuo 17% on?? Kuulostaa niin pieneltä prosentilta, että tuntuu typerältä hoitoja edes tehdä. Ahdistuin tästä jotenkin niin paljon, etten yöllä saanut nukutuksi. Ajattelin nyt purkaa tätä pohdintaa täällä, ennen kuin kirjoitan saman kysymyksen hoitopolun chattiin 😅

Hoitokertaa kohti olen lukenut, että olisi 25%. Jos tuo tarkoittaa hoitokertaa, niin erikoisesti ilmaistu tuo "kaikista hoidoista 17 päätyy..." Mutta ehkä tässä sitten sitä tarkoitetaan.

Sivusta huutelen (Husin ivf:n käyneenä). Tulkitsin mielipidekirjoituksen tokavikan kappaleen enemmänkin vähän tökeröksi näpäytykseksi iän merkityksestä hoitojen onnistumiselle. Aikovatko sitten laittaa tulevaisuudessa vieläkin tiukempia ikärajoja?!

Minä kyselen täällä taas hölmöjä:

Hesarissa oli HUS:n naistentautien lääkärien mielipidekirjoitus lapsettomuushoidoista. Huomioni kiinnitti tekstissä kohta: "Vain noin 17 % kaikista Suomessa aloitetuista hoidoista päätyy synnytykseen." Tuo prosenttiluku ei nyt yhtään käy mulla järkeen. HUS:n IVF-hoitopolulla lukee, että 80% saa lopulta toivomansa lapsen ja Duodecimin artikkelin mukaan 70-80%. Niin mikä ihme tuo 17% on?? Kuulostaa niin pieneltä prosentilta, että tuntuu typerältä hoitoja edes tehdä. Ahdistuin tästä jotenkin niin paljon, etten yöllä saanut nukutuksi. Ajattelin nyt purkaa tätä pohdintaa täällä, ennen kuin kirjoitan saman kysymyksen hoitopolun chattiin 😅
Onkohan tuossa kaikki muutkin hoidot, ei vain ivf eli OI- ja inseminaatiot?!?

Moi!
Oon hoitojen aikana kahlannut näitä keskustelupalstoja läpi, koska tiedon ja vertaistuen tarve on ollut valtava. Olette (tietämättänne) olleet kullanarvoisia!

Nyt on tilanne, jossa tarvitsen kipeästi tukea/neuvoa:
Tein ensimmäisen raskaustestin (pc) aamulla 10pv blaston siirrosta, täysin nega. Myöhemmin päivällä näytin tosin kumppanille viivanpaikkaa testistä. Varsinaiseen testipäivään oli vielä 3 pv, mutta tiputtelu alkoi jo päivää ennen tuota ensimmäistä testiä, niin halusin päästä piinasta, ja oletan että raskaus olisi näkynyt edes haamuna dpo14.
Kuukautiset tuli itselle täysin ajallaan (dpo 14-15), ja vuoto ollut ihan normaalin runsasta, vessassa käydessä valuu kirkasta verta pönttöön. Ajattelin tehdä nyt ”virallisen testin” päivää ennen varsinaista testipäivää, ja ilmoittaa sen klinikalle jo tänään, koska eilen jo unohdin cyclogestin laittaa, ja vuoto niin runsasta etten halua vuotopäiviä/kiertoa venyttää lääkkeillä. Nyt sitten (rfsu) varhaistestiin tulikin selkeä plussa?!? Ei mikään haamu, mutta kuitenkin testiviivaa haaleampi. Onko siis kyseessä kemiallinen raskaus, vai mitä tästä pitäisi ajatella??

Moi!
Oon hoitojen aikana kahlannut näitä keskustelupalstoja läpi, koska tiedon ja vertaistuen tarve on ollut valtava. Olette (tietämättänne) olleet kullanarvoisia!

Nyt on tilanne, jossa tarvitsen kipeästi tukea/neuvoa:
Tein ensimmäisen raskaustestin (pc) aamulla 10pv blaston siirrosta, täysin nega. Myöhemmin päivällä näytin tosin kumppanille viivanpaikkaa testistä. Varsinaiseen testipäivään oli vielä 3 pv, mutta tiputtelu alkoi jo päivää ennen tuota ensimmäistä testiä, niin halusin päästä piinasta, ja oletan että raskaus olisi näkynyt edes haamuna dpo14.
Kuukautiset tuli itselle täysin ajallaan (dpo 14-15), ja vuoto ollut ihan normaalin runsasta, vessassa käydessä valuu kirkasta verta pönttöön. Ajattelin tehdä nyt ”virallisen testin” päivää ennen varsinaista testipäivää, ja ilmoittaa sen klinikalle jo tänään, koska eilen jo unohdin cyclogestin laittaa, ja vuoto niin runsasta etten halua vuotopäiviä/kiertoa venyttää lääkkeillä. Nyt sitten (rfsu) varhaistestiin tulikin selkeä plussa?!? Ei mikään haamu, mutta kuitenkin testiviivaa haaleampi. Onko siis kyseessä kemiallinen raskaus, vai mitä tästä pitäisi ajatella??
Onpas kinkkinen tilanne, jos ihan kirkasta vertakin tullut. Parasta varmaan ottaa yhteyttä klinikalle ja kysyä ohjeita. Saat ehkä lähetteen Hcg-mittauksiin?

Muistan tuolta IVF-ketjusta miten jollakin oli tullut kuukautiset ja kuitenkin testi oli plussa. Siinä oli tämmönen keissi että ovulaatio oli tullut heti kuukautisten jälkeen ja tullut heti perään luomuraskaus.

Muokattu viimeksi:
Takaisin