Painonpudotusryhmä

Ihana kun tää ketju on aktivoitunut!😍👏

Täällä tänään taas pitkä vaunulenkki tiedossa. Ei aina huvita, mutta pakko yrittää ajatella itteään ja sitä fiilistä sen jälkeen. Syöminen on nyt mitä sattuu. (Ollut varmaan puoli vuotta.) 🤣 Paino ei onneksi nouse.

Haluisin niin kovasti 10kg pois elokuuhun mennessä kun on veljen häät. 🥺 Ei oo iso tavoite kun on niin monta kuukautta aikaa.

Aattelin alottaa huomenna nutrilet kuurilla jos sais vähän pökköä pesään.

Meillä ollaan oltu muutaman päivän kipeänä. (Vauva ja mies, minä ainoana terveenä arjen sankarina yritän täällä huitoa😅) eli vaunulenkit on nyt jääneet väliin. Onneksi kalorit ainakin summittaisella laskennalla ovat pysyneet pääosin miinuksella. Yksittäisinä päivinä ovat menneet +100-200 kaloria. Kuitenkin painoni on tähän asti laskenut nopeammin kuin teoriassa syömilläni kaloreilla olisi pitänyt, eli varmaan vähän yliarvioin noita syömisiä. Mulle on pääasia nyt että paino pikkuhiljaa laskisi tai ei ainakaan nousisi. Toki tällä tahdilla olisi mahdollista jossain kohtaa kesää olla ehkä raskautta edeltävissä lukemissa, mikä on kyllä kiva ajatus. Sellanen 8-9 kg vielä noihin lukemiin.

Mä kävin eilen urheilullisemmassa joogassa kun aiemmin olen käynyt vain yin joogassa joka on enemmän rentoutumista kuin urheilua. Jos miehelle passaa niin voisin jatkossa kaksi kertaa viikossa käydä joogassa, joista toinen rentouttava ja toinen urheilullinen. Se vaan että ei juuri oo yhteisiä iltoja jos molemmilla monta krt viikossa iltaisin harrastuksia.

Lisäksi vaunulenkkejä vauvan kanssa ja lisäksi netistä helppoja ja lyhyitä liikuntasessiota vauvan nukkuessa. Paino edelleen junnannut samoissa lukemissa.

Ilmoittaudun mukaan pudottajiin!
Mulla oli vähän liikaa painoa jo ennen raskautta ja onnekseni en saanut raskauskiloja. En nyt sano mitään tavoitepainoa aikaan x mennessä, mutta elämäntapoihin pitäisi tehdä muutoksia jotta alkais tapahtua. 😊

Mä oon lisännyt liikettä arkeen tekemällä joka aamu sen ylen "mummojumpan", mikä tulee lastenohjelmien jälkeen 😂 ei se lyhyt tuokio nyt varsinaisesti kuntoilusta käy, mutta sillä saa ittensä kivasti hereille aamukoomasta 😁 ja usein siinä tuntuu olevan jotain käsien heiluttelua, mikä tekee hyvää tuolle kantamisesta ja imetyksestä jumittuneelle lapojen välille

Mä oon lisännyt liikettä arkeen tekemällä joka aamu sen ylen "mummojumpan", mikä tulee lastenohjelmien jälkeen 😂 ei se lyhyt tuokio nyt varsinaisesti kuntoilusta käy, mutta sillä saa ittensä kivasti hereille aamukoomasta 😁 ja usein siinä tuntuu olevan jotain käsien heiluttelua, mikä tekee hyvää tuolle kantamisesta ja imetyksestä jumittuneelle lapojen välille
Kyllä noista hyötyä on, ainakin mieli kuntoutuu ja ne lavat jos ei muuta! 😍

Mä tein kans tätä jossain vaiheessa! Yläkroppaan saa kyllä veret kiertämään, jos ei muuta. Ja kyllä ne voimaa reisiin -jumpat ainakin aluks tuntu vähän, kun äkkiseltään pitkän sohvaperunana olon jälkeen alko kyykkyjä veivaamaan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Niistä tanssijutuista en näin kaks vasenta jalkaa omaavana välitä.

Kaikki liikunta tuntuu kyllä itsestä ainakin olevan hyvästä!

Eilen tuli menkkojen alkaessa repsahdus, tein muulle perheelle pizzaa ja enhän mä pystynyt siitä itse olemaan erossa. Hyvää oli eikä kyllä tullut edes morkkista tuosta, tänään taas jatkuu hiilareiden välttely.

Nyt oon vihdoinkin saanut jonkun rodin tähän syöpöttelyyn. Oon siis syönyt ihan mitä sattuu sen turvin kun kävelen 8-12km 6.5km/h vauhdilla tunnissa joka toinen päivä. 😐 Valehtelematta joka päivä mennyt yli välillä reiluummin 2000 kaloria ja paino pysyy muttei tietenkään tipu.

Nyt opettelen aluksi syömään oikein taas, ennenkuin saan tiputettua...

Mites muut?

Mä oon tänään pitänyt valmentajan neuvomaa viikon rentoa päivää. Syötiin päivällisellä siis vähän rennommalla otteella pääsiäiskanaa ja paistettuja perunoita, ja välipalaksi ja iltapalaksi mämmiä 😁 Huomenna taas ohjeita seuraten 😊 On ollut helppoa, kun ajatus on ollut siinä terveydessä ja jaksamisen tukemisessa, ei laihduttamisessa. Kuitenkin myös vaa'alla näkyi jo viikossa muutosta alemmas 😁

Pidin viime viikolla pizzapäivän, jolloin en laskenut kaloreita, muuten oon pysynyt ruodussa. Huomaa kyllä, että maha on tottunut nyt pienempiin annoksiin, ei jaksanu koko pitsaa syödä, ennen ois menny ihan heittämällä. Vaakalla en oo käynyt, mut collarit tuntuu vähän väljemmiltä. Nyt oon flunssassa nii ei oo tullu erityisen terveellisesti syötyä, ku ei jaksa tehdä kunnon ruokaa. Oon kuitenkin merkannut ylös syömiset, niin ei mee ihan lohtumässäilyksi.

Mäkään en painoa ole nyt katsonut. Flunssassa oltu taas viikko koko perhe, niin eihän tässä taaskaan liikkumaan pääse. Ei nuo syömiset mitenkään pahasti ole yli mennyt, mutta ei suunnitelmien mukaankaan. Oletan että suunnilleen sama tilanne, pääsia ettei paino enää nousisi.

Kahvin juonnin päätin maanantaina lopettaa yhtäkkiä kokonaan. Aamulla olen kuitenkin juonut kupin vihreää teetä. Pari päivää oli kyllä ihan järkyttävää päänsärkyä mihin ei lääke auttanut, mutta nyt alkaa jo helpottaa. Yöunet alkoi menemään todella katkonaisiksi, ja siihen sitten vaan lisää kahvia päivällä kun väsyttää ja kierre valmis..

Vaaka antoi lukemaksi pienimmän lukeman pariin vuoteen, nyt -8kg verrattuna marraskuun tilanteeseen ( kävin työterveystarkadtuksessa ja se vähän herätteli). Välillä paino on jumittanut niin että montaa kertaa tehnyt mieli antaa periksi. Pääsiäisen ajan söin vähän vapaammin, mm laitoin rahkapullia ja niitä tuli syötyä monta. Toisaalta liikuntamäärät oli pääsiäisenä hyvät. Mieskin oli vapaalla niin pääsin liikkumaan ilman lapsia. Meillä on vielä hiihtokelit, hiihto kuluttaa tosi hyvin kaloreita. Kohta hiihtokelit loppuu, sitten otan pyörän esiin. Viikolla palasin taas tuotuun. Töissä on helppoa kun, ottaa vaan niikst eväät niin sillä on pärjättävä eikä siinä kerkeä kauheasti ruokaa ajatellakaan. Nyt olen lomalla ja se vaatiikin enemmän itsekuria. Mutta toisaalta liikunnalla saa kompensoitua koskaan määrin. Nyt mahduin housuihin, joita haluan kesällä käyttää, tosin juuri ja juuri, kyllä ne puristaa. Muutamia kiloja pitäisi saada vielä pudotettua ennen kesää. Pitkässä juoksussa olisin tyytyväinen jos 10 kiloa saisi vielä pudotettua. En tiedä oliko tämä palkinto, mutta ostin itselleni uudet kengät, aika kalliit mutta todella mukavat. Odotan oikein että pääsen tekemään pitkiä kävelyllä. Mulla motivoi liikuntaa, jos on kunnon vehkeet (mukavat kengät, ostin uudet sukset talvella ja viime keväänä hankin uuden polkupyörän). Nuo pyörä ja sukset olikin kyllä oikeesti jo vanhoja, sukset yli 20v.

@Foreverfever miten selvisit kahvinlopetuksen päänsäryt? 😁 Mä oon ihan kauhea kahvittelija kanssa, kiitos mieheni joka sen juomisen mulle opetti. Nykyisin rajoitan kahvittelun ennen klo 11 juotavaan kahviin, kun alkoi vaikuttaa uniin. Mulla tulee ihan valtava päänsärky, jos jätän aamukahvin juomatta. Raskaana pääsin jo hyvin vähäisiin määriin (yhteen pikkuiseen mummokuppiin), mutta synnytyksen jälkeen parissa viikossa palasin vanhoihin tapoihin juoda kaksi teemukillista kahvia aamuun 🙈

@Lilyofthevale hieno edistyminen sinulla, ja hyvä muistutus siitä että pitkällä aikavälillä muutosta tapahtuu 😊 ja liikkumisen mielekkyyteen vaikuttaa kyllä välineet mahdottomasti. Mun pitäisi kunnostaa oma polkupyörä, jos siitä saisi vielä menopelin. Runko on todella hyvä, mutta tällä hetkellä jarrut ei pidä ja vaihteetkin taisi vaihtua vähän huonosti 🙈 mahdollisesti myös etuhaarukan voisi uusia, kun vanhassa on jousitusosa ruostunut ja varmasti jumissakin. Hyvä pyörä, jonka säilytyksen oon kyllä tunaroinut kun oon pitänyt tallin sijaan räystään alla 😅

Sitten omia kuulumisia, tällä viikolla ei painossa tapahtunut muutosta. Parina yönä muksu teki hampaita, joten olin ihan rättipoikki valvomisesta. En kuitenkaan syönyt sokeriherkkuja kuin suunnitellusti keksiä siskon kyläillessä 😊 Väsyneimpinä päivinä otin kyllä ylimääräisen välipalan apuun, mutta nekin terveestä päästä hedelmiä, leipä kasviksilla tai jugurttia marjoilla.

@Foreverfever miten selvisit kahvinlopetuksen päänsäryt? 😁 Mä oon ihan kauhea kahvittelija kanssa, kiitos mieheni joka sen juomisen mulle opetti. Nykyisin rajoitan kahvittelun ennen klo 11 juotavaan kahviin, kun alkoi vaikuttaa uniin. Mulla tulee ihan valtava päänsärky, jos jätän aamukahvin juomatta. Raskaana pääsin jo hyvin vähäisiin määriin (yhteen pikkuiseen mummokuppiin), mutta synnytyksen jälkeen parissa viikossa palasin vanhoihin tapoihin juoda kaksi teemukillista kahvia aamuun 🙈

@Lilyofthevale hieno edistyminen sinulla, ja hyvä muistutus siitä että pitkällä aikavälillä muutosta tapahtuu 😊 ja liikkumisen mielekkyyteen vaikuttaa kyllä välineet mahdottomasti. Mun pitäisi kunnostaa oma polkupyörä, jos siitä saisi vielä menopelin. Runko on todella hyvä, mutta tällä hetkellä jarrut ei pidä ja vaihteetkin taisi vaihtua vähän huonosti 🙈 mahdollisesti myös etuhaarukan voisi uusia, kun vanhassa on jousitusosa ruostunut ja varmasti jumissakin. Hyvä pyörä, jonka säilytyksen oon kyllä tunaroinut kun oon pitänyt tallin sijaan räystään alla 😅

Sitten omia kuulumisia, tällä viikolla ei painossa tapahtunut muutosta. Parina yönä muksu teki hampaita, joten olin ihan rättipoikki valvomisesta. En kuitenkaan syönyt sokeriherkkuja kuin suunnitellusti keksiä siskon kyläillessä 😊 Väsyneimpinä päivinä otin kyllä ylimääräisen välipalan apuun, mutta nekin terveestä päästä hedelmiä, leipä kasviksilla tai jugurttia marjoilla.
En mä oikein edes tiedä, kärsin vaan. Mulla siis myös päätä särkee normaalisti heti herätessä jo, siksi olen varmaan aamuisin lievästi sanottuna kiukkuinen, aamukahvilla (2 isoa mukia) tuo aina lähtenyt pois ja tasaisesti pitkin päivää sitä litkinyt hirveät määrät.
Nyt sitten olen ollut positiivisesti yllättynyt ettei pää olekkaan aamusin kipeä, teekin unohtui kuppiin kun oli taas näin maanantaina kaikki tavarat viikon sairastamisen jälkeen lapsilla hukassa. Taidan siis jatkaa tällä linjalla ja kahvia voin kuitenkin joskus kylässä juoda. Ihanaa että sai tuon riippuvuuden katkaistua. Tiedän kyllä että on helppo sortua takaisin vanhaan, mutta kahvinkeitin on kaappiin piilotettu (mies juo kahvia vain silloin kun olen sitä keittänyt, ei siis itse säännöllisesti tarvitse).

Painon katsoin eilen 76,1kg, illalla söin pizzaa (onneksi vain pari palaa), niin tänään ei huvittanut. Olisi siis nyt n. 2kg tippunut parissa viikossa. Tänään tarkoitus suunnata salille ja alkaa taas säännöllisesti käymään. Mielenkiinnolla odotan 75kg painoa kun silloin viimeksi sen painoisena viime syksynä tehty inbody mittaus, haluaisin verrata onko samassa painossa tapahtunut mitään kehonkoostumukselle.

Kävin viimein vaakalla tänään. Kuukaudessa on pudonnut 4kg, eli noin kilo viikossa tahti on ollut, kuten tähänkin asti. Nyt kun paino lähestyy normaalipainoa (bmi 25,3), niin oletan tahdin hidastuvan. Nyt siis oon 1kg vaille raskauskilot pudotettu ja tavoitteeseen on matkaa enää se sama 5-6 kg, joka jäi esikoisen jälkeen pudottamatta. -12kg vuoden alusta ja on kyllä huomattavasti energisempi olo!

Kävin viimein vaakalla tänään. Kuukaudessa on pudonnut 4kg, eli noin kilo viikossa tahti on ollut, kuten tähänkin asti. Nyt kun paino lähestyy normaalipainoa (bmi 25,3), niin oletan tahdin hidastuvan. Nyt siis oon 1kg vaille raskauskilot pudotettu ja tavoitteeseen on matkaa enää se sama 5-6 kg, joka jäi esikoisen jälkeen pudottamatta. -12kg vuoden alusta ja on kyllä huomattavasti energisempi olo!
ihan mahtavaa!!!! 😍😍😍

Viime viikolla alin lukema tipahti 300 grammaa tiistaina, ja sitten jumittui loppuviikoksi. Olen luonteelta vähän hätähinen, joten jos monena aamuna antaa samaa lukemaa ni oon jo aivan tulisilla hiilillä. Kova työ muistuttaa itselle, että se jumitus on täysin normaalia, ja edistystä tapahtuu silti vaikka viikon tai pari paino jumittaisi. Toisia on paljon helpompi tsempata ja lempeästi muistuttaa, että hiljaa hyvä tulee ja kehitystä tapahtuu, mutta itselleen sitä liian äkkiä eksyy soimaamisen tielle ja suunnittelee, mistä vielä voisi vähän nipistää ruokavaliossa 😬

Tänä aamuna en käynyt vaa'alla. Lorahti eiliseen aikuisten jauhelihakastikkeeseen vahingossa suolaa hiukan liikaa, ja aivan naamassa tuntee nyt kuinka on turvotus päällä 😅😂 ehkä puolivälissä viikkoa käyn taas, ja viikonloppuna toisen kerran 😊

Mulla heittelee paino usealla sadalla grammalla päivän mukaan ja jopa parilla kilolla kuukautiskierron mukaan, tunnistan stressin. Heti lähtee laukalle, että mikäs tässä nyt on ku ei tipu. Oon ratkaissut asian käymällä korkeintaan kerran viikossa vaakalla ja loppukierrosta en ollenkaan, koska se lukema ei oo todellinen. Painokin itseasiassa tippuu vähän sykleissä, saattaa junnata jonkun aikaa samassa, tai nousta, kunnes humpsahtaa sitten taas alaspäin. Harvemmin punnitsemalla saa musta todellisemman kuvan siitä, mihin suuntaan on menossa, eikä tuu ylilyöntejä.

Mulla heittelee paino usealla sadalla grammalla päivän mukaan ja jopa parilla kilolla kuukautiskierron mukaan, tunnistan stressin. Heti lähtee laukalle, että mikäs tässä nyt on ku ei tipu. Oon ratkaissut asian käymällä korkeintaan kerran viikossa vaakalla ja loppukierrosta en ollenkaan, koska se lukema ei oo todellinen. Painokin itseasiassa tippuu vähän sykleissä, saattaa junnata jonkun aikaa samassa, tai nousta, kunnes humpsahtaa sitten taas alaspäin. Harvemmin punnitsemalla saa musta todellisemman kuvan siitä, mihin suuntaan on menossa, eikä tuu ylilyöntejä.
Hyvän ratkaisun olet mielestäni tehnyt vaakavälejä pidentämällä. Mainiota on myös se miten luet kehoasi! Hitaus lienee hyväksi, kun painonpudotuksesta puhutaan, etenkin sen pysyvän tuloksen saamiseksi

Isosti tsemppiä!

Takaisin