Painonpudotusryhmä

Mistäs luinkaan semmoista, että ensin paino nousee, alkusokin jälkeen, sitten vasta käy laskemaan? Joka tapauksessa motivaatio on nyt kateissa, kun 4 viikon tiukan väännön jälkeen paino on yhä sitä luokkaa, että BMI on 32...:disappointed-face:

Tsemppiä! Ei tää helppoa oo. Hienoa että pysyy tossa. Äitinä varsinkin houkutukset on erityisen kovat, kun pitää arkea pyörittää. Muista olla armollinen. :smiling face with heart-eyes:
 
Siis tän täytyy olla unta. Bmi oli tänään 34. Mä olen siis neuvolan asettamassa tavoitteessa. Mä tärisen. :loudlycrying::Two-hearts:

Bmi oli pahimmillaan 45. Mulle on aina ollut se ja sama kuinka pyöreä olen ja kaunis olen jokatapauksessa. Nyt vaan on ihana, kun ei tarvi enää pelätä diabetesta pariin vuoteen. Mä jaksan taas paremmin lasten kanssa.

Mun kohdalla ratkaiseva tekijä ei ollut motivaatio, ahkeruus ja itsehillintä. Kyse oli ihan vaan siitä että on löytynyt oikea aika ja oikea hetki tälle projektille. En ennen tätä elämäntilannetta ois kyennyt. :folded:

Me kaikki ollaan täydellisiä just semmoisina kuin ollaan. Ulkonäön vuoksi ei tarvi ikinä pudottaa. Mulla oli diabetes ovella ja siksi hyvä näin, mutta kauniita ollaan millaisina tahansa.

Nautitaan siitä mitä meillä on. :red-heart:
 
Siis tän täytyy olla unta. Bmi oli tänään 34. Mä olen siis neuvolan asettamassa tavoitteessa. Mä tärisen. :loudlycrying::Two-hearts:

Bmi oli pahimmillaan 45. Mulle on aina ollut se ja sama kuinka pyöreä olen ja kaunis olen jokatapauksessa. Nyt vaan on ihana, kun ei tarvi enää pelätä diabetesta pariin vuoteen. Mä jaksan taas paremmin lasten kanssa.

Mun kohdalla ratkaiseva tekijä ei ollut motivaatio, ahkeruus ja itsehillintä. Kyse oli ihan vaan siitä että on löytynyt oikea aika ja oikea hetki tälle projektille. En ennen tätä elämäntilannetta ois kyennyt. :folded:

Me kaikki ollaan täydellisiä just semmoisina kuin ollaan. Ulkonäön vuoksi ei tarvi ikinä pudottaa. Mulla oli diabetes ovella ja siksi hyvä näin, mutta kauniita ollaan millaisina tahansa.

Nautitaan siitä mitä meillä on. :red-heart:
Mahtavaa, mikä suoritus! :red-heart:Hienoa, että diabetesriski on kaikonnut. Mulla myös pelkona, kun vatsatarasvaa on ja taustalla raskausdiabetes. Lisäksi kun palaan töihin kaupan esimiestehtäviin, siellä pitää olla kunnossa kun tahti kova. Liikakilot haittaa hiukan mun tahtia, sen huomasin viimeksi esikoisen jälkeen.
Mutta mulla on nyt viimein alkanut paino pudota, BMI on nyt 30.9. Löysin myös sokerittoman jäätelön, herkkupäiväkin pysyy kevyempänä.
 
Mahtavaa, mikä suoritus! :red-heart:Hienoa, että diabetesriski on kaikonnut. Mulla myös pelkona, kun vatsatarasvaa on ja taustalla raskausdiabetes. Lisäksi kun palaan töihin kaupan esimiestehtäviin, siellä pitää olla kunnossa kun tahti kova. Liikakilot haittaa hiukan mun tahtia, sen huomasin viimeksi esikoisen jälkeen.
Mutta mulla on nyt viimein alkanut paino pudota, BMI on nyt 30.9. Löysin myös sokerittoman jäätelön, herkkupäiväkin pysyy kevyempänä.
Eipä pudonnutkaan sitten enää. BMI yhä sama kuin 2kk sitten. Turhauttavaa. Ehkä pitäisi vaan antaa olla, tulee vaan paha mieli.
 
Nyt selvisi sekin miksi ennen menkkoja oon repsahtanut ahmimaan herkkuja kaksin käsin, nimittäin just diagnosoitu PMS:n pahempi versio PMDD. Makes sense now. Lisäks tajusin ettei kannata tiettyyn aikaan kuukaudesta edes katsoa vaakaankaan päin, koska oireyhtymästä johtuva turvotus. Mut kevyemmillä eväillä ja hoidolla varmaa tasottuu nyt nämäkin sitten. 😊
 
Onkos linjoilla vielä painonpudottajia, miten menee? Paljonko on vielä matkaa tavoitepainoon?

Mulla olisi vielä reilu 10kg pudotettavaa, en oikeastaan edes tiedä tarkalleen mihin painoon pyrin. Koska olen 150cm pitkä, ainakin alle 60kg voisi olla sopiva. Katsoo sitten. Tällä hetkellä ketovegaani dieetti menossa.
 
Mulla juuri tänä aamuna vaaka näytti reilu 69kg, joten BMI putosi vihdoin alle 25. Muutama kilo vielä niin sitten on tosi hyvä. On kyllä ollut todella hidasta painon putoaminen. Hetki sitten lopetin imetyksen niin uskaltaa loppurutistuksen yrittää tehdä vähän vauhdikkaammin, vhh olen ollut tässä useamman kuukauden, ketoosin puolelle olisi tarkoitus yrittää päästä.
 
Mites muut? Täällä on nyt lenkkeilty jo pitkän aikaa pitkiä lenkkejä. 5-7km alkaa olla lenkin pituus, kun lapset istuu rattaiden kyydissä. Joka toinen päivä ollaan nyt oltu menossa, kun mun jalat ei kestä päivittäin noita matkoja. Mieli on selkeesti virkeempi, kun on ollut ulkona.

Vieläkin on paino samassa, kun syöminen on muuten hyvässä jamassa, mutta syön liikaa että putoaisi. Kasvikset on kyllä osa ruokavaliota.
 
Mitäs painonpudottajille?

Mä en oo käynyt vaa'alla pitkään aikaan, ei vaan ole tuntunut hyvältä. Nyt pitäisi alkaa miettiä ruokavaliota, olen lukenut että hormonihommiin voi vaikuttaa se mitä ja miten syö.
 
Täällä bmi nyt 32, eli edistystä tapahtuu pikkuhiljaa, mutta hiljaa hyvä tulee ainakin niin sanotaan... 😃

Vähän oon syönyt kyllä miten sattuu, mutta kalorit on pysyneet jokseenkin kohtuullisina silti ja paino tippunut hieman.

Hormoneilla on varmasti tosi iso vaikutus painoon. Loppukierrosta mulla tekee aina mieli kaikkea makeaa.

Sappikohtaukset on nyt loppuneet. (koputan puuta) Oon jättänyt lihapiirakat ja rasvaiset pannukakut kokonaan pois ruokavaliosta ja kaiken uppopaistetun. Normiruokaa menee kyllä niinkuin ennenkin.

Takaraivossa kolkuttaa pelko sappikohtauksesta kokoajan, mutta toivon että kohtaukset ois nyt sit tässä.
 
Täällä bmi nyt 32, eli edistystä tapahtuu pikkuhiljaa, mutta hiljaa hyvä tulee ainakin niin sanotaan... 😃

Vähän oon syönyt kyllä miten sattuu, mutta kalorit on pysyneet jokseenkin kohtuullisina silti ja paino tippunut hieman.

Hormoneilla on varmasti tosi iso vaikutus painoon. Loppukierrosta mulla tekee aina mieli kaikkea makeaa.

Sappikohtaukset on nyt loppuneet. (koputan puuta) Oon jättänyt lihapiirakat ja rasvaiset pannukakut kokonaan pois ruokavaliosta ja kaiken uppopaistetun. Normiruokaa menee kyllä niinkuin ennenkin.

Takaraivossa kolkuttaa pelko sappikohtauksesta kokoajan, mutta toivon että kohtaukset ois nyt sit tässä.
Oijoi-joi! On varmaan ollut ihan p...ka vaiva! pelkkä sana: sappikohtaus nosti varmaan samantien pulssiani.
Tsemppiä kohti pienempää bmi:tä, pienin askelin ja viikko toisensa jälkeen, omat vaaranpaikat tunnistaen. Sinnikkyydessä se salaisuus, joka mahdollistaa maaliin pääsyn! :Hibiscus: .
 
Valmennukset kiinnostaa. Mustaa valkoisella, miten edetä. Olen tunnustellut eri valmennuksia ja olen vakuuttunut, että keho on sekaisin, mun ongelmat (sitkeässä paino joka jojoilee, hormonihäröilyt) johtuvat mun elämäntavoista. PMDD ja vegaanisuus rajaa paljon pois, mutta Freetoxilla on mulle sopivaa settiä. Nimenomaan naisille väsättyä ruokavalio. Saa nähdä miten saan mentyä ohjeiden mukaan, viimeksi eilen vaan mieli musteni ja söin oman suklaajoulukalenterini tyhjäksi.
 
Aloitin painonpudotuksen miljoonatta kertaa juhannuksena miehen kanssa samaan aikaan. Tsempparina meillä oli myös uusi vaaka, joka lähettää tiedot älykellon ohjelmaan ja sieltä voi seurata edistystä.

Tein myös muita muutoksia elämässä, jotka tukevat hyvinvointia. Nyt on painoa pudonnut noin 14kg, mikä on jo normaalipainon ylärajoilla. Olo on kevyempi ja vanhat vaatteet mahtuvat päälle. Ajattelin vielä pari kiloa saada nipistettyä, ettei sitten heti heikkona hetkenä paino nouse ylipainon puolelle.
 
Täällä on ollut vähän hiljaista näköjään viime aikoina, mut on taas itselle ajankohtainen aihe, niin nostellaan ketjua. Josko linjoille eksyisi joku kohtalotoveri.

Taisin pari-kolme vuotta sitten kirjoitella tänne viimeksi, kun raskauskiloja pudottelin. Sama projekti uudestaan nyt siis edessä, kuopus täyttää kohta vuoden, niin ehkä on jo aikakin. Kävin tammi-helmikuussa fitfarmin 6vk fitmama-valmennuksen, josta harmillisesti olin puolet ajasta flunssassa, ja nyt viikon verran olen laskenut kaloreita Yazio-sovelluksen avulla. Sama taktiikka siis kuin viimeksi. Tähän mennessä - 5kg saldona, matkaa olisi vielä - 10kg, - 15kg olisi jo huippu. Raskautta edeltävää painoa tavoittelen, sekin oli siellä normaalipainon ylärajalla. Omia vanhoja vaatteita haaveilen vielä pitäväni.
 
Nyt tuntuu että on vihdoinkin kehorauha. Mä katoin itteeäni peilistä tiukassa paidassa ja ensimmäistä kertaa 10 vuoteen sanoin itelleni, että hitto mun kroppa näyttää hyvältä, mä riitän. 😭❤️

Samana päivänä mun äiti joka on aina puhunut ylipainosta sanoi, että sun ei tarvi laihtuu enää yhtään oot just hyvä. Kyllä kolahti.

Ainoo osa minkä enää koen isoksi on reidet, mutta mitäpä tuo haittaa. Maha on enää riippuvaa nahkaa, mutta silläkään ei ole väliä. 35kiloo pois niin tottakai roikkuu.

Oon nyt käynyt pari kertaa lääkärissä mahakipujen vuoksi ja lääkärit ei oo puhunu sanaakaan ylipainosta. Aina ennen vastaus oli "kun sulla on tota ylipainoa" siis tuntuu absurdilta, ettei sitä enää mulle sanota... Ultrat ja verikokeet käyty ja kaikki ollut hyvin.

On edelleen niin väärin ettei hoitoa tunnu saavan jos on reilusti ylipainoa ja edelleen oon sitä mieltä, että sen pitää muutta lääkäreiden asenteessa. Nyt kun nään että lähellä normipainoo sut otetaan vakavammin.

Ihanaa päivää kaikille. ❤️
 
Minullakin on raskauskilojen pudotus edessä. Kolmen lapsen syntymistä kertyi 15 kiloa ylimääräistä ja nyt pitäisi tavoitella sitä kuuluisaa kesäkuntoa. Vaatekaappiakaan ei viitsisi uusia vain nousseen painon takia, joten motivaatiovaatteita löytyy kaapillinen :D Lopetin noin kuukausi sitten imetyksen, ja paino pompahti siinä viidellä kilolla. Rumalta näyttää, niin vaa'alla kuin peilissäkin. Olen yrittänyt nyt syödä säännöllisemmin (suurin haasteeni) ja lisätä liikuntaa. Olen tehnyt kehonpainojumppia, pelannut RingFit Adventurea ja kerran viikossa harrastanut taekwondoa. Kunhan lumet vielä vähän sulavat, tarkoitus olisi lähteä juoksulenkeille. Koska paino jumittaa sinnikkäästi paikoillaan, ruokailut pitäisi saada kuntoon. Herkut olenkin jo jättänyt, mutta vielä pitäisi syödä säännöllisesti ja enemmän kasviksia.
 
Ehkä minäkin tänne liityn joukkoon iloiseen. Raskaus toi muutamaa kiloa vaille kaikki kertaalleen pudotetut kympit takaisin (35 pudotettu, 30 takaisin 🥴). Tämä synnytyksestä alkanut, nyt 8 kuukauden mittainen unettomuus ja stressi, imetysnälkää unohtamatta, on pitäneet huolen ettei sairaalaan jääneitä lukuunottamatta ole mitään pudonnut. Tiedän kyllä millä nämä lähtisi nopeasti, mutta sitä dieettiä en imettäessä vedä. Niinpä varasin ajan äiteihin erikoistuneelle PT:lle, jonka kanssa olisi tarkoitus katsella jaksamista tukeva ruokavalio jos vain meidän ajatusmaailmat natsaa yhteen. Eli pääajatus olisi ruokarytmin löytämisessä, tarpeeksi oikean ruuan syömisessä, ja värikkäiden kasvisten lisäämisessä. Tämän hetkinen ruokavalio on lähinnä beige: leipää päällisillä joka väliin, kerran päivässä pastaa tai perunaa kastikkeella, kahvia maidolla ja keksiä univajeen tuomaan sokerinhimoon 🙈 Jos jotain hyvää hakee, niin vettä juon kerrankin tarpeeksi. Siitä on imetys pitänyt huolen 😂 Nyt koen että alkaa viimein olla itsellä voimia tehdä ruokailuasialle jotain, kun tähän asti arki on ollut pelkkää hengissä selviämistä ja viimeisen mielenterveyden murusen säilyttämistä 😅 Kevätaurinko antakoon voimia 🌞
 
Takaisin
Top