Pakastealkion siirto (PAS)

Sainpa tänään kivoja uutisia muuten surullisena päivänä. Tänään tosiaan varmistui keskeytynyt keskenmeno, lauantaina olis tyhjennyspäivä 🤢

Mutta ne kivat uutiset, saan heti tammikuun vuodosta vihdoin ilmoittautua siihen ekaan PAS:iin, pelkäsin pidempää odottelua! 🥰

Sainpa tänään kivoja uutisia muuten surullisena päivänä. Tänään tosiaan varmistui keskeytynyt keskenmeno, lauantaina olis tyhjennyspäivä 🤢

Mutta ne kivat uutiset, saan heti tammikuun vuodosta vihdoin ilmoittautua siihen ekaan PAS:iin, pelkäsin pidempää odottelua! 🥰
Olen pahoillani. Kovasti voimia ja jaksamista. ❤️
Ja ihana, että sait myös hyviä uutisia. ❤️

Täällä oli dpo10 cb ultravarhaisella täysin tyylipuhdas nega. Sellainen fiilis, että tuskin muuksi muuttuu, tuntuu että menkat koputtelee jo oven takana ja pms oireet vaivaa 😔 toki testaan vielä joku päivä uudelleen.

Täällä oli dpo10 cb ultravarhaisella täysin tyylipuhdas nega. Sellainen fiilis, että tuskin muuksi muuttuu, tuntuu että menkat koputtelee jo oven takana ja pms oireet vaivaa 😔 toki testaan vielä joku päivä uudelleen.
Ymmärrän tosi hyvin tuon fiiliksen. ❤️ Millon sulla pitäisi menkat alkaa?

Mutta vielä on tosi aikaista testailla. Vielä on toivoa. ❤️

Mä kans uskon et vielä on todellakin toivoa! ❤️

En tiiä milloin menkat alkaa kun kierto vaihtelee, mutta noin 3-5pv päästä. On vaan niin kiukkuinen olo mitä aina ennen menkkoja, että siitä päättelin 🙈 kahdesta aiemmasta raskaudesta on dpo9 ja dpo10 näkyneet kunnon haamut.

Apua täällä piinailu jatkuu 🙈 mulla on aivan olo, että en oo raskaana ja mietin, että en jatka lugeja enää kun ne käy niin limakalvoille. Testaan kerran negan viel ja lopetan. Tein RFSU varhaisen testin, jonka herkkyys on 10. Eka kuva testausajan puitteessa kun siitä alkoi jotain näkymään. Toinen kuva n. 9min testin tekemisen jälkeen (1-5min oli ohje) kun oli kuivunut.

Oon lukenut että tällä merkillä tulee herkästi viivanpaikkoja yms. Mut tää viiva on kyl selkeästi vaaleanpunainen. Voiko tällainen viiva tulla virheellisesti? 😱

Liitteet

• IMG_0013.jpeg
    IMG_0013.jpeg
    791.8 KB · Katsottu: 44
  • IMG_0016.jpeg
    IMG_0016.jpeg
    445.5 KB · Katsottu: 45
Apua täällä piinailu jatkuu 🙈 mulla on aivan olo, että en oo raskaana ja mietin, että en jatka lugeja enää kun ne käy niin limakalvoille. Testaan kerran negan viel ja lopetan. Tein RFSU varhaisen testin, jonka herkkyys on 10. Eka kuva testausajan puitteessa kun siitä alkoi jotain näkymään. Toinen kuva n. 9min testin tekemisen jälkeen (1-5min oli ohje) kun oli kuivunut.

Oon lukenut että tällä merkillä tulee herkästi viivanpaikkoja yms. Mut tää viiva on kyl selkeästi vaaleanpunainen. Voiko tällainen viiva tulla virheellisesti? 😱
Mun mielestä tää on kyllä positiivinen. Älä vaan lopeta mitään tukilääkkeitä, vaan odottele viel rauhassa. 😍
Oon saanut samalla merkillä nimenomaan sen kuuluisan viivanpaikan, ja se oli kyllä ihan selkeästi harmaa.

Mun mielestä tää on kyllä positiivinen. Älä vaan lopeta mitään tukilääkkeitä, vaan odottele viel rauhassa. 😍
Oon saanut samalla merkillä nimenomaan sen kuuluisan viivanpaikan, ja se oli kyllä ihan selkeästi harmaa.
Joo kyllä tää mustakin viiva on ehdottomasti. Sitä vielä mietin kun testiastia saattoi olla vähän likainen. Tää kuulostaa nyt kauhealta mut nappasin vaan pöydältä vesilasin, josta olin eilen juonut vettä 😂 olin niin ärsyyntynyt koko testiin kun oletin sieltä tulevan negan, etten jaksanut muuta kippoa etsiä. Voiko tuon takia tulla väärä positiivinen…? Täytyy varmaan digitesti hakea huomiseksi ennen kuin tuun hulluksi.

Ja mitä nyt googlettelin niin samanlaisia viivoja on tullut muille ja ollutkin sitten nega. Eli siis toisen merkin testiä sit viimeistään huomenna 🙂

Moikka!

En oo aiemmin tänne kirjoitellut, mutta pidempään kyllä lueskellut tätä ja muita ivf-ketjuja. Nyt uskaltauduin kirjoittamaan, koska tuntuu, että tarve vertaistuelle on suuri... Meillä 3,5v yhteensä yritystä takana. Hoidoissa on kokeiltu kiertoja Letrozolin avulla, yksi inseminaatio ja nyt 1. Ivf. Ikinä en oo plussatestiä tehnyt. Ikää mulla 33, miehellä 39. Miehessä kaikki ok, mulla toinen munanjohdin tukossa ja sen sekä kaikkien muiden oireiden perusteella epäilevät endoa.

Punktio meni hyvin, mutta saatiin vain 6 kypsää munasolua, joista 4 hedelmöittyi. Mulla oli hyperriskin takia pienet määrät Gonalissa, mutta keho ei reagoinutkaan odotetulla tavalla. Yksi siirrettiin 3-päiväisenä kohtuun ja vain yksi päätyi 5-päiväisenä pakkaseen.

Nyt dpo12, pp9. Virallinen testipäivä torstai, tänään aamulla testasin CB:n ultraherkällä digillä negan. En usko, että se siitä enää muuttuu. Oon pessimisti ja aloin heti ajatella, että ei se PAS onnistu myöskään ja joudutaan uudestaan ivf-jonoon. Miten te muut ootte saaneet tsempattua itsenne uusiin yrityksiin? Kun tuntuu, ettei kestäisi enää pettymyksiä. Lohduttavaa on kuulla tuosta, et PAS on ilmeisesti kuitenkin tehokkaampi kuin tuoresiirto...

@bluebe punaiselta näyttää! Kyllä on musta vakava valmistusvirhe jos näyttää noin ja olisikin muka nega.

@pikkupandanen Juurikin tuo pettymysten ja epävarmuuden sietäminen on niin vaikeaa näissä jutuissa. Mulla auttanut puhuminen puolison ja ystävien kanssa tosi paljon. Vaikka päästiinkin lopulta ”helpolla” ja kolmas PAS toi esikoisen niin kyllä monet turhautumiset ja itkemiset käytiin läpi.

Moikka!

En oo aiemmin tänne kirjoitellut, mutta pidempään kyllä lueskellut tätä ja muita ivf-ketjuja. Nyt uskaltauduin kirjoittamaan, koska tuntuu, että tarve vertaistuelle on suuri... Meillä 3,5v yhteensä yritystä takana. Hoidoissa on kokeiltu kiertoja Letrozolin avulla, yksi inseminaatio ja nyt 1. Ivf. Ikinä en oo plussatestiä tehnyt. Ikää mulla 33, miehellä 39. Miehessä kaikki ok, mulla toinen munanjohdin tukossa ja sen sekä kaikkien muiden oireiden perusteella epäilevät endoa.

Punktio meni hyvin, mutta saatiin vain 6 kypsää munasolua, joista 4 hedelmöittyi. Mulla oli hyperriskin takia pienet määrät Gonalissa, mutta keho ei reagoinutkaan odotetulla tavalla. Yksi siirrettiin 3-päiväisenä kohtuun ja vain yksi päätyi 5-päiväisenä pakkaseen.

Nyt dpo12, pp9. Virallinen testipäivä torstai, tänään aamulla testasin CB:n ultraherkällä digillä negan. En usko, että se siitä enää muuttuu. Oon pessimisti ja aloin heti ajatella, että ei se PAS onnistu myöskään ja joudutaan uudestaan ivf-jonoon. Miten te muut ootte saaneet tsempattua itsenne uusiin yrityksiin? Kun tuntuu, ettei kestäisi enää pettymyksiä. Lohduttavaa on kuulla tuosta, et PAS on ilmeisesti kuitenkin tehokkaampi kuin tuoresiirto...
Meillä meni eka IVF plörinäksi. 11 alkiota hedelmöittyi ja tuoresiirtoon päästiin. Siitä tuli nega ja samalla kuulin, ettei pakkaseen saatu mitään, koska kaikissa alkioissa oli joku vika. Olin aivan romuna tietenkin ja tuntui, että koko maailma kaatuu. No kolmen kuukauden päästä oli seuraava IVF ja saatiin yhteensä 6 alkiota. Tuoresiirrosta tuli esikoinen, ekasta PAS:sta toinen lapsi ja nyt jännätään että tuoko tää 3. PAS meille kolmannen lapsen! Mua silloin lääkärit tsemppas, että ensimmäinen hoitokierto on usein ikäänkuin harjoittelua. Siinä nähdään mikä toimii tai ei toimi ja sen mukaan muokataan hoitoja seuraavalle kierrokselle. Lääkärit olivat täysin luottavaisia, että seuraava hoito menee hyvin ja niinhän se menikin 🥰
Kovasti tsemppiä sinne!

@Lumik toivotaan 🤞🏼

Joo kyllä tää mustakin viiva on ehdottomasti. Sitä vielä mietin kun testiastia saattoi olla vähän likainen. Tää kuulostaa nyt kauhealta mut nappasin vaan pöydältä vesilasin, josta olin eilen juonut vettä 😂 olin niin ärsyyntynyt koko testiin kun oletin sieltä tulevan negan, etten jaksanut muuta kippoa etsiä. Voiko tuon takia tulla väärä positiivinen…? Täytyy varmaan digitesti hakea huomiseksi ennen kuin tuun hulluksi.
En kyllä tiiä yhtään. Ehkä se digitesti on hyvä idea. Mutta huomenaamun lisäksi testaisin sillä ainakin viel ylihuomennakin.

Mä kävin etsimässä sen mun väärän positiivisen. Mun mielestä sulla on parempi viiva ja punertava. Mut on nää kyllä vaikeita.

IMG_8945.jpeg

Muten voitte @Lumik ja @2022esikoinen? Millaisia oireita on?

Mulla on ollut ihan erilaisia oireita tästä positiivisesta kuin kahdesta edellisestä raskaudesta. Toinen päättyi esikoisen syntymään (tuoresiirto) ja toisesta tuli kkm (pas). Nyt tällä kerralla puuttuu ne selvät merkit, mitkä on olleet aiemmin ja on uusia oireita. Saa nähdä kuinka käy. Raskaustestit on muuttuneet kuitenkin vahvemmaksi koko ajan. Tarvitseekohan vielä pelätä kemiallista? Keskiviikkona tein ekan haamun.

Moikka!

Tsemppiä! ❤️ Mut kannattaa viel testata myöhemminkin. Luin jostain, että pas-alkioilla on tilastollisesti enemmän myöhäisempää kiinnittymistä.

Mulla oli nyt 1. IVF:n kolmas pas. Mua helpotti, kun asennoiduin siihen seuraavaan IVF-kierrokseen. PAS:t ja harjoittelu (kuten yllä todettiin) alta pois. Toki silti ne negatiiviset tuntui raskaalta. Oon myös aika sopinut itseni kanssa, että jos tulee nega niin sit voin tehdä tai hommata jotain kivaa. 😅

En kyllä tiiä yhtään. Ehkä se digitesti on hyvä idea. Mutta huomenaamun lisäksi testaisin sillä ainakin viel ylihuomennakin.

Mä kävin etsimässä sen mun väärän positiivisen. Mun mielestä sulla on parempi viiva ja punertava. Mut on nää kyllä vaikeita.

View attachment 139507
On tuokin jo aika selvä viiva, ja olisin itse innostunut tuostakin. Kauheeta, että tää testi antaa tuollaisia vääriä…

Mä olisin hyvillä mielin jos testi vahvistuu. Ei oo kokemusta kemiallisesta mut kahdessa raskaudessa testasin leffaviivoihin asti itse sen vahvistumisen.

Takaisin