Painonpudotusryhmä

Mun herkkulakko silloin aiemmin toi tulosta n. -4kg muutamassa viikossa. Valitettavasti ei sen enempää kestänyt ja tullut mätettyä herkkuja ihan hirveä määrä, lähes joka päivä :oops: Kiitos imetyksen ei paino sentään ole nousut vaan pysynyt nyt melkein 3kk samassa.
Viikko sitten otin itseäni niskasta kiinni ja sokerikoukku taas katkaistu. Ihanaa kun ei tee enää mieli kuin ruokaa, nyt jos saisi taas edes jotain tulosta niin pitkään kun motivaatiota riittää. Ollaan nyt ainakin pari viikkoa mökillä, eikä kauppa kovin lähellä, joten pitäisi hyvin onnistua. Edelleen siis n. 14kg pudotettavaa.
Onneksi olkoon! Neljä kiloakin on hieno saavutus! Viimeksi kun onnistuneesti laihdutin, aikaa kului kaksi vuotta ja kiloja lähti seitsemän, eli ei mikään nopea juttu.
 
Täällä tarvitaan nyt tiivistä tsemppaamista! Minulla oli aiemmin tavoitteena pudottaa hiljakseen 8 kiloa . Kävin oikein ravitsemusterapeutilla ja fysioterapeutilla, ohjeeksi sain lisätä syömistä ja liikkua mieluisalla tavalla kolmesti viikossa. Toimin ohjeiden mukaan, vaikka epäilin, että tulosta ei noilla neuvoilla synny. No syntyi! Tänä aamuna olin kuusi kiloa painavampi kuin aloittaessani painonpudotuksen, joten nyt pudotettavaa on 14kg.

Ajattelin, että en todellakaan käy kysymässä yhdeltäkään asiantuntijalta mitään vinkkiä, vaan luotan ihan matematiikkaan. Pitää syödä vähemmän kuin kuluttaa. Syököön ravitsemusterapeutti itse omat leipänsä!!

Olen siis tänään alkanut kirjata ylös kaikki syömiset. Vaviskaa läskit, minä löydän piilevän hoikkuuteni ehkä jopa vielä tänä vuonna!
Tsemppiä! Ja kyllä, juuri näin, maalaisjärki ohjenuorana.
Mä oon kovin tyytyväinen nykytilaan, on suorastaan hoikka olo, ilman mitään ponnisteluja. Oikeestaan vaan siis illan syömättä, kunnon illallisen jälkeen se on tosi helppoa. Kakkuja ja suklaatakin menee nykyään kohtuudella. Kokonaissisäänotto jää kuitenkin riittävän alas kun ei Iltaa mässytä menemään. Yhden illan joutui syödä juhlissa vielä kuuden jälkeen ja tuli suorastaan krapula :hilarious:
, ei houkuta enää millään muotoa. Iltapäivän kahvihetket on aina olleet mun tärkeimmät herkkuvoimasallimukset, eikä niitä ilman siis tarvitse olla että pysyy kuosissa. Onneksi, muuten olisi elämä vähän liian taistelua itseään vastaan.
 
Tsemppiä kaikille painonpudotusurakkaan! Ei aina helppoa ole. Jokaisen keho ja aineenvaihdunta toimii vähän eri tavalla ja kaikki ei sovi kaikille.

Omaa: Luulisihan sitä että tuloksia syntyy jos kuukausikaupalla on kytännyt syömisiä ja repsahduksia jälkeen palannut ruotuun, mutta mitä vielä. Pistin vaa'an vaihtoon mutta sepä näyttääkin että kilot tulleet takaisin, kiitos pms-herkutteluiden. Mene ja tiedä, kokoa pienemmät housut mahtuvat nyt! Unirytmi pitäisi saada kuntoon ja imetys lopettaa, että voisi saada nopeita tuloksia, niin näillä nyt sitten mennään.:cool::shy:
 
Tsemppiä kaikille tähän viikkoon! Pitää muistaa se itsensä rakastaminen, repsahduksineen kaikkineen :Heartred

Leikkailin eilen isot kasat lihoja pakastimeen ja punnitsin pari isoa pussia puntarilla itseni kanssa. Tuntui hurjalta että vaaka näytti 80 kiloa.. Nuo säkit käsissä, siis saman kun vuosi sitten ilman säkkejä! Oli lähes liikuttavaa jättää sen 12 kiloa lihoja pakastimeen.
On se mahdollista! Ne omat sudenkuopat rehellisesti tunnistamalla löytyy kyllä kaikille kevyempi polku kulkea.
 
Alku on lähtenyt lupaavasti! Jo kolme kiloa on kadonnut enkä koe luopuneeni mistään. Kunpa jaksaisin yhtä tehokkaasti edes siihen asti, missä olin ennen ravitsemusterapeuttia.
Ihan mahtavaa! Se on jo yks kinkku vähemmän kannettavaa! :grin
 
Miten usein uskallatte punnita itsenne? Mietin että ehkä joka maanantai.. tai sitten kuukauden välein jos muuten käy stressaamaan.
 
Mulla usein ollut tapana punnita kerran viikossa maanantaisin. Synnytyksen jälkeen oli kiva punnita itsensä keskiviikkoisin kun vauva syntyi silloin. Nyt kyllä tullut pari kertaa kuussa punnittua.

Hyvin sujui taas herkkulakko, kunnes päätin sunnuntaina antaa hääpäivän kunniaksi periksi ja siitä se mättäminen sitten taas alkoi.. Nyt tulossa jo mökiltä kotiin, pääsee taas arkirutiineihin. Oli ihan liikaa hyttysiä :sad001 Katsotaan mitä vaaka sanoo, epäilen että kilo tai kaksi ehti kadota.
 
Minä olen punninnut nyt päivittäin, kun oli turvotusta. Jos olisi lisääntynyt, olisi pitänyt lähteä lääkäriin, mutta nyt vaikuttaa ihan hyvältä.
Aiemmin punnitsin itseni maanantaisin.
 
Repsahdus. En voi ottaa yhtä palaa suklaata, koko levy menee.:sorry: Onneksi oli sentään sokeritonta. Mutta se sipsipussi.. Onneksi alkaa uusi kuukausi, puhtaalta pöydältä sitten taas ja yritän olla herkuttelematta synttäreihini asti, eli n.1,5kk.
 
Mulla usein ollut tapana punnita kerran viikossa maanantaisin. Synnytyksen jälkeen oli kiva punnita itsensä keskiviikkoisin kun vauva syntyi silloin. Nyt kyllä tullut pari kertaa kuussa punnittua.

Hyvin sujui taas herkkulakko, kunnes päätin sunnuntaina antaa hääpäivän kunniaksi periksi ja siitä se mättäminen sitten taas alkoi.. Nyt tulossa jo mökiltä kotiin, pääsee taas arkirutiineihin. Oli ihan liikaa hyttysiä :sad001 Katsotaan mitä vaaka sanoo, epäilen että kilo tai kaksi ehti kadota.
Se on jännä, kun yhtäkkiä mättäminen vaan menee käsistä! Tuttua.
Onneksi aina voi aloittaa uudestaan terveellisemmän elämän.:shy:
 
Se on jännä, kun yhtäkkiä mättäminen vaan menee käsistä! Tuttua.
Onneksi aina voi aloittaa uudestaan terveellisemmän elämän.:shy:

Mulla on nyt ollut tota totaali repsahtamista. Oon nyt laihtunut hyvin ja raskauden jälkeen pitäis helposti olla about 20kg poissa.

Mutta herranen aika tässä loppuraskaudessa tulee välillä ahmimiskohtauksia. Olen syönyt hyvin ja tarpeeksi ja sit vaan joku napsahtaa päässä ja suklaalevy tyhjenee... :confused:

Tsemppiä sinne! Kun repsahduksista selviää ja antaa anteeksi, niin paino jatkaa tippumistaan.

Mulle tulikin toss välissä pari kiloa takasin, mutta sitkeesti kun jatkaa, niin ne lähtee tippumaan. Parin kolmen kilon takasin tulo ei ole epäonnostumista. :thumright
 
Mulla on siis ollut keväästä asti tää projekti kunnolla käynnissä ja turhauttaa, 2kg jojoilee koko ajan. Vaikka paino ei ole tippunut enempää, vyötärö on kuitenkin kaventunut, onneksi. Ei ihan kokonaan ole usko mennyt. Imetys kun loppuu ajattelin aloittaa keton.
 
Vaaka näytti aamulla 78kg. Ihmeissäni olen miten vauhdilla se paino lähti sitten lopulta laskemaan. Ilmeisesti mun kroppa ei kestä sokeria kun sitä syömällä kerään vauhdilla painoa (raskaudet) ja näköjään pois jättämällä tippuu myös vauhdilla.
Raskauskiloja 10 jäljellä ja n. 8kg matkaa norm painoiseksi! Alkaa tuntua siltä että kyllä tämä vielä onnistuu.
 
Mun pitäis keittiöalan ihmisenä tietää paljonkin ravitsemuksesta, mutta toteutus omalla kohdalla ei oikein toimi.
Syön liikaa suklaata, kahvin kanssa pullaa tai keksiä, teen itse pizzoja ja sitten ne annoskoot. Meillä on kyllä aika isot lautaset... Mutta paljon vähemmän voisi määrällisesti syödä. Muuten kyllä on ihan terveellistä ruokaa.
10 vuotta sitten kun miehen kanssa tavattiin, niin painoin 59 kg pitkän aikaa ja muistan kun olin vähän järkyttynyt siitä kun 60 kg meni rikki. Kun raskaus alkoi, painoin 65kg, viimeisimmilläni 75kg. Hiukan tippui, mutta ei muistaakseni edes sille kutosella alkavalle. Luulen että painan nyt 76 kg. Tarkistin: 75kg.

Tiedättekö mitä tapahtuu kun vuorotyöläiselle äidille sanotaan että "mee sä aamulla vaan nukkumaan, me lähdetään lapsen kanssa pienelle kesälomareissulle ja tullaan vasta huomenna iltapäivällä"?
Hmm... 1 levy suklaata, 1 pussi karkkia, parit pullat, croissantteja aamupalalle, pekonia myös, kananmuniakin pitää olla, sipsiä ja dippiä ja kun ei tiedä että joisiko siideriä, viiniä vai gin tonicia, niin pitää ostaa myös siideriä, pullo viiniä, tonic -vettä ja sitruunaa.
Voi sitten ihan omissa oloissa vetää kaksin käsin mässyä ja sidukkaa ja viettää sitä omaa aikaa.

Mutta jos ottaisi tavoitteeksi sen 70 kg. Alkaen huomenna.
PS. Vihaan nälän tunnetta. Vihaan sitä että jos syön niin tunnin päästä nälkä kurnii ja vatsaan sattuu. Miten siitä pääsee eroon?
 
Meillä on käytössä pienet lautaset. Hautasin normaalikokoiset niin hankalaan paikkaan, ettei mieskään viitsi niitä kaivaa esille. Seuraavaksi pitää kadottaa syvät lautaset :)

Kesälomareissussa tuli syötyä liian isoja annoksia. En ole käynyt sen jälkeen vaa’assa.
 
Mulla on myös ollut huhtikuusta lähtien tää, että vatsa kurnii pian kipeästi, kun yritän syödä pienempiä ja terveellisempiä annoksia. Senkin takia on vaikeaa pitää sitä tahtia yllä ja tulee repsahduksia..
 
Takaisin
Top