Painonnousu

Viimeks oli -600g/vko ja viikon päästä seuraava neuvola. Saa nähä mitä joulu on tuonu tullessaan:D
 
Mulla tullut 7kg painoa raskauden aikana. Torstaina seuraava neuvola, niin näkee onko joulu tuonu kiloja lisää. Vatsanahkaa kyllä kiristää aika pirusti.
 
Mulla tullut kokonaisuudessaan 15kg. Nyt siis 36+5. Viimeksi tuli noin 25kg eli tuskin ihan noihin lukemiin mennään. Sillon oli kylläkin kuuma kesä kun esikoinen synty niin turvotukset oli ihan eri luokkaa.
 
Mulla painoa tullu vaan noin 7 kg. Toisaalta oon ihan tyytyväinenkin siihen kun on painoa ennestääkin vähän ylimääräistä :D Turvotuksia ei oo oikeastaan ollut. Silloin tällöin sormet vaan tuntuu vähän tönköiltä. Nyt siis rv 37+4.
 
19 kg tullut, rv 37+3. Aika tarkkaan samat 20 kg taitaa siis olla lopputuloksena kuin esikoisestakin.
 
Täällä on painonnousu tasaantunut joulusta huolimatta, edelleen sama paino 69,5 ku 21. päivä neuvolassa. Ihan hyvä et rauhoittunut, oli kuitenkin aika hurjaa tuo mun kilo per viikko paisuminen.
Mietin kuitenkin et eikös vauvan pitäis nyt saada sitä massaa joka viikko sen 200 grammaa? Toivottavasti kaikki hyvin masussa vaikkei oo nyt paino noussut..
 
Mulla oli taas tullut 700 g/viikko... :-O eli nyt joku 12,5 kg alusta tullut painoa.
Rv 38+1
 
Mulle näyttäis tulleen raskauden aikana vähän vaille 14kg painoa. Viimesimpinä viikkoina 300gr/vko. Tänään siis 39+6, ja tuohon 14 kiloon tais olla vielä 300gr matkaa, että kenties synnyttäessä ollaan kutakuinkin niissä lukemissa.
 
Nyt tänään neuvolassa punnitessa paino laskenut sitten edellisen käynnin, tosin vaan puoli kiloa mut anyway melkoinen suunnanmuutos tuohon kilo per viikko nousuun mitä oli aiemmin.
Tällä hetkellä painoa tullut 13kg lisää (56->69), katsotaan lähteekö vielä nousuun vai jääkö tähän.
 
Mulla 39+0 ja nyt tullut aika tasan 11kg. 61,5kg -->72,6kg. Tuskin tässä enää läskiä pahemmin ehtii kertyä, turvotusta toki voi tulla vielä. Ihan hyvä saldo, saa nähä paljonko jää ylimääräistä :)
 
Täällä on myös tullut paljon turvotusta viime viikkoina. Nyt paino noussut noin 16 kiloa, vielä pari kiloa matkaa esikoisen aikaisiin mittoihin. Onneksi aika taitaa loppua kesken (rv40+6).
 
Nyt tänään neuvolassa punnitessa paino laskenut sitten edellisen käynnin, tosin vaan puoli kiloa mut anyway melkoinen suunnanmuutos tuohon kilo per viikko nousuun mitä oli aiemmin.
Tällä hetkellä painoa tullut 13kg lisää (56->69), katsotaan lähteekö vielä nousuun vai jääkö tähän.

Mulla oli kans jonkun aikaa et kilo/vko säännöllistä, mut viime kerralla ei ollu noussu enää yhtään paino. Saa nähdä mitä puntari huomenna näyttää :eek: ruokahalu on ainaki viimepäivinä ollu ihan mitätön..
 
Mulla oli kans jonkun aikaa et kilo/vko säännöllistä, mut viime kerralla ei ollu noussu enää yhtään paino. Saa nähdä mitä puntari huomenna näyttää :eek: ruokahalu on ainaki viimepäivinä ollu ihan mitätön..

No hyvä kuulla etten oo ainoa! Mä ihmettelin kovasti et oli paino lähtenyt laskuun ku joulukin oli välissä ja ite kyl söin enemmän ku tarpeeksi:p Toisaalta jos nyt alkaa tulla samaan tilanteeseen ku "normaalisti" jolloin ei paino hevin nouse ruokamääristä riippumatta, eli ois jo kerättynä vauvalle tarpeelliset kalorit.
Nyt ei meinaa ruoka upota mut syynä tää kuume ja supparikivut...
 
Mulla tänään neuvolassa rv36+0 painoa tullut tasan 11kg. Vielä kilo maagiseen 70kg ylitykseen, mikä meni viime raskaudessa rikki just ennen laskettua aikaa. Nyt siis hiukan enemmän varmaan tulossa painoa kuin esikoisen kohdalla...
 
Ennen joulua perjantaina paino oli 55,7, viikkoa myöhemmin maanantaina 58,8 ja tänään 57,1 :eek: Oliko nuo joulukiloja mitkä nyt katoaa vai mitä ihmettä :hilarious:
 
Ennen joulua perjantaina paino oli 55,7, viikkoa myöhemmin maanantaina 58,8 ja tänään 57,1 :eek: Oliko nuo joulukiloja mitkä nyt katoaa vai mitä ihmettä :hilarious:

Oothan käyny samalla puntarilla, ettei heittoa tuu sen takia ? On aika paljon nimittäin muutosta :eek:
 
^ Jep, kotona aina aamupainon ottanu. Espoossa pitää ite mitata painonsa ja merkata nla-korttiin. Siks otan ton kotona ku neuvola-ajat vaihtelee ja siinä jo vaikuttais syömisten määrä.
 
Ennen joulua perjantaina paino oli 55,7, viikkoa myöhemmin maanantaina 58,8 ja tänään 57,1 :eek: Oliko nuo joulukiloja mitkä nyt katoaa vai mitä ihmettä :hilarious:

Mulla on koko raskauden ajan heitellyt paino ihan ihmeellisesti, ja just jouluviikolla neuvolassa huomattiin et tullut neljä kiloa lisää, ja nyt se paino sit olikin laskenut. Että tiedä näistä:rolleyes:
Huomasin muuten ku lueskellu ketjuja et aika monella alkanut näillä viikoilla tasaantua painonnousu tosi hyvin, vissiin alkaa baby olla saanut kaiken mitä tarttee:)
 
Mulla on koko raskauden ajan heitellyt paino ihan ihmeellisesti, ja just jouluviikolla neuvolassa huomattiin et tullut neljä kiloa lisää, ja nyt se paino sit olikin laskenut. Että tiedä näistä:rolleyes:
Huomasin muuten ku lueskellu ketjuja et aika monella alkanut näillä viikoilla tasaantua painonnousu tosi hyvin, vissiin alkaa baby olla saanut kaiken mitä tarttee:)
Eikö meillä kaikilla ala olla sen verran hyvä tilanne että vaavit on valmiita ja nyt vaan odotellaan. :happy: Mulla kokokontrolli vielä tulossa viikon päästä, mutta luottavaisin mielin olen että kaikki ok vaikkei mikään mahdottoman suuri yksilö oiskaan. Hämmentää ku oma paino noin heittelee, mut en usko että vauva ois laihtunu vaikka mulla lähes 2kg lähtikin.
 
Takaisin
Top