Painonpudotusryhmä

Kiitos teille kaikille myötäeläjille. Olette olleet tosi tsemppaavia kiitos siitä.❤️
Sain myös muutamia tosi hyviä vinkkejä. Ne oli ihan tervetulleita, aion kokeilla.👍

Joo, minun paino-ongelmat varmaan pitkälti hormonaalisista ongelmista johtuvia, kun en syö/nuku riittävästi. Eikä painoa tosiaan ole mitenkään sairaalloisen paljon, vaan lähinnä olen kerännyt tuohon etureppuun, reisiin ja olkavarsiin vähän ylimääräistä. Sitten oma sairaus vielä tekee sitä hc pöhötystä, mikä saattaa heittää nestettä ihan urakalla kehoon. Ehkä näin parin päivän jälkeen en jaksa enää loukkaantua kommentista, satuttihan se, mutta elämässä on paljon muutakin ja varmaan vielä tulee se aika kun on aikaa tehdä enemmän niitä omia juttuja ja harrastaa liikuntaa kunnolla yms.

Ja en ole kokenut itseäni mitenkään hirveän lihavaksi, pyöreäksi ehkä enemmän. Ja liikun melko paljon, eilen 7km kävellen niin että hiki tuli, tänään tein puuhommia hikoillen. Minua vaivaa tosiaan sellainen pohjaton nälkä, mutta luulen sen ehkä johtuvan näistä lääkkeistäni. Inhoan nälän tunnetta, mutta ehkä opettelen sietämään vähän sitä. Toisaalta, liikun melko paljon ja niinä päivinä usein on pahimmat jumit kehossa, mikä sitten kuitenkin ehkä kertoo siitä, että en laihdu koska, en syö tarpeeksi ja säännöllisesti normaalia ruokaa.

Voimia itse kunkin tilanteeseen. ❤️🌷
Jätetään tuollaiset daijut omaan arvoonsa, paino ei kerro meistä mitään.💙🪷

Mälsä viikko, ei mitattavaa edistystä. Päinvastoin +1,1 kg viikontakaiseen edelleen, vaikka ruokavaliossa pitäydytty ja tunnollisesti kirjattu. On sentään sieltä +3 kg:sta tullut joka päivä vähän alaspäin. Tänään kokeilin syödä hieman enemmän, josko herättelisi. Ja ihan vain lauantain kunniaksikin 😊 Lisäsin lounaalle jälkkäriksi marjarahkan ja välipalaksi kourallisen pähkinöitä. Lounaaksi meillä oli kanasalaattia, ja illallisella täytetyt paprikat 😋

@zarar_ oon tosi pahoillani että oot joutunut kuulemaan jonkun dorkan typerän kommentin 😔 ehkäpä tosiaan, sun mies voisi jättää moiset kertomatta sulle (jos vielä kuulisi moisia asiattomuuksia) koska ne ei auta ketään eikä mitään. En itsekkään halua kuulla päivittelyä siitä, kuinka on leventynyt ja paksuuntunut joka paikasta ja silmäpussitkin roikkuu ja on mustemmat kuin talvinen yö. Minä tiedän nämä ihan itse ja näillä mennään, mitä on! Painonhallintaa ja -pudotusta tässä armollisesti(!!!) yritän harjoittaa ja silmäpussit lähtee vasta kun vauva nukkuu kokonaiset yöt - eikä välttämättä silloinkaan.

Omaa napaa pitkästä aikaa:
Mulla tuli yli viikon paussi vaunulenkkeihin , kiitos rajujen sateiden ja remontin 🫠 eilen viimein pääsin starttaamaan kävelyt ja olisin voinut kirmailla menemään vielä paljon kauemmin, kuin sen perinteisen tunnin 😅
Lisäksi tuolla n. viikko sitten kroppa oli jotenkin ihan tyhjä. Nälkä oli kokoajan, Paino ei pudonnut , mutta en kyllä käynyt enää kakkoshädälläkään kävelyistä huolimatta😅 se on mulle sellainen "sos" merkki, että nyt syödään liian vähän/väärin jos ei aineenvaihdunta enää liiku sitäkään vähää mitä yleensä! Siis mulla aineenvaihdunta ja suolet on TODELLA laiskoja tekemään työtään 😅 samoin liian aikaisin herääminen lamaannuttaa aineenvaihdunnan , aamuvuoroihin herään aina 4.20 ja tiedän jo , että niinä päivinä ei tarvii kakkoshädällä käydä 😅

No, oon syöny vähän (välillä paljonkin) enemmän kuin aiemmin, tavallaan tankannut kroppaa. Oon syönyt mm. Mäkkärissä kerran, jäätelöä, leipää, JUUSTOA, pakastepizzaa , tavallista ruokaa isompina annoksina ja eilen NELJÄ kismettiä (lähtikö vähän lapasesta, noista tuli oikeesti jo ällötys omaa selkärangattomuutta kohtaan 🙄) jne.. no, paino on seilannut viikon aikana +300g ylös mutta ei yhtään alas (jännä😆) ja nyt tänään se oli edelliseen alimpaan painoon +100g ja kakka liikkuu taas 😁

Sori jos oli tmi, mutta oma haaste painonpudotuksessa on juurikin laiska aineenvaihdunta, sitä saa boostata ihan huolella jaksamaan 😅

Kohta vauva todennäköisesti herää yöuniltaan ja me lähdetään vaunukävelylle, on hieno ilma joten siitä on otettava hyöty irti😄 isommat lapset tulee 12 kotiin niin ei tarvi heitäkään raahata mukana vaan saa mennä ns. Omassa rauhassa 😁

Niin se piti vielä sanoa, että oli ihan hirveän turpea tunne vatsassa siinä kohtaa kun aineenvaihdunta jäi jumiin 😬

Niin ja vielä, odottelin jo painonnousua ja mietin olisko menkkojen lähestymisestä johtuvaa tuo jatkuva nälän tunne. Nyt on jo kp29 eikä menkkoja vielä näy. Mutt jos tuntemukset pitävät paikkaansa niin kierto alkaa pe tai la 😅

Mmm! Vielä jatkan! Kävin hakemassa siis e-pillerit viimein apteekista! En haluaisi syödä hormoneita, mutta vuodottomuus kiehtoo (minipillerit ei sovi, vuodan kokoajan 😅) koska rauta. Mua kuitenkin pelottaa aika paljonkin, että miten käy mielen myllerrysten sekä vaikuttaako painonpudotukseen 😬😬
Teininä lihoin todennäköisimmin juurikin e-pillereiden vaikutuksesta (jatkuva nälkä, en tajunnut tätä silloin) pari kymmentä kiloa ennen kuin havahduin siihen että jotain tarvis tehdä. 😅

@SuperTaateli Oletko kokeillut mitään poppakonsteja aineenvaihduntaa vauhdittamaan? Esim. juoma, johon kurkumaa, kanelia, mustapippuria, inkivääriä jne. Netistä löytyy lisää. Mulla on toimineet monet konstit.

Täällä ei reissujen jälkeen ole vielä arkea oikein saavutettua, syönkin vähän liikaa taas joka aterialla. Odottelenkin kuukausipunnitukselta lisäkiloja tai korkeintaan samassa pysymistä. Vielähän tässä ehtii jotain muuttua, 10 päivää vielä menkkoihin, eli n. 15-16 päivää punnitukseen. Kumman väsynyt olen ollut, 8-9 tunnin yöunet ja silti päiväunet maistuvat. Ehkä joku tauti koittaa päälle? Tai sitten tämä on seurausta ylenmääräisestä sokerin mättämisestä, juhlittiin esikoisen synttäreitä, enkä kyllä pysynyt yhtään kohtuudessa herkkujen suhteen. Itse asiassa vasta, kun luin teidän juttujanne, tuli mieleen, että niin, olisihan sitä voinut yrittää ajatella painonpudotuksen kannalta syömisiään silloin juhlapöydässäkin.

En taida oikein vieläkään uskoa, että voisin laihtua. Helposti unohtuu yrittäminenkin. Niin kauan ei mikään onnistunut siltä saralta. No, pitää muistuttaa itseään! Ateriarytmi on edelleen kompastuskivi, sille pitäisi tehdä jotain.

@litranmitta Herkulliset sapuskat!

@SuperTaateli kuulostaa hyvältä tuo tankkaus. Varsinkin kun ei tuon suuremmin ole painoon vaikuttanut, niin eiköhän sieltä ole kroppa ottanut tarvitsemaansa energiaboostia 💪

@Sointu-Helmiina tsemppiä! Kohta on kesä ohi, ja syksy arkirutiineineen helpottaa omalla tavallaan ruokarytminkin ylläpitämistä.

Mä lähestyin taas sitä edellistä alinta, enää +0,7 kg 😅 oon varmaan ollut sinä aamuna jotenkin tosi kuivana, kun tuntuu niin hitaasti saavuttavan. Turvonnut olo on kyllä onneksi helpottanut. Viime viikon sateet laittoi lenkit tauolle täälläkin, ei tullut käytyä kuin kerran lyhyellä kävelyllä sadekuurojen välissä. Mua oikein särkee inhotuksesta, kun ajattelenkin sateessa kastumista. Oon niin sokerista tehty tätä nykyä 😂 Jumppaa ja joogaa tein kerran kumpaakin viime viikolla, ja lyhyempiä ulkoiluita omalla pihalla. Huomenna koitan ehtiä ilmoittautumaan kansalaisopiston pilatekseen. Olisi kerran viikossa omaa aikaa sen tiimoilta ja tekisi erityisesti keskivartalon lihaksille hyvää. Eilisiltana oli tosi lähellä, etten sortunut fasupalapussiin. Lapsen synttäreiltä kk sitten jäi laatikkoon, ja oi miten se on mua kutsunut koko viikon. Ollaan nukuttu tavallista huonommin, kun pienelle puskee poskihammasta. Ei siis sen puolesta yhtään ihme, että herkut houkuttaa. Kauppareissu tehtiin tänä aamuna tiukasti ostoslistan mukaan, eikä hankittu mielitekoja.

@Sointu-Helmiina en oikeestaan, ainakaan luonnon omia buustereita ! Sitruunalla höystettyä vettä join joskus aamuisin ihan ekana, sen piti auttaa. No se auttaa kyllä, pissattamaan 😂 nesteet mulla liikkuu läpi liiankin kanssa, jatkuva pissahätä on välillä jopa ihan ongelma🫠 aamupäivisin saa ravata vessassa pissalla - ja sitä pissaa kans tulee litratolkulla 😅 oon tiedostaen jopa vähentänyt veden juomista!
Jokunen vuosi sitten olin ihan kyllästynyt kakkoshädän puutteeseen ja niinpä terveydenhuollosta kannustettiin käyttämään levolacia. Ostin 2dl pullon jonka join 2 vuorokauden sisällä ja kaikki mitä se sai aikaan oli märkä pieru 😅😅

@litranmitta kiitos! Tänään paino olikin vihdoin jopa -100g alimmasta painosta 😃 odottelen menkkaturvotusta alkavaksi ihan lähipäivinä.

Eilen käppäilin sitten "ylimääräistä", tunnin sijaan käppäiltiin melkein 1,5h ! Kyllä tuntui jo jaloissa ja persiissä! 😄 ja oli KUUMA , onneksi tuuli pelasti niin ei vauvalla tullut liian kuumat oltavat kopassaan 😄

@Sointu-Helmiina en oikeestaan, ainakaan luonnon omia buustereita ! Sitruunalla höystettyä vettä join joskus aamuisin ihan ekana, sen piti auttaa. No se auttaa kyllä, pissattamaan 😂 nesteet mulla liikkuu läpi liiankin kanssa, jatkuva pissahätä on välillä jopa ihan ongelma🫠 aamupäivisin saa ravata vessassa pissalla - ja sitä pissaa kans tulee litratolkulla 😅 oon tiedostaen jopa vähentänyt veden juomista!
Jokunen vuosi sitten olin ihan kyllästynyt kakkoshädän puutteeseen ja niinpä terveydenhuollosta kannustettiin käyttämään levolacia. Ostin 2dl pullon jonka join 2 vuorokauden sisällä ja kaikki mitä se sai aikaan oli märkä pieru 😅😅

@litranmitta kiitos! Tänään paino olikin vihdoin jopa -100g alimmasta painosta 😃 odottelen menkkaturvotusta alkavaksi ihan lähipäivinä.

Eilen käppäilin sitten "ylimääräistä", tunnin sijaan käppäiltiin melkein 1,5h ! Kyllä tuntui jo jaloissa ja persiissä! 😄 ja oli KUUMA , onneksi tuuli pelasti niin ei vauvalla tullut liian kuumat oltavat kopassaan 😄
Haha, sama -100g täälläkin tänä aamuna 😂 Sä oot oikein kunnon lenkin heittänyt eilen 🤩 me ulkoiltiin (hikoiltiin) eilen vaan kotipihalla, ja illalla kävin omassa harrastuksessa. Varmaan tuli siitä rentouduttua niin paljon, että keho antoi periksi nesteistä 😂 äsken sain ilmoittauduttua pilatekseen, niin on jotain uutta liikuntaa tiedossa syksylle. Tavoite löytää keskivartalon tukilihakset sen avulla 😅

Olin tänä aamuna varma, ettei tasan mitään edistystä kun eilen käytiin mummolla herkuttelemassa. Kinkkukiusausta, karjalanpiirakoita, jäätelöä ja marjapiirakkaa. Turvotusta pari kiloa noista vähintään pitäisi seurata. No hyppäsin kuitenkin aamuvaakaan ja MIINUS KILO tiistaiaamuun 😂😂😂 painon putoamisessa tai jumiutumisessa ei aina tunnu olevan logiikkaa 😅

Hienoja tuloksia täällä monilla!

Minä palailen näin arjen alkaessa liikkumaan. Painoa en ole uskaltanut edes katsoa tässä lomaillessa ja monissa buffet ruokailuissa käyneenä. Vaatteiden kiristyksen perusteella pari kiloa varmaan tullut takaisin, toivottavasti olisi enimmäkseen turvotusta.

Eilen tuli kuitenkin 25k askelta täyteen ja tänään jo puolet myös kasassa. Lapset vien kävellen eskariin/päiväkotiin ja siitä sitten täysin toiseen suuntaan koululle ekaluokkalaisen kanssa. Ja sama juttu iltapäivällä uudestaan. Lisäksi kävin sitten eilen vielä illalla kolmosen kanssa juoksemassa kun hän halusi pyöräillä.

Hienoja tuloksia täällä monilla!

Minä palailen näin arjen alkaessa liikkumaan. Painoa en ole uskaltanut edes katsoa tässä lomaillessa ja monissa buffet ruokailuissa käyneenä. Vaatteiden kiristyksen perusteella pari kiloa varmaan tullut takaisin, toivottavasti olisi enimmäkseen turvotusta.

Eilen tuli kuitenkin 25k askelta täyteen ja tänään jo puolet myös kasassa. Lapset vien kävellen eskariin/päiväkotiin ja siitä sitten täysin toiseen suuntaan koululle ekaluokkalaisen kanssa. Ja sama juttu iltapäivällä uudestaan. Lisäksi kävin sitten eilen vielä illalla kolmosen kanssa juoksemassa kun hän halusi pyöräillä.

Melkonen määrä askelia! 😃

Jaaha, nyt se menkkaturvotus tuli (toivottavasti se on sitä), plus kilo yhdessä yössä😂 huomenna tai lauantaina pitäis alkaa menkat ja samalla alkais ne e-pillerit😬😬

Sinällään on ihan pöljää (minusta) mitata joka aamu painoa, mutta jotenkin sitä hahmottaa paremmin - tai sitten ei!! - kun yrittää armollisella tavalla pudotella raskauskiloja 😅 toisaalta vois laittaa vaan vaakan piiloon ja toivoa parasta 😂

Heitin viime yönä kolmen aikaan tuttipullollisen korviketta keittiön lattialle (vahingossa, oc) ja sitä siivotessa v*tutti ja se piristi niin että tuli valvottua pidempi pätkä. Kello soi 7ltä kun on eka kouluaamu isommilla lapsilla ja kiitos erään autoilijan, vitutuskäyrä nousi tappiin asti heti aamusta. Niinpä tuli lenkkeiltyä se tunnin lenkki heti koululaisten saattamisen jälkeen hyvällä vauhdilla, kun purki samalla sitä v*tutusta 😂 eipä väsytä, vaikkei ole nukkunut kohta 4 kuukauteen yhtään kokonaista yötä 😅😂

Sinällään on ihan pöljää (minusta) mitata joka aamu painoa, mutta jotenkin sitä hahmottaa paremmin - tai sitten ei!! - kun yrittää armollisella tavalla pudotella raskauskiloja 😅 toisaalta vois laittaa vaan vaakan piiloon ja toivoa parasta 😂

Heitin viime yönä kolmen aikaan tuttipullollisen korviketta keittiön lattialle (vahingossa, oc) ja sitä siivotessa v*tutti ja se piristi niin että tuli valvottua pidempi pätkä. Kello soi 7ltä kun on eka kouluaamu isommilla lapsilla ja kiitos erään autoilijan, vitutuskäyrä nousi tappiin asti heti aamusta. Niinpä tuli lenkkeiltyä se tunnin lenkki heti koululaisten saattamisen jälkeen hyvällä vauhdilla, kun purki samalla sitä v*tutusta 😂 eipä väsytä, vaikkei ole nukkunut kohta 4 kuukauteen yhtään kokonaista yötä 😅😂
Mä oon miettinyt kanssa tuota vaa'an käyttöä. 2020 menin varmaan 4 kuukautta, ainakin koko kesän yli, ilman vaakaa. En edes tiennyt lähtöpainoa, mutta otin sen lähtöpainoksi minkä löysin työterveyden tiedoista töihintulotarkistuksesta (hoitaja punnitsi niin etten katsonut itse lukemaa, kun silloin oli vielä vaaka-ahdistus päällä aika pahasti). Ekan kerran punnitsin siis syksyllä, ja silloin oli melkein 20 kiloa pudonnut 😅 Sen jälkeen kävin vaa'alla lauantaiaamuisin kotona, kun mulla ei työkämpällä ollut vaakaa. Usein oli laskenut edes vähän, joskus harvemmin näkyi nousua / jumia. Nyt käyn lähes joka aamu, ja kun kirjaa talteen aina sen uuden alimman, niin huomaa että tasaisesti suunta on oikea, vaikka välillä tulee niitä heilahteluja ylöspäin. Mutta tässä lähes päivittäisessä punnitsemisessa on kyllä se haitta, että jos viikonkin nousee / pysyy yllä sen edellisen alimman, niin alkaa ilman sovelluksen painokäyrän katsomista vähän sokeutua. Kun nyt se sen reilu viikon mulla taas heilui siellä plussan puolella, niin vähän alkoi jo tulla sitä "ei putoo ikinä, mitä pitäs muuttaa" ajatusta. Ja puolitoista viikkoa eteenpäin niin taas on uusi alin lukema.

Raskausaika vei multa vaakakammon pois, enkä enää arvota itseäni sen lukeman perusteella. Varmaan jos huomaisin jotakin pakonomaista vaa'an kyttäämistä itseltäni tai ahdistavaa oloa siitä ettei viikkoon laske, olisi pakko laittaa vaaka sivuun. Nyt se on vielä toiminut motivaattorina, ja olen muistanut jumeissa tai heilahduksissa sen olevan väliaikaista, kunhan jatkan liikkumista ja sopivampaa syömistä. Uusista alimmista saa onnistumisen tunteita. Ennen kaikkea oma olo on tosi kiva, kun liikunta sujuu ja vatsassa on pääosin parempi olo (välillä vetää kyllä suolisto hulivilille, joskus raudan takia ja joskus tuntemattomasta syystä, mutta eipä enää turvota kipeästi).

Nyt kun paino pyörii sitkeästi kilon sisässä, otin mitat. Vajaa kuukauden takaisesta on paino pudonnut (tämän aamun lukemalla-alimmalla) 2,5-3,5 kg, mutta vyötäröltä lähtenyt kapeimmasta kohtaa 3 cm ja navan ympäryksestä 5 cm 😁 Otin myös muut mitat, (reiden haukkarin takapuolen) talteen, niin saa taas kuukauden päästä verrata 🧐

Toivottavasti vaa'allakin taas pian alkaisi laskea, kun alkukuun on tosiaan pyörinyt. Se edellinen uusi alin tuli viikko sitten, sitä ennen ja sen jälkeen pyörinyt samalla kilolla.

e-pillerit kyllä sotki menkat heti ekasta päivästä 🫨 vuoto alkoi, otan pillerin aamuisin ja iltaan mennessä vuoto oli loppunut. Seuraavana aamuna tuli taas vähän ja TAAS tyrehtyi 😅 luulisi että se vanha kama tulisi ulos ja sit loppuis menkat jos jatkaa monta liuskaa peräjälkeen 🫠 no, näillä mennään 😅 menkkaturvotuskilokin suli pois ja uusin alin tänään: -100g 😆 ensi viikkoon mennessä pitäis olla vielä -1.5kg että 500gramman viikkopudotustahti pysyis yllä, mutta pahoin pelkään että siihen ei päästä 😃

@litranmitta hyvin on lähteny senttejä kyllä, kiloja kanssa! Mä en vieläkään mittaillut ympäryksiä, en vaan tahdo/jaksa käsitellä niitä lukemia😅 sen sijaan latasin podimon (60pv ilmaista kuuntelua) ja kuuntelen kehorauhaa podcastia , josko sieltä sais lisää positiivista energiaa hyväksyä itsensä sellaisena kuin on!😄

e-pillerit kyllä sotki menkat heti ekasta päivästä 🫨 vuoto alkoi, otan pillerin aamuisin ja iltaan mennessä vuoto oli loppunut. Seuraavana aamuna tuli taas vähän ja TAAS tyrehtyi 😅 luulisi että se vanha kama tulisi ulos ja sit loppuis menkat jos jatkaa monta liuskaa peräjälkeen 🫠 no, näillä mennään 😅 menkkaturvotuskilokin suli pois ja uusin alin tänään: -100g 😆 ensi viikkoon mennessä pitäis olla vielä -1.5kg että 500gramman viikkopudotustahti pysyis yllä, mutta pahoin pelkään että siihen ei päästä 😃
Onnea uudesta alimmasta, josko sieltä joku yllätysrysähdys alaspäin tulis vielä tällä viikolla 😄💪 Mäkin meen ens viikolla lääkärille pohtimaan ehkäisyn vaihtoa ja selvittämään syytä päivittäisille kohtuvihlaisuille. Mulla ei e-pillerit muistaakseni ikinä tiputellut, nää minit nyt välivuotaa. Olis kyllä houkuttelevaa olla kokonaan ilman hormonaalista ehkäisyä. Jos olis edes säännölliset kierrot (tai en tiedä vaikka oliskin muuttunut, mutta ennen esikoista ei ollut) niin voisi laskea riskillä varmoja päiviä 😅

Tänä aamuna taas alaspäin uuteen lukemaan 🙏 hauska jos tulis samanlainen käppyrä kun heinäkuulta, että alku kuukausi tasaista viivaa ja loppukuu rankemmalla pudotuksella 😅

Sama. VIIIIIMEIN uudelle kilolle, kyllä kestikin😅😂 yritän valita terveellisiä perusruokia arkeen mutta tällä hetkellä pakastepizza ja karkit houkuttelee eniten 🤭 ja eräässä podcastissa mainittiin daim kakku useampaan otteeseen ja nyt moinen kakku hiipii mieleen vähän väliä 😂 onneksi ei löydy kotoota, muuten saattaisin syödä!😂

Sama. VIIIIIMEIN uudelle kilolle, kyllä kestikin😅😂 yritän valita terveellisiä perusruokia arkeen mutta tällä hetkellä pakastepizza ja karkit houkuttelee eniten 🤭 ja eräässä podcastissa mainittiin daim kakku useampaan otteeseen ja nyt moinen kakku hiipii mieleen vähän väliä 😂 onneksi ei löydy kotoota, muuten saattaisin syödä!😂
Siis me katottiin illalla telkkarista uusia Maria Kallioita, ja mä kuolasin kun siinä ne poliisit söi _koko ajan_ jotain herkkuruokia, pizzaa, grilliä, kiinalaista, tms 😂😂 sanoin miehelleki että huono sarjavalinta, tulee kauhea nälkä tätä kattoessa 😂 Mut uuden kilon turvin on helpompi vastustaa kiusaamuksia, herkimmin tulee itellä sorruttua silloin kun jumittaa pitkään samalla kilolla 😅

Takaisin