Painonpudotusryhmä

@problemsolved ihan ketolla en ole mutta vähähiilarisella. Ennen lasta en kauheasti ylimääräistä höttöhiilaria syönyt, niin ajattelin, että ehkä se on se mikä toimii miun luolamieskropalle. 😁 Saas nähdä. Tuntuu, että kaikki on niin solmussa kropassa, ettei kukaan tiedä mistä lähtisi tätä purkamaan.

Miulla oli joskus sellainen kotipuntari, missä oli myös käsille se kahva siihen kehonkoostumusmittaukseen. Kyllä se aika linjassa näytti rasvaprosentin/lihasprosentin, jos kehonkoostumus muuttui.

Mulla lähti muutama vuosi sitten ketoilulla 20kg. Alkuun olin kuukauden tosi tiukalla dieetillä, sitten jatkoin VHH dieetillä jonkun aikaa. Kun palasin ns. normaaliin, niin paino nousi n. 5kg, mutta valtaosa on pysynyt poissa.

Nyt alkuvuodesta tehtiin puolison kanssa pientä ryhtiliikettä ruokailujen ja liikuntojen suhteen ja lähti 4kg. Viikko sitten otin uudestaan kokeiluun vhh-ruokavalion, tarkoituksena muutama kilo pudottaa vielä, ja tämä kyllä sopii itselle tosi hyvin. Lähtenyt pöhötystä pois ja nälkä pysyy tiessään. 🙂

Mä varmaan luovin sellaisella VHH -tyyppisellä ruokavaliolla. Vältän kyllä kovin rasvaisia tuotteita, mutta käytän vähän oliiviöljyä. Mutta pääpaino on kasviksissa ja proteiinissa, hiilareita sitten vain aamulla (leipä / puuro) ja ruuan kanssa esim. se tortillalätty tai bataattia. Perunaa en tykkää syödä paitsi ihan uutta perunaa kuorineen. Silloin vedän pottua ja syksyllä lopetan perunan syönnin taas.

Enpä tiedä onko isäntä huomannut mun ruokavaliomuutoksia... Tosin olen aina tehnyt itselleni (ja muksulle) vähän omia ruokia kun isännän ruokavalio on pitkälti peruna-jauheliha-kana ja jotenkin kauhean yksinkertaista ja mautonta. Eikä käytä kasviksia yhtään. Miten teillä puoliso suhtautuu näihin ruokaprojekteihin? Tää on vähän kurjaa siinä mielessä, kun tiedän että viikonlopuksi on ostettu monenmoista herkkua sipseistä kahvipulliin (koska mähän tykkään syödä sitä pullaa kahvin kanssa eikös??). Eikä sitten voi oikein sanoa että en mä nyt enää noita syö... Enkä viitsi tätä nyt hirveästi mainostaa, kun hänellä on tapana töksäytellä ajattelemattomasti. Voin vaan kuvitella hänen sanovan että "älä sitten aivan alipainoiseksi laihduta, kyllä pitää olla vähän massaakin" tai "muista sitten ettet voi laihduttaa ja käydä samalla salilla kun lihakset eivät kasva kalorivajeella". Niin parempi vain olla hyshys.

Ei mun mies kommentoi millään tavalla. Hän sanoo vain positiivisia asioita kropastani. Toivoisin että hänkin söisi terveellisemmin. Mutta siinä missä mulle ruoka on enemmän polttoainetta arjessa hänelle se on aina mahdollisuus syödä jotain spesiaali ja höpöttää aina hapoista tai muista makujen täydwllisyyksistä. 😅 hän on enemmän hedonisti sanan laajassa merkityksessä 😂 jos urheilu tuottaa kipua, sitä ei yleensä tehdä 🤭

Takaisin