Pakastealkion siirto (PAS)

Moi!
Oon hoitojen aikana kahlannut näitä keskustelupalstoja läpi, koska tiedon ja vertaistuen tarve on ollut valtava. Olette (tietämättänne) olleet kullanarvoisia!

Nyt on tilanne, jossa tarvitsen kipeästi tukea/neuvoa:
Tein ensimmäisen raskaustestin (pc) aamulla 10pv blaston siirrosta, täysin nega. Myöhemmin päivällä näytin tosin kumppanille viivanpaikkaa testistä. Varsinaiseen testipäivään oli vielä 3 pv, mutta tiputtelu alkoi jo päivää ennen tuota ensimmäistä testiä, niin halusin päästä piinasta, ja oletan että raskaus olisi näkynyt edes haamuna dpo14.
Kuukautiset tuli itselle täysin ajallaan (dpo 14-15), ja vuoto ollut ihan normaalin runsasta, vessassa käydessä valuu kirkasta verta pönttöön. Ajattelin tehdä nyt ”virallisen testin” päivää ennen varsinaista testipäivää, ja ilmoittaa sen klinikalle jo tänään, koska eilen jo unohdin cyclogestin laittaa, ja vuoto niin runsasta etten halua vuotopäiviä/kiertoa venyttää lääkkeillä. Nyt sitten (rfsu) varhaistestiin tulikin selkeä plussa?!? Ei mikään haamu, mutta kuitenkin testiviivaa haaleampi. Onko siis kyseessä kemiallinen raskaus, vai mitä tästä pitäisi ajatella??
Hoitopolut on erilaisia...
Itse soittaisin sinne hoitopaikkaan ja vöhintään jatkaisin niiden tukilääkkeuden käyttöä.
On syynsä miksi niille testeillä on määritetty päivät. Ja vuoto runsaanakaan ei välttämättä merkitse mitään.
Tsemppiä

Aivan, laitoinkin aamupäivällä lääkkeen taas normaalisti. Harmittaa tietty toi illan unohdus, mutta vuoto oli niin veristä ja runsasta, ettei käynyt kunnolla enää edes lääkkeet mielessä vuorotöiden lomassa. Muutenkin pms-oireet ja menkkakivut sellaiset, etten tuon negatestin jälkeen toivoa ylläpitänyt 😅
Meillä mielestäni testipäivä varsin myöhään (dpo 18), kun (luomukierron) PAS 5pv blastoilla, että kuukautiset ehtineet alkaa monta päivää ennen virallista testiä 🤷🏼‍♀️ luonnollinen raskaus ei tässä tilanteessa ole mahdollinen.
No suunnitelma oli nyt testata vielä huomenna aamuvirtsasta uudestaan, ja soittaa sitten sovitusti klinikalle.

Aivan, laitoinkin aamupäivällä lääkkeen taas normaalisti. Harmittaa tietty toi illan unohdus, mutta vuoto oli niin veristä ja runsasta, ettei käynyt kunnolla enää edes lääkkeet mielessä vuorotöiden lomassa. Muutenkin pms-oireet ja menkkakivut sellaiset, etten tuon negatestin jälkeen toivoa ylläpitänyt 😅
Meillä mielestäni testipäivä varsin myöhään (dpo 18), kun (luomukierron) PAS 5pv blastoilla, että kuukautiset ehtineet alkaa monta päivää ennen virallista testiä 🤷🏼‍♀️ luonnollinen raskaus ei tässä tilanteessa ole mahdollinen.
No suunnitelma oli nyt testata vielä huomenna aamuvirtsasta uudestaan, ja soittaa sitten sovitusti klinikalle.
Mulla tehtiin kyllä tuore siirto viime viikon to ja mulle sanottiin et virallisen testin voi tehdä 25 pvä. Ja lääkkeitä tulee ottaa siihen virallisen testi päivän testiin asti.

Kovasti uskotteli ettei ole tavatonta vaikka sieltä ihan runsasta vuotoakin tuli.
Itseni tuntien olisin heittänyt kirveen kaivoon kylläkin jos kova vuoto alkaisi 😅

Miten kävi, soititko klinikalle?

Mulla alkaa vihdoin vuoto olla loppu. Yleensä menkat kestävät 3-4pv mutta tän kemiallisen jälkeen vuoto kesti viikon… Toivottavasti kierto ei veny niin pääsee sitten mahdollisimman nopeasti tammikuussa taas uuden kierron tullen siirtoon!

Miten kävi, soititko klinikalle?

Mulla alkaa vihdoin vuoto olla loppu. Yleensä menkat kestävät 3-4pv mutta tän kemiallisen jälkeen vuoto kesti viikon… Toivottavasti kierto ei veny niin pääsee sitten mahdollisimman nopeasti tammikuussa taas uuden kierron tullen siirtoon!

Joo, soittelin maanantaina. Otettii hcg verikokeesta, joka vastattiin eilen. Oli ~130. Soitin sovitusti tuloksesta klinikalle, ja lääkäri soitti myöhemmin päivällä. Tilanne on kaikkiaan edelleen epäselvä, nostettiin keltarauhastukea ja tänään uusi hcg, jotta näkee suunnan. Se vastataan huomenna, ja sitten mietitään lisää. Ei tässä rehellisesti mikään toiveikas olo ole ollut 😄

Joo, soittelin maanantaina. Otettii hcg verikokeesta, joka vastattiin eilen. Oli ~130. Soitin sovitusti tuloksesta klinikalle, ja lääkäri soitti myöhemmin päivällä. Tilanne on kaikkiaan edelleen epäselvä, nostettiin keltarauhastukea ja tänään uusi hcg, jotta näkee suunnan. Se vastataan huomenna, ja sitten mietitään lisää. Ei tässä rehellisesti mikään toiveikas olo ole ollut 😄
Onpa ikävää tuollainen epätietoisuus. Toivottavasti hcg nousisi ❤️

Mitäs tänne kuuluu? Onko mulla kanssapiinailijoita hoitokiertoon? Mä odotan malttamattomana että menkat alkaisi (ihan lähipäivinä) niin pääsen ultra-aikaa soittamaan. Kolme alkiota jäljellä ja luonnolliseen kiertoon taas siirretään.

Tääl odotellaan et kierto lähtis käyntiin.. 18.1 pitäis alkaa kuukautiset ja sit pääsee tikuttaq ovista ja ovis plussasta kuulemma 6 päivänä siirto..

Kokeillaan luonnolliseen kiertoon mut en tiiä miksi oon vähä pessimistinen tän asian suhteen 😅

Mietin myös onko kuinka hölmöä pitää pieni tauko jos tämäkään ei onnistu. Tuntuu raskailta nää kaikki pettymykset..

Täällä vielä 3 terolutia jäljellä, toivotaan, että vuoto alkaa ja sitten kohti toista siirtokiertoa.
Meillä tehdään siirto ovulaationinduktioon ja taas Menopurilla. Kieltämättä vähän jännittää, onko vaste nyt tän tuulimunaraskauden jälkeen enää yhtä hyvä kuin viime kierroksella vai jääkö koko ovulaatio tulematta😣 Vähän taas alkaa stressaamaan poissaolot töistä ultrakäynneille ym., jos jälleen kaikki onkin turhaa. Pitäisi koittaa olla positiivisin mielin, mutta kyllähän se vähän hankalaa on. Toisaalta ei nyt haluaisi taukoakaan pitää, kun sekin ahdistaa kun asiat eivät etene😅

@pikkupandanen, @Piisku, @iLa ja @Liljankukka🌸

Kiva että on piinaseuraa! Meillähän tulee (toivottavasti) siirrot ihan lähekkäin.

Aika on tosiaan kulunut niiiiiin hitaasti. Muakin poissaolot töistä jännittää, koska kerroin pomolle nyt tästä (viime kierron käynnit sain sovittua työajan ulkopuolelle, mut nyt ei tuu onnistumaan) ja joudun ottamaan palkatonta 😣 toivottavasti ei montaa tuntia tulis poissaoloa. Viimeksi hoitojen aikaan mulla oli niin ihana pomo, että sain käydä kaksi kierrosta IVF:ää työajalla ❤️ (mun työssä ei oo mahdollista korvata tunteja myöhemmin vaan joko on sit pois palkallisena tai palkattomana)

Kiva että on piinaseuraa! Meillähän tulee (toivottavasti) siirrot ihan lähekkäin.

Aika on tosiaan kulunut niiiiiin hitaasti. Muakin poissaolot töistä jännittää, koska kerroin pomolle nyt tästä (viime kierron käynnit sain sovittua työajan ulkopuolelle, mut nyt ei tuu onnistumaan) ja joudun ottamaan palkatonta 😣 toivottavasti ei montaa tuntia tulis poissaoloa. Viimeksi hoitojen aikaan mulla oli niin ihana pomo, että sain käydä kaksi kierrosta IVF:ää työajalla ❤️ (mun työssä ei oo mahdollista korvata tunteja myöhemmin vaan joko on sit pois palkallisena tai palkattomana)
Mä oon joutunut palkattomalla olemaan kaikki käynnit. Mut mun on esimies kyllä suhtautunut tosi kivasti ja hommannut sijaisia mulle. Ja nyt keskeytyneen keskenmenon ajalta, käski kaikki käynnit hakea saikkupäiviksi.
Ärsyttää vaan, kun töissä ei muut tiedä, kun mun esimies ja joutuu olemaan poissa niin alkaa tekosyyt loppua 🤣
Kun meillä työkaverit kysyy, et miks oot poissa ja aattelen, et jos vastaan et on henkilökohtasta, niin ne luulee, et oon vakavasti sairas tai jotain 🤣

Itse ajan autoa työkseni niin yrittänyt uhrata sit ruokatunnit ultra yms käynteihin.. onneksi pyörin 'nurkilla' nii ei tarvi toiselta puolelta pitäjää ajella 😅

En ole edes pomolle kertonut mitä tehdään kun on vähä semmonen fiilis ettei mun alalla oikein hyvällä katsota 😑

Meillä kyllä esihenkilö tietää, ja sit lyhennän käynneillä ylityötunteja. Oon vaan harmillisesti töissä kauempana sairaalasta niin pahimmillaan yhteen ultraan (jos osuu keskelle työpäivää) kuuluu 2-2,5 tuntia. Onneks yleensä ultrat kyl heti aamusta, ettei tarvitse edes takas ajella. Mä oon ite kertonut aika monelle työkaverille näistä hoidoista, kun on vaikuttanut työssä jaksamiseen ja muutoinkin suoriutumiseen aika ajoin negatiivisesti, onneks on kivat työkaverit👍😊

Mut on kyllä hassua tää järjestelmä, kun yhteiskunta niin kannustaa hankkimaan lapsia (="tulevia veronmaksajia"), ja silti todellisuudessa työelämässä edelleen saatetaan pistää jarruja näille jutuille ja pahimmillaan haitata hoitojen etenemistä sekä syyllistää meitä hoidoissa kävijöitä. Koska eihän tämä missään määrin kivaa ole.

Minusta on jotenkin typerä systeemi, että pitää olla palkattomalla. Kun kuitenkin kyseessä sellaiset ajat, joihin ei itse voi mitenkään vaikuttaa. Se on mentävä, kun klinikalta käsketään. Ikävää myös, jos osalla teistä tilanne, etteivät esihenkilöt oikein ymmärrä tilannetta... Toivottavasti vastaanotto raskausuutisisista olisi kuitenkin kannustava!

Itsellä onneksi mahdollisuus suunnitella täysin oma kalenteri, joten oon sitten vaan leimannut itseni omalle menolle kesken päivän. Voin tehdä myös etänä ja monesti oon ottanut käyntipäivät etätöiksi. Mun pomot ja työkaverit olleet myös tosi kannustavia ja ihania. Hyvä niin, sillä teen töitä sotealalla lasten ja perheiden parissa ja olisi ihan liian rankkaa käydä samalla hoitoja, jos en olisi uskaltanut työkavereille kertoa.

Mitäs tänne kuuluu? Onko mulla kanssapiinailijoita hoitokiertoon? Mä odotan malttamattomana että menkat alkaisi (ihan lähipäivinä) niin pääsen ultra-aikaa soittamaan. Kolme alkiota jäljellä ja luonnolliseen kiertoon taas siirretään.

Täällä alkoi menkat eilen!! Ilmottauduin, mutta vielä en oo saanu omapolulta viestiä että koska on väliultra. Yritetään nytki luonnolliseen kiertoon, esikoinen sai siten alkunsa. Mulla ei pitäis olla kierrossa häikkää. Pakkasessa on hyvin alkioita 👌👌

@Doggo kuulostaa oikein hyvältä!

Mulla alkaa menkat tänään/huomenna. Nyt tiputtelee niin en tiiä kumman päivän sit merkkais ykköseksi. Huomenna alkaa varsinainen vuoto.

Mites ne nyt meneekään kun meillä on kaksi 3-päiväistä alkiota ja yksi 6-päiväinen alkio, niin minä viikonpäivänä pitäisi ovulaatio tulla, jotta siirtoon päästään? Ymmärsin, että 3-päiväinen otetaan sulamaan ja siirretään siitä vasta parin pv päästä. Onko aina näin?

Mulla pitäisi lähipäivinä alkaa menkat joista pääsen ilmoittautumaan meidän kierroksen viimeseen pas. Toiveet ei kyllä ole korkealla kun kyseessä huonompi alkio. Onko muilla tietoa minkä luokituksen saanut alkio siirretään? Mulla 3BC.

Väliultra kp12 ja kp 10 alan tekeen ovistestejä. Yllättävän chill olo vielä.

Julkisella ne ei oikein kerro luokituksia. "Oikein hyvä" tai "hyvä" alkio on siirretty. En luottas niihin ku "oikein hyvä" oli kkm ja "hyvästä" tuli lapsi. Meillä on 2-3 päiväisiä. Ainakin sanoi että hyvä kun meillä on 2 päiväsiäkin, niin ihan sama koska ovulaatio tulee niin siirtoon pitäis päästä jos vaan ovulaatio tulee.

Alkion ikä+ovulaatio pitää täsmätä, ellei ole todettu muuta jossain muissa testeissä. En tiiä haluaako ne esim aina kattoo että menee ns. Seuraavaan vaiheeseen, eli viljellä yhden vähintään päivän lisää jos vaan alkion ikä sen sallii. Ihan maalaisjärjellä päättelin 🧐

Takaisin