Painonnousu

Mulla on tullu alusta +6kg, jos sitä max 10kg tulis ni ois hyvä.

Miulla nyt lähtöpainoon tullu melkeen 4kg. Vaikka oon mättäny suklaata sun muuta herkkuu ku hullu. :D luulin että vaaka näyttäs enempi.

Täällä oltas neuvolan alotuspainossa ja kotona mitattuun olis viel 1,5 kg matkaa, hirveesti ei tartteis kyllä tulla lisää...

Mulle oli edellisessä neuvolassa tullut painoa yht 9kg. Ens ma olis seuraava neuvola. Kävin tässä välissä toissapäivänä vanhempien luona vaa'alla ja näytti että kilo olis edellisestä punnituksesta tullut lisää, vähän olis siis tasaantumassa. Tuossa viikoilla 18-26 tuli 6 kg painosta. Mut mun lähtöpaino oli kyllä vähän alipainon puolella, että en oo ollut ollenkaan painosta huolissani, hyvä vaan jos nousee. Eikä oo tosiaan ollut mitään turvotuksia tms.

Mulla oli eilen pitkästä aikaa neuvola (2 kk edellisestä) ja paino olikin noussut ihan reilusti, viisi kiloa. Pääsin jo seuraavalle kymmenluvulle tässä raskaudessa. Paino on noussut alusta aika tasan kymmenen kiloa. Viimeksi kysyivät, että syönkö kunnolla, kun painoa ei ollut tullut kuin se viitisen kiloa. Tämä kyllä jo riittäisi mulle.. :D

Mutta näillä viikoilla on vauvan massakausi ja hänen painonsa nousee kuulemma 200 grammaa viikossa.

Muoks. Viikkoja mulla siis 31+1.

Rv 30 menossa ja sellanen 10kg tullut painoa ja nälkä olis kokoajan, lähtöpaino normi paino,
sf-mitta huitelee ylärajoilla. Puhuttiin neuvolassa viime kerralla jo kokoarvioinnista joka tehdään sitten tuonnempana, viime raskaudessa oli sama juttu ja synnytys päätettiin käynnistää ballongilla. Esikoinen oli mulla 4450g ja toinen joka käynnistettiin 3770g ( painoarvio oli tuolloin pikkasen yli 4kg),
saas nähdä kuinka tämän kolmannen kanssa käy...sokerit on mulla ollut kuitenkin aina kunnossa. Nopeasti on paino palautunut synnytyksen jälkeen imetyksen myötä normi lukemiin.
En kyllä haluais vauvaa liian suureksi kasvattaa, esikoisella oli aika rankka maailmaantulo suuren koon vuoksi, vauva oli mustelmilla ja solisluu murtui synnytyksessä, ponnistusvaihe kesti 35min, mulla oli berberi todella kipeänä, turvoksissa ja tikkejä täynnä, silmistä oli myös verisuonia katkeillu, tän toisen lapsen ponnistusvaihe ei sitten kestänytkään kuin alle 2min ja hyvin pystyin risti-istunnassa sairaalansängyssä istumaan heti synnytyksen jälkeen, jospa tämä kolmaskin nyt alle 4kg jäis niin olisin tyytyväinen:rolleyes:

Lähtöpainoon tullu n.+5kg (heittelee vähän). Tän painonen olin viimeksi ku menin synnytetään, toivottavasti ei tulis hirveesti lisää. Liitoskivut on kyllä vähentänyt mun liikkumiset minimiin ja syödä vois jatkuvasti.

Täällä kans ollaan nyt samoissa lukemissa kun sillon esikoista synnyttäessä. Vähän kauhistuttaa tää ku viiminen kolmannes on vasta alkamassa.. :eek: Kuinka isoksi tässä vielä ehtiikään..

Täällä kans ollaan nyt samoissa lukemissa kun sillon esikoista synnyttäessä. Vähän kauhistuttaa tää ku viiminen kolmannes on vasta alkamassa.. :eek: Kuinka isoksi tässä vielä ehtiikään..

Älä välitä, mulla on jo ohitettu synnytyspaino.... :-O siis tytöistä oli n. 74 kg ja nyt 29+5 niin paino on 75,2 kg! Ja varmana nousee kun liitoskivut aiheuttaa sen ettei juurikaan pysty liikkumaan. :-(

Tänää oon pystyny syömään normaalisti. Kai se paino vielä vähän nousee mut ei kai enää hirveesti rv 30 jälkeen!

Nyt paino noussut enemmän kuin aiemmassa raskaudessa. Rv 27 painoa +9kg. Ja viime raskaudessa tuli 10-12kg ja näistä kiloista puolet juurikin vasta rv 30-37!!

Joten todellakin tulen nyt olemaan suurempi...

Älä välitä, mulla on jo ohitettu synnytyspaino.... :-O siis tytöistä oli n. 74 kg ja nyt 29+5 niin paino on 75,2 kg! Ja varmana nousee kun liitoskivut aiheuttaa sen ettei juurikaan pysty liikkumaan. :-(
Jep. Mä yritin tänään käydä kävelyllä kun sain mahdollisuuden ihan yksin mennä. Puoli kilsaa suunnilleen pääsin ennenku alkoi liitoskivut vaivata ja paluumatkan kävelin ku ankka. :facepalm:

Minäkin tänään selasin vanhaa neuvolakorttia... Vain kilo uupuu edellisestä "huippupainosta" jonka saavutin viikolla 39. Eli ei huolta, en minä ihan olemattomiin kuihdu sittenkään vaikka painoa ei tulisikaan :-)
- On sitä tullut vihdoinkin. Jopa 1,5kg.

Nyt oli menny 60 kg rikki. 700 g viikossa tullu.

Mäkin kävin eilen kävelyllä illasta lyhyesti ettei kunto ihan romahda niin heti alko supisteleen.

Kyllä viime aikoina on herkkuja tullu syötyä ja sohvalla maattua.

Täällä menossa hurja massakausi, neuvolakortista huomasin just että 778g/vko tullut sitten edellisen käynnin :eek:
Yhteensä 9,5kg tähän mennessä (31+0), ei ihmekään et liikkuminen vaivalloista, ei mun jalkalihakset taho kantaa tämmöistä lisätaakkaa:grin

Täällä oli massakausi ja noin pari viikkoa sitten alkanu närästys on vieny ne hankitut kilot mennessään. Neuvolakorttiin tuli merkintä -16g. Välillä oli jo +8kg alkupainoon mutta nyt +6kg. Närässtyksen myötä ei tee mieli syödä mitään, ni mistäpä niitä kilojakaan tulis.

Mulle tulee koko elämän painoenkat tässä odotuksessa kun nyt jo 61 ja risat ja viimek vika neuvolapaino oli 62 ja risat. Nyt on kuitenkin vasta 32+5

Lähtöpaino oli sama molemmissa odotuksissa. Ekassa oli vielä pahempi pahoinvointi ja sillon ei herkut maistunu.

Mä oon ekaa ja aivan varmasti viimestä kertaa elämässäni kolme lukuisessa painossa! Mulla oli tullu jo ennen raskautta reilu 20kg extraa ja ennenku täytän 30(vajaa 2vuotta) aijon päästä elämäni kovimpaan kuntoon:)

Mulla painoa tullut tähän mennessä 11kg! Ja lauantaina tein koiran kanssa pitkän metsälenkin. Missään en loukannut itteäni, mutta illansuussa oikea jalka alkoi kipuilla eikä kärsinyt astua päälle. Edelleen sama juttu. Kävin maanantaina lääkärissä ja rasitusvammaksi todettiin. Eipä mun paikat näköjään kestä tällaista nopeaa painonnousua...
Lääkäri kiinnitti samalla keikalla huomiota jalassani olevaan luomeen ja meninkin sitten seuraavana päivänä poistattamaan sen...

Takaisin