Painonnousu

Minnuu alkaa ahistaa kun painoo on tullu 0,5kg ennen raskautta painoon ja ekan neuvolan painoon 2,5kg, en olis halunnu et tulee ollenkaan... No toivotaan että hyvin paljoo ei tulis lisää enää... Matkaa onneks on siihen mistä esikoista lähin synnyttää niin 6kg, toivoa sopii ettei siihen ainakaan mennä!

Täällä rv30+3 ja paino noussut 58kg:sta 67kg eli about 9kg tullut painoa jo lisää. Kolme vielä lisää niin menee tuo maaginen 70kg rikki mikä oli esikoisen kohdalla sellainen jännä rajapyykki...niinku et ei enempää painoa kiitos Ihan niinku tuohon painoon nyt kuolis!!
Imettäen lähti kaikki ja vielä 5kg ylikin...ei tainnut ihan riittävästi olla vararavintoa kerättynä vauvaa varten.

Miten teillä on paino noussu viimeisellä kolmanneksella?Nyt menossa 33+1 ja paino oli noussu edellisestä neuvolakäynnistä,joka oli 2vkoa sitten,1kg/vko.Tätä ennen painonnousu ollu 400-600g/vko.Ei silmin havaittavaa turvotusta ja pissa oli puhdas.Sokerirasitus oli myös ok vkolla 28.Neuvolatäti sanoi,että ihan normaalia.

Mulla noussut nyt koko vikan kolmanneksen ajan noin 750-770g/viikko:eek: ja nyt yhteensä 11kg lisää lähtöpainoon 56kg. Onneks oon pitkä niin ei tunnu niin hurjalta suhteutettuna, mut onhan tää aikamoista ennätystentekoa joka päivä :grin
Ja tosta koko painosta 6,5kg oli tullut viikkoihin 27 mennessä, ja nyt tuo 4,5kg lisää tullut näissä kuudessa viikossa.:wacky: Meinaakohan tasaantua... No ainakin tietää et vauva kasvaa!

Mulle on tullut tähän mennessä (36+5) painoa 12,7 kg. Edellisen viiden viikon aikana painoa tuli 600gr/vko, ja saman verran mulla tuli suunnilleen viikoilla 20-27. Sit viikoillla 28-31 tuli taas jotain 350gr/vko.
Lähtöpaino mulla ei ollut mitenkään korkea, niin en oo sen puolesta ollut huolissani ollenkaan.

Mul on vasta 30+ ruvennu tulee painoo ja nyt viime nlassa oli tullu 2vkon sikana 2kg.. yhteensä tullu 3kg.. ja turvotusta on selvästi pissassa välillä 1 protskua mut ei joka kerta.. sokerit ollu hyvät ku koton mitannu

Mulla taitaa olla joku 11 kg tullut, nyt on 35+0... alkaa kyl tuntuu jo tosi painavalta. :-D

Mulle on tullut nyt hieman alle kilo lähtöpainoon :) Ja sekin varmaan johtuu tästä aivan järkyttävästä turvotuksesta :meh: Alkuraskaudessa paino tippui pahoinvoinnin takia muistaakseni 7kg. Näillä näkymin pääsen hyvin alle 100kiloisena synnyttämään :)

Täälä lähtöpaino 49 ja tänä aamuna näytti 55,4. Välillä paino kävi jo 57, mutta närästys vei ruokahalut mennessään ja kilot vähän kyykkäs. Viime nla painokehitys oli miinuksella. La taas uusiks käymään, mut eipä sitä oo näiden viikkojen aikana tullu ku +200g yhteensä. Saanen sanomista :sad001 Ei vaan mahda mitää ku ei mikää maistu ja ne vähätkin kuplii ylös.

Neuvolasta ja äitiyspolilta tullut paljon kyselyä syönkö kunnolla ym.
Syön paljon enemmän kuin ennen raskautta ja kaikki makea myös maistuu paremmin kuin hyvin... :D Näin jos söisin enkä olisi raskaana niin paino olisi noussut jo 20kg!!
Ylihuomenna 34 viikkoa täynnä ja paino ei ole noussut grammaakaan!
Bmi 25 eli ihan normaali ja saisi tulla raskauskiloja.
Neuvolalääkäri sijainen oli sitä mieltä että minun kokoiselleni max painon nousu 6kg.
Neuvolatäti tuota vähän myös ihmetteli kun normaalisti sen 10kg ainakin on ok jos tulee.

Muokattu viimeksi:
Hmm, mulle on tullu +16kg tähän mennessä, rv 34+5.. Alusta asti paino noussu +400 - +800g/vko. Rv 33 kävin neuvolassa niin painonnousu oli tasaantunu +280g/vko. Näkyvää turvotusta ei oo enkä kyllä sanos että muutenkaa kauheasti nuo kilot näkyy, kuitenki oon aika pitkä (173cm) ja lähtöpainoa oli ehkä vähä liian vähä (59kg). Jospa nämä kilot sitte kohtuudella lähteeki, vauva ainaki on siro että sitä ei voi mun kiloista "syyttää" :D

Mulla lähtöpaino 86kg ja keskiviikkona äippäpolin vaaka näytti 100,6kg eli sen 14,6kg nyt noussu paino ja siitäki ensimmäiset 10kg tuli ensimmäisten 10viikon aikana...ku en tajunnu miten nopeesti hormonit saaki lihoamaan. Sen jälkee vähä kattonu paremmin mitä syö, niin viimisten 23viikon aikana tullu se 4,6kg. Nyt siis ollaan rv33+5 :) Oma tavoite edelleen se, ettei mentäs yli 105kg...ku sit olis jo 35kg pudotettavaa ennen seuraavaa raskautta! Nyt ois 30kg pudotettavaa. En todellakaan halua radia seuraavaan raskauteen ja jos vaan mitenkää pystyn omilla toimilla sen välttämään, niin yritän kaikkeni!! :)

Täällä kans on tullut reilusti painoa. Eilen neuvola, rv 33+4, ja painoa tullut 12,6kg. Lähtöpaino 56 ja nyt siis 68,6! Huh-huh!

Tänään neuvola. Turvotus on vihdoin alkanut (esikoisesta alkoi jo kolme kuukautta ennen syntymää) ja painoa tullut sen myötä kuutisensataa grammaa viikossa eli vähän liikaa. Kokonaisuutena paino noussut alusta 14 kiloa. Ei tarvisi enää lisää tulla.

Nyt menossa rv 37+6.

Olipahan kevyt järkytys tänään neuvolassa, tullut kilo viikkoa kohden! :eek: lääkärin mielestä ei oo syytä huoleen, sanoi että mun lähtöpainoon suhteutettuna kaikki ok kun ei turvotuksia tms oo, ja kuulemma hoikilla/alipainoisilla tulee helpommin sitä massaa raskauden aikana... Mut tiedä häntä sit...
Mut nyt siis paino kohta jo 70kg:eek: en ois todellakaan uskonut et paino on ees noussut kun ei ollu semmonen olo, enkä oo ees syöny niin paljoa mielestäni.

Mulla nyt viimesen kahden kuukausen aikana noussu tasaaesti kilo/viikko. Mutta tänään neuvolassa ku otettiin paino ni ei ollu noussu kuluneen viikon aikana yhtään, vaikka ollut joulu ja tullu syötyä normaalia enemmän :o mut voipahan hyvällä omalla tunnolla jatkaa noiden joulusuklaiden syöntiä :D

Takaisin