Painonnousu

Mulle tullut painoa tasan 8 kg nyt. Esikoisesta tähän mennessä oli tullut 14.6 kg :D

Mulle tullu nyt painoa lisää 12,5kg (31+4) ja varmasti menee 100kg vaa'alla rikki ennen synnytystä! Ärsyttää, ku ehti ennen raskauttaki lihoamaan +25kg eli kaikki takasi mitä olin 2014 laihduttanu pois!! Nyt on sitte vähintään sellanen -35kilon laihdutus edessä, että pääsee taas niihin mittoihin mitä oli ku miehen tapas.... :confused: Älytön urakka ja itsensä rääkkääminen siis edessä heti, ku vauva vaan on syntyny. Sitte ei enää tekosyitä!! :bored:

Muokattu viimeksi:
Mulle tullu nyt painoa lisää 12,5kg (31+4) ja varmasti menee 100kg vaa'alla rikki ennen synnytystä! Ärsyttää, ku ehti ennen raskauttaki lihoamaan +25kg eli kaikki takasi mitä olin 2014 laihduttanu pois!! Nyt on sitte vähintään sellanen -35kilon laihdutus edessä, että pääsee taas niihin mittoihin mitä oli ku miehen tapas.... :confused: Älytön urakka ja itsensä rääkkääminen siis edessä heti, ku vauva vaan on syntyny. Sitte ei enää tekosyitä!! :bored:

Mulla on nyt jo pudotettavaa sinne missä olin 2013 kertyny sellaset 40kg ja varmaan nousee paino vielä sen 5kg ennen synnytystä:D KOSKA JOULU<3 Mutta on siitä pitkä matka pudotella painoa! Onneks sen on jo sisäistäny et se ei tuu tapahtuu hetkessä eikä sen tarviikkaan kunhan suunta pysyy oikeena:) Voidaan sitte pistää pystyyn painonpudotus vertaistuki ketju!

Mulla on nyt jo pudotettavaa sinne missä olin 2013 kertyny sellaset 40kg ja varmaan nousee paino vielä sen 5kg ennen synnytystä:D KOSKA JOULU<3 Mutta on siitä pitkä matka pudotella painoa! Onneks sen on jo sisäistäny et se ei tuu tapahtuu hetkessä eikä sen tarviikkaan kunhan suunta pysyy oikeena:) Voidaan sitte pistää pystyyn painonpudotus vertaistuki ketju!
Ehdottomasti sellanen ketju sitte! Sehän siinä on, ettei nuo kilot niin vaan lähde. Eipä siinä auta muu, ku heittää tekosyyt kankkulan kaivoon ja alkaa hommiin ku vaavelit on sylissä! :) Vaikka, pakkohan se on vähä lakua mässäillä ensin..... :rolleyes: Niin ja tosiaan, joulu! :love2

Mä melkein vaihtaisin tän raskausdiapeteksen kymmeneen liikakiloon.. Jos vaan vois nauttia herkuista! Vaikka kyllä mä välillä syönkin, mut ei siitä nauti kuin sen hetken kun on suussa. Kohta jo maistuu pahalle suussa ja ällöttää. Toivottavati tilanne muuttuu laitoksella! Mä sitte keräilen kiloja, kun toiset tiputtaa :-)

Mulla tullut kans 10 kg... nyt siis 33+0. Ja edellisten synnytysten synnytys paino jo ohitettu... :-O noo, tiputellaan sitten kaikki yhes ylimääräistä painoa pois. :-D

Mulla oli viimeks synnytyspaino 77 ja nyt painoa 73.. taitaa mennä ylitte tällä kertaa :/

Mulla oli viimeks synnytyspaino 77 ja nyt painoa 73.. taitaa mennä ylitte tällä kertaa :/

Vielähän tuohon on matkaa!
Tai niin minusta ainakin tuntuu, kun puntarin lukemat pysyy jääräpäisesti samoissa lukemissa.
Yhtenä aamuna kävi paino jopa 75kg:ssa kun oli aavistus turvotusta pullasta ja vissystä.. Nyt taas junnaa 74kg:ssa. Ja tosiaan lähtöpaino pikkasen vajaa 72kg/pituus 164cm. Notta on nää odotukset erilaisia itse kullakin! Vaavin painoarvio kumminkin jo yli 2kg (viime viikolla) viikkoja nyt 33+4. Eikä edellisen raskauden huippupaino kaukana eli kai mulla kumminkin vaan on ollu mistä sulatella.

Lähtöpaino pyöri jossain 53 - 54kg paikkeilla, ja nyt 31+5 vaaka näytti aamulla 58.2kg.
Olen ihan riutuneen näköinen, ja kaikki lihakset ovat kadonneet tämän ennenaikaisuusuhan levon takia :sad001 Äitinikin sanoi että silmäni ovat kuin syvällä mustissa kuopissa.
Sairaalassa olon aikana paino tippui kaksi kiloa, mutta ne on nyt saatu kerättyä takaisin mukaan.
Ruokahalua ei kauheasti ole, ja huomaan jopa vähän välttelevän syömistä kun siitä tulee vaan entistä tukalampi olo...

Painoa tullut n.13kg, nyt menossa rv 33+0. Neuvolassa paino oli laskenut edelliseen käyntiin n. 500g... sais kyllä jatkuakin mun puolesta tuo lasku, vaikka sitten vähempikin kerrallaan. En kyllä tiedä mistä tai miten se laskuun on kääntynyt kun syönyt kuitenkin samaan tahtiin :D ellei sitten turvotusta lähtenyt.

Pari viikkoa sitte kävin puntarilla ja paino oli 89,5 teki mieli itkee. Aamulla uskalsin puntarille taas, ettei tartte ensviikon neuvolassa purskahtaa itkuun nii paino oliko laskenu 87,4. Liitoskivut on lieventyny, vaikka selkäkivut on tullu tilalle nii pääsee liikkumaan oi ihanuus ulkoilmaa

Itseäkin kauhistuttaa liikakilot sekä kadonneet lihakset! Edellisen raskauden päätyttyä keskenmenoon, olen koko raskausajan ottanut liikunnan suhteen varovasti; lopetin lentopallon peluun ja juoksulenkit. Lisäksi lihaskuntoilua ei ole tullut tehtyä. En ole salillakävijä, ei vaan ole koskaan saanut mua koukkuun, vaikka kokeillut moneen kertaan olenkin. Jospa miehen kanssa aloitettaisiin sellainen yhdessä joskus...molempien kun pitäisi laihtua ja kiinteytyä. Olin siis normipainoinen ennen raskautta, mutta olen aina ollut lihaksikas johtuen paljosta liikunnasta koko ikäni. Lisäksi olen aina tehnyt ns. miestenhommia, kun maatalontyttärenä olen ollut se pojan korvike...isäparka, kun oli suuri rakastaja, eikä näin ollen saanut koskaan poikaa:grin:laughing025
Nyt on tosiaan lihakset hukassa. Onneksi vauvan synnyttyä, tulee paljon liikuttua "painojen" kanssa, kun kanniskelee vauvaa:wink kun synnytyksestä toipuu ja kuntoutuu, pitää aloittaa taas runsaampi liikunta ja olla tarkkana syömisten kanssa...sehän hankalaa onkin, kun haluaa imettää, eikä paranis kauheasti alkaa kikkailla syömisten kanssa....

Mulla on tullut painoa noin 12 kiloa. Esikoisesta tuli aikanaan melkein 18. Ne lähti noin vuoden imetyksen myötä kuin itsestään, mutta sitten imetys loppui ja ruokahalu jäi, joten viitisen kiloa enemmän oli lähtöpaino tähän raskauteen.

Jos edelleen tulee painoa se 500g/viikko, niin huh! Vielä viisi (tai seitsemän) viikkoa jäljellä.

Samaa mietin kuin Autumn daydream, jos tää painonnousu jatkuu samanlaisena seuraavat kahdeksan viikkoa ni huhhuh:eek: ja eikös vauvalla olekin nyt vaan pyöristymis- ja kasvukausi, eli painoa vissiin tulee!
Mulla on kaikki melkein kymmenen kiloa kertynyt tissien ja mahan alueelle, muu kroppa samassa koossa kuin aina, eli näytän ihan joltain käpylehmältä/nälkälapselta tän keskivartalon ja tikkujalkojen ja -käsien kanssa:yuck: kyllä vaan tuntee itsensä hehkuvaksi ja kauniiksi!:grumpy:
Vaan vauvaahan tässä pitäis miettiä, hyvä vaan et saapi tarpeeksi sapuskaa:angelic: (ei lohduta kun peiliin katsoo:hilarious:)

Muoks vielä: täälläkin omat painoennätykset paukkuu joka päivä, nyt siis 65,5kg.

Muokattu viimeksi:
Mulle neuvolalääkäri sanoi tiistaina, että vauvan paino kasvaa nyt noin 200g/viikko. Mulla viikkoja 35.

Mutta sehän on tosi hyvä, jos massa on kertynyt lähinnä "vauva-alueelle". Sitten voisi luulla, että lähtee synnytyksen myötä helpommin poiskin kuin jos olisi tasaisesti pulskistunut joka puolelta kehoa.

Mulla oli viime neuvolassa tullut 14 kiloa (65 kg -> 79 kg). Esikoista odottaessa tuli yhteensä 20 kiloa (73 kg -> 93 kg), jotka lähti alle puolessa vuodessa, joten kovin huolissani en osaa tuosta painon kertymisestä olla. Tiedän kyllä syöneeni liikaa suklaata ja muuta herkkua, ja osa on ihan nestettäkin, turpoan raskaana tosi herkästi.

Takaisin