Täällä olen sivusta seurannut teidän monen hienoja saavutuksia. Onnea niistä!
Minä tulin vaan kertomaan, että en tiedä millä voimalla ikinä pystyn onnistumaan.
imetysaikana lähti siis -15kg ja lähtöpainoon oli enää 10kg matka. Sitten imetys loppui ja painoa tuli takaisin reilut 7kg ja nyt ei meinaa lähteä millään irti. Ehkä pitäisi lisätä hikiliikunta kuvioihin tai yrittää edes säännöllistä ruokarytmiä.. Tuo viimeisin minulla aivan surkeaa, kun pojan erityisruokavalioiden taikominen/ruuanlaitto aiheuttaa sen, että itsellenikin pitäisi jaksaa tehdä eri ruokaa ja usein oikaisen vaan syömällä esim. Leipää. Ja sitä huomaan syöväni sitten koko ajan sen ruuan sijaan. Ehkä pitäisi jotain yrittää laittaa pakkaseen, tehdä isoja satseja ruokaa kerrallaan...
No mutta tämä ei ollut mun asiani vaan se, että tämä päivä ollut mulle erityisen vaikea. Mulla nyt särkenyt migreenin takia monta päivää päätä ja eilen yötä vasten otin sitten särkylääkettä, mikä aiheutti sen, että olin ihan massiivisesti turvonnut aamulla (mulla siis autoimmuunipohjainen ihosairaus, joka reagoi näin ulkoisiin ärsykkeisiin välillä myös sisäisiin), tai lähinnä mun huulet ja kaula oli turvonneet, kädet kutisi ja turpoili sekä jalkoja kuumotti, kutitti ja jalkaterät turpoili. Olin ottanut mun lääkkeitä normaalia vähemmän eli laskenut vähän annosta, koska ne oli lopussa ja mun tarkoitus oli mennä apteekkiin samana päivänä hakemaan uusi pakkaus. Mä kävinkin apteekissa mun reippaan taaperon kanssa ja rattailla sitten ohitettiin yksi kivijalkabubi, jossa mun mies oli yhdellä olutlasillisella. Poika tietysti vilkutti iloisesti isänsä nähdessään ja minä tietty myös vilkutin mukana, jatkettiin siitä matkaa sitten puistoon päin lapsen kanssa. Myöhemmin samana päivänä, kun mies oli tullut kotiin, se kertoi mulle miten joku tuntematon mies siinä baaripöydässä oli kysynyt mun mieheltä, että oliko tuo sun vaimos. Mies oli vastannut, että kyllä oli ja poikani myös. Siihen tää tuntematon kaveri oli sanonut ohimennen, ikään kuin normaalisti kovaan ääneen, että ompa sun muijas lihava. Mies oli tästä vähän hermostunut jo, ja tää toinen varmaan katui sanojaan, kun mun mies sitten sanoi, ettei häntä haittaa se, hän ei ajattele asiaa noin ja, että vaimolla on sairauksia, jotka vaikuttavat painoon. Oli myös todennut, että haukupa vielä kerran vaimoa, niin et istu enää siinä.
Sitten tää kaveri oli ruvennut korjailemaan sanojaan ja sanonut, että tarkoitti vain, ettei vaimos huolehdi itsestään kovin hyvin. Lähti kyllä menee sit aika nopeaan kun mies totes, et täysin toivoton tapaus toi tyyppi..!
Mutta siis pointti oli se, että kun mä kuulin tosta, niin mua loukkasi, niin paljon. Itkuhan multa pääsi, vaikka mies lohdutti ja sanoi, ettei nää mua lihavana ja vaikka olisinkin, niin se ei häntä haittaa. Oon pyöritellyt tätä asiaa päässäni kauheasti, koska mä oon ihan oikeasti taistellut tämän muuttuneen kehoni sekä painoni kanssa. En kehtaa liikkua missään enää kohta, kun mietin vaan, että ihmiset miettii mun läskejä ja turvonnutta naamaa.
Ja toki tiedän, että mun pitäisi liikkua ja huolehtia itsestään, mutta mä oon niin väsynyt näihin 2v kestäneisiin yöheräilyihin ja lapsen erikoisruokavalion ylläpitämiseen sekä sairauden hoitoon, etten mä vaan ole voinut huolehtia itsestäni niin kun olisin halunnut tai toivonut. Että kun on ollut pakko ylläpitää sitä lapsen hoitoa ja huolenpitoa, en mä ole siinä edes mitään painoa ehtinyt miettiä, mulla on ollut kädet täynnä työtä ja todella raskaat vuodet takana.
Mutta ihmiset ei ymmärrä.
Ja tänä kesänä mua pisti kyy, minkä takia olin pitkään sairaalahoidossa, niin en ole voinut hyppiä ja pomppia kaikenmaailman jumpissa ja pumpissa..
Ja olen kuullut näitä ennenkin...miehen kaveripiiristä joku tölväisi raskauden viime viikkoina et ihmetteli miten olin niin turvonnut.. toinen puolestaan raskauden jälkeen sanoi, että lihavahan minä olen, vaikka synnytyksestä oli ehkä öö 2kk. Siihen kyllä mies sanoi, et mä olen laihtunut jo todella paljon, ettei tarvii tollasta puhua. Mutta kamalaa. Kyllä mä tiedän olevani liian tukeva pituuteeni nähden, mutta masentavia nämä puheet. En saa millään stressiä vähemmälle ja olen ihan jumissa.
Terveisiä täältä, toivottomalta tapaukselta. En mä tiedä miksi kirjoitin. Tarviisin kai vaan tsemppiä.